دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

ترمیم و مقاوم سازی ساختمان هنگام وقوع زلزله

ترمیم و مقاوم سازی ساختمان هنگام وقوع زلزله

چکیده :

قبل از زلزله نر تریج ، تصویر بر این بود که سازه های دارای قاب خمشی فولادی دارای رفتار مناسبی در هنگام وقوع زلزله می باشند ، اما پس از وقوع زلزله نر تریج بر اثر تحقیقات ، مشخص شد که بیشتر اتصالات بعلت ترک خوردگی جوش بدون داشتن شکل پذیری مناسب دچار شکست صلب شده بود . برای جلوگیری از ترک خوردگی جوش و در نتیجه شکس ترد اتصال ، می توان از دو روش عمده بهره جست . یکی تقویت اتصال ر ناحیه اتصال تیر به ستون می باشد . مشکل عمده این روش ازایش لنگر وارده به ستون است . ر.ش دوم ، تضعیف تیر در ناحیه نزدیک اتصال می باشد . در این روش میزان کاهش مقطع به حدی است که باعث انتقال مفصل پلاستیک از بر ستون به داخل تیر می شود . این بدان علت است که بال پایینی معمولا در دسترس بوده و در داخل دال بتنی قرار ندارد . در این مقاله با استفاده از نرم ازار ANSYS به بررسی این مدلها پرداخته شده است .

کلید واژ ه ها : اتصال RBS ، اتصال SMF ، مفصل پلاستیک ، منحنی هیسترسیس ، چشمه اتصال

مقدمه :

پس از زلزله نر تریج ، خرابیهای بسیاری در سازه های فولادی که دارای قاب خمشی فولادی ویژه بودند رخ داد . این خرابیها نشان دهنده ضعف این سیستم در برابر زلزله بود . در صورتیکه تا پیش از زلزله نر تریج تصور بر آن بود که سازه های دارای قاب خمشی ویژه دارای رفتار بسیار مناسبی در هنگام وقوع زلزله می باشد . اما مشاهده شد که عدم توجه به نحوه تشکیل مفصل پلاستیک باعث تشکیل مفصل پلاستیک در بر ستون گشته و در نتیجه تمرکز تنش زیادی در انتهای تیر و در ناحیه اتصال تیر به ستون ایجاد شده و بالطبع تمرکز کرنش در این ناحیه ایجاد می شود . با توجه به این نکته که جوش متصل کننده بال تیر به بال ستون دارای رفتار ترد و شکننده می باشد و قادر به تحمل کرنشهای بالا نمی باشد ، در نتیجه این جوشها بر اثر نیروی زلزله اعمال شده دارای شکستگی شده و بعث جدا شدن تیر از ستون می شود .

در نتیجه به علل ذکر شده در بالا قابهای خمشی ویژه (که با روابطی که در آیین نامه های قبل از زلزله نر ریج بیان شده بود طراحی شده بود) رفتار خوبی از خود نشان نداد . حتی اسختمان هایی که برای استفاده بی وقفه و با کیفیت مناسب طراحی شده بودند نیز نتوانستند در برابر زلزله مقاومت کنند و آسیب دیدند .

با توجه به استفاده فراوان از قابهای خمشی فولادی در طراحی های لرزه ای سازه ها ، و با توجه به این نکته که این سازه ها بر اساس ضوابط و آیین نامه هایی طراحی شده است که ضوابط مربوط به نحوه تشکیل مفصل پلاستیک و نحوه گسترش آن را مورد بررسی قرار نداده اند ، در نتیجه پس از زلزله نر تریج تحقیقات به سمت افزایش شکل پذیری اتصالات صلب پیش رفت و به طور کلی اتصالات پس از زلزله نر تریج (Post-Northridge) شکل گرفت . در این اتصالات هدف به طور عمده انتقال مفصل پلاستیک به داخل یر و به یک فاصله معین از بر ستون می باشد . بگونه ای که با دور ساختن مفصل پلاستیک از بر ستون ، باعث کاهش تمرکز کرنش بوجود آمده در ناحیه جوش می شوند و در نتیجه باعث کاهش در میزان ترک خوردگی جوش و بالطبع کاهش شکست ترد در اتصال می شوند .

نوع فایل: word

سایز:4.88 MB

تعداد صفحه:35



خرید فایل



لینک منبع :ترمیم و مقاوم سازی ساختمان هنگام وقوع زلزله

[PDF] ترمیم و مقاوم سازی ساختمان - اِی‌اِم‌پی! amparticle.tk/pdf/articles/28463-ترمیم-و-مقاوم-سازی-ساختمان.pdf‎Cachedo ﻣﻘﺎوم ﺳﺎزی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﻫﺎی ﻓﻠﺰی ﻣﻮﺟﻮد ﺑﺎ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﻘﻄﻊ ﺑﺎل q. ﻗﺒﻞ از زﻟﺰﻟﻪ ﻧﺮ ﺗﺮﯾﺞ ، ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺑﺮ اﯾﻦ ﺑﻮد ﮐﻪ ﺳﺎزه ﻫﺎی دارای ﻗﺎب ﺧﻤﺸﯽ ﻓﻮﻻدی دارای رﻓﺘﺎر ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ در ﻫﻨﮕﺎم q. وﻗﻮع زﻟﺰﻟﻪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ ، اﻣﺎ ﭘﺲ از وﻗﻮع ... [PDF] PDF—ترمیم و مقاوم سازی ساختمان amparticle.tk/pdf/articles/43422-ترمیم-و-مقاوم-سازی-ساختمان-2.pdf‎Cachedﺗﺮﻣﯿﻢ و ﻣﻘﺎوم ﺳﺎزی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن q o ﭼﮑﯿﺪه : o ﻗﺒﻞ از زﻟﺰﻟﻪ ﻧﺮ ﺗﺮﯾﺞ ، ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺑﺮ اﯾﻦ ﺑﻮد ﮐﻪ ﺳﺎزه ﻫﺎی دارای ﻗﺎب ﺧﻤﺸﯽ ﻓﻮﻻدی دارای رﻓﺘﺎر ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ در ﻫﻨﮕﺎم. وﻗﻮع زﻟﺰﻟﻪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ ، اﻣﺎ ﭘﺲ از وﻗﻮع زﻟﺰﻟﻪ ﻧﺮ ﺗﺮﯾﺞ ﺑﺮ اﺛﺮ ... نحوه مقاوم سازی ساختمان (آپارتمان و ملک های ویلایی) melkban24.ir/.../نحوه-مقاوم-سازی-ساختمان-(آپارتمان-و-ملک-های-ویلایی)‎Cached14 سپتامبر 2016 ... به همین علت در هنگام وقوع زلزله راهی برای کمک رسانی و یا دور شدن از ... به هرحال عملکرد لرزه ای سازه میتواند توسط مقاوم سازی یا ترمیم افزایش یابد . دانلود ترمیم و مقاوم سازی ساختمان هنگام وقوع زلزله - نابترین فایلها filesnab.blogsky.com/.../دانلود-ترمیم-و-مقاوم-سازی-ساختمان-هنگام-وقوع-زلزله‎Cached27 ا کتبر 2016 ... ترمیم و مقاوم سازی ساختمان هنگام وقوع زلزله. قبل از زلزله نر تریج ، تصویر بر این بود که سازه های دارای قاب خمشی فولادی دارای رفتار مناسبی در ... ترمیم و مقاوم سازی ساختمان هنگام وقوع زلزله maghalenab.rozblog.com/.../-ترمیم-و-مقاوم-سازی-ساختمان-هنگام-وقوع-زلزله-.html‎Cached1 ا کتبر 2016 ... ترمیم و مقاوم سازی ساختمان هنگام وقوع زلزله دسته: عمران و ساختمان بازدید: 7 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 5005 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 35 ... ترمیم و مقاوم سازی ساختمان هنگام وقوع زلزله bastanisalar.rozblog.com/post/302/ads‎Cached26 سپتامبر 2016 ... بطور کلی تعمیر و ترمیم دیوار برشی موجود یا پرکننده برای یکی از دهانه های قاب ... 2 . ترمیم و مقاوم سازی ساختمان هنگام وقوع زلزله - فروشگاه فایل ... [PDF] روش ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﺮﻣﻴﻢ و ﻣﻘﺎوم ﺳﺎزی ﺳﺎزه ﻫﺎ www.iauzabol.ac.ir/sites/default/files/stuprojects/projeh%206_0.pdf‎Cached Similarﺳﺎزه ﻣﻮﺟﻮد اﻳﻤﻨﻲ و ﺷﺮاﻳﻂ ﻣﻄﻠﻮب ﺑﺮای ﺗﺤﻤﻞ ﺑﺎر ﻫﺎی وارده را ﻧﺨﻮاﻫﺪ داﺷﺖ و ﻧﻴﺎزﻣﻨﺪ ﻣﻘﺎوم ﺳﺎزی ..... ﭘﺮوژه ﺣﺎﺿﺮ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺗﺮﻣﻴﻢ ﻣﺼﻠﻲ اﻧﺰﻟﻲ در اﺛﺮ وﻗﻮع زﻟﺰﻟﻪ ﺳﺎل. 1369. ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ در ﻫﻨﮕﺎم وﻗﻮع زﻟﺰﻟﻪ. ترمیم و مقاوم سازی ساختمان هنگام وقوع زلزله - دانلود پروژه معماری و عمران file.saze20.ir/ترمیم-و-مقاوم-سازی-ساختمان-هنگام-وقوع-ز/2835‎Cached17 نوامبر 2016 ... مقاله ترمیم و مقاوم سازی ساختمان هنگام وقوع زلزله برای کاربران عزیز در نظر گرفته شده است و شما می توانید این مفاله را در صورت تمایل دانلود کنید. ترمیم و مقاوم سازی ساختمان هنگام وقوع زلزله - فروشگاه اینترنتی شهر townstore.avablog.ir/.../ترمیم+و+مقاوم+سازی+ساختمان+هنگام+وقوع+زلزله‎Cached15 سپتامبر 2016 ... چکیده : قبل از زلزله نر تریج ، تصویر بر این بود که سازه های دارای قاب خمشی فولادی دارای رفتار مناسبی در هنگام وقوع ...پروژه ترمیم و مقاوم سازی ... پاورپوینت آموزشی ترمیم و مقاوم سازی ساختمان به همراه تصاویر آموزشی ... totalpapers.ir/articles/6842‎Cached11 ژانویه 2016 ... فرمت فایلPPT پاورپوینت ( قابل ویرایش )چکیدهمقاوم سازی ساختمان های ... مناسبی در هنگام وقوع زلزله می باشند ، اما پس از وقوع زلزله نر تریج بر ...