دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

ساختمان های اداری

ساختمان های اداری

مقدمه

در معیار های امروزین شهری ، سازماهنا خیلی سریعتر از ساختمانها تغییر می کنند و تشکیلات اداری بسرعت و بطور مکرر دگرگون می شوند . بطور اصولی دو تحول اساسی در سالهای اخیر در ساختمانهای اداری بوجود آمده است .

اول : دیوارهای بلند داخلی به دیوارهای کوتاه جدا کنند تغییر پیدا کرده و بخصوص مبلمان ثابت و متحرک بیش از پیش عملکرد پیدا کرده است ، تأسیسات قابل حمل و جدا کننده های اکوستیک و دکوراتیو بصورت متناوب تغییر شکل و موقعیت داده اند .

دوم : فضاهای اداری با عملکردهای کاملا متفاوت و حتی متناقض از آزمایشگاه ، دفتر کارخانجات و فضاهای صنعتی گرفته تا آموزشی همگی صورت یکسان و مشابهی پیدا کرده اند .

در این قسمت به عواملی که باعث پیدایش چنین تغییراتی در این گونه ساختمان ها شده است ، سهولت عملکرد و نحوه انجام این تغییرات و آشنایی با این سیستم ها می پردازیم .

ضرورت تغییر سیستم ها و روشهای انجام کار دستگاههای اداری

عواملی که باعث ایجاد تغییرات در عملکرد و بعد از آن در فرم ساختمان شده است به قرار زیر است :‌

1- تسریع در دستیابی به منابع اطلاعاتی و آمار و اطلاعات مفید و نتیجتا تسریع در تصمیم گیریها و اعمال مدیریتهای صحیح و ایجاد سرعت در امور ارباب رجوع و سایر امور .

2- کاهش و حذف مراحل زائد بعضی از روشهای انجام کار .

3- عدم کارایی و پاسخگویی روشهای انجام کار جاری به نیازهای جامعه و دستگاهها بدلیل گهنه و قدیمی بودن آنها .

4- افزایش حجم مکاتبات و مسئولیتها و وظایف پیش بینی نشده و تغییر وظایف وزاتخانه ها .

5- ارائه خدمات بهتر و زدودن بوروکراسی موجود و تحقق یک نظام اجرایی پویا .

6- اعمال سیستم توسط مدیران به دلیل فقدان روشهای مدرن ومعین .

نقش روشهای نوین و مکانیزه اداری در بهبود نظام اداری

1- تسریع در انجام امور و دسترسی به اطلاعات و آمار و بالارفتن آگاهیها .

2- جلوگیری از ازدیاد و بروکراسی و کاغذ بازی .

3- کارایی مؤثر مدیریت واحدهای اداری و برنامهریزی و افزیش کیفیت و راندمان .

4- صرفه جویی در زمان و نیروی انسانی و سایر هزینه های مربوطه .

5- تحول نسبی در نظام اداری .

6- هدایت خدمات دولتی از کانالی صحیح تر به مجرای اجرایی .

7- تسریع در انجام کار ارباب رجوع .

8- کاهش مراجعات مکرر ارباب رجوع .

9- روشهای مکانیزیه نقش مؤثری در تصمیم گیریها و افزایش کارایی و ضریب اطمینان و دقت و بهبود کیفیت کارها دارد .

نظام اداری با توجه به نقش خدمات رسانی به جامعه اداری پیچیدگیهای فراوانی بوده و لازم است در کنار نیروی انسانی ورزیده و آموزش دیده از تکنولوژی ،بعنوان یک ابزار کار استفاده نمائیم و روشهای مکانیزه را به خدمت گیریم زیرا روشهای مکانیزه تا حدود زیادی می تواند در تحول و افزایش راندمان کار مؤثر باشد .

ضرورت توجه به نحوه استقرار اجزای سازمانی در مجموعه های اداری – خدماتی

یکی از معضلات نظام اداری کشور روشهای اجرای آن می باشد این روشها از آنجا که اغلب قدیمی بوده و هیچگاه بصورت مستقل و هماهنگ باسایر سازمانها مورد بررسی قرار نگرفته اند ، موجب آن گردیده که سازمانها ی اداری کشور با روشهای فعلی پویایی لازم را نداشته و دارای کارایی لازم با نیازهای جامعه نباشد . بررسی روشهای اداری کشور و بکار بردن روشهای نوین بجای روشهای قدیمی و سنتی از اموری است که جهت تحول سیستم اداری لازم بنظر می رسد .

طرح جا ومکان از اولین موضوعاتی است که در تجزیه و تحلیل سیستم ها و روشهای اداری مورد نیاز در یک مجتمع اداری – خدمات پرداخته شود .

منطبق نبودن جا و مکان با وظایف یک سازمان باعث کندی و تراکم در کارهای می شود . لذا با بکار بردن اصول صحیح طرح جا و مکان می توان به بهبود روشهای انجام کار و افزایش کارآیی اثربخش سازمان کمک کرد بطوریکه طراحی صحیح و تخصیص فضای مناسب به کارکنان می تواند نتایج مثبت زیر را به همراه داشته باشد .

ایجاد رفاه و راحتی برای کارکنان در محل کار

افزایش بازدهی و سهولت انجام کار .

کاهش زمان انجام کار .

جلوگیری از تراکم و وقفه در کارها.

کاهش هزینه های سرمایه ای .

حداکثر استفاده از جا ومکان در تسهیل جریان امور .

ایجاد تسهیلات و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به ارباب رجوع .

نوع فایل:word

سایز:25.4 KB

تعداد صفحه: 17



خرید فایل



لینک منبع :ساختمان های اداری

Images for ساختمان های اداری بهترین ساختمان اداری جهان (+عکس) - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/266886/بهترین-ساختمان-اداری-جهان-عکس‎Cached Similar15 آوریل 2013 ... این شاهکار معماری جایزه بهترین «ساختمان اداری» در «جوایز اخبار معماری جهان» ... بهترین ساختمان اداری جهان (+عکس) .... نشان (نیازمندی های عصر ایران). رده:ساختمان‌های اداری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/رده:ساختمان‌های_اداری‎Cached Similarدر ویکی‌انبار پرونده‌هایی دربارهٔ ساختمان‌های اداری موجود است. ... ساختمان‌های اداری بر پایه سال تکمیل (۱۱۱ ر). ◅ ستاد (۴ ر) ... فهرست بلندترین ساختمان‌های اداری در جهان . ساختمان های اداری، تجاری و رفاهی - خانه bamgroup.ir/fa/پروژه-ها/ساختمان-های-اداری،-تجاری-و-رفاهی‎Cachedساختمان های مسکونی لوکس · ساختمان های مسکونی · ساختمان های اداری، تجاری و رفاهی · بیمارستان ، مراکز بهداشتی و درمانی · انبوه سازی ... مراکز اداری، تجاری و رفاهی. طراحی دلچسب فضای اداری | معمارنت(سایت معماری وشهرسازی معاصرایران) www.memarnet.com/fa/node/427‎Cached Similar24 آگوست 2012 ... آن گفتگو بهانه‌ای شد تا طی چند مطالب با تجربه‌های ایشان در طراحی ساختمان‌های اداری، مسکونی و عمومی آشنا شویم. در نوبت نخست به معماری ساختمان‌های ... ساختمان های اداری | سازمان بهره وری انرژی ایران - سابا www.saba.org.ir/fa/masrafeenergy/building/edari/edaribuilding‎Cached Similarبرحسب قیمت های جهانی انرژی ، حدود 5 درصد از کل هزینه های جاری در اداره کردن یک شرکت مربوط به انرژی های مصرفی آن می شود. به عبارت دیگر چنانچه تعداد کارکنان یک ... ساختمان‌های اداری - شرکت مهندسی لوتوس www.zslotus.com/swwt/office.html‎Cachedساختمان‌های اداری. بطورکلی به فاضلابی که در نتیجه استفاده انسان از آب برای مصارف بهداشتی تولید میشود، فاضلاب بهداشتی میگویند. از آنجا که این فاضلاب در اثر ... [PDF] طراحی ساختمان های اداری با رویکرد پایداری معماری محیطی وطراحی اقلیمی www.civilica.com/PdfExport-AUCETSUD01_031=طراحی-ساختمان-های-اداری-با-رویکرد-پایداری-معماری-محیطی-وطراحی-اقلیمی-در-مناطق-کوهستا...‎Cachedwww.CIVILICA.com. ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻘﺎﻟﻪ: ﻃﺮﺍﺣﯽ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﺍﺩﺍﺭﯼ ﺑﺎ ﺭﻭﯾﮑﺮﺩ ﭘﺎﯾﺪﺍﺭﯼ ﻣﻌﻤﺎﺭﯼ ﻣﺤﯿﻄﯽ ﻭﻃﺮﺍﺣﯽ ﺍﻗﻠﯿﻤﯽ ﺩﺭ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﮐﻮﻫﺴﺘﺎﻧﯽ. ﻣﺤﻞ ﺍﻧﺘﺸﺎﺭ: ﻫﻤﺎﯾﺶ ﻣﻠﯽ ﻣﻌﻤﺎﺭﯼ ﺷﻬﺮﺳﺎﺯﯼ ﻋﻤﺮﺍﻥ ﻭ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﯾﺪﺍﺭ ... دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - درباره واحد-نقشه-ساختمانهای اداری www.iauctb.ac.ir/fa/contents/edari/ساختمانهای.اداری.html‎Cached... خدمات الکترونیک · سامانه انتخاب واحد · سایت دانشگاه. Search: Open Search. نقشه · ساختمانهای اداری ... نقشه ساختمانهای ادارای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ... مازی‌نور » ساختمان‌های اداری www.mazinoor.ir/projects/project1-2/‎Cached Similarساختمان‌های اداری. ساختمان مرکزی نفت مناطق مرکزی ایران; ساختمان مدیریت مگامال; مرکز تحقیقات هواشناسی استان تهران; پارکینگ برج تهران; ساختمان مرکزی صنایع ...