دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس

مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس

سیستم عامل، یکی از عناصر چهار گانه در یک سیستم کامپیوتری است که دارای نقشی بسیار مهم و حیاتی در نحوه مدیریت منابع سخت افزاری و نرم افزاری است . پرداختن به مقوله امنیت سیستم های عامل ، همواره از بحث های مهم در رابطه با ایمن سازی اطلاعات در یک سیستم کامپیوتری بوده که امروزه با گسترش اینترنت ، اهمیت آن مضاعف شده است .

بررسی و آنالیز امنیت در سیستم های عامل می بایست با ظرافت و در چارچوبی کاملا" علمی و با در نظر گرفتن تمامی واقعیت های موجود ، انجام تا از یک طرف تصمیم گیرندگان مسائل استراتژیک در یک سازمان قادر به انتخاب مستند و منطقی یک سیستم عامل باشند و از طرف دیگر امکان نگهداری و پشتیبانی آن با در نظر گرفتن مجموعه تهدیدات موجود و آتی ، بسرعت و بسادگی میسر گردد .
اکثر کرم ها و سایر حملات موفقیت آمیز در اینترنت ، بدلیل وجود نقاط آسیب پذیر در تعدادی اندک از سرویس های سیستم های عامل متداول است . مهاجمان ، با فرصت طلبی خاص خود از روش های متعددی بمنظور سوء استفاده از نقاط ضعف امنیتی شناخته شده ، استفاده نموده و در این راستا ابزارهای متنوع ، موثر و گسترده ای را بمنظور نیل به اهداف خود ، بخدمت می گیرند .

مهاجمان ، در این رهگذر متمرکز بر سازمان ها و موسساتی می گردند که هنوز مسائل موجود امنیتی ( حفره ها و نقاط آسیب پذیر ) خود را برطرف نکرده و بدون هیچگونه تبعیضی آنان را بعنوان هدف ، انتخاب می نمایند . مهاجمان بسادگی و بصورت مخرب ، کرم هائی نظیر : بلستر ، اسلامر و Code Red را در شبکه منتشر می نمایند. آگاهی از مهمترین نقاط آسیب پذیر در سیستم های عامل ، امری ضروری است . با شناسائی و آنالیز اینگونه نقاط آسیب پذیر توسط کارشناسان امنیت اطلاعات ، سازمان ها و موسسات قادر به استفاده از مستندات علمی تدوین شده بمنظور برخورد منطقی با مشکلات موجود و ایجاد یک لایه حفاظتی مناسب می باشند.

همانگونه که اشاره گردید ، اغلب تهدیدات و حملات ، متاثر از وجود نقاط آسیب پذیر در سیستم های عامل بوده که زمینه تهاجم را برای مهاجمان فراهم می آورد . شناسائی و آنالیز نقاط آسیب پذیر در هر یک از سیستم های عامل ، ماحصل تلاش و پردازش دهها کارشناس امنیتی ورزیده در سطح جهان است و می بایست مدیران سیستم و شبکه در یک سازمان بسرعت با آنان آشنا و اقدامات لازم را انجام دهند.
نقاط آسیب پذیر موجود در هر سیستم عامل که در ادامه به آنان اشاره می گردد ، سندی پویا و شامل دستورالعمل های لازم بمنظور برخورد مناسب با هر یک از نقاط آسیب پذیر و لینک هائی به سایر اطلاعات مفید و تکمیلی مرتبط با ضعف امنیتی است .

مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس:
یونیکس ، یکی از سیستم های عامل رایج در جهان بوده که امروزه در سطح بسیار وسیعی استفاده می گردد . تا کنون حملات متعددی توسط مهاجمین متوجه سیستم هائی بوده است که از یونیکس ( نسخه های متفاوت ) بعنوان سیستم عامل استفاده می نمایند . با توجه به حملات متنوع و گسترده انجام شده ، می توان مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس را به ده گروه عمده تقسیم نمود :

  • BIND Domain Name System
  • Remote Procedure Calls (RPC)
  • Apache Web Server
  • General UNIX Authentication Accounts with No Passwords or Weak Passwords
  • Clear Text Services
  • Sendmail
  • Simple Network Management Protocol (SNMP)
  • Secure Shell (SSH)
  • Misconfiguration of Enterprise Services NIS/NFS
  • Open Secure Sockets Layer (SSL)

در بخش اول این مقاله ، به بررسی BIND Domain Name System وRemote Procedure Calls (موارد یک و دو) ، خواهیم پرداخت .



خرید فایل



لینک منبع :مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس

مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/.../مهمترین-نقاط-آسیب-پذیر-یونیکس-و-لینوکس‎Cached Similarدر مجموعه مقالاتی که ارائه خواهد شد ، به بررسی مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس خواهیم پرداخت . در این راستا ، پس از معرفی هر یک از نقاط آسیب پذیر ، علت ... مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس ( بخش اول ) - وبلاگ ... bargh86.parsiblog.com/.../مهمترین+نقاط+آسیب+پذیر+یونیکس+و+لینوکس+(+بخش+اول+)/‎Cachedمهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس ( بخش اول ) سیستم عامل، یکی از عناصر چهار گانه در یک سیستم کامپیوتری است که دارای نقشی بسیار مهم و حیاتی در ... بررسی مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس www.srco.ir/Articles/DocView.asp?ID=177‎Cached Similarمهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس ( بخش اول ) سیستم عامل، یکی از عناصر چهار گانه در یک سیستم کامپیوتری است که دارای نقشی بسیار مهم و حیاتی در ... پروژه بررسی مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس nrqt.stu1.ir/.../%26%231662%3B%26%231585%3B%26%231608%3B%26%231...‎Cachedپاورپوینت بررسی مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس. پاورپوینت بررسی مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس در 56 اسلاید و قابل ویرایش ... [PDF] Persian Articles Important Linux Vulnerability www.petronet.ir/documents/10180/2323248/bug-in-linux-unix ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﻧﻘﺎﻁ ﺁﺳﻴﺐ ﭘﺬﻳﺮ. Linux. ﻭ. UNIX www.WebSecurityMgz.com. 4. ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻣﻘﺎﻻﺗﯽ ﮐﻪ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ ، ﺑﻪ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﻧﻘﺎﻁ ﺁﺳﻴﺐ ﭘﺬﻳﺮ ﻳﻮﻧﻴﮑﺲ ﻭ. ﻟﻴﻨﻮﮐﺲ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ . ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺭﺍﺳﺘﺎ ، ﭘﺲ ... برترین فایل پاورپوینت بررسی مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و ... kahkeshanopt.meeblog.ir/post/1479‎Cachedبیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید نام محصول دانلودی: پاورپوینت بررسی مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی پایان نامه مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس – پایگاه ثبت ... ads.servicebartar.ir/?p=23869‎Cached9 ا کتبر 2016 ... پایان نامه مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس. campiran 2 روز ago تبادل پست Leave a comment 1 Views ... پاورپوینت بررسی مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس 3e9h3v.kiadanlodce.ir/‎Cachedپاورپوینت بررسی مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس. دانلود تحقیق در مورد مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس unix-t.lel.ir/‎Cached8 آگوست 2016 ... دانلود مقاله مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس ,دانلود پایان نامه مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس ,دانلود پاورپوینت مهمترین ... دانلود کتاب مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس - کتابناک ketabnak.com/book/.../مهمترین-نقاط-آسیب-پذیر-یونیکس-و-لینوکس‎Cached19 جولای 2010 ... مهمترین نقاط آسیب پذیر یونیکس و لینوکس. تهیه کننده : امیر حسین شریفی. ○ برای آگاهی یافتن از چگونگی مطالعه این کتاب، ویکی کتابناک را ...