دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بیوگرافی ابوریحان محمد بن احمد بیرونی

» :: بیوگرافی ابوریحان محمد بن احمد بیرونی

ابوریحان محمد بن احمد بیرونی

تولد:12ذالحجهُ362هجری کاث،خوارزم(شهرکاراـکلپاکسکایاکنونی واقع درازبکستان )

وفا ت : 4 رجب 440 هجری غزنه ( غزنه کنونی در افغا نستان )

ابو ریحان بیرونی در خوارزم ،منطقه ای که در مجاورت دریا ی آرال قرار دارد و امروزه همه آن را به نام کارا کلپاکسکایا می شناسند ، به دنیا آمد .

کاث و جورجانیه دو شهر بزرگ این منطقه به شمار می رفتند .

بیرونی در نزدیکی کاث به دنیا آمد و نام شهری که در آن متولد شد را به افتخار او ، بیرونی نام نهادند .

او در هر دو شهر کاث و جورجانیه زندگی کرد و پرورش یافت ومطالعه و تحصیل علم را درحالی که خیلی جوان بود تحت نظر ریاضی دان و ستاره شناس مشهوری به نام ابو نصر منصور آغاز نمود .

خرید و دانلود محصول

1395/04/20
مقاله درباره ابوریحان بیرونی , درباره ابوریحان بیرونی , زندگی نامه ابوریحان بیرونی , ابوریحان محمد بن احمد بیرونی
صفحه : 12 |



لینک منبع :بیوگرافی ابوریحان محمد بن احمد بیرونی

زندگینامه ابوریحان محمد بن احمد بیرونی - بیتوته www.beytoote.com/scientific/scientist/al-biruni.html‎Cached Similarعلمی و آموزشیزندگینامه شعرا و دانشمندانزندگینامه ابوریحان محمد بن احمد بیرونی ... بی تردید بیرونی از سن 17 سالگی به انجام فعالیتهای علمی مهم و ویژه ای پرداخت . ابوریحان بیرونی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ابوریحان_بیرونی‎Cached Similarابوریحان محمد بن احمد بیرونی (زادهٔ ۱۴ شهریور ۳۵۲ خورشیدی، کاث، خوارزم ... بیرونی را بزرگ‌ترین دانشمندِ مسلمان و یکی از بزرگ‌ترین دانشمندانِ ایرانی در همهٔ اعصار می‌دانند. ..... فرهنگی، فروردین و اردیبهشت 1385، شماره 234و235، در دسترس در سایت حوزه ... ‎۱ خاستگاه - ‎۲ فلسفه - ‎۳ نام‌وری و شهرت - ‎۴ نجومابوریحان بیرونی، زندگینامه ابوریحان بیرونی - آکا - آکاایران www.akairan.com/biography/daneshmandan1/28544.html‎Cached Similarدر این مقاله از سایت بیوگرافی آکاایران به زندگینامه ابوریحان بیرونی می پردازیم ... ابوریحان محمد بن احمد بیرونی از دانشمندان بزرگ ایران در علوم حکمت و اختر شناسی ... : ابوریحان بیرونی - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/.../mavara-index.php?page=ابوریحان+بیرونی‎Cachedابوریحان محمد بن احمد بیرونی از دانشمندان بزرگ ایران در علوم حکمت و اختر شناسی ... هیچ اطلاعی در باره اصل و نسب و دوره کودکی بیرونی در دست نیست. ... تازه ای از خود نساخت ابوریحان بیرونی در سال 440 هجری در سن 78 سالگی در غزنه بدرود حیات گفت. کیمیای دانش / تولد ابوریحان بیرونی - پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت www.hawzah.net/fa/Magazine/View/3282/4762/39132‎Cached Similarمحمدِ بیرونی، فرزند احمد، معروف به ابوریحان، دانشمند برجسته ایرانی، در سال 362 ق در حومه ... درباره پدر و مادر ابوریحان، اطلاعات چندانی در دست نیست، ولی تا آن جا که ... که در بعضی کتاب ها، با عنوان «مجادلات بین ابوریحان و ابن سینا» از آن یاد شده است. Images for بیوگرافی ابوریحان محمد بن احمد بیرونی زندگینامه دانشمندان - دانشمند : ابوریحان محمد بن احمد بیرونی www.hupaa.com/Data/P00002.php‎Cached Similarابوریحان محمد بن احمد بیرونی. تولد: سوم ذیحجه سال 362 ه .ق در بیرون خوارزم. فوت : جمعه دوم رجب 442 هجری. فقیه ابوالحسن علی گوید : (( آنگاه که نفس در سینه او به شماره ... زندگینامه ابوریحان بیرونی - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=274294‎Cached Similarبسمه تعالی ابوریحان محمد بن احمد بیرونی از دانشمندان بزرگ ایران در علوم حکمت و اختر شناسی و ریاضیات و تاریخ و جغرافیا مقام شامخ داشته، در سال 362 هجری قمری در ... زندگی نامه ابوریحان بیرونی - راسخون rasekhoon.net/article/.../زندگی%20نامه%20ابوریحان%20بیرونی/‎Cached Similarابوریحان محمد بن احمد بیرونی از دانشمندان بزرگ ایران در علوم حکمت و اختر شناسی و ریاضیات و تاریخ و جغرافیا مقام شامخ داشته، در سال ۳۶۲ هجری قمری در حوالی خوارزم ... «خلاصه زندگی نامه ابوریحان بیرونی» - با محبین دانلود به روز باشید mohebin-dl.ir/post/72‎Cached Similarابوریحان محمدبن احمد بیرونی دانشمند بزرگ و ریاضی دان، ستاره‌شناس و تاریخ نگار سده چهارم و پنجم هجری ایران است و بعضی از پژوهندگان او را از بزرگ ترین فیلسوفان ...