دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بررسی کبک

بررسی کبک

مقدمه:

دردنیا گونه های متعددی از کبک وجود دارد که معروفترین آنها عبارتند از: کبک چوکر (Alectoris Chukar) ،

کبک صخره ای (Alectoris graeca) و کبک پاقرمز اروپایی (Alectoris rufa) . البته همه کبک ها پاقرمر هستند.

گونه های موجود در کشور ما بیشتر از نوع چوکر (Chukar) میباشند.

از دیرباز در بسیار ی از کشور ها پرورش و نگهداری پرندگانی از قبیل قرقاول، بوقلمون و کبک، علاوه بر پرورش مرغ جهت تامین گوشت مصرفی انسان به ویژه جهت سلیقه های خاص متداول بوده است.

در پاره ای از کشور ها نیز پرورش متراکم تعدادی از پرندگان وحشی نظیر کبک متداول شده است. صنعت تولید و تکثیر و پرورش کبک در ایران حدود سه سال است که توسط تعداد انگشت شماری از دوستداران شکار و طبیعت آغاز شده و دوستان پرورش دهنده موفق به تولید و تکثیر کبک ایرانی نیز گسته اند، و تجارب خوبی در این زمینه کسب کرده اند. در حال حاضر مزارعی در استانهای فارس، کرمان، سمنان، گلستان و اصفهان به این فعالیت مشغول میباشند.

خصوصیات ظاهری:

کبک پرنده ای است زیبا و خوش خوان که در طبیعت، در دامنه کوهها و شیب های کوهستانی، صخره ها و تپه ماهور ها زندگی میکند.

به هنگام احساس خطر، از کوهها به سرعت بالا می دود و معمولا این کار را به پرواز ترجیح میدهد. گوشت این پرنده بسیار خوشمزه و به لحاظ ارزش غذایی نسبت به دیگر طیور از موقعیت ممتازی برخوردار است.

این پرنده معمولا دارای پوششی با پرهای خاکستری است و گلولی نخودی رنگ با نوار حاشیه های پهن سیاه بوده و از زیر شکم و پهلو ها خالهای کشیده زیبایی به چشم می خورد. پاها و منقارش سرخ رنگ است و نر و ماده لحاظ شکل ظاهری تفاوت چندتنی با یکدیگر ندارند.

کبک نر به طور عمومی بزرگتر از ماده میشود، در حالی که سر ماده بیضی شکل میباشد، هم کبک ماده و هم نر در پشت پاها بر آمدگی شبیه میخ دارند که در نرها برآمدگی بزرگتر میباشد.

وزن پرنده نر حدود 540 گرم و وزن ماده حدود 500 گرم میشود.

در طبیعت حدود 15-12 عدد تخم میگذارد اما با پیش بینی های خاص این تعداد در بستر به حدود 40 عدد میرسد و این امر از اهمیتی ویطه در پرورش این پرنده و تولید آن برخوردار است.

قد پرنده حدود 35 سانتیمتر است و در اواخر زمستان جفت گیری میکند. در این هنگام گله از هم متلاشی شده و هر نر وماده با هم بصورت جفت زندگی میکنند و تا پایان ایام جوجه کشی باهم میمانند و حتی گاهی پرنده نر روی تخم ها میخوابد.

جفتگیری:

دو سبک برای جفتگیری کبک ها وجود دارد، آنها میتوانند دو به دو در قفسهای جداگانه جفتگیری نمایند. راه حا ساده تر که زحمت نگهداری را به حد اقل میرساند نگهداری پرندگان نر و ماده به نسبت 1 به 3 یا 1 به 4 و بطور جمعی است. ناگفته نماند که در سیستم جفتگیری دو تایی تعدتد تخم ها حدود 60 عدد و در جمعی حدود 40 عدد در فصل تخم گذاری میباشد.

جمع کردن و ذخیره سازی تخم ها:

در صورت استفاده از آشیانه های دسته جمعی، تخم کبکها باید حد اقل 4 بار در روز جمع آوری شود. تخمها پس از تمیز کردن حد اکثر تا دوهفته در دمای 15 درجه سانتی گراد و رطوبت حدود 75% نگهداری میکنند. و بهتر است روزی دو بار آنها را تحت زاویه 45 درجه بچرخانید. تخمهایی که بیش از 14 روز نگهداری میشوند امکان جوجه شدن کمتری دارند و دو روز دیرتر از تخم بیرون می آیند. طول دوره جوجه کشی پرنده مذکور 25-23 روز می باشد، شرایط ماشین جوجه کشی باید مطابق جدول زیر باشد:

شرح

ستر

هچر

دما

37.6

36.5

رطوبت

59%

69%

دفعات چرخشی

15-12 در روز

-----



خرید فایل



لینک منبع :بررسی کبک

مقاله بررسی کبک 8kni8z.kiadanlodce.ir/‎Cachedبه صفحه دانلود فایل(مقاله بررسی کبک)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{مقاله بررسی کبک}را دانلود خواهید کرد بررسی کبک aouao.stu1.ir/‎Cachedبررسی کبک - ,,تحقیق بررسی کبک,پروژه بررسی کبک,مقاله بررسی کبک,دانلود تحقیق بررسی کبک,پروژه,پژوهش,مقاله,جزوه,تحقیق,دانلود پروژه,دانلود پژوهش,دانلود مقاله ... مقاله بررسی کبک novinparsaa.meeblog.ir/post/413‎Cachedما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم. با سلام حضور مشتریان گرامی. شما به صفحه اختصاصی مقاله بررسی کبک وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل ... بررسی کبک - سیمکا - فایل ناب simkaco.filenab.com/product-63633-بررسی-کبک.aspx‎Cachedبررسی کبک. مقدمه: دردنیا گونه های متعددی از کبک وجود دارد که معروفترین آنها عبارتند از: کبک چوکر (Alectoris Chukar) ،. کبک صخره ای (Alectoris graeca) و کبک ... بررسی کبک - سیستم وبلاگدهی downloadfileha.madblog.ir/tag/بررسی+کبک‎Cached18 ا کتبر 2016 ... دانلود مقاله بررسی کبک. به سایت علمی ما خوش آمدید. فایل دانلودی با عنوان مقاله بررسی کبک آماده دریافت توسط شما می باشد . شناسه این فایل : 217368. برترین فایل مقاله بررسی کبک 7iqwzz.mabnafci.ir/ ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _مقاله بررسی کبک_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از مقاله بررسی کبک ببرید بررسی شکل‌گیری سوورانیته در کبک | پرنیان https://www.parnianmagazine.com/.../بررسی-شکل‌گیری-سوورانیته-در-کبک/‎Cached22 مه 2014 ... بررسی شکل‌گیری سوورانیته در کبک. دکتر وحیدالدین نمازی. یادآوری: این مطلب قبل از اعلام نتیجه انتخابات هفتم آوریل نگارش یافته است. برترین پکیج مقاله بررسی کبک - دانلود فایل 4kgnio.nikansefile.ir/‎Cachedما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی مقاله بررسی کبک وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی ... بررسی و تحلیل لیست مشاغل 2015 کبک - مهاجرت به کانادا immipedia.ir/News/235/بررسی-و-تحلیل-لیست-مشاغل-2015-کبک‎Cached Similar29 ژانویه 2015 ... هر چند ظاهرا در سیستم امتیاز بندی و روند بررسی کبک شاهد تغییر بنیادی نیستیم اما لیست مشاغل 2015 و ظرفیت پذیرش جدید بشرح زیر تغییر و ... مقاله بررسی کبک - ساخت وبلاگ parvanefl.aslblog.ir/post/1575‎Cachedمدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از موفقیت برای شما دارد و پس از تلاشهای مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه مقاله بررسی کبک برایتان آماده شده است تا بتوانید به اهداف ...