دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود مقاله آثار منفی طلاق بر روی فرزندان

» :: دانلود مقاله آثار منفی طلاق بر روی فرزندان

ی

عنوان مقاله: آثار منفی طلاق بر روی فرزندان

قالب بندی : Word

شرح مختصر : طلاق در لغت به معنی گشودن گره و رها کردن است و در زندگی زناشویی طلاق یعنی از هم پاشیده شدن زندگی یا از بین رفتن تعادل در زندگی و پدیدار شدن رنج و عذاب برای فرزندان. تبعات طلاق منحصربه خانواده نیست بلکه باعث متزلزل شدن جامعه نیز می شود. امروز ما شاهد روند روبه رشد این معضل اجتماعی هستیم و خانواده که اصلی ترین نهاد اجتماعی است در معرض پیامدهای ناگوار پدیده طلاق قرار دارد. در این تحقیق سعی براین شده است نگاهی هرچند مختصر به این پدیده اجتماعی انداخته و در مورد برخی از آسیب های فردی و اجتماعی وارده از سوی آن به بحث و گفتگو بپردازیم و با این امید که در آینده شاهد کاهش میزان طلاق و از هم پاشی کانون خانواده ها باشیم.

معضلات اجتماعی مانند افزایش نرخ طلاق و گسترش اضطراب در میان جوانان، این روزها مورد بحث رسانه های همگانی و موضوع بسیاری از همایش ها و سمینارها در سراسر کشور قرار گرفته و بسیاری از آنها حاوی آمارهای بسیار تکان دهنده ای است. بی تردید افزایش دامنه آفت های جامعه که باید دست اندرکاران امور تعلیم و تربیت و فرهنگ سازی کشور را به تامل و چاره اندیشی اساسی وادارد، معلولی بیش نیست. برای تجهیز و مقابله با این پدیده های ناهنجار، ابتدا باید علل و ریشه های بروز این مساله مهم را شناسایی کنیم، در غیر این صورت هر راه حلی اگرچه با صرف هزینه های زیاد، بی تاثیر خواهد ماند. به این ترتیب، درخواست طلاق هنگامی صادر می شود که هرگونه امید و تلاش برای دستیابی به کانون گرم زندگی مشترک بی پاسخ می ماند و واقعیتهایی رخ می دهد که دستیابی به آرزوها را ناممکن می سازد و آنگاه تنها راه رهایی به جدایی ختم خواهد شد. اما روانشناسان معتقدند: زندگی مجموعه ای از افتادن ها و برخاستن ها، لذت ها و تلخکامی ها، خواب ها و بیداری های هدفدار است، این که تصور کنیم همه امور باید موافق میل و خواسته ما تحقق پذیرد، تصویری اشتباه است.

اصولاً خانواده ای را نمی توان سراغ گرفت که در آن به هیچ وجه اختلاف فکر و سلیقه وجود نداشته باشد، هر انسانی ذوق و سلیقه ای مخصوص به خود دارد. اما برای دستیابی به آرامش باید این ذوق و سلیقه را به هم نزدیک کرد، زیرا انسان ها تنها در سایه توافق ها می توانند در کنار هم زندگی کنند نه اختلاف ها. از سوی دیگر، در زندگی مشترک بی اعتنایی به پیمان زندگی، خودخواهی ها و تنگ نظری ها، بی حوصلگی و بی توجهی به سرنوشت یکدیگر، اختلاف در سلیقه ها، فزون طلبی ها، تنوع جویی ها، عدم رعایت وظایف فرد است که “طلاق” را می آفریند و این پایان مشکلات نیست، بلکه سرآغاز ویرانی است و معضلات جدید را به وجود می آورد.

فهرست :

چکیده

مقدمه

طلاق چیست؟

ابعاد مختلف آسیب های ناشی از طلاق

طلاق عاطفی

طلاق اقتصادی

طلاق قانونی

طلاق توافقی والدین

طلاق اجتماعی

طلاق روانی

بچه‌های طلاق، قربانیان ناسازگاری والدین

طلاق و خانواده های ایرانی

عوامل تهدید کننده پایداری خانواده

اختلاف فرهنگی و طبقاتی

دخالت دیگران

مسائل اقتصادی و مالی

هوسرانی و ازدواج مجدد

سوء تفاهم ها و سوء ارتباطات

انتقام گیری و بهانه جویی

سلطه گری شوهر یا زن

آمار ها و اطلاعات موجود در رابطه با طلاق

بررسی وضعیت موجود طلاق

دیگر علل و عوامل مؤثر بر طلاق

عوامل اقتصادی مؤثر بر طلاق

عوامل شخصیتی مؤثر بر طلاق

عوامل ارتباطی بین طرفین

عوامل اجتماعی مؤثر بر طلاق

آثار و پیامدهای ناشی از طلاق

چالش ها، تهدیدها و عوامل تسهیل کننده طلاق

راهکارهای حقوقی

راهکارهای آموزشی ـ فرهنگی

راهکارهای اجرایی

سخن آخر

منابع

خرید و دانلود محصول

1394/11/19
آثار و پیامدهای ناشی از طلاق , آمار ها و اطلاعات موجود در رابطه با طلاق , ابعاد مختلف آسیب های ناشی از طلاق , اختلاف فرهنگی و طبقاتی , انتقام گیری و بهانه جویی , بچه‌های طلاق، قربانیان ناسازگاری والدین , بررسی وضعیت موجود طلاق , سلطه گری شوهر یا زن , طلاق اجتماعی , downloadcenter1.zepo.ir



لینک منبع :دانلود مقاله آثار منفی طلاق بر روی فرزندان

دانلود مقاله آثار منفی طلاق بر روی فرزندان - پروژه دات کام www.prozhe.com/دانلود-مقاله-آثار-منفی-طلاق-روی-فرزند‎Cached Similar10 مه 2014 ... عنوان مقاله: آثار منفی طلاق بر روی فرزندان. قالب بندی : Word. قیمت : رایگان. شرح مختصر : طلاق در لغت به معنی گشودن گره و رها کردن است و در ... مقاله: آثار منفی طلاق بر روی فرزندان » دانلود تحقیق ، پروژه کارآفرینی mihandocs.com/2840-مقاله---آثار-منفی-طلاق-بر-روی-فرزندان.html‎Cachedشرح مختصر : طلاق در لغت به معنی گشودن گره و رها کردن است و در زندگی زناشویی طلاق یعنی از هم پاشیده شدن زندگی یا از بین رفتن تعادل در زندگی و پدیدار شدن رنج و ... دانلود مقاله آثار منفی طلاق بر روی فرزندان در خانواده ایرانی - دانلود مقاله ... www.getpaper.ir/آثار-منفی-طلاق-بر-روی-فرزندان-در-خانواد.htm‎Cachedدانلود مقاله آثار منفی طلاق بر روی فرزندان در خانواده ایرانی. سال انتشار: ۱۳۹۴. محل انتشار: دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات ... دانلود مقاله آثار منفی طلاق بر روی فرزندان – الکترونیکی ها electroniciha.ir/محصول-3228-دانلود-مقاله-آثار-منفی-طلاق-بر-ر/‎Cachedشرح مختصر : طلاق در لغت به معنی گشودن گره و رها کردن است و در زندگی زناشویی طلاق یعنی از هم پاشیده شدن زندگی یا از بین رفتن تعادل در زندگی و پدیدار شدن رنج و ... دانلود مقاله آثار منفی طلاق بر روی فرزندان | کانون صبای روستای رهن www.canoonsaba.ir/محصول-7040-دانلود-مقاله-آثار-منفی-طلاق-بر-ر/‎Cached2 آگوست 2016 ... طلاق در لغت به معنی گشودن گره و رها کردن است و در زندگی زناشویی طلاق یعنی از هم پاشیده شدن زندگی یا از بین رفتن تعادل در زندگی و پدیدار شدن ... 17 - تحقیق کامل درباره آثار منفی طلاق بر روی فرزندان www.asemankafinet.ir/.../تحقیق-کامل-درباره-آثار-منفی-طلاق-بر-روی-فرزندان.aspx‎Cached Similarمقاله آثار منفی طلاق بر روی فرزندان ، در سی و چهار صفحه بصورت ورد و با قیمت مناسب ... همچنین علاوه بر دریافت مستقیم بعد از خرید ،یک لینک دانلود نیز به ایمیل شما ... دانلود مقاله آثار منفی طلاق بر روی فرزندان - مهتاب فایل mahtabfile.ir/?p=48983‎Cached30 مه 2016 ... عنوان مقاله: آثار منفی طلاق بر روی فرزندان. قالب بندی : Word. شرح مختصر : طلاق در لغت به معنی گشودن گره و رها کردن است و در زندگی زناشویی طلاق ... دانلود مقاله آثار منفی طلاق بر روی فرزندان - مرجع همکاری در فروش فایل wifile.blogsky.com/1395/05/14/post-67445/‎Cached4 آگوست 2016 ... دانلود مقاله آثار منفی طلاق بر روی فرزندان. ی. عنوان مقاله: آثار منفی طلاق بر روی فرزندان. قالب بندی : Word. شرح مختصر : طلاق در لغت به معنی ... مقاله آثار منفی طلاق بر فرزندان رشته روانشناسی - تمام فایلها allfiles.blogsky.com/1395/04/29/post-7157/‎Cached19 جولای 2016 ... عنوان مقاله: آثار منفی طلاق بر روی فرزندان. قالب بندی : Word. قیمت : رایگان. دانلود تحقیق رشته روانشناسی با عنوان آثار منفی طلاق بر روی فرزندان ... دانلود مقاله آثار منفی طلاق بر روی فرزندان – بمب فایل ایران iranbmb.ir/محصول-8962-دانلود-مقاله-آثار-منفی-طلاق-بر-ر/‎Cached27 جولای 2016 ... شرح مختصر : طلاق در لغت به معنی گشودن گره و رها کردن است و در زندگی زناشویی طلاق یعنی از هم پاشیده شدن زندگی یا از بین رفتن تعادل در زندگی ...