دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر

هدف:
رشته مهندسی کامپیوتر که به طراحی و ساخت اجزای مختلف کامپیوتر می پردازد، لذا اهمیت بسیار زیادی در دنیای امروز برخوردار است. هدف از طی این دوره تربیت کارشناسانی است که در زمینه تحلیل، طراحی، ساخت و راه اندازی دستگاهها و مجموعه های سخت افزاری جدید، بررسی و شناخت مجموعه های سخت افزاری و نرم افزاری موجود، نگه داری، عیب یابی و تعمیر و اصلاح و توسعه فعالیت کنند.
طراحی، شبیه سازی، فرآوری، پردازش، سنجش، آموزش، ویرایش و ... همه مفاهیمی هستند که با بالاترین دقت و در کوتاهترین مدت زمان ممکن در برنامه های نرم افزاری کامپیوتر انجام می شوند. لذا هدف از این رشته تربیت نیروی متخصص برای انجام امور فوق است.
تواناییهای فارغ التحصیلان
فارغ التحصیلان این مقطع، قابلیتها و تواناییهای زیادی دارند و چنانچه در مسیر مناسب هدایت شوند، قادر خواهد بود مشکلات زیادی را حل کنند. برخی از این تواناییها به شرح زیر است:
1) بررسی و شناخت نرم افزارها و سخت افزارهای جدید و به کارگیری آنها.
2) بررسی کمبودها و نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری بخشهای صنعت و خدمات و تدوین نیازهای آنها، امکان سنجی و تعیین ابزار و نیروی انسانی لازم برای رفع کمبودها.
3) تجزیه و تحلیل سیستمهای کوچک و متوسط نرم افزاری و سخت افزاری و ارائه راه حل مناسب برای اجرای آنها.
4) طراحی مجموعه های کوچک و متوسط نرم افزاری و سخت افزرای و تولید طرحهای اجرایی برای انها.
5) اجرای طرحهای کامپیوتری، نصب، آزمایش و آموزش آنها.
6) پشتیبانی و نگه داری سیستمهای نرم افزاری شامل شناسایی خطاها، رفع خطاها و افزودن امکانات جدید به سیستمها.
7) عیب یابی کامپیوترها و سیستمهای کامپیوتری و رفع عیبها.
8) شناسایی فنون جدید طراحی و ساخت کامپیوتر و ارزیابی و به کارگیری آنها.
تواناییهای ذکر شده مربوط به کارشناسان نرم افزار و سخت افزار می باشد، اما روشن است که کارشناسان نرم افزار در محدوده مسائل نرم افزاری توانایی بیشتری دارند و برعکس کارشناسان سخت افزار در محدوده مسائل سخت افزاری از توانایی بیشتری برخوردارند.

ماهیت:
کامپیوتر دارای دو جزء متفاوت سخت افزار و نرم افزار است. اجزاء فیزیکی و قابل لمس کامپیوتر مانند مدارها و بردهای الکترونیکی سخت افزار نامیده می شوند.
نرم افزار جزء غیرقابل لمس کامپیوتر است. نرم افزار برنامه ها و داده هایی است که به کامپیوتر فرمان می دهند که چه عملی را انجام دهد. یک مهندس نرم افزار یاد می گیرد که چگونه نرم افزارهای بزرگ و عظیم را طراحی و برنامه ریزی کند، تست و ارزیابی نهایی نماید و در نهایت مستند سازد.
پس بدین گونه نسبت که یک تعمیرکار کامپیوتری یک مهندس سخت افزار و یک اپراتور کامپیوتر یک مهندس نرم افزار تلقی گردد.
"نرم افزار در حقیقت روح و جان کامپیوتر است که به سخت افزار هویت می بخشد و اصولاً به برنامه ای گفته می شود که برای به کارگیری سخت افزار ساخته شده باشد.
نرم افزارها را می توان به دوره کلی دسته بندی کرد که عبارتند از : نرم افزارهای سیستمی و نرم افزارهای کاربردی.
نرم افزراهای سیستمی برنامه هایی هستند که کامپیوتر برای فعال شدن یا سرویس دادن به آن نیاز دارد و این دلیل از سوی سازندگان سیستم کامپیوتری عرضه می شوند و مهمترین آنها سیستم عامل، برنامه های سودمند و مترجم های زبان می باشد.
نرم افزارهای کاربردی نیز برنامه هایی هستند که کاربر یا خود آن ها را می نویسد یا شرکت های نرم افزاری آنها را تهیه کرده و برای فروش عرضه می کنند. این گونه برنامه ها معمولاً عمومیت برنامه های سیستم را نداشته و برای زمینه های مختلف مهندسی، علمی، تجاری، آموزشی، تفریحی و یا طراحی نوشته می شوند."
"مهندسی سخت افزار در مقطع لیسانس به مطالعه و بررسی طراحی سخت افزاری، کنترل سخت افزاری و شبکه های کامپیوتری می پردازد. برای مثال یک مهندس سخت افزار می تواند طراحی سخت افزاری کند که با IC ها کار کند، با کامپیوتر کار کند و یا از دروازه های کامپیوتر استفاده نماید و در نهایت می تواند به طراحی مدارهای مجتمع دیجیتالی بپردازد. که البته به این بخش از سخت افزار بیشتر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری پرداخته می شود."



خرید فایل



لینک منبع :مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/مهندسی_کامپیوتر‎Cached Similarمهندسی کامپیوتر (به انگلیسی: Computer engineering ) دانشی مرکّب از مباحث رشته‌های مهندسی الکترونیک، مهندسی برق و طراحی نرم‌افزار است. این رشته برخلاف ... معرفی رشته ی مهندسی کامپیوتر - بیتوته www.beytoote.com/scientific/.../computer-engineering.html‎Cached Similar"انسان باید بیندیشد ولی ماشین باید کار کند." این شعار متخصصان کامپیوتر است. متخصصانی که با پیشرفت و توسعه ی کامپیوتر توانسته اند مغز و عضلات انسان ... معرفی رشته مهندسی کامپیوتر - نرم افزار - دانشگاه فردوسی مشهد https://www.um.ac.ir/Faculty-wndMore-cid-349-id-31.html‎Cached Similarتعیین گرایش تخصصی دانشجویان دوره کارشناسی مهندسی کامپیوتر میتواند پس از گذراندن موفقیت آمیز حداقل 50 واحد از دروس پایه و اصلی و براساس انتخاب دانشجو و ... معرفی رشته مهندسی کامپیوتر از نگاه دانشجوی دانشگاه تهران www.kanoon.ir/.../معرفی-رشته-مهندسی-کامپیوتر-از-نگاه-دانشجوی-دانشگاه-تهران‎Cached29 جولای 2013 ... حسین پنده- دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران-رتبه180 کنکور. نرم افزار. مهندسان کامپیوتر در بخش نرم افزار به تولید، راه اندازی و نگهداری ... قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر - کانون فرهنگی آموزش قلم چی www.kanoon.ir/Public/MainUniCourse?deptCode=1&rid=193‎Cachedبرای قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر باید از 10 سوال به چند سوال پاسخ دهید ؟ معرفی رشته مهندسی کامپیوتر(تمام گرایش ها) - پرتال دانشگاهی کشور www.unp.ir/article/university/technical-courses/2771‎Cached Similarبه همین دلیل رشته مهندسی کامپیوتر که به طراحی و ساخت اجزای مختلف کامپیوتر می‌پردازد، از اهمیت بسیاری برخودار است. این رشته در کشور ما نیز اهمیت بسیار داشته ... دانشکده مهندسی کامپیوتر -دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی ce.kntu.ac.ir/‎Cached Similarدانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ریشه در دانشکده مخابرات به سال ۱۳۰۷ دارد که بنابر اسناد موجود قدیمی ترین واحد آموزش عالی ایران است. این دانشگاه در حال حاضر ... Images for مهندسی کامپیوتر Computer Engineering, Sharif University of Technology ce.sharif.edu/‎CachedComputer Eng. Professors & Students Solidarity Futsal Team Vice-Champion ... The 30th anniversary of the Computer Engineering Department together with the ... [PDF] لیست دروس رشته مهندسی کامپیوتر gu.ac.ir/Controls/NewsFiles/8125.pdf‎Cached Similarلیست دروس دوره کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر. -. نرم افزار. )ورودی. 29. به بعد(. نوع. درس. نام درس. تعداد. واحد. نوع. درس. نام درس. تعداد. واحد. نوع. درس. نام درس. تعداد.