دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بررسی فشار خون بالا

بررسی فشار خون بالا

فشارخون بالا عارضه ای که باید از آن ترسید!

فشارخون فشاری است که خون ، موقع عبور از رگ های خونی به دیواره آنها وارد
می کند.

نوسانات فشار خون طبیعی اند. مثلاً فشار خون وقتی استراحت می کنید یا خوابیده اید افت می کند، وقتی فعالیت یا ورزش می کنید بالا می رود؛ اما اگر فشارخون بالا باقی بماند طبیعی نیست.

فشارخون بالا یک بیماری طبی وخیم است که "هیپرتانسیون" نیز نامیده می شود. این بیماری باعث می شود قلب شما فشار کاری بیشتری تحمل کند.

فشارخون را بشناسید؛ زیرا فشار خون شما برای سلامت عمومی شما حائز اهمیت است! اگر بدانید که فشارخون طبیعی دارید، خیالتان راحت می شود. به علاوه می توانید با اطمینان ، برنامه های خود را برای یک زندگی طولانی تر و سالم تر دنبال کنید.

ابتلا به فشارخون بالا خطری برای سلامتی محسوب می شود. این بیماری می تواند باعث آسیب به اعضای زیر شود: شریان ها، قلب، مغز ، کلیه ها ، چشمها

اما می توانید اقداماتی برای کنترل فشار خون بالا انجام دهید.

آگاهی شما نسبت به فشار خونتان می تواند زندگی شما را نجات دهد! پس سعی کنید بیشتر بدانید...

اندازه گیری فشارخون کار ساده و بدون درد است.یک وسیله خاص برای اندازه گیری فشارخون استفاده می شود. این وسیله شامل دوچیز است:

بازوبندی که باد می شود و یک درجه ی فشار . بازوبند دور بازو پیچیده می شود و باد
می شود. این کار باعث می شود برای مدت کوتاهی جریان خون در رگ اصلی دست متوقف شود. باد بازوبند به آرامی تخلیه می شود.

پزشک یا پرستار به کمک گوشی به صدای بازگشت جریان خون گوش می کند.

درجه فشار را می خواند.

از فشارسنج الکترونیکی نیز برای اندازه گیری فشارخون استفاده می کنند.

معنای رقم فشار خون : فشار خون با دو رقم گفته می شود مثلاً 8/12.

رقم بالا، فشار سیستولیک( زمان انقباضی) را نشان می دهد. یعنی فشاری که ضربان قلب برای جلو راندن خون در رگ ها ایجاد می کند.

رقم پایین فشار دیاستولیک ( زمان شل شدن) را نشان می دهد. یعنی فشاری که خون بین دو ضربان دارد. فشار خون طبیعی برای هر انسانی متفاوت است.

چند پرسش و پاسخ

هر چند وقت یکبار باید فشارخون خود را بررسی کنیم؟

به طور کلی، بستگی به فشار خونتان دارد. در ابتدا ممکن است لازم باشد به طور هفتگی بررسی کنید. سپس ممکن است لازم شود هر چند ماه یکبار بررسی کنید. جزئیات را از پزشک خود بپرسید.

حاملگی چه اثری بر فشار خون دارد؟

بعضی زنان در انتهای حاملگی دچار فشارخون بالا می شوند. درمان ممکن است شامل استراحت در بستر و بازنگری فشارخون در خانه باشد. در اکثرموارد پس از زایمان، فشارخون به سطح طبیعی باز می گردد.

آیا فشار خون بالا قابل ریشه کنی است؟

در اکثر موارد، نه. اما بسیاری از افراد با درمان می توانند فشارخون بالا را تحت کنترل در آورند. فشارخون بالا که ثانویه به بیماری های دیگر باشد( مثل بیماری کلیه ) ممکن است با درمان بیماری اولیه ریشه کن شود.

عوارض جانبی داروهای ضد فشار خون بالا چیست؟

ممکن است شامل اختلالات خواب، ضعف عضلانی، خستگی و سرگیجه باشد. اگر دچار عوارض جانبی شدید به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است او بتواند مقدار مصرف را تعدیل کند یا داروها را تغییر دهد. به یاد داشته باشید که نباید داروی خود را قطع کنید مگر آن که با تأیید پزشک باشد.

اطلاعات بیشتر را از کجا کسب کنیم؟

با پزشک خود در درمانگاه یا بیمارستان محله خود مشورت کنید. یا درصورت امکان با پزشک محل کار خود صحبت کنید. در پایان تأکید می کنیم که فشارخون شما کلید سلامتی شماست و شیوه زندگی سالم ، فشار خون شما را تحت کنترل نگه می دارد!

پر فشاری خون

افزایش فشار خون از بزگترین عوامل تهدید کننده سلامت درکشورهای صنعتی به شمار می رود. این بیماری نقش عمده ای در بروز بیماریهای عروق کرونر، سکته مغزی، نارسایی قلبی، نارسایی کلیوی و مرگ ناشی از این بیماری ها در پی دارد. تغییر رژیم غذایی نیز ممکن است بتواند جایگزین درمان دارویی شود و یا در صورت نیاز به درمان باعث شود که درمان با داروهای کمتر و دوزهای پایین تری انجام شود.

رگهای خونی موسوم به سرخرگها خون را از قلب به اندام های گوناگون بدن می رساند وهر بار که قلب منقبض می شود خون را با فشار وارد سرخرگها می کند، بنابراین فشار خون، حاصل مقاومت عروق در برابر ضربان های قلب است.

فشاری که درعروق خونی در پی ضربان قلب پدید می آید فشار خون سیستولیک نام دارد و فشاری که به هنگام استراحت قلب یعنی بین دو ضربان پدیدار می شود فشار خون دیاستولیک است.



خرید فایل



لینک منبع :بررسی فشار خون بالا

فشار خون بالا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/فشار_خون_بالا‎Cached Similarاز ۱۸ سال به بالا، پرفشاری خون با اندازه‌گیری فشار خون سیستولی و یا ..... تست نوار قلب (EKG/ECG) برای بررسی اینکه قلب در اثر فشار خون بالا تحت فشار نباشد ... : فشار خون بالا - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?...فشار+خون+بالا‎Cached Similarشرح بیماری; علایم‌ شایع‌ فشار خون بالا; علل فشار خون بالا; عوامل مستعد کننده .... فعالیت الکتریکی و ریتم قلب توسط الکتروکاردیوگرام (ECG) یا نوار قلب بررسی ... بررسی شیوع فشار خون بالا در شهر گناباد fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?ID=27693‎Cachedاین پژوهش یک بررسی توصیفی است که به منظور تعیین شیوع فشار خون بالا در سال 1375 در سطح شهر گناباد انجام شده است. نمونه های پژوهش به تعداد 1259 نفر به طور ... قلب | فشار خون بالا galb.ir/archives/133‎Cached Similarدر نوع ثانویه فشارخون بالا بدلیل وجود یک مشکل زمینه ای مانند اختلال عروق کلیوی( ..... برای بررسی علت و معاینه و احتمالا شروع درمان با یکی از همکاران مشورت کنید. نوسان فشار خون و فشار خون متغیر - فشار خون bloodpressure.ir/216-2/‎Cachedبررسی نوسانات در فشار خون روش‌های بهتری برای پیش بینی خطر احتمالی سکته ... نوسان فشارخون دو وجه یا شکل متفاوت دارد که در یک شکل آن فشار خون بالا می‌رود و در ... فشارخون بالا عارضه ای که باید از آن ترسید! www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=6410‎Cached Similar4 مه 2004 ... فشارخون بالا یک بیماری طبی وخیم است که "هیپرتانسیون" نیز نامیده می شود. ... پاها، ساقها و رفلکسهای شما را از نظر علائم فشارخون بالا بررسی کند. بررسی فشار خون و عوارض هیپرتانسیون بر چشم : سایت پزشکان بدون ... www.pezeshk.us/?p=15724‎Cached Similar26 مارس 2009 ... همچنین باید در نظر داشت که افرادی که سال های زیادی است فشار خون دارند مقاومت عروقی درآنها بالا می باشد چرا که براساس قانون اهم, فشار با جریان نسبت ... پاتوفیزیولوژی در فشار خون بالا - بررسی تغییرات عملکردی در فشار ... salamatbank.com/.../پاتوفیزیولوژی%20در%20فشار%20خون%20بالا‎Cached Similarبرای مثال، پاتوفیزیولوژی فشار خون بالا ممکن است علت افزایش فشار خون را به دنبال درمان بررسی کند. در نتیجه پاتوفیزیولوژی فشار خون اطلاعاتی را در مورد اثرات ... [PDF] بررسی میزان شیوع فشار خون بالا در کودکان دبستانی شهر بیرجند journal.bums.ac.ir/article-1-1357-fa.pdf‎Cached61. ﻣﻘﺎﻟﻪ اﺻﻴﻞ ﭘﮋوﻫﺸﻲ. ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﻴﺰان ﺷﻴﻮع ﻓﺸﺎر ﺧﻮن ﺑﺎﻻ در ﻛﻮدﻛﺎن. دﺑﺴﺘﺎﻧﻲ ﺷﻬﺮ ﺑﻴﺮﺟﻨﺪ. ﻣﺤﻤﻮد. زردﺳﺖ. 1. ،. ﻛﻮﻛﺐ. ﻧﻤﻜﻴﻦ. 2. ،. ﻓﺎﻃﻤﻪ. ﻃﺎﻫﺮ. ی. 3. ،. ﻃﻴﺒﻪ. ﭼﻬﻜﻨﺪ. ی. 4. ،. ﺑﻴﺘﺎ. ﺑﻴﺠﺎر. ی. 5. ،. ﻃﻮﺑﻲ. ﻛﺎﻇﻤ. ﻲ. فشار خون بالا: علائم،علتها،کاهش و درمان - متخصص قلب و عروق drgalb.ir/894-2/‎Cachedاین سیستم بر ریتم ضربان قلب، ریتم تنفس و فشار خون موثر است. محققان در حال بررسی نحوه تاثیر عدم تعادل سیستم سمپاتیک بر بالا رفتن فشار خون هستند.