دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار

» :: تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار

مقدمه

به دلیل خشکی آب و هوای بخش عمده ای از کشور ایران و عدم ریزش باران کافی در بیش از شش ماه از سال در اکثر نقاط و در نتیجه فصلی بودن آب رودخانه ها و عدم دسترسی به آب، تمهیدات گوناگونی جهت تامین آب شیرین در فصول خشک سال شده است. احداث بند، قنات و آب انبار را می توان از این جمله نام برد. در این رابطه، آب انبار همان گونه که از نام آن مشخص است، برای ذخیره آب در فصول پر آب و استفاده از آن در بقیه ایام سال می باشد.

قدیمی ترین آثار به جای مانده از آب انبار تقریباً با پیدایش اولین تمدن های ایران هم زمان است. مخزن آب شهر ایلامی – دورانتاش در چغازنبیل مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد هنوز باقی است. از دوران حکومت هخامنشیان نیز بقایای آب انبار و آب راه های متعدد در قصر جمشید وجود دارد.

در دوره اسلامی، آب انبار نیز مانند سایر ابنیه شهری در مراکز تجمع، مانند راسته های بازار و مراکز محلات و همچنین در کاروانسرا های بین راهی احداث می شده. در شهر های گرم و خشک ایران هر محله ای اغلب برای خود یک آب انبار داشته که توسط اهالی محل احداث می شده و یا گاهی بانی آن یکی از افراد متمکن و خیرخواه محله بوده است. آب انبار توسط اهالی خود محل اداره می شد و از کسی مبلغی برای استفاده از آن گرفته نمی شد، فقط اهالی محل خرج تعمیرات و نگهداری آن را می پرداخته اند.

در شهر های گرم و خشک آب انبار از ابنیه مهم شهری بوده و بنای آن با بادگیر های بلند و گنبد های حجیم از فواصل دور در سیمای شهر خودنمایی می کرده است. آب انبار های مهم دارای سردر های ورود بسیار زیبا بوده اند که با انواع کاربندی ها و مقرنس ها تزیین می شده و گاهی شعری در جهت سلام بر امام حسین (ع) و لعنت بر یزید و یا یادآوری خیری که بانی آن انجام داده بر روی کاشی های هفت رنگ نقش می بست.

تاریخ احداث آب انبار ها، معمولاً در درگاه آن ها ثبت می شده و با حساب ابجد، سال بنای این آب انبار 1186 هجری قمری که به دوره زندیه بر می گردد، می باشد.

فراهم نمودن آب بهداشتی، خنک و قابل دسترس برای همه اهالی، احتیاج به یک سری تدابیر زیست اقلیمی داشته است که در دنباله این مقاله بحث خواهد شد

خرید و دانلود محصول

1395/03/19
دانشجویی , پایان نامه , عمران



لینک منبع :تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار

دانلود کامل تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار mohandesan.sellfile.ir/prod-229389-دانلود+کامل+تحقیق+مقطع+کارشناسی+رشته+عمران+با+موضوع+آب+انبار.html‎Cachedدانلود کامل تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار. ... در این پست می توانید متن کامل این تحقیق را با فرمت ورد word دانلود نمائید: آب انبار. مقدمه. تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار mlaj-lajbazii.alalestore.ir/page-39496.html‎Cached1 روز پیش ... پروژه معدن – فرایند انتخاب ماشین حفاری مناسب جهت تونل سازی با ۱۵۴ صفحه و .... دانلود کامل تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار ... پسین: دانلود کامل تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار edu-hesabi.ir/محصول-7391-دانلود-کامل-تحقیق-مقطع-کارشناس/‎Cached5 آگوست 2016 ... دانلود کامل تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار ... دانلود نمونه سؤال درس تربیت بدنی 2 رشته آمار و کاربردها کارشناسی پیام نور. دانلود کامل تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار ... zommitiran.blog.ir/.../دانلود%20کامل%20تحقیق%20مقطع%20کارشناسی%20رشته%20ع...‎Cached4 روز پیش ... دانلود کامل تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار. تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار - فایل فوری filefori.ir/تحقیق-مقطع-کارشناسی-رشته-عمران-با-موضو/‎Cachedمقدمه به دلیل خشکی آب و هوای بخش عمده ای از کشور ایران و عدم ریزش باران کافی در بیش از شش ماه از سال در اکثر نقاط و در نتیجه فصلی بودن آب رودخانه ها و عدم دسترسی ... دانلود کامل تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار darvaze-shomali.rozblog.com/.../دانلود-کامل-تحقیق-مقطع-کارشناسی-رشته-عمران-با-موضوع-آب-انبار‎Cachedدانلود کامل تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار 1 . دانلود پایان نامه کارشناسی…,دانلود کامل تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار ... دانلود کامل تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار ... fileavval.ir/دانلود-کامل-تحقیق-مقطع-کارشناسی-رشته-ع-2/‎Cached14 آگوست 2016 ... در این پست می توانید متن کامل این تحقیق را با فرمت ورد word دانلود نمائید: آب انبار مقدمه به دلیل خشکی آب و هوای بخش عمده ای از کشور ایران و عدم ... دانلود کامل تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار thesiskaraj.pishroblog.ir/?p=227‎Cached12 آگوست 2016 ... بررسی و نقد پایان نامه ها - دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها - بررسی و نقد ... دانلود کامل تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار. دانلود کامل تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار ... takdokhtar.ir/.../دانلود+کامل+تحقیق+مقطع+کارشناسی+رشته+عمران+با+موضوع+آب+انبار.html‎Cachedبا خرید دانلود کامل تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار یه نسخه به ایمیلتان ارسال میشود دانلود کامل تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب ... دانلود کامل تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار - Like campiran.ir/project-99955-دانلود-کامل-تحقیق-مقطع-کارشناسی-رشت/‎Cachedدانلود کامل تحقیق مقطع کارشناسی رشته عمران با موضوع آب انبار. میثم شکوریخرداد ۱۲, ۱۳۹۵ 0. Like. دانلود. دریافت‌فایل ...