دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

کارآموزی در معدن سنگ حوض ماهی اصفهان

کارآموزی در معدن سنگ حوض ماهی اصفهان


مقدمه

امروزه با گسترش و پیشرفت علم تکنولوژی و با بهره گیری از منابع خدادادی ، صنایع مادری چون ذوب آهن و ذوب فولاد آلیاژی مراحل تکامل و ترقی را با سرعتی محسوس طی می کنند نیاز اولیه این صنایع را به طور حتم و یقین معادل تامین می کنند .

در راستای این نیاز می توان نیاز صنایع ذوب فولاد ، ذوب اهن و فولاد آلیاژی به سنگ آهن ، سنگ آهک ودیگر عناصر و کانی های با ارزش معادن اشاره کرد .

هدف از شرح نکات بالا به خاطر این بود که اینجانبدر این مرکز صنعتی برای طرح ریزی و تحقیق سیستم کنترل و برق شرکت صنعتی و معدنی حوض ماهی اصفان خواهد بود وچون این سیستم با تکنولوژی روز پیش می رود امید وارم که تحقیق و پروژه اینجانب مسمر ثمر خواهد شد .

این معدن با بهره گیری از تاسیسات و تجهیزات معدنی مدرن و کارآمد ذخیره 117380000 تن سنگ آهک مرغوب نیاز این مجتمع (مجتمع فولاد مبارکه) را به مدت 76 سال در حد کفایت وحتی بالاتر تامین می کند.

خلاصه بیان کنم که این مقدار زیاد سنگ با وجود سیستم برق و این نعمت بی پایان و خوب و تکنولوژی روز دنیا ایجاد می شود یعنی با سیستم برق می توان یکی از نیازهای مجتمع عظیم فولاد مبارکه را ایجاد کرد در راستای طرح ارتباط با صنعت اینجانب دوره کارآموزی خود را در این معدن گذارنده و از نزدیک با پست برق ، شبکه انتقال و توزیع برق ، سلول و قسمت های برق دستگاهها این معدن آشنا شدم همچنین اطلاعات ،نقشه های برقی و مداری و مراحل توزیع برق را در قسمت های مختلف و دستگاههای این معدن را از استاد و مدارکی که در این معدن موجود بودبدست آوردم . و همچنین ابتدا با تجهیزات و ماشین آلات و مراحل کار مجتمع معدنی حوض ماهیی آشنا شدم .

تاریخچه - نوع محصول - نام واحدهای مختلف

شرکت معدنی و صنعتی حوض ماهی اصفهان در کیلومتر 25 جاده بروجن مبارکه و دقیقاً در نوار مرزی استان اصفهان و چهار محال بختیاری قرار گرفته و می توان گفت که از نظر تولیدات معدنی یکی از طرحهای مهم انقلاب به شمار می آید .

تولیدات این معدن سنگ آهک نسوز بوده که پس از استخراج به مجتمع فولاد مبارکه حمل می گردد که من در اینجا با توجه به اینکه مدتی است جهت تکمیل پروژه پایان دوره رشته کاردانی خود در این معدن فعالیت علمی دارم قصد دارم تاریخچه این معدن را به تصویر بکشم.

شرکت معدنی و صنعتی حوض ماهی در سال 1361 طرح اکتشاف آن به دست مهندسین ایرانی شروع که این عملیات تا پایان سال 1370 به طول انجامید تا سرانجام در اواخر سال 70 قسمت معدن آماده بهره برداری قرار گرفت لازم به یادآوری است که بین سالهای یاد شده عملیات خاک برداری و بتن ریزی و زیرسازی دستگاههای صنعتی توسط شرکت میم نیم که یک شرکت ایرانی بود انجام گرفته و ساختمانهای نیمه صنعتی نیز توسط خاکدیش به انجام رسید و در سال 71 نصب سنگ شکن های اولیه و متعلقات آن و نصب نوار نقاله ها و کلیه تجهیزات واسطه به شرکتی بنام شرکت ثامن واگذار شد که با عقد قرار داد یکساله سرانجام در بهار سال 1372 کلیه دستگاهها آماده و مورد بهره برداری قرار گرفت در بهمن ماه 72 توسط وزیر وقت معادن و فلزات جناب آقای مهلوجی افتتاح و بهره برداری آغاز گردید.

این شرکت در حال حاضر دارای 90 نفر پرسنل بوده که واحدهای سنگبری ، حمل و نقل ، تعمیرگاه و جوشکاری واحد تولید ، امور اداری و واحد انتظامات در حال فعالیت هستند که لازم می دانم شرح وظایف هر یک از واحدها را توضیح دهم.

واحد سنگ بری :

در این واحد حدود 10 نفر از پرسنل انجام وظیفه می نمایند که عملیات چال زنی و انفجار را بهعهده دارند در این شرکت دستگاههای به نام واگن دریل وجود دارند که قدرت خود را از کمپرسورهای غول پیکر 750 و 900 گرفته وچاله های به عمق 12 و 15 متر حفر می نمایند جهت تکمیل یک آبشاری مرغوب نیاز به حدود 50 الی 60 تا چال به عمق 12و 15 متر بوده که هر یک از انها به فاصله عرضی و طول سه متر از یکدیگر حفاری میگردد زمانیکه عملیات حفاری انجام گرفت توسط مدیریت معدن در خواست مواد نادیه شده و با نظارت مستقیم نیروی انتظامی محل آتشباری انجام می گیرد حجم هر یک از این آشیاریها از نظر وزنی حدود 30 هزار تن می باشد زمانیکه آتش بازی صورت گرفت بارگیری توسط واحد نقلیه شروع می گردد .

در واحد نقلیه این شرکت که حدود دوازه نفر پرسنل دارد عملیات حمل سنگ توسط دستگاههای به نام دامتراک که ساخت کشور ژاپن و یا دستگاههای حمل به نام فان که ساخت کشور آلمان است به لودرهای غول پیکر 988 انجام و به سنگ شکن اولیه شرکت فرستاده می شود که در سنگ شکن اولیه به سایزه های مختلف از 0 تا 200 میلیمتر دانه بندی می گردد لازم به یادآوری است که سنگ شکن اولیه این شرکت یکی از مدرنترین سنگ شکنهای در خاورمیانه بوده و قادر است هر ساعت حدود 600 تن سنگ را به دانه بندی توضیح داده شده تبدیل نماید .

زمانیکه سنگ به سنگ شکن اولیه فرستاده شد توسط اوپراتورهای مجرب در سیستم کنترل و به سنگ شکن ثانویه نوار نقاله فرستاده شد که در این قسمت به دانه بندی های مختلف تبدیل می گردد .

دانه بندی های 20 تا 50 میلیمتر که محصول مرغوب این معدن بوده و دپوها فرستاده و به قسمت بارگیرخانه حمل و از انجا توسط کامیونها به مجتمع فولاد مبارکه در قسمت مواد اولیه فرستاده می شود و مابقی دانه ها که دانه بندی 20-0 و 20-5 و 5-0 بوده به دپوها توسط نوار نقاله فرستاده شده که مصارف ساختمانی داشته و قسمت زیادی از آن هم جهت زیرسازی جاده ها به کار می رود .

قسمت تعمیرگاه و جوشکاری در این قسمت توسط مکانیک های مجرب و خبره تعمیرات دستگاههای سنگین لودر ، لیفتراک و بلدزورها انجام گرفته و به دلیل اینکه این دستگاهها با سنگ سرو کار داشته و دچار شکستگی های متعددی می شوند واحد جوشکاری ترمیم آنها را به عهده دارد .

قسمت های اداری و مالی شرکت نیز حضور و غیاب پرسنل وحسابرسی حقوق پرسنل و پرداخت ماهیانه حقوق کارکنان را عهده دار بوده و واحد انتظامات این شرکت نیز به طور مستمر حفظ و حراست فیزیکی این معدن را کنترل می نمایند این بود تحقیقات دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر مجلسی .

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه 1

تاریخچه -نوع محصول - نام واحدهای مختلف 3

واحد سنگ بری 4

سنگ شکن 6

آپرون فیدر 9

نوار نقاله 10

سیستم غبار گیر (هیدروسیکلون) 13

تله شکن 15

طرح ریزی و تحقیق سیستم کنترل و برقی معدن 17

کار اتاق سیستم کنترل اولیه 27



خرید فایل



لینک منبع :کارآموزی در معدن سنگ حوض ماهی اصفهان

Images for کارآموزی در معدن سنگ حوض ماهی اصفهان گزارش کارآموزی در معدن سنگ حوض ماهی اصفهان :: فایل نایاب 2 filenayab2.blog.ir/.../گزارش%20کارآموزی%20در%20معدن%20سنگ%20حوض%20ماهی%20ا...‎Cached15 ا کتبر 2016 ... گزارش کارآموزی در معدن سنگ حوض ماهی اصفهان ، ورد 31 صفحه. فهرست. مقدمه;; 1. تاریخچه -نوع محصول - نام واحدهای مختلف;;; 3. واحد سنگ بری;;; 4. گزارش کارآموزی در معدن سنگ حوض ماهی اصفهان | داک کده - جایی برای به ... dockade.com/1018/گزارش-کارآموزی-در-معدن-سنگ-حوض-ماهی-اصف/‎Cachedشرکت معدنی و صنعتی حوض ماهی اصفهان در کیلومتر 25 جاده بروجن مبارکه و دقیقاً در نوار مرزی استان اصفهان و چهار محال بختیاری قرار گرفته و می توان گفت که از نظر. کارآموزی در معدن سنگ حوض ماهی اصفهان - فروشگاه فایل رایگان - فایل ناب tahghigh20.filenab.com/product-63892-کارآموزی-در-معدن-سنگ-حوض-ماهی-اصفهان.aspx‎Cachedکارآموزی معدن سنگ حوض ماهی اصفهان پروژه پژوهش مقاله جزوه تحقیق دانلود پروژه دانلود پژوهش دانلود مقاله دانلود جزوه دانلود تحقیق. کارآموزی در معدن سنگ حوض ماهی اصفهان - قیمت 3,000 تومان - Selz.ir https://selzir.com/.../11877120-کارآموزی-در-معدن-سنگ-حوض-ماهی-اصفهان‎Cachedکارآموزی در معدن سنگ حوض ماهی اصفهان محدوده قیمت از 3000 تومان از فروشگاه نیک بوک دانلود پایان نامه,مقاله, پروژه و نمونه سوالات استخدامی. پروژه کارآموزی در معدن سنگ حوض ماهی اصفهان hdaneshjoo.com/...کارآموزی-در-معدن-سنگ-حوض-ماهی-اصفهان/12998‎Cachedدانلود گزارش کارآموزی در معدن سنگ حوض ماهی اصفهان فرمت فایل: ورد تعداد صفحات: 31. کارآموزی معدن سنگ حوض ماهی اصفهان|سفارش پروپوزال persianmaghale.com/کارآموزی-معدن-سنگ-حوض-ماهی-اصفهان/‎Cachedگزارش کارآموزی معدن سنگ حوض ماهی اصفهان، این گزارش کارآموزی 31 می باشد. برای دانلود گزارش کارآموزی کلیک کنید. گزارش کارآموزی در معدن سنگ حوض ماهی اصفهان - مشاوره کنکور maktabestan.ir/.../گزارش-کارآموزی-در-معدن-سنگ-حوض-ماهی-اصف.html‎Cached26 جولای 2014 ... گزارش کارآموزی در معدن سنگ حوض ماهی اصفهان قیمت:۳۰۰۰۰ریال. فهرست مطالب : عنوان صفحه. مقدمه ۱. تاریخچه -نوع محصول – نام واحدهای مختلف ۳. گزارش کارآموزی در معدن سنگ حوض ماهی اصفهان noorfile.rozblog.com/post/435‎Cachedدانلود گزارش کارآموزی در معدن سنگ حوض ماهی اصفهان، در قالب word و در 31 صفحه، قابل ویرایش، شامل مقدمه، تاریخچه- نوع محصول- نام واحدهای مختلف، واحد سنگ بری، سنگ ... گزارش کارآموزی در معدن سنگ حوض ماهی اصفهان | مقالات باکیفیت بالا! qualityarticle.ir/articles/6916‎Cached1 آوریل 2016 ... دانلود گزارش کارآموزی در معدن سنگ حوض ماهی اصفهان، در قالب word و در 31 صفحه، قابل ویرایش، شامل مقدمه، تاریخچه- نوع محصول- نام واحدهای مختلف، ...