دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

ایمن سازی ساختمان

ایمن سازی ساختمان


برای مقابله با زلزله چگونه بسازیم :

زلزله در کشورهای پیشرفته خصوصا درزمینه ساختمان که درگیری نزدیکی هم با زلزله دارند ، همچون ژاپن و امریکا تقریبا مهار شده است ، آنان توانسته اند با بهینه سازی ساختمانهایشان و رعایت اصول ایمنی در ساخت و نظارت بر اجرا به نقطه ای برسند که بگویند در کشور ما زلزله بلا نیست ، بنابراین در ابتدا به شما پیشنهاد می کنیم در بخش «چگونه بسازیم» سایت با اصول اولیه محاسبات، طراحی ، ساخت و چگونگی نظارت ویژه برمراحل فوق آشنا شوید تا اگر در حال ساخت خانه ای برای خود هستید آنگونه بسازید که پس از زلزله باز در منزل خود در کنار خانواده محترمتان صحیح و سالم باشید .

چگونه آنچه ساخته ایم را ایمن سازی کنیم :

الف - ایمن سازی سازه و بنا

ایمن سازی یعنی مشخص نمودن نقاط ضعف یک ساختمان در طراحی واجرا و رفع آن این کار با توجه به پیچیدگی و تخصصی بودن آن باید توسط نیروهایی که دارای تخصص ویژه زلزله هستند انجام بگیرد.

ممکن است شما اکنون در ساختمانی زندگی میکنید که به تازگی به پایان رسیده و یا چند سالی از ساخت آن گذشته باشد ، برای چنین ساختمانهایی میتوانید از تخصصهای گروه ایمن سازی بهره ببرید ، کارشناسان این رشته قادرند پس از بازدید از ساختمان برای ایمن سازی منازل شما طرحهای مربوطه را ارائه کنند . برای آشنایی با نحوه عملکرد این گروه به بخش ایمن سازی سایت مراجعه کنید .

ب - ایمن سازی دکوراسیون و لوازم داخلی منزل

در صورتی که منزل شما در برابر زلزله دوام بیاورد ، ممکن است لوازم و دکوراسیون منزل موجب صدمه به اعضاء خانواده شما گردد پس ایمن سازی در داخل منزل را به همان اندازه ساخت جدی بگیرید !

1- تمام تابلو ها را به دیوار مهار کنید و از نصب تابلو بالای مکان خواب خود و فرزندانتان خوداری کنید

۲- کتابخانه . کمد لباس . ساعت دیواری ، کامپیوتر و هر چیزی که با سقوط آن موجب صدمه زدن به کودکتان میگردد را مهار و از مکان خواب او دور کنید

۳- تخت خواب را در کنار پنچره خصوصا پنجره های بدون پرده های کلفت قرار ندهید، شیشه های شکسته میتواند صدمات جبران ناپذیری به خانواده شما وارد کند ، فراموش نکنید که مشکلات زلزله با پایان حرکت زمین ، تازه آغاز می گردد .

4- میز توالت همسرتان را در مسیر خروج از اطاق خواب قرار ندهید .

5- نحوه قطع جریانهای آب و برق و شوفاژ و گاز را به اعضای خانواده آموزش دهید تا در صورت عدم حضور شما هم بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند .

مقاوم سازی ساختمان ها در ایران

شاید یکی از عللی که باعث گسترش علم مهندسی عمران در گرایش عمران گشته است علاوه بر افزایش جمعیت که تقاضا برای مسکن را افزایش داده است مقاوم سازی ساختمان در برابر عوامل تخریبی طبیعی مانند زلزله است.

چرا که ساختمانهایی که بدون در نظر گرفتن ضوابط دقیق مهندسی روز وحتی بناهای سنتی که با خشت و گل و چوب و سنگ و… ساخته می شوند دچار مشکل نمی شوند مگر آنکه روزی زلزله بیاید اما با توجه به گسترش این علم در سطح دنیا و استفاده سیستم آموزشی دانشگاههای ایران در بالاترین سطح و تربیت نیروهای متخصص در مقطع دکترا چرا هنوز برای این مهم فکری نشده است (با توجه به اینکه غالب نقاط ایران از استعداد زلزله خیزی برخوردار است) و هر از چند گاهی زلزله باید تعدادی زیادی از برادران و خواهران ما را از ما جدا کند و تمام ارگانهای کشور بسیج شوند تا فقط به امداد بخش کو چکی از خسارت دیدگان به صورت مقطعی بپردازند.

نوع فایل: word

سایز: 17.8 KB

تعداد صفحه:15



خرید فایل



لینک منبع :ایمن سازی ساختمان

Images for ایمن سازی ساختمان ایمن سازی ساختمان - میانبر عمران www.mianbor.civil.loxblog.com/.../ایمن%20سازی%20ساختمان.htm‎Cachedزلزله در کشورهای پیشرفته خصوصا درزمینه ساختمان که درگیری نزدیکی هم با زلزله دارند ، همچون ژاپن و امریکا تقریبا مهار شده است ، آنان توانسته اند با بهینه سازی ... ایمن سازی ساختمان با 5 میلیون تومان - ایسنا www.isna.ir/news/94082414426/ایمن-سازی-ساختمان-با-5-میلیون-تومان 15 نوامبر 2015 ... ایمن سازی ساختمان با 5 میلیون تومان. آپارتمان. مدیرکل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران گفت: سازندگان می‌توانند با پرداخت 5 ... ایمن سازی در ساختمان منازل - نشریه عمران، مقاوم سازی و بهسازی www.omran-mb.com/index.php?option=com_helloworld...3...‎Cached Similarایمن سازی در ساختمان منازل فکر می کنید اگر فردی در یک پارک جنگلی در داخل تنة یک درخت قدیمی به جامانده از سال های گذشته زندگی کند در هنگام زمین لرزه چقدر آسیب ... چند نکته در باب ایمن سازی ساختمان در برابر زلزله - کل مطلب omranyazd.ir/show...ایمن-سازی-ساختمان-در.../pop_up?_...‎Cachedچند نکته در باب ایمن سازی ساختمان در برابر زلزله. Print چند نکته در باب ایمن سازی ساختمان در برابر زلزله. ارسال به دوستان. اگر قصد ساختن یک سرپناه براى خود ... ساختمان کو | ایمن سازی ساختمان با 5 میلیون تومان www.sakhtemanco.com/.../ایمن-سازی-ساختمان-با-5-میلیون-تومان.html‎Cachedمدیرکل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران گفت: سازندگان می‌توانند با پرداخت 5 میلیون تومان که کمتر از یک درصد ساخت یک پروژه است برای کنترل ... الزامات ایمن سازی ساختمان - سایمن، نشان ساختمان ایمن saimen.ir/?fkeyid=&siteid=9&pageid=2816‎Cached... ایمن سازی ساختمان. الزامات ایمن سازی ساختمان ها. :: ایمن سازی :: دسته بندی ساختمان ها :: روش های موجود ایمن سازی ساختمانها در برابر زلزله :: ایمن سازی ساختمان‌های قدیمی. ایمن سازی لرزه ای اجزای غیر سازه ای در ساختمان ها www.research-paper.ir/.../ایمن-سازی-لرزه-ای-اجزای-غیر-سازه-ای-در-ساختمان-ها.html‎Cached Similarدر ایران تاکنون در بررسی آثار تخریبی زلزله در ساختمان ها توجه بر سازه ی ساختمان بوده ، راه حل های ایمن سازی سازه بیشتر نگریسته شده است و به اجزای الحاقی جدا از ... مقاله ایمن سازی ساختمان ها و اتاق امن برای کاهش خسارات ناشی از زلزله www.civilica.com/Paper-ICSAU02-ICSAU02_0400=ایمن-سازی-ساختمان-ها-و-اتاق-امن-برای-کاهش-خسارات-ناشی-از-زلزله.html‎Cachedمقاله ایمن سازی ساختمان ها و اتاق امن برای کاهش خسارات ناشی از زلزله, در دومین کنگره بین المللی سازه ، معماری و توسعه شهری (2nd international congress of structure, ... ایمنی سازی ساختمان ها در برابر زلزله مورد توجه قرار بگیرد - خبرگزاری ... www.mehrnews.com/.../ایمنی-سازی-ساختمان-ها-در-برابر-زلزله-مورد-توجه-قرار-بگیرد‎Cached7 ساعت قبل ... شهرکرد-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ایمنی سازی ساختمان ها در برابر زلزله مورد توجه قرار بگیرد.