دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

نگاهی بر داده کاوی و کشف قوانین وابستگی

نگاهی بر داده کاوی و کشف قوانین وابستگی

چکیده:

با افزایش سیستمهای کامپیوتر و گسترش تکنولوژی اطلاعات , بحث اصلی در علم کامپیوتر از چگونگی جمع آوری اطلاعات به نحوه استفاده از اطلاعات منتقل شده است . سیستمهای داده کاوی ,این امکان را به کاربر می دهند که بتواند انبوه داده های جمع آوری شده را تفسیر کنند و دانش نهفته در آن را استخراج نمایند .

داده کاوی به هر نوع کشف دانش و یا الگوی پنهان در پایگاه داده ها اطلاق می شود . امروزه داده کاوی به عنوان یکی از مهمترین مسائل هوش مصنوعی و پایگاه داده ، محققان بسیاری را به خود جذب کرده است . در این تحقیق ابتدا نگاه کلی بر داده کاوی ، استراتژیهای داده کاوی و... داریم ، سپس مسأله کشف قوانین وابستگی در پایگاه داده را به تفضیل بررسی کردیم و نگاهی به الگوریتمهای موجود برای آن داشتیم . سپس مسأله کشف قوانین وابستگی در پایگاه داده های پویا را مورد بحث قرار دادیم و الگوریتم های ارائه شده مربوطه را مطرح کردیم .


مقدمه :

هدف از این اراِئه و تحقیق بررسی روشهای مطرح داده کاوی است .داده کاوی هر نوع استخراج دانش و یا الگواز داده های موجود در پایگاه داده است که این دانشها و الگوها ضمنی و مستتر در داده ها هستند ,از داده کاوی می توان جهت امور رده بندی (Classification ) و تخمین (Estimation) ,پیش بینی (Prediction) و خوشه بندی (Clustering)استفاده کرد .داده کاوی دارای محاسن فراوانی است . از مهمترین آن محاسن کشف کردن دانش نهفته در سیستم است که به شناخت بهتر سیستم کمک می کند .به عنوان مثال می توان به استفاده ترکیبی از روش خوشه بندی جهت تخصیص بودجه به دسته های مختلف از کتب اشاره کرد .

سیستمهای داده کاوی تقریبا از اوایل دهه 1990 مورد توجه قرار گرفتند . علت این امر نیز آن بود که تا آن زمان سازمانها بیشتر در پی ایجاد سیستمهای عملیاتی کامپیوتری بودند که به وسیله آنها بتوانند داده های موجود در سازمان خود را سازماندهی کنند . پس از ایجاد این سیستمها ,روزانه حجم زیادی از اطلاعات جمع آوری میشد که تفسیر کردن آنها از عهده انسان خارج بود . به همین دلیل , نیاز به تکنیکی بود که از میان انبوه داده معنی استخراج کند و داده کاوی به همین منظور ایجاد و رشد یافت .

بنابر این هدف اصلی از داده کاوی ,کشف دانش نهفته در محیط مورد بررسی است که این دانش می تواند شکلهای گوناگونی داسته باشد . دانش استخراج شده می تواند به فرم الگوهای موجود در داده ها باشد که کشف این الگوها منجر به شناخت بهتر سیستم نیز می شود . الگوهای استخراجی عموما بیانگر روابط بین ویژگیهای سیستم هستند بعنوان مثال در سیستم تجاری یک الگو می تواند بیانگر رابطه بین نوع کالا و میزان تقاضای آن باشد .

در این تحقیق داده کاوی مورد بحث قرار می گیرد . علل استفاده از داده کاوی و منابعی که داده کاوی بر روی آنها اعمال می شود ,علاوه بر این خلاصه ای از روشهای رایج داده کاوی ارائه شده است . تکنیکهای داده کاوی و قوانین وابستگی و الگوریتمهای موجود (Apriori , Aprior TID, Partition, Eclat ,Max Eclat , Vector ) و الگوریتم با ساختار Trie وfp grow و الگوریتمهای کاهشی مورد بررسی قرار می گیرند و در هر مورد مثالها , موارد کاربرد ,تکنیکها و نقاط قوت و ضعف مورد بررسی قرار گرفته اند .



خرید فایل



لینک منبع :نگاهی بر داده کاوی و کشف قوانین وابستگی

دانلود مقاله رایگان/ نگاهی بر داده کاوی و کشف قوانین وابستگی shabaveiz.ir/detail/News/393942/9042‎Cached Similar22 آوریل 2016 ... در این تحقیق ابتدا نگاه کلی بر داده کاوی ، استراتژیهای داده کاوی و... داریم ، سپس مسأله کشف قوانین وابستگی در پایگاه داده را به تفضیل بررسی ... نگاهی بر داده کاوی و کشف قوانین وابستگی | Ahmad Reza Hosseiny ... https://www.linkedin.com/.../نگاهی-بر-داده-کاوی-و-کشف-قوانین-وابستگی-ahmad-reza-hosseiny‎Cached20 دسامبر 2015 ... نگاهی بر داده کاوی و کشف قوانین وابستگی چکیده: با افزایش سیستمهای کامپیوتر و گسترش تکنولوژی اطلاعات , بحث اصلی در علم کامپیوتر از ... نگاهی بر داده کاوی و کشف قوانین وابستگی - وبلاگ فناوری واطلاعات ... mehdimrg.blogsky.com/39‎Cached Similarدر این تحقیق ابتدا نگاه کلی بر داده کاوی ، استراتژیهای داده کاوی و... داریم ، سپس مسأله کشف قوانین وابستگی در پایگاه داده را به تفضیل بررسی کردیم و نگاهی به ... نگاهی بر داده کاوی و کشف قوانین وابستگی | - نرم افزار 3manage.com/نگاهی-بر-داده-کاوی-و-کشف-قوانین-وابستگی.html‎Cachedدر این تحقیق ابتدا نگاه کلی بر داده کاوی ، استراتژیهای داده کاوی و… داریم ، سپس مسأله کشف قوانین وابستگی در پایگاه داده را به تفضیل بررسی کردیم و نگاهی به ... نگاهی بر داده کاوی و کشف قوانین وابستگی - پارس مارکت | فروشگاه ... parsmarket.filenab.com/product-63528-dade-kavi.aspx‎Cachedدر این تحقیق ابتدا نگاه کلی بر داده کاوی ، استراتژیهای داده کاوی و... داریم ، سپس مسأله کشف قوانین وابستگی در پایگاه داده را به تفضیل بررسی کردیم و نگاهی به ... دانلود مقاله نگاهی بر داده کاوی و کشف قوانین وابستگی mag-iran.com/دانلود-مقاله-نگاهی-بر-داده-کاوی-و-کشف-قو.htm‎Cached Similarنگاهی بر داده کاوی و کشف قوانین وابستگی. چکیده: با افزایش سیستمهای کامپیوتر و گسترش تکنولوژی اطلاعات , بحث اصلی در علم کامپیوتر از چگونگی جمع آوری ... مقاله : نگاهی بر داده کاوی و کشف قوانین وابستگی » دانلود تحقیق ... mihandocs.com/6360-مقاله---نگاهی-بر-داده-کاوی-و-کشف-قوانین-وابستگی.html‎Cachedدر این تحقیق ابتدا نگاه کلی بر داده کاوی ، استراتژیهای داده کاوی و… داریم ، سپس مسأله کشف قوانین وابستگی در پایگاه داده را به تفضیل بررسی کردیم و نگاهی به ... دانلود مقاله نگاهی بر داده کاوی و کشف قوانین وابستگی - فروشگاه ساز ... sellu.ir/product-64597-دانلود-مقاله-نگاهی-بر-داده-کاوی-و-کشف-قوانین-وابست.aspx‎Cachedدانلود مقاله نگاهی بر داده کاوی و کشف قوانین وابستگی. با افزایش سیستمهای کامپیوتر و گسترش تکنولوژی اطلاعات بحث اصلی در علم کامپیوتر از چگونگی جمع ... نگاهی بر داده کاوی و کشف قوانین وابستگی yreno.paperfa.ir/‎Cachedنگاهی بر داده کاوی و کشف قوانین وابستگی. فرمت فایل دانلودی: .doc فرمت فایل اصلی: doc تعداد صفحات: 22 حجم فایل: 839 قیمت: : رایگان. بخشی از متن: چکیده: نگاهی بر داده کاوی و کشف قوانین وابستگی - dibadownload.ir dibadownload.ir/index.php/component/joominaflileselling/?...id...‎Cachedنگاهی بر داده کاوی و کشف قوانین وابستگی چکیده: با افزایش سیستمهای کامپیوتر و گسترش تکنولوژی اطلاعات , بحث اصلی در علم کامپیوتر از چگونگی جمع آوری ...