دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

وب درمانی و کتاب درمانی

وب درمانی و کتاب درمانی

چکیده:

این مقاله به بررسی اجمالی کتاب ­درمانی، وب­ درمانی و اهمیت مطالعه کتاب و منابع وب در درمان مشکلات جسمی، روحی و روانی می­پردازد. این مقاله پیشنهاد می­کند که وب­درمانی به عنوان جایگزین یا مکمل کتاب درمانی و سایر فنون روان­درمانی به کار گرفته شود.


کتاب ­درمانی:

کتاب­درمانی به عنوان برابرنهاده واژه Bibliotherapy انتخاب شده است. واژه Bibliotherapy از دو واژه Biblio به معنای کتاب و Therapy به معنای درمان و شفا مشتق شده است و قدمتی چون تاریخ کتاب دارد. کتاب­درمانی به مفهوم امروزی در قرن 19 و 20 شکل گرفته است. البته واژه کتاب­درمانی نخستین­بار توسط ساموئل کروترز در سال 1916 به کار گرفته شد. کتاب­درمانی یعنی استفاده از کتاب و مواد خواندنی سودمند به منظور حل مشکلات جسمی، روحی و روانی.

کتاب­درمانی یعنی استفاده از مواد خواندنی برگزیده به عنوان مکمل درمان در پزشکی و روانشناسی بالینی و نیز راهنمایی در حل مشکلات شخصی به وسیله مطالعه هدفدار. امروزه در کشورهای پیشرفته کتاب­درمانی به­وفور و به­طور مؤثری در محیط های اجتماعی همچون بیمارستان­ها، مدارس، زندان­ها، دارالتأدیب­ها، ندامتگاه­ها، مراکز بازپروری و مراکز مشاوره برای درمان اختلالات شایع روانی نظیر افسردگی استفاده می­شود (بلوچ زراعتکار، 1383).

از دهه 1950 با تأسیس کتابخانه­ های بیمارستانی در بیمارستان­ها و مراکز درمانی در ایالات متحده آمریکا و برخی از کشورهای اروپای غربی، کتابداران کتابخانه­های بیمارستانی با مشاوره روانشناسان، روانپزشکان و روانکاوان کتاب­هایی امیدبخش و نشاط آور را در اختیار بیماران مختلف قرار می­دهند تا امید به زندگی آنها را افزایش داده و روند درمان جسمی و روحی آنها را بهبود بخشند.

کتابداران کتابخانه­های بیمارستانی با گردآوری مجموعه­ای از کتاب­ها و خواندنی­های مفید برای بیماران و فراهم کردن امکان دسترسی آسان به واسطه گرداندن کتاب­های متنوع بر روی کتاب­بر یا چرخ کتاب در تمام بخش­ها و اتاق­های بیمارستان موجب می­شوند که بیماران با خواندن این کتاب­ها احساس آرامش و لذت پیدا کرده، سرگرم شوند و دردهای جسمانی و روانی آنها تسکین یابد. در کتاب­درمانی معمولاً از کتاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خواندنی، رمان، داستان و قصه استفاده می‌شود. در واقع، داستان، ابزاری برای کمک به کودکان، نوجوانان، بیماران و سایر افراد برای مقابله با مشکلات جسمی، روحی و روانی خود است. بسیاری از روانشناسان و روانپزشکان خواندن کتاب را به عنوان بخشی از فرایند درمان بیمار توصیه می­کنند.



خرید فایل



لینک منبع :وب درمانی و کتاب درمانی

وب درمانی و کتاب درمانی - فروشگاه فایل رایگان - فایل ناب tahghigh20.filenab.com/product-63565-wedarmani.aspx‎Cachedچکیده این مقاله به بررسی اجمالی کتاب درمانی، وب درمانی و اهمیت مطالعه کتاب و منابع وب در درمان مشکلات جسمی، روحی و روانی میپردازد این مقاله پیشنهاد میکند که ... وب درمانی و کتاب درمانی - Information Clinic, Information Consulting ... nouruzi.persianblog.ir/post/180/‎Cached Similarاین مقاله به بررسی اجمالی کتابدرمانی (Bibliotherapy)، وبدرمانی (Webotherapy) و اهمیت مطالعه کتاب و منابع وب در درمان مشکلات جسمی، روحی و روانی میپردازد. این مقاله ... مقاله وب درمانی و کتاب درمانی - سیستم همکاری در فروش فایل سِرو archive.cero.ir/product-329456-مقاله-وب-درمانی-و-کتاب-درمانی.aspx‎Cachedاین مقاله به بررسی اجمالی کتاب درمانی ، وب درمانی و اهمیت مطالعه کتاب و منابع وب در درمان مشکلات جسمی، روحی و روانی می¬پردازد. این مقاله پیشنهاد میکند که وب درمانی ... دانلود کتاب کتاب درمانی ketabfarsi.ir/کتاب-درمانی‎CachedBibliotherapy, Bibliotherapy چیست؟, Ketab, دانلود کتاب کتاب درمانی, کتاب, کتاب درمانی, کتاب درمانی چیست؟, کتاب روانشناسی, کتاب فاطمه شعیبی, وب درمانی. دانلود مقاله وب درمانی و کتاب درمانی mag-iran.com/دانلود-مقاله-وب-درمانی-و-کتاب-درمانی.htm‎Cached Similarوب درمانی و کتاب درمانی. چکیده این مقاله به بررسی اجمالی کتاب درمانی ، وب درمانی و اهمیت مطالعه کتاب و منابع وب در درمان مشکلات جسمی، روحی و روانی می پردازد. کتاب درمانی و وب درمانی beyhagh.medsab.ac.ir/article_655.html‎Cachedکتاب درمانی و وب درمانی. مقاله 1، دوره 13، شماره 1، بهار 1387، صفحه 38-43 XML اصل مقاله (849 K). نویسندگان. منصوره فیض آبادی. آمار. تعداد مشاهده مقاله: 295. کتاب درمانی - مجله موفقیت www.movafaghiat.com/library/955/کتاب-درمانی‎Cachedوب درمانی یکی از شق های دیگر کتاب درمانی است و در واقع مکمل آن است. امروزه منابع موجود در وب به منظور درمان و رشد فکری و شخصی مورد استفاده قرار می گیرند. هدف وب ... کتاب درمانی + وب درمانی ketabesabz.com/book/14624/کتاب-درمانی-وب-درمانی‎Cached28 آگوست 2013 ... کتاب درمانی معادل واژه Bibliotherapy انتخاب شده است. واژه Bibliotherapy از دو واژه Biblio به معنای کتاب و Therapy به معنای درمان و شفامشتق شده است. پرتال جامع علوم انسانی - وب درمانی www.ensani.ir/fa/content/134506/default.aspx‎Cachedچکیده: این مقاله به بررسی اجمالی کتاب درمانی، وب درمانی و اهمیت مطالعه منابع وب در درمان مشکلات جسمی، روحی و روانی می پردازد. این مقاله پیشنهاد می کند که وب درمانی به ... مقاله وب درمانی و کتاب درمانی | cell full cellfull.ir/?p=150728‎Cached20 ا کتبر 2016 ... ... در مورد حاکمان و خانواده در قرآن · مقاله درمورد نانو تکنولوژی و الکترونیک بیومولکولی. GMT+2 08:18. صفحه اصلی مقاله وب درمانی و کتاب درمانی ...