دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

ویندوز ریجستری

ویندوز ریجستری

آشنایی با مفاهیم اولیه رجیستری (REGISTRY)

مقدمه ای بر ریجستری

هماهنگونه که در فصل گذشته اشاره شد، نسخه های قدیمی ویندوز پارامترهای مربوط به پیکربندی خود را در فایلهای مقدار دهی System.ini و Win.ini تنظیم و نگهداری می کردند. از ویندوز 95 به بعد برنامه ریجستری که حاوی تمام اطلاعات مربوط به پیکربندی سیستم میباشد ارایه شده است. اطلاعات رجیستری در دو فایل پنهان User.dat و System در پوشه C:Windows ذخیره می شوند. اطلاعات مربوط به نرم افزارهای موجود در سیستم در فایل System.dat و همچنین اطلاعات مربوط به کاربرد نرم افزارها در فایل User.dat ذخیره می شوند.

قسمتهای مختلف سیستم رجیستری استفاده می کنند که برای پیکربندی هرکدام کلید واژه ای در رجیستری پیش بینی شده است. به عنوان نمونه می توان به موارد زیر اشاره نمود :

ـ راه انداز دستگاهها : راه انداز دستگاهها باید اطلاعات مربوط به IRQ و DMA که مورد نیاز دستگاه می باشد را فراهم نماید. راه اندازها این پارامترها را با رجیستری ویندوز مبادله می کنند.

ـ برنامه های Setup : نصب هر برنامه در محیط ویندوز توسط برنامه Setup انجام می شود. هر کدام از برنامه های Setup این تغییرات در رجیستری نگهداری می شوند. لذا باید توجه داشت که حذف فایلها و پوشه های یک برنامه برای حذف آن برنامه کافی نیست. بلکه باید پارامترهای تنظیم شده در رجیستری را نیز حذف کنید. برای این منظور باید برنامه Unistall ویندوز را اجرا نمایید.

ـ Windows Kernel : یکی دیگر از قسمتهای ویندوز که در لحظه راه اندازی ویندوز به رجیستری مراجعه و از آن استفاده می کند، هسته ویندوز است. این قسمت از ویندوز تمام اطلاعات مربوط به راه انداز دستگاهها و همچنین اطلاعات مربوط به اولویت باز شدن هر کدام از آنها را از رجیستری می خواند.

ـ Hardware Recognizer : بعد از راه اندازی ویندوز، تشخیص دهنده سخت افزار(HR) لیستی از دستگاههایی که شناسایی (Detect) شده اند را در رجیستری ویندوز ذخیره می کند.

ـ Plug & Play Manager :‌ مدیر P&P یک خاصیت جدید ویندوز می باشد که هر جزء سخت افزاری با دو مشخصه Vender ID و Device ID شناسایی کرده و می شناساند. ترکیب این دو مشخصه باعث می شودکه دستگاه مورد نظر در سیستم کامپیوتر شما منحصر به فرد شود. هنگام راه اندازی سیستم بر مدیر P&P اطلاعات مربوط به گذرگاه دستگاه مورد نظر را از رجیستری ویندوز درخواست می کند و نسبت به وجود راه انداز مناسب آن دستگاه بررسی های لازم را انجام می دهد. در صورتیکه برنامه راه انداز نصب نشده است امکانات لازم را برای نصب راه انداز به طور خودکار فراهم می کند.

ـ User Profile : پروفایلهای کرابر در ویندوز همه اطلاعات مربوط به کاربر از قبیل نام کاربر، مجوزهای کاربر و غیره را در رجیستری ویندوز نگهداری می کنند. این پروفایلها از طریق گزینه Control Panel/ System / User File تنظیم می شوند.

ـ Hardware Profile : پروفایلهای سخت افزاری نیز راه انداز دستگاههایی را که در زمان راه اندازی سیستم باید فعال شوند را مشخص می کنند. این پروفایلها برای بارکردن راه اندازها از رجیستری ویندوز استفاده می کنند. این پروفایلها از طریق گزینه زیر تنظیم می شوند:

Control Panel/ System/ Haedware Profile

آشنایی با فایلهای رجیستری

وقتی یک نسخه از ویندوز را در یک بخشی از دیسک سخت نصب می کنید، برنامه Setup رجیستری را نصب کرده و از آن برای ذخیره تمام موارد مربوط به پیکربندی و راه اندازی نرم افزارها و سخت افزارهای نصب شده در سیستم استفاده می کنند.

با نصب کردن رجیستری، Setup دو فایل User.DAT و System.DAT را ایجاد میک ند. این فایلها دارای خاصیت پنهانی (Hidden)، سیستمی (System) و فقط خواندنی (Ready _ Only) می باشند که در پوشه Windows نگهداری می شوند.

فایل USER.DAT

فایل USER.DAT برای ذخیره اطلاعات مخصوص کاربر طراحی شده است. این فایل اطلاعات زیر را شامل می شود:

ـ کاغذ دیواری، رنگها. پارامترهای ماوس، پارامترهای مربوط به Accessibility و تنظیم مربوط به Control Panel

ـ آیکونهای Descktop

ـ میانبرها در پوشه های موجود در منوی Start

ـ مشخصات مربوط به Explorer ویندوز

ـ تنظیم های مخصوص ملحقات و لوازم (Accessories ) ویندوز

ـ کلمات عبور و اتصالات شبکه

هر وقت که می خواهید از ویندوز خارج شوید، سیستم یک کپی از USER.DAT به عنوان پشتیبان تهیه می کند این فایل هم تمام خاصیت های پنهانی، سیستمی و فقط خواندی را داشته و با نام User.DA0 ذخیره می شودو ردر صورتیکه فایل USER.DAT خراب شده باشد عمل تهیه پشتیبان باید به صورت دستی انجام شود.

اگر شما تنها کاربر منحصر به رد کامپیوترتان هستید، سیستم شما فقط یک فایل USER.DAT دارد. اگر شما گزینه Profile را از Control Panel / System فعال کرده اید، ویندوز در هریک از زیر پوشهها یک فایل USER.DAT ایجاد می کند .این زیرپوشه ها در مسیر Windows/ rofile /Folder / نگهداری می شوند.



خرید فایل



لینک منبع :ویندوز ریجستری

رجیستری چیست؟ چگونه وارد رجیستری بشوم؟ | Nariya.ir – دانشنامه ناریا www.nariya.ir/whats-registry-and-how-to-enter-that/‎Cached Similar20 دسامبر 2011 ... اگر شما هم از دسته افرادی باشید که به رایانه علاقه داشته باشید و مطالب مرتبط با رایانه و ویندوز را مطالعه کنید حتما به نام رجیستری برخورد کرده اید. محضرخانه ویندوز - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/محضرخانه_ویندوز‎Cached Similarبرنامهٔ Explorer و سایر اجزای ویندوز، تنظیمات مربوط به هر کاربر را از رجیستری می‌خوانند، از قبیل: راهنمای درایوهای سیستم و شبکه ... رجیستری ویندوز چیست؟ - بایت گیت bytegate.ir/رجیستری-ویندوز-چیست؟/‎Cached Similar20 نوامبر 2013 ... رجیستری ویندوز (Windows Registry) مجموعه‌ای از پایگاه‌های ذخیره سازی داخلی است که وظیفه حفظ تنظیمات و پیکربندی‌های مربوط به سیستم عامل و ... رجیستری ویندوز (رجیستری چیست) www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=20136‎Cached Similar23 ا کتبر 2003 ... در واقع رجیستری را می توان به عنوان بانک اطلاعاتی معرفی کرد که برای نگهداری تنظیمات و گزینه های نسخه های 32 بیتی ویندوز همچون ویندوز ... کلیه ترفندهای رجیستری و ویندوز dlisland.persiangig.com/WebPage/R.../Windows-AND-Registry2.htm‎Cached Similarبرنامه ها را از منوی START بردارید : ( ترفندهای رجیستری ). منوی START در ویندوز اکس پی این امکان را به شما میدهد که به 4 یا 5 برنامه اخیر اجرا شده دسترسی سریع ... رجیستری (Registry) ویندوز برای مبتدیان - راسخون rasekhoon.net/.../رجیستری-(Registry)-ویندوز-برای-مبتدیان/‎Cached Rating: 3 - 100 votes این بانک اطلاعاتی به رجیستری ویندوز، یا به اختصار رجیستری (Registry) مشهور است. هرگاه تغییری در Control Panel به وجود می آورید یا نرم افزار یا سخت افزار ... رجیستری ( Registry ) چیست? www.yadbegir.com/main/windo/registry.htm‎Cached Similarرجیستری ( Registry ) چیست وچه نقشی در ویندوز دارد؟ ... جای بسی تآسف است Microsof رجیستری و تنظیمات آن را در هاله ای از ابهام قرارداده است و افراد زیادی با تنظیمات ... رجیستری چیست؟ www.karapardaz.ir/Default.aspx?tabid=106‎Cached Similarبرنامه ی رجیستری برنامه ای می باشد که ویندوز آن را در اختیار کاربر قرار داده است تا بتواند در دستورات و مقدارهای registery تغییراتی را به دلخواه ایجاد کند . رجیستری ویندوز*کندوی بزرگ رایانه registry.blogsky.com/‎Cached Similarرجیستری ویندوز*کندوی بزرگ رایانه** - مرجع کامل در مورد آموزش و ترفندهای ویندوز و رجیستری. کاربردی ترین ترفند های رجیستری ویندوز - سرزمین دانلود www.sarzamindownload.com/modules.php?...رجیستری_ویندوز‎Cached Similarسیزده ترفند بسیار مفید برای ویندوز. قصد داریم 13 ترفند مفید را به شما معرفی کنیم که همگی این ترفندها از طریق رجیستری ویندوز صورت میگیرد. اما نتیجه نهایی ...