دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

جزئیات اجرایی ساختمان های بتنی

جزئیات اجرایی ساختمان های بتنی

دیوار چینی

1- دیواری که از آجر فشاری یا با سنگ مخلوط و یا با مصالح دیگر با ملات ماسه سیمان یا ماسه آهک ویا ملات باتارد چیده شده .

2- نمای دیوار را می توان از ابتدا با نما سازی خارجی پیوسته ساخته و به تدریج بالا ببرد بطوری که هر رگ آجر چینی قسمت جلوی کار آجر تراشیده گذارده و پشت آنرا از آجر فشاری یا مصالح دیگر می چینند.که ضخامت و مقاومت هر دیوار بستگی به نوع کار بری آن دارد .که در این ساختمان بیشتر دیوار چینی هابه وسیله آجر لفتون و آجر فشاری انجام گرفته.

نحوه شمشه گیری

ابتدا بالای یکی از گوشه های هر قسمت ساختمان را مقدم گرفته و یک کروم گچی به یک زاویه نصب می شود، سپس شاغولی آن کروم را به پایین ارتباط داده کروم دیگری به پایین متصل می سازد بعد خط گونیا 90 درجه را به زاویه های دیگر انتقال داده به طوری که عمل کروم بندی چهار گوشه هر قسمت را زیر پوشش دهد بعد ریسمانی به بالای هر قسمت روی کروم ها گرفته و هر دو متر یک کروم به زیر ریسمان به وجود آورده که این عمل پایین نیز انجام می شود بعد کروم های قسمت وسط و گوشه ها از بالا به پایین با شمشه چوبی یا آلومینیومی شمشه گچی گرفته روی کروم گچی که سرتاسر ارتفاع دیوار را در چند قسمت گرفته از ملات گچ و خاک یا ماسه سیمان می پوشانند.

فرش کف ساختمان

برای عمل فرش کف ابتدا در گوشه های هر قسمت یک قطعه سنگ ساییده شده یا موزائیک یک اندازه بطوریکه تراز روی چهار نقطه باشد قرارمی دهندسپس ریسمانی نازک و محکم به اضلاع بسته و خط گونیا 90 درجه را به گوشه ها انتقال میدهد.بعد ملات را کف آن پهن می کنند و کف را فرش می نمایند البته ریسمان ها را به ترتیب جا به جا می کنند .

نحوه اجرای خط گونیا معماری

ابتدا از گوشه ها دو ریسمان عمود بر هم بسته و 60 سانتی متر به یک طرف نشان گذارده ضلع همجوار را80 سانتیمتر علامت گذاری می کنیم در این حالت خط ارتباط بین این دو باید 100 سانتیمتر کامل باشد که در مغایرت ریسمان را جا بجا کرده تا نقطه 100 سانتیمتر تکمیل گردد.که در این صورت زاویه 90 درجه درست می شود .

قرنیز

بر روی فرش موزائیک یا سنگ قسمتهای ساختمان قطعه سنگی به دیوارنسب مس شودکه قرنیز نا میده می شود . تا شستشوی کف و تنظیم گچ کاری دیوار ها آسان گردد.که در بیشتر ساختمان ها این قرنیز حدود 10 سانتیمتر استفاده می شود که در این جا هم به همین صورت است.

سفید کاری با گچ

هر بنا اول شمشه گیری آستر می شود در اینصورت گچ آماده را پس از الک کردن با الکی که سوراخ های آن نیم میلیمترمربع است الک نموده و سپس حدود سه لیتر آب سالم در ظرفی ریخته گچ الک شده را با دو دست آهسته در آب می پاشند تا اینکه ضخامت گچ به روی آبها برسد بلا فاصله با دست گچ های داخل آن را مخلوط نموده که این عمل بدست شاگرد استاد کار انجام می شود بعد به سرعت استاد کار خمیر گچ را با ماله آهنی روی دیوار آستر شده می گشد و بلا فاصله یک شمشه صاف روی آن می کشد تا ناهمواری های آن روی دیوار گرفته شود.

کاشیکاری

.هنگام شروع نصب کاشی به این صورت اقدام می گردد ابتدا خمیری از خاک رس تهیه و آن را می ورزند این خمیر در ظرفی نزدیک دست استاد کار آماده می ماند سپس با گچ یا سیمان یا ماسه یا خاک رس کوبیده شده زیر رگه اول کاشی در یک ضلع کنار دیوار شمشه کاملا تراز به وجود می آورد تا امکان چیدن رگه اول کاشی به وجود آید.

دو عدد کاشی دو سر ضلع مو قتا با فاصله حداقل 1 سانتیمتر از دیوار قرار می دهند سپس ریسمانی نازک به بالای آن متصل نموده جلوی کاشی ها را از گل ورزیده شده موقتا بست می زنند بعد شمشه فلزی بسیار صاف جلوی کاشی در حال نصب قرار می دهند و بقیه کاشی ها را پشت شمشه چیده بعد با ریسمان کنترل می نمایند،

نوع فایل: word

سایز:12.7 KB

تعداد صفحه:15



خرید فایل



لینک منبع :جزئیات اجرایی ساختمان های بتنی

جزئیات اجرایی ساختمان‌های بتنی - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/312284/جزئیات-اجرایی-ساختمان‌های-بتنی‎Cached Similarجزئیات اجرایی ساختمان‌های بتنی ○ دیوار چینی ۱) دیواری که از آجر فشاری یا با سنگ مخلوط و یا با مصالح دیگر با ملات ماسه سیمان یا ماسه آهک ویا ملات باتارد چیده شده . جزئیات اجرایی ساختمان های بتنی (1) - راسخون rasekhoon.net/article/.../جزئیات-اجرایی-ساختمان-های-بتنی-(1)/‎Cachedبتن. بتن و فولاد دو نوع مصالحی هستند که امروزه بیشتر از سایر مصالح در ساختمان انواع بناها از قبیل ساختمان پلها،ساختمان سدها، ساختمان متروها،ساختمان فرودگاه ها و ... جزئیات اجرایی ساختمان های بتنی (6) - راسخون rasekhoon.net/article/.../جزئیات-اجرایی-ساختمان-های-بتنی-(6)/‎Cached Rating: 3 - 35 votes روشهای جدید ترمیم سازه های بتنی. خوردگی یکی از مؤثرترین فاکتورها در تعیین عمر اقتصادی برای ساختمانها می باشد. خوردگی نتیجه یک سری فعل و انفعالات ... دانلود دیتایل جزئیات اجرایی سازه بتنی و فولادی(بیش از ۱۱۰۰ عکس ... www.fa.omran-yar.ir/دانلود-رایگان-دیتایل-جزئیات-اجرایی-سا/‎Cached Similar18 دسامبر 2014 ... دانلود دیتایل جزئیات اجرایی سازه بتنی و فولادی(بیش از ۱۱۰۰ عکس) برای دانلود اینجا کلیک ... دانلود ۴۹ عکس از ساختمان های فلزی شهر زلزله زده بم. جزئیات اجرایی ساختمان - سبزسازه sabzsaze.com/11010/‎Cached Similar12 آوریل 2015 ... ۱- ساختمان های اسکلت بتنی : اسکلت این نوع ساختمان ها (تیرهای اصلی و ستون ها) از بتن مسلح (بتن آرمه) با فرمول ترکیبی به قرار زیر ساخته می ... دانلود پلان اجرایی سازه بتنی به همراه تمام جزئیات | بتن www.arshadownload.com/index.php?/...اجرایی...بتنی-به...جزئیات...‎Cached Similarدانلود پلان اجرایی سازه بتنی به همراه تمام جزئیات منبع مطلب: naghsh-negar.ir. ... سیستم های ساختمانی ... دانلود عکس هایی از اشکالات اجرایی در ساختمانهای بتنی. [PDF] ﺟــﺰﺋﻴـﺎﺕ ﺍﺟـﺮﺍﻳــﻰ ﺳــﺎﺯﻩ www.chap.sch.ir/sites/default/files/books/.../109-154-C609-14.pdf‎Cached Similar5- ﺟﺰﺋﻴﺎﺕ ﻣﻴﻠﮕﺮﺩ ﮔﺬﺍﺭﻯ ﺩﺭ ﻓﻮﻧﺪﺍﺳﻴﻮﻥ ﻛﻼﻑ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﻨﺪ؛ .... منظور، فونداسیون هایی که معموالً برای ساختمان های بتنی در نظر گرفته می شوند .... فصل هفتم: جزئیات اجرایی سازه. رپورتاژ آگهی: معرفی کتاب دیتیل ساختمان های بتن آرمه در برابر زلزله ... civil808.com/article/ac/574‎Cached Similarاین کتاب شامل جزئیات اجرایی و مباحث بنیادی پیرامون ساختمان های بتنی و انواع المان های به کار رفته در این ساختمان ها می باشد. هدف اصلی از ارائه و ترجمه ی این کتاب، ... نحوه ی اجرای ساختمان های بتنی ( پاورپوینت عناصر و جزئیات ... online.farsicad.com/1395/05/نحوه-ی-اجرای-ساختمان-های-بتنی/‎Cachedنحوه ی اجرای ساختمان های بتنی ( پاورپوینت عناصر و جزئیات ساختمانی ppt – سازه بتونی ). ساختمان بتون فولادی ساختمانی است از بتن و فولاد که در مناطق کشش آن ... بایگانی‌ها جزئیات اجرایی ساختمان های بتنی - سافت سیویل - دانلود softcivil.ir/main/blog/tag/جزئیات-اجرایی-ساختمان-های-بتنی/‎CachedHome ⁄ Posts Tagged "جزئیات اجرایی ساختمان های بتنی". ۰۶/۱۳/۱۳۹۵ · دانلود رایگان فایل PDF جزئیات اجرایى سازه بتنی · world arch 0 Comment دانش در مهندسی ...