دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار

بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار


بنام خدا

تقدیم به دوستانی که کلید قلبم در صندوقچه رازهایشان پنهان است.

مرگ قو

شنیدم که چون قوی زیبا بمیرد


فریبنده زاد و فریبا بمیرد

شب مرگ، تنها نشیند به موجی


رود در گوشه ای دور و تنها بمیرد

در آن گوشه‌چندان غزل خواند آن شب


که خود در میان غزلها بمیرد

گروهی بر آنند که این مرغ شیدا


کجا عاشقی کرد آنجا بمیرد

شب مرگ از بیم آنجا شتابد


که از مرگ غافل شود تا بمیرد

من این نکته گیرم که باور نکردم


ندیدم که قویی به صحرا بمیرد

چو روزی ز آغوش دریا برآمد


شبی هم در آغوش دریا بمیرد

تو دریای من بودی آغوش وا کن


که می خواهد این قوی زیبا بمیرد

دکتر مهدی حمیدی

آفرینش آدم و حوا و روایتی از هابیل و قابیل

خداوند انسان را نیز مانند موجودات دیگر بصورت جفت آفرید تا برای هم موجب آرامش باشند. آدم تنهای تنها در بهشت بسر می برد و از نوع خود هیچکس را هم صحبتی نداشت تا با وی مانوس باشد، روحش سکون و آرامش نداشت، خداوند همدم و مونسی به نام حوا در کنارش آفرید. روزی آدم بدنبال یک خواب طولانی همینکه سر از خواب برداشت چشمش به زنی افتاد که بالای سرش نشسته است، پرسید تو کیستی؟ حوا پاسخ داد من همسر تو هستم، آفریده شدم تا مونس تو باشم. خداوند فرمود ای آدم خودت و همسرت در این باغ زیبا مسکن گزینید ولی به آن درخت نزدیک نشوید که از ستمکاران خواهید شد. آدم و حوا وسوسه شدند و به آن درخت میوه نزدیک شدند و از بهشت به روی زمین اخراج شدند. خداوند در وجود انسان میل جنسی را به او هدیه کرد، که برای بشر شامل دو هدف اصلی است هدف اول ارتباط با علم الحیاة (بیولوژی) دارد و بقصد تولید نسل می‎باشد و دیگری فرعی و برای رفع حوائج شهوانی بوده و با حصول لذائذ انجام میگیرد. که ازدواج بخاطر هدفهای فوق صورت می‎گیرد بشرطی که در مسیر درست و حلال باشد. زمانی که آدم و حوا از میوه ممنوعه خوردند و از بهشت رانده شدند در زمین سکونت کردند و خداوند توبه آنها را پذیرفت و اجازة زندگی روی زمین را به آنان داد، آنها صاحب فرزندانی شدند هم دختر و هم پسر، دو تن از پسران آدم خواهان یکی از خواهرانشان شدند یعنی زمانی که هابیل و قابیل به سن ازدواج رسیدند. لذا خداوند به حضرت آدم امر کرد که هابیل و قابیل باید هدایایی را بیاورند و هدیه ای که قبول واقع شود صاحب آن هدیه «شوهر» خواهرش خواهد بود. هابیل دامداری می نمود و قابیل کشاورزی، هابیل یکی از بهترین بره های خود را جدا کرده و قابیل چند خوشه خشکیده گندم را انتخاب و روز امتحان هر دو بالای یک بلندی می‌روند، بادی وزیدن گرفته و بره را از دست هابیل می برد یعنی هدیه هابیل مورد قبول واقع شده و دختر برای اوست. قابیل از فرط عصبانیت با سنگی بر سر برادر خود زده و او را می کشد چون کمی از او بزرگتر بود قدرت بیشتری داشت، حالا او نمی دانست با جنازة برادر چه باید بکند. خداوند دو کلاغ را در حال نزاع فرستاد، یکی از آنها دیگری را کشت و زیر خاک دفن کرد، قابیل نیز همین کار را با جنازة برادرش کرد و او را دفن کرد، پنهانی به نزد خانواده رفته دست خواهرش را می گیرد و از آنجا فرار می کند و در جای دیگری از زمین صاحب کودکان و نسلی دیگر از انسانها می شوند.

کتاب آدم و حوا اثر بی آزار شیرازی

زن در جاهلیت عربستان:

یکی از وحشتناکترین رسوم و عادتهای شوم دوران جاهلیت دخترکشی بود، آن هم در زشتترین صورت یعنی زنده بگور کردن یا گردن زدن و یا از بالای بلندی به پائین پرت کردن فرزندان دختر. آنان دختران را در ردیف حیوانات قرار می دادند، بی عفتی و بی ناموسی در حدی بود که به طور آزاد و رسمی بینشان نکاح چند تایی صورت می گرفت، یعنی مردان با قدرت مالی خود هر چند زن که
می خواستند اختیار می کردند و زنان نیز در اختیار هر فردی قرار می گرفتند، زنانی هم بودند که بر سر در خانه های خود پرچمی یا علامت و نشانه ای به این عنوان نصب می کردند، و اگر فرزندی می آوردند مدعیان را همراه قیافه شناسان جمع می کردند، قیافه شناسان کودک را شبیه هر کدام از مردان
می دانستند او را به عنوان پدر کودک معرفی می کردند. در چنین شرایطی پیامبر پا به عرصه وجود گذاشت و با خواست خداوند توسط عبدالله نوری پاک به رحم آمنه منتقل شد تا پیامبر به دنیا آمد.

کتاب: سیره چهارده معصوم محمد مهدی اشتهاردی

ازدواج پیامبر (ص) و خدیجه (س):

خدیجه از خاندان قریش، بانوئی بسیار پاکدامن و ارجمند بود، او دو شوهر کرد، هر دو از دنیا رفتند، و اموال بسیاری از آنها از طریق ارث به او رسید، ثروت او از حد و مرز می گذشت. همواره کاروانهای بازرگانی او در شام و یمن و طائف، در حرکت بودند، عموی خدیجه از دانشمندان و کشیشان مسیحی بود و همه کتابهای آسمانی را خوانده بود، او نشانه های پیامبری را در وجود پیامبر اسلام دیده بود، خدیجه توسط او به مقام پیامبر آگاه شده بود، و خود او نیز روش پاک و امانت داری و صداقت او را مشاهده کرده بود، از این رو مجذوب و شیفته بی قرار پیامبر (ص) شد و تصمیم گرفت با پیامبر ازدواج کند، در این وقت پیامبر (25) سال داشت ولی از سن خدیجه (40) سال می گذشت. پیامبر با وساطت عمویش ابوطالب پدر علی (ع) وسایل ازدواج با خدیجه را فراهم کرد، خدیجه بسیار فداکار و مهربان بود و همه ثروتش را در اختیار پیامبر گذاشت تا در راه هدفی بزرگ به مصرف برسد. پیامبر سال فوت خدیجه را «سال غم» نامید پیامبر می فرمود: خدیجه وقتی به من پیوست که همه از من دور می شدند، او در راه اسلام، هرگز مرا تنها نگذاشت، همواره از من حمایت کرد، خدا او را رحمت کند که بانوی پر برکتی بود. حضرت فاطمه (س) حاصل چنین ازدواجی بود.

سیره چهارده معصوم

ازدواج علی (ع) و فاطمه (س):

خواستگاران بسیاری برای حضرت فاطمه آمدند نزد پیامبر خدا ولی حضرت محمد و فاطمه (س) حضرت علی را برگزیدند. حضرت محمد به علی (ع) فرمودند چه چیزی را مهریه قرار میدهی، علی (ع) فرمود شمشیر و اسب و زره و شتری برای کشیدن آب از نخلستان دارم. پیامبر فرمود شمشیر و شتر و اسب برای خودت لازم است برای جنگ با مشرکان و کشاورزی و زندگی، فقط زره می ماند که من آن را به عنوان مهریه زهرا (س) می پذیرم حضرت علی زره را 480 درهم قطری فروخت به حضرت محمد داد و او را نیز با این جهازیه حضرت فاطمه را تهیه کرد. امام صادق می فرمایند: اگر خداوند علی را برای فاطمه (س) نمی آفرید، در سراسر زمین از حضرت آدم گرفته تا تمام انسانهای بعد از او، همسر همتایی برای فاطمه (س) پیدا نمی شد. پیامبر از پولی که حضرت علی به او داد وسایل زیر را به عنوان جهاز راهی خانه علی (ع) کردند: پیراهن یک عدد – روسری یک عدد – چادر مشکی عربی یک عدد – بقچه بافته شده از لیف خرما – دو عدد متکا – پرده پشمی – حصیر – آسیاب دستی – طشت مسی- کاسه سفالی – مشک آب – آفتابه سفالی – فرش پوستی – عبای سفید – ظرف آب خوری . هنگامی که این وسایل ساده و بی آلایش را به حضور پیامبر آوردند اشک در چشمانش حلقه زد و سر به آسمان نمود و گفت: خدایا به زندگی قومی که گرانمایه ترین ظروفش سفالی است برکت بده. در حدیثی نقل شده است که: حضرت فاطمه (س) بعد از وفات رسول خدا (ص) هرگز لبخند نزده بود جز زمانی که تابوت پوشاننده را دید از خوشحالی خندید و فرمود: این تابوت چقدر زیباست که مانع مشخص شدن حجم بدن می شود. گویی ایشان از چگونگی حمل جنازه زنان در مدینه ناخرسند بودند چون آنها بدن زن را روی چوبی بدون دیواره می نهادند به طوری که حجم بدن زن را نمایان می کرده است و با دیدن تابوت پوشاننده خندیده بودند.

کتاب:

چرا مردی شیفته زنی می شود:

دوست داشتن بمعنی لذت بردن است از دیدن، لمس کردن، بوئیدن چیز دوست داشتنی. این عقیده استاندال نویسنده معروف فرانسوی است. اما این نویسنده نمی گوید که این چیز دوست داشتنی باید دارای چه خصوصیاتی باشد که حقیقتاً دوست داشتنی شود و در دل دوستدار خود ایجاد لذت نماید. این هم از زیرکی و نکته سنجی استاندال است، زیرا او به خوبی می داند که علائم مشخصه زیبای آنقدر متفاوت و متغیر است و تحت شرایط مختلف با یکدیگر فرق دارد که نمیتوان این علائم را مشخص و بیان کرد. عوامل و علائم زیبایی برای هر ملت و مملکت و محیط وقتی برای هر فرد انسانی فرق دارد. هر روز هزاران مورد پیش می آید که مردی عاشق زنی می شود. اما کسی نمی تواند پرده از این راز بردارد و بفهمد که چرا و به چه دلیل دودلداده نسبت به هم عشق پیدا می کنند. آیا چه عاملی در وجود فلان زن هست که مردی را عاشق و بیقرار می سازد و او را بجنبش و تلاش وا می دارد، تا موانع را از پیش بردارد او را بهمسری خود اختیار کند. باین سوال کسی نمی تواند جواب روشنی بدهد. بخصوص وقتی که آدم با مواردی روبرو می شود که می بیند، فلان مرد دل به زنی باخته است که نه تنها به چشم شخص دیگر زیبا نیست بلکه بی ریخت و حتی غیر قابل تحمل است. از این قبیل موارد زیاد است که براستی محبوبة انتخابی بسیاری از مردان حتی با شرایطی معمولی و اصول اولیه زیبایی شناسی هم جور در نمی آید. چه بسیار موارد پیش آمده است که یک عکس و تصویر، یا حتی یک مجسمه سنگی باعث شده است که بیننده ای را عاشق صاحب آن عکس و مجسمه کند. چندی قبل یک جوان عکس دختری را پشت ویترین یک عکاسی دیده و چنان بصاحب نادیده این عکس دل باخت که چندین سال برای پیدا کردن و بدست آوردن او به تلاش می پردازد و موقعی او را یافت که دختر تهیه عروسی خود را میدید، ولی وقتی از ماجرای تلاشهای چندین ساله عاشق صادق خود آگاهی یافت . تحت تاثیر این عشق شدید قرار گرفت و با این جوان ازدواج کرد. این افسانه یونانی خیلی شهرت دارد، پیگایون مجسمه سازی بود، سالها زحمت کشید و از عاج مجسمه زن زیبایی ساخت بعد در مقابل زیبایی شگرف این مجسم چنان شیفته شد که الهه عشق برحم آمد و به این مجسمه جان داد و مجسمه ساز به وصال معشوق خود رسید. البته چنین ماجرائی فقط افسانه می تواند باشد. حقیقت ندارد، ولی از اینکه نگاه در ایجاد عشق، یکی از موثرترین عوامل است، تردیدی نیست. نگاه نه تنها می تواند حامل اشارات عاشقانه باشد، بلکه می تواند حالت عاشقانه ایجاد کند، بعضی زنها وقتی با چشم نیمه باز به نگاه خود زیبایی و نفوذ می بخشند، می توانند مردی را در مقابل خود بزانو در بیاورند. از نگاه گذشته صدا نیز یکی دیگر از عوامل ایجاد عشق است، زیر و بم صدا یک لهجه بخصوص، حتی گاهی مختصری تُک زبانی حرف زدن، می تواند دل مرد را بهیجان در آورد، الکساندر دوما مینویسد که هنرپیشه ای بملاقاتم آمد از اطاق مجاور صدای زنی را که منشی من بود را شنید، هنرپیشه بمحض شنیدن این صدا حرف خود را قطع کرد و با اشتیاق بصدای منشی گوش داد. پس از اینکه او را به منشی ام معرفی کردم هفته ای نگذشت که آندو با هم عروسی کردند. این یکی از مواردی است که نشان می دهد چگونه مرد با نظر اول یا بهتر بگوئیم با شنیدن صدایی عاشق می شود. نقش عمده ای را که صدا در ایجاد عشق و علاقه دارد میتوان از علاقمندان زیادی که خوانندگان خوش صدا دارند فهمید.



خرید فایل



لینک منبع :بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار

مقاله بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار | تحقیق گستر www.risearticle.ir/download/3023‎Cached25 ا کتبر 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم نام محصول دانلودی: مقاله بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار درجه کیفی و رضایت ... مقاله-بررسی-نکاتی-در-مورد-روابط-زناشویی-و-عشق-پایدار azimifile.cero.ir/tag-مقاله-بررسی-نکاتی-در-مورد-روابط-زناشویی-و-عشق-پایدار.aspx‎Cached... عبارت 'مقاله-بررسی-نکاتی-در-مورد-روابط-زناشویی-و-عشق-پایدار' هستند. مقاله بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار · مقاله بررسی نکاتی در مورد روابط ... برترین فایل مقاله بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار golbargonasim.meeblog.ir/post/1173‎Cached18 نوامبر 2016 ... امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق ... برترین پکیج مقاله بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق ... www.novinmgali.ir/?p=169‎Cached1 نوامبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید عنوان محصول دانلودی:مقاله بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار یکی از بهترین فایل ها در این ... بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار kookkoo.rozblog.com/.../بررسی-نکاتی-در-مورد-روابط-زناشویی-و-عشق-پایدار.html‎Cachedدانلود فایل ( مقاله بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار) دانلود فایل ( مقاله بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار) 3 . مقاله بررسی نکاتی در ... خرید و دانلود مقاله بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار ... www.newfilestant.ir/paper10366.html‎Cached25 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی مقاله بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک ... دانلود (مقاله بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار) – حریر ... harirdlc.ir/article/24547‎Cached24 ا کتبر 2016 ... هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقاله بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار وارد ... کاملترین فایل مقاله بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار golbnkvir.norblog.ir/post/170‎Cached9 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی مقاله بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر ... دانلود مقاله بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار -کامل و جامع 2espm.abtindls.ir/‎Cachedدانلود مقاله بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار -کامل و جامع. دریافت فایل مقاله بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار ... agigdlc.ir/post.php?id=22092‎Cached18 ا کتبر 2016 ... دریافت فایل مقاله بررسی نکاتی در مورد روابط زناشویی و عشق پایدار - پرداخت و دانلود آنی.