دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بررسی دادگاه جنایی بین المللی

بررسی دادگاه جنایی بین المللی

دادگاه جنایی بین المللی

برآوردهای تازه حکایت از آن دارند که 4 سال طول خواهد کشید تا ICTY بررسی های خود را به پایان رساند و حداقل 10 سال هم زمان محاکمات و تلاش برای استیناف صرف خواهد شد . بر همین اساس تخمین زده می شود که پیمان رم حداقل در سال 2002 به اجرا در آید. بنابر همین برآوردها می توان گفت، حداکثر زمان این محاکمات 8 سال زمان خواهد برد؛ 4 یا 6 سال نیز از زمانی که یک محاکمه ممکن است آغاز شود، زمان احتیاج دارد.

متأسفانه نمی توان محاکمات را طی این دوره تخمین زد چرا که کاهش حجم کاری ICTY و فعالیت حقوقی در ICC ممکن است فاصله زمانی یاد شده را کوتاه تر نماید.

گزینه دیگر در برابر ICC الزام به تعهدات تازه در برابر تعهدات دریافتی ICTY خواهد بود. یکی از احتمالات دیگر این است که ICTY مرکز خود را از محل کنونی تغییر دهد .

چنین وضعیتی بستگی به کار ارجاعی به ICTY دارد که هنوز از برخی تسهیلات استفاده می کند و به اندازه کافی نسبت به ICC گسترش پیدا کرده و به عنوان یک بخش تنها بالغ بر 210 نفر کارمند را در خود جای داده است. در هر صورت مخارج مرتبط با اقدامات اولیه دادگاه به طور زیادی وابسته به امنیت که آیا هلند با دریافت هزینه های ساختمان به این امر کمک خواهد کرد. این مسال با هم مرتبط هستند، به طوری که دولت آلمان نیز هزینه مخارج ساختمان اختصاص یافته به محاکمات دادگاه حقوق دریاها را دریافت نمی کند. دادگاه نیازمند تأمین مالی مخار اولیه نظیر هزینه های راه اندازی یا پرداخت های ادواری است. اجاره بهای سالانه رقمی بین 600 هزار تا 2 میلیون دلار هزینه دربر خواهد داشت. هزینه اجاره بهای ساختمان اصلی ICTY برای سال 2000 بالغ بر 2/2 میلیون دلار است و هزینه اجاره دیگر بخشها نیز تا 600 هزار دلار محاسبه شده است.

دادگاه احتمالاً مخارج مرتبط با ساختمان و اقدامات متناوب مقدماتی را خواهد داشت. هزینه ساختمان ICTY در 6 ماه اول 1996 بالغ بر 910 هزار دلار بوده است. هر چند تأمین ساختمان مقر اصلی ICTY از سوی چندین کشور صورت گرفت . هزینه های ساختمانی بخشهای جدید ICTY بالغ بر 7/1 میلیون دلار برآورد شده است .بی توجه به اینکه دادگاه، مقر کنونی ICTY را در اختیار بگیرد و از امکانات موجود تا زمانی که قابل استفاده است بهره ببرد یا امکانات دیگری را اختیار کند، به یک سالن محاکمه تا زمانی که ساختمان دائمی آن قابل استفاده یا عملیاتی شود، احتیاج خواهد داشت . دادگاه همچنین هزینه های راه اندازی نظیر مبله کردن ساختمان و وسایل راحتی و کار را نیاز دارد. بعلاوه ترتیبات و انجام این امور دادگاه نیاز به وسایل نقلیه،‌ویدئو و امکانات و غیره دارد. مقایسه هزینه های این دادگاه با هزینه های صورت گرفته برای ICTY و ICTR نیز مفیده فایده واقع نخواهد شد چرا که دادگاهها و محاکم خود را برای وضعیت های ویژه آماده می کنند. هر چند که بنابر تجربیات محاکم و بستر به معیارهای پذیرفته شده برای کمک های بلاعوض، دادگاه می بایست امکان مشارکت مختلف را در نظر بگیرد .

کارمندان

یکی از هزینه های اصلی این دادگاه هزینه های مربوط به کارمندان است. در این زمینه باید گفت در 2 سال نخست فعالیت ICTY هزینه های پرسنی دادگاه 16 میلیون و 141 هزار و 600 دلار یا 45 درصد کل مخارج به مبلغ 35 میلیون و 868 هزار و 109 دلار طی دوره مزبور بوده است. هزینه های پرسنلی ICTY در نیازهای بودجه ای برای سال 2000 بالغ بر 58 میلیون و 802 هزار و 200 دلار یا 59 درصد کل بودجه تخمینی برآورد شده بود. بسته به ماهیت پرونده ها یا مواردی که دادگاه باید اداره کند، کارکنان مورد نیاز ممکن است به یک هزار نفر هم برسد. در مقایسه، ICTY 838 عضو در سال 1999 داشت و ICTR نیز 779 کارممند را در همان سال به کار گرفته بود.

به خاطر اینکه فعالیت دادگاه غیر قابل پیش بینی است و اینکه هزینه های پرسنلی را به حداقل برساند این دادگاه باید قادر باشد افراد مورد نیاز را با آگهی ها یا اعلان های کوتاه و به صورت موقت استخدام کند. در بیشتر موارد استخدام کارشناسان مورد نیاز باید به موارد یا پرونده های خاص، همانند مترجمان، یا برای یک کار مشخص نظیر کارهای قضایی محدود شوند. این امکان ضوابط استخدامی انعطاف پذیرتری را نسبت به دیگر مؤسسات بین المللی فراهم خواهد ساخت.

بدین ترتیب، به سبب کارهای فوق تخصصی دادگاه و دوره های نامعین استخدامی، ممکن است با مشکلات عدیده ای برای رفع نیازهای خود با مشکل مواجه شود. دفتر بازرسی در ICTY و ICTR هنگامی که در 31 اگوست 1999 میزان تقاضا برای پست های مورد نیاز به ترتیب 13 درصد و 36 درصد بود به این مشکل برخوردند .

بررسی بودجه

مجمع با توجه به رسالت خود به عنوان تنها منبع تخصیص بودجه دادگاه و مکانیزم های نظارتی آن به شکل روشن اقدامات مورد نظر خود را ترتیب می دهد. به همان میزان که بازرسان و کارشناسان و قضات از استقلال و آزادی عمل خومد سود می برند( مواد 40.1 و 42.1 ) چنین قدرتی مشخصاً و به تناسب برای پرورده های بغرنج و پیچیده ای وجود داشته باشند تعیین حجم و میزان بودجه به صورت مشروط می تواند بیانگر این است که دادگاه تا چه حد می تواند فعالیت داشته باشد مطابق ماده (3) 11202 مجمع باید بودجه دادگاه را بررسی و تصویب کند.

هر گونه مقررات مالی نیز باید روشن سازد که مجمع تا چه میزان می تواند پیشنهاد بودجه را تغییر و تبدیل کند این امر بویژه با توجه به وجه پیشنهادی بازرسان از اهمیت برخوردارد است. استقلال بازرسان که در برابر آن مجمع مجاز به خوف یا اولویت بخشیدن به برخی از موضوعات پیشنهادی او، برای مثال در زمینه بازرسی از X به جای Y، می تواند مسأله ساز شود. تشریفات دادگاه حقوق بشر کشورهای قاره امریکا در این زمینه جالب توجه هستند، دادگاه بودجه خود را تنظیم می کند و آن را از طریق دبیر خانه عمومی برای تصویب به مجمع عمومی OAS ارسال می کند. بدین ترتیب دبیرخانه نمی تواند تغییراتی را در آن ایجاد کند.

این نکته با ارزش است که از اواخر سال برای هرگونه اصلاح ها و جرح و تعدیل ها، مقررات مالی پیشنهادات ارایه شده از طریق دبیر کل ه نشست وزیران شورای اروپا خواهد رفت.



خرید فایل



لینک منبع :بررسی دادگاه جنایی بین المللی

دانلود مقاله دادگاه جنایی بین المللی lawdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId.1_Start.600_Action.NewsBodyView_NewsId.37.html‎Cached8 نوامبر 2016 ... دریافت فایل مقاله بررسی دادگاه جنایی بین المللی – پرداخت و دانلود آنی ... www. novinmgali.ir/?p=5574 Translate this page Nov 10, 2016 - از ... بررسی دادگاه بین‌المللی کیفری یوگسلاوی سابق؛ فعالیت‌ها و دستاوردها fp.ipisjournals.ir/article_9347_0.html‎Cached Similarاین مقاله بر آن است به بررسی چگونگی شکل‌گیری دادگاه بین‌المللی کیفری یوگسلاوی سابق، ساختار و اقدامات آن با توجه به اصلاحات اساسنامه و تحولات جدید دادگاه ... دیوان بین‌المللی کیفری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دیوان_بین‌المللی_کیفری‎Cached Similarدیوان کیفری بین‌المللی (به انگلیسی: International Criminal Court به اختصار ICC ) اولین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه ... دادگاه بین‌المللی کیفری یوگسلاوی سابق - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/.../دادگاه_بین‌المللی_کیفری_یوگسلاوی_سابق‎Cached Similarدادگاه بین‌المللی تعقیب مسئولان نقض فاحش حقوق بین‌الملل بشردوستانه در خاک یوگسلاوی سابق از ابتدای ۱۹۹۱ یا دیوان بین‌المللی کیفری یوگسلاوی سابق (ICTY) ، ... دانلود تحقیق در مورد دادﮔﺎه ﺟﻨﺎﯾﯽ ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ jnaei-binlml-t.lel.ir/‎Cached2 سپتامبر 2016 ... دادگاه جنایی بین المللی برآوردهای تازه حکایت از آن دارند که ۴ سال طول خواهد کشید تا ICTY بررسی های … دانلود تحقیق دادگاه جنایی بین المللی دادگاه جنایی بین المللی برای یوگسلاوی سابق-دانلود پایان نامه | دانلود ... lawfile.ir/دادگاه-جنایی-بین-المللی-برای-یوگسلاوی/‎Cached1 نوامبر 2016 ... دادگاه جنایی بین المللی برای یوگسلاوی سابق-دانلود پایان نامه ... اساسنامه مربوط به صلاحیت های گوناگون دادگاه است، که به شرح زیر بررسی می شود. متن کامل اساسنامه دادگاه جنایی بین المللی رم - Iran Human Rights ... www.iranhrdc.org/persian/permalink/3503.html‎Cached Similarمتن کامل اساسنامه دادگاه جنایی بین المللی رم. ... بررسی محکومیت یا مجازات. ماده 85. جبران خسارت وارده به شخص ... بررسی مجدد دادگاه برای تخفیف مجازات. ماده 111. فرار. مقاله بررسی دادگاه جنایی بین المللی - مان فایل maanfile.blogsky.com/.../مقاله-بررسی-دادگاه-جنایی-بین-المللی‎Cached21 سپتامبر 2016 ... مقاله بررسی دادگاه جنایی بین المللی در 16 صفحه ورد قابل ویرایش. سناریوی عملیاتی. بودجه دادگاه حقیقتاً باید براساس تعداد و ماهیت موارد پیش روی ... بررسی دادگاه جنایی بین المللی nabfile.rozblog.com/.../-بررسی-دادگاه-جنایی-بین-المللی-.html‎Cached6 ا کتبر 2016 ... بررسی دادگاه جنایی بین المللی دسته: علوم انسانی بازدید: 5 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 19 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 16 مقاله بررسی دادگاه ... دادگاه کیفری بین‌المللی: دادگاهی برای همه؟ - BBC Persian - BBC.com www.bbc.com/persian/blogs/.../140717_l44_nazeran_icc_lahaye‎Cached Similar17 جولای 2014 ... دادگاه کیفری صلاحیت رسیدگی به جرایم اشخاص حقیقی را دارد که مرتکب «جدی ... مطابق دیدگاه کلاسیک در حقوق بین الملل عمومی، تنها دولتها موضوع حقوق بین الملل ... بررسی مذاکرات مربوط به تدوین اساسنامه نشان می دهد که این بند با ...