دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

معماری فضای سه بعدی

معماری فضای سه بعدی

فضای سه بعدی یک مکعب تعریف شده یا حتی از یک فضای داخل رایانه می‌باشد که توسط max نیز می توان یک شی را در فضای مجازی مفقود کرد.

20

گرافیک سه بعدی یعنی که باید در یک محیط سه بعدی شامل عرض (width) و عمق (depht) و ارتفاع (height) کار کنید. صندلی میز و ساختمان و هر چیز که در اطراف ما هستند همگی سه بعدی هستند. در واقع گرافیک سه بعدی رایانه‌ای نوعی معرفی دو بعدی از یک دنیای سه بعدی مجازی و هستند برای توصیف این حالت فرض کنید که با یک دوربین فیلمبرداری و ویدئوئی مشغول فیملمبرداری از اطراف اتاق هستید. وقتی از دریچه دوربن به اطراف اتاق نگاه کنید اشیا سه بعدی متعددی مشاهده می کنید اما وقتی فیلم ویدئوئی را روی دستگاه نمایشگر قرار می دهید با یک تصویر تخت و دو بعدی مواجه می شوید که معرف دنیای سه بعدی واقعی است.

صحنه به خاط رنورها و رنگها و سایه‌هایی که به آن صحنه زندگی و عمق سه بعدی می دهند به صورت واقعی ظاهر می شود. اگر همجنان یک صحنه دو بعدی است.

در گرافیک رایانه ای اشیا فقط در حافظه رایانه وجود دارند اما آنها فاقد هر نوع شکل فیزیکی می باشند آنها فقط فرمولهای ریاضی هستند چون شایا خارج از رایانه وجود حقیقی ندارند لذا تنها روش برای ضبط آنها افزودن فرمولهای بیشتر برای معرفی نورها و دوربین ها می باشد.

پس از خلق و موقعیت دهی اشیا در صحنه می توانید مواد پیش تعریف شده را از کتابخانه مربوطه انتخاب نموده و به اشیاء گوناگون نسبت دهید. همچنین با استفاده از ویرایشگر مواد در برنامه max می توانید موارد دلخواهتان را بسازید. هنگام ساخت مواد امکان کنترل و تغییر رنگ، درخشندگی و شفافیت وجود دارد. بعد از افزودن مواد به صحنه می توانید دوربین ها را ایجاد نموده و با استفاده از آنها صحنه را ضبط مشاهده نمایید با تغییر تنظیمات مشاهد دوربین مجازی ایجاد آثار زاویه گستر یا تمرکز به داخل (zoomin) روی یک جزء کوچکتر به راحتی میسر است موقعیت دهی به دوربین ها سبب افزایش حالت دراماتیک و یا واقعگرایی صحنه خواهد شد.

درک مفهوم فضای سه بعدی

فضای سه بعدی یک مکعب تعریف شده یا حتی از یک فضای داخل رایانه می‌باشد که توسط max نیز می توان یک شی را در فضای مجازی مفقود کرد.

مختصات coordinates

در فضای سه بعدی کوچکتری نحیه ای که اشغال می شود. را نقطه point می‌نامند.

هر نقطه با مجموعه منحصر به فردی از اعداد یعنی مختصات آن تعریف می شود به عنوان مثال نقطه o,o , o معرف نقطه مرکزی فضای سه بعدی که مبدا نامیده می شود.

هر نقطه در فضای مجازی دارای سه مختصات است که معرف ارتفاع و عمق آن نقطه می باشد به این ترتیب هر نقطه معرف یک محور منفرد در فضای مجازی می‌باشد.

محور Axes

محور خطی فرضی در فضای مجازی است که جهت خاصی را تعریف نموده و نشان می دهد سه محور استاندارد در برنامه max وجود دارند که همان محور z ارتفاع hight شیء است.

درک مفهوم نمای دید

اشیا در max مستلزم نمای دید هستند. نمای دید موقعیتی است داخل با اطراف فضای مجازی که معرف مکانی کاربران خواهد بود. نماهای دید مشابه درگاههای دید در برنامه max می باشند که نمایی به طرف فضای سه بعدی از نمادهای دید تصویر بوجود می آورند.

«فهرست مطالب»

عنوان شماره صفحه

مقدمه

گرافیک سه بعدی در 3D max 4

مختصات vooordiates 2

محور Axes 3

درک مفهوم نمای دید در 3D max 3

نورها Lights 4

روشن وند Rendering 7

قلمرو ها Rogions 8

منجمد کردن اشیاء 9

کار با گروهها 9

درک مفاهیم مربوط به مدلسازی 10

ساختن خانه 17

ساختن درب 18

نسبت دادن مواد به اشیاء 19

ساختن کوه‌ها 20

گاردهای دور باغ

نوع فایل: word

سایز:20.0 KB

تعداد صفحه: 23



خرید فایل



لینک منبع :معماری فضای سه بعدی

Images for معماری فضای سه بعدی فضا (معماری) - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/فضا_(معماری)‎Cached Similarبرنارد چومی معمار برجسته معاصر می‌گوید:جوهر فضا بعد توصیفی فضا و ... وسیع، فضا کاملاً بدون بعد به نظر می‌رسد) و یا چنان مملو از وجود سه بعدی باشد که به هر چیزی ... مقاله معماری فضای سه بعدی novingeraf.meeblog.ir/post/475‎Cached19 سپتامبر 2016 ... محقق گرامی،شما با جستجوی مقاله معماری فضای سه بعدی وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(مقاله معماری فضای سه بعدی)شما را در رسیدن به اهدافتان ... دانلود فایل ( مقاله معماری فضای سه بعدی) – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper5305.html‎Cached8 ا کتبر 2016 ... به صفحه دانلود فایل(مقاله معماری فضای سه بعدی)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{مقاله معماری فضای ... آذران فضا نما |مقالات اهمیت طراحی سه بعدی در معماری داخلی www.azaran.com/Articles/اهمیت-طراحی-سه-بعدی-در-معماری-داخلی‎Cachedاهمیت طراحی سه بعدی در معماری داخلی-اهمیت طراحی سه بعدی در معماری داخلیافراد ساعات زیادی از روز را در فضاهای داخلی هستند و بنابراین فضای داخلی ساختمان تاثیر ... برترین فایل مقاله معماری فضای سه بعدی 8y2p9y.prodownload.site/‎Cachedبرترین فایل مقاله معماری فضای سه بعدی. کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _مقاله معماری فضای سه بعدی_خوش ... معماری فضای سه بعدی - فایل ناب best.filenab.com/product-63872-takgikg.aspx‎Cachedمعماری فضای سه بعدی فضای سه بعدی گرافیک سه بعدی منجمد کردن اشیاء ساختن خانه ساختن درب ساختن کوه‌ها گاردهای دور باغ تحقیق جزوه مقاله پایان نامه پروژه دانلود ... دانلود (مقاله معماری فضای سه بعدی) golbargonasim.blogroom.ir/post/1491‎Cached24 نوامبر 2016 ... ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم به صفحه دانلود فایل(مقاله معماری فضای سه بعدی)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید. برترین فایل مقاله معماری فضای سه بعدی 8iqkjb.afradlc.pw/‎Cachedامیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید نام محصول دانلودی: مقاله معماری فضای سه بعدی درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی مقاله معماری فضای ... خرید آنلاین مقاله معماری فضای سه بعدی 7p5eus.nikansefile.ir/‎Cachedیکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی شماست. فهرست ، چکیده و لینک دانلود ((مقاله معماری فضای سه بعدی)) را در ادامه مطلب ببینید مقاله معماری فضای سه بعدی.