X
تبلیغات
رایتل

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

پنج‌شنبه 18 آذر 1395 ساعت 15:40

عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت شهر همدان

عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت شهر همدان


فصل اول: کلیات تحقیق

چکیده

برای ورود به بحث ، ابتدا باید اخلاق را تعریف کنیم. اخلاق بطور ساده و خلاصه شامل شناخت صحیح از ناصحیح و آنگاه انجام صحیح و ترک ناصحیح است.

تشخیص درست از غلط همیشه ساده نیست. بسیاری از دانشمندان علم اخلاق ادعا می کنند که باتوجه به اصول اخلاقی در مقام عمل همیشه یک راهکار درست وجود دارد و برخی دیگر معتقدند که راهکار درست بستگی به موقعیت و شرایط دارد و تشخیص اینکه کدام راهکار درست است درنهایت به عهده خود فرد است.اخلاق کار (BUSINESS ETHICS) نیز از دیدگاه افراد مختلف معانی متفاوتی دارد. اما عموماً آن را شناخت درست از نادرست در محیط کار و آنگاه انجام درست و ترک نادرست می دانند. اخلاق در معنی، تشخیص درست از نادرست و خوب از بد، همیشه موضوع مورد بحث فلاسفه بوده، آنها به عنوان یکی از شاخه‌های فلسفه، در مورد آن سخن گفته‌اند. به علاوه بــرخی مانند هایک اخلاق را تمدن‌ساز به شمار می‌آورند). غنی‌نژاد،ص129،1381(

اخلاق عبارت است از یک سلسله خصلتها و سجایا وملکات اکتسابی که بشر آن را بعنوان اصول اخلاقی می پذیرد.( مطهری مرتضی، مجموعه آثار، ج 8 و ج 16 ،1377 )

در فرهنگ دهخدا اخلاق عبارت است از دانش بدخویی ونیک خویی ها.

به طور کلی انسان ها در بعد فردی و شخصیتی دارای ویژگی های خاص اخلاقی هستند که پندار، گفتار و رفتار آنها را شکل می دهد. ممکن است همین افراد وقتی در یک جایگاه و پست سازمانی قرار می گیرند عواملی موجب شود که پندار، گفتار و رفتار متفاوتی از بعد فردی سر بزند که این ویژگی های انسانی بر روی میزان کارایی و اثر بخشی سازمان تاثیر بگذارد. از طرفی اخلاقی بودن یا نبودن رفتارها و عملکرد می تواند موجب بروز پیامدهای مثبت یا منفی در سطح سازمان گردد.(روح الله تولایی ؛2008)

هدف از این تحقیق بررسی عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان و به طور خاص کارکنان جایگاه سوخت اختصاصی بوعلی همدان می باشد. این مقاله از نوع تحقیقات توسعه بوده و روش انجام آن پیمایشی و روش گردآوری اطلاعات به روش میدانی می باشد. به عبارتی،منظور از مطالعات میدانی تحقیقاتی است که موضوع مورد مطالعه در اختیار محقق قرار داشته باشد و یا به عبارت دیگر محقق را بدان دسترسی باشد بعنوان مثال وقتی محقق هدفش مطالعه در زندگی کشاورزان ساکن یک روستا و یا قشری از جامعه و یا گروهی از کارگران یک موسسه تولیدی و یا مردم عشایری باشد مطالعه, از نوع مطالعه میدانی است و اطلاق اصطلاح میدانی به مفهوم ارتباط مستقیم و رویاروی محقق با پدیده های مورد مطالعه است .

مقدمه:

در تاثیر و ضرورت اخلاق می توان با گفته ‌ای از افلاطون بحث را باز کرد. افلاطون معتقد است که خوب دانستن به خاطر خوب انجام دادن کارهاست، زیرا انجام دادن خوب کارها مفیدتر از انجام دادن بد آنهاست. دیگر آنکه اگر کسی رفتاری غیراخلاقی دارد، عمدتا ناشی از ناآگاهی اوست.(افلاطون،1380)
باور همگانی آن است که اگر اصول قدرتمند اخلاق به کارگرفته شوند، عملکرد را در هر محیط کاری بهبود می‌بخشند. بدین ترتیب کلید اخلاق خوب، آگاهی است.
ضعف اخلاقی بر عملکرد شغلی تاثیر منفی دارد. وقتی رفتار شغلی ازنظر اخلاقی ضعیف باشد به صورت آشکار و پنهان هزینه عملکرد بالا می‌رود. این هزینه را می توان در حوزه های مختلف محیط کاری شناسایی کرد مانند پایین بودن بهره‌وری، کندی پویایی محیط کار، عدم شفافیت و به هم ریختگی ارتباطات شغلی.

اخلاق واقعی شغلی، فرایندی عقلایی برای کشف گزینه های تصمیمی و رفتاری و انتخاب بهترین گزینه های ممکن برای همه دست‌اندرکاران است. اخلاق واقعی، در سطح محیط کار، فراتر از ارزشها و اخلاق شخصی مطرح است. اخلاق واقعی یک تعهد جمعی یا یک تلاش جمعی و سیستمی با همان ویژگیهای سیستمی برای اخذ نتایج است.(احد فرامرزقراملکی،1386)

یکی از راهکارهای اساسی که یک موسسه خدماتی می تواند با توسل به آن خود را از سایر رقبا متمایز کند ارایه دائمی کیفیت خدمات برتر به مشتریان می باشد و بسیاری از سازمانها و شرکتها به این نکته مهم پی برده اند که ارایه خدماتی دارای کیفیت، می تواند مزیت رقابتی نیرومندی برای آنان به ارمغان آورد مزیتی که بر انجام سود بالاتر می انجامد و برای رسیدن به این امر مهم کافی است و به انتظارات مشتریان از کیفیت خدمات ارایه شده پاسخی مناسب داده شود و یا اینکه از آن پیشی گرفته شود.(کاتروآرمسترانگ،ص817، 1379)
بر کسی پوشیده نیست که امروزه موفقیت کسب و کار تا حد زیادی بر پایه افراد می چرخد، نه سرمایه. اکنون بسیاری از تولید کنندگان سنتی در واقع کسب و کارهای خدماتی هستند. در بیشتر صنایع هزینه های نیروی انسانی بسیار بیشتر از هزینه های سرمایه ای است. از آن جائیکه کارکنان ، هم هزینه اصلی و هم محرک اصلی ایجاد ارزش هستند، حرکت های مدیریت نیروی انسانی که حتی موجب تغییرات کوچک در عملکرد عملیاتی شود، می توانند اثر عمده ای بر بازده ها داشته باشند.

در اواخر 1970s و اوایل 1980s، حرکتی رخ داده است که به موجب آن پرسنل به گروه "منابع انسانی" تغییر نام داد.
این تغییر اذعان کرد که کارکنان دارایی های مهم اند، نه اینکه تنها قطعات دارایی باشند.این نیز حاکی از به رسمیت شناختن در حال ظهور است که سازمان باید به عنوان هزینه های عمل تاریخی از کارکنان با توجه به قطع، و نه به عنوان منابع مهمی از درآمد و سود پرداخت کند.

با این حال، در بسیاری از محیط های کاری، تغییر بیشتر نمادین و نه اساسی بود.

از همین رو مسئله اصلی تحقیق حاضر این است که چه عواملی بر رفتارهای اخلاقی انسان ها به عنوان کارکنان یک مجموعه (جایگاه سوخت) تاثیر می گذارد؟

فهرست:

فصل اول: کلیات تحقیق

فصل دوم: ادبیات تحقیق

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات




خرید فایل



لینک منبع :عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت شهر همدان

عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت شهر همدان archive.filenab.com/product-63913-avamel-tasigozar-gaygah-sokht.aspx‎Cachedخرید. عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت شهر همدان. فصل اول: کلیات تحقیق. چکیده. برای ورود به بحث ، ابتدا باید اخلاق را تعریف کنیم. عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت شهر همدان mohandesan.sellfile.ir/prod-419359-عوامل+تاثیرگذار+بر+رفتار+اخلاقی+کارکنان+در+جایگاه+های+سوخت+شهر+همدان‎.html?...‎Cachedعوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت شهر همدان . 54 صفحه در قالب word. چکیده. برای ورود به بحث ، ابتدا باید اخلاق را تعریف کنیم. اخلاق ... عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت شهر همدان ... s04.ir/.../عوامل-تاثیرگذار-رفتار-اخلاقی-کارکنان-جایگاه-سوخت-شهر-همدان‎Cached23 دسامبر 2015 ... برای ورود به بحث ، ابتدا باید اخلاق را تعریف کنیم. اخلاق بطور ساده و خلاصه شامل شناخت صحیح از ناصحیح و آنگاه انجام صحیح و ترک ناصحیح است. عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت شهر همدان nabproje.rozblog.com/.../-عوامل-تاثیرگذار-بر-رفتار-اخلاقی-کارکنان-در-جایگاه-های-سوخت-شهر-همدان-.html‎Cached30 ا کتبر 2016 ... عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت شهر همدان دسته: روان شناسی بازدید: 2 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 202 کیلوبایت ... عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت - آهو ahoo95.rozblog.com/post/310/ads‎Cachedعوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت شهر همدان خرید. عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت شهر همدان. فصل عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت شهر همدان ... download-2016-papers.blogsky.com/1395/02/21/post-5987/ 10 مه 2016 ... عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت شهر همدان -2769 - دانلود مقالات - سایت 2016—پروژه با رفرنس خارجی، مقاله با مرجع ... عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت شهر همدان ... surnafile.blogsky.com/.../عوامل-تاثیرگذار-بر-رفتار-اخلاقی-کارکنان-در-جایگاه-های-سوخت-شهر-همدان‎ 20 آوریل 2016 ... عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت شهر همدان . 54 صفحه در قالب word. چکیده. برای ورود به بحث ، ابتدا باید اخلاق را ... عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت شهر همدان ... article8.ir/2016/operation-2769.html‎Cachedهدف از این تحقیق بررسی عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان و به طور خاص کارکنان جایگاه سوخت اختصاصی بوعلی همدان می باشد. این مقاله از نوع تحقیقات ... عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان جایگاه های سوخت | ISI isi5.ir/11339/عوامل-تاثیرگذار-بر-رفتار-اخلاقی-کارکن.html‎Cached18 دسامبر 2015 ... عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت شهر همدان‎ ... کارکنان و به طور خاص کارکنان جایگاه سوخت اختصاصی بوعلی همدان می ... روش تحقیق - ندا دادارصفت ( گزارش پایان نامه) researchmethod90.blogfa.com/post-2021.aspx‎Cachedموضوع :عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت شهر همدان . نام محقق :مهدی شعبانی. فصل اول. کلیات تحقیق. چکیده ، کلیدواژه ها، بیان مسئله، ...