دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

پاورپوینت مکانیک سیالات

پاورپوینت مکانیک سیالات


((پیشگفتار))

*پیش درآمد:

در درس مکانیک تحلیلی که مربوط به حرکت اجسام صلب بود , با اصول و قوانین نیوتن , پایستگی تکانه , انرژی و تکانه ی زاویه ای به خوبی آشنا شدیم و آنها را در حل مسایل مربوطه بکار بریم . مکانیک سیالات نیز بخشی از علم مکانیک است که در آن استاتیک و دینامیک مایعات و گازها مطالعه میشود .اگرچه این مطالعات نیز مانند مکانیک اجسام صلب بر اساس قوانین اصلی مکانیک استوار است ولی دو فرق عمده و مهم بین این دو مکانیک وجود دارد:

1. خواص و ویژگیهای سیالات با جامدات سبکی متفاوت است و این ویژگی ها اغلب با حرکت سیال تغییر می کند .
2. در مکانیک جامدات معمولا حرکت اجسامی با جرم و ابعاد مشخص بررسی میشود ولی در مکانیک سیالات مطالعه ی حرکت پیوسته ی سیال , به صورت یک جریان مورد نظر می باشد. به بیان دیگر در مکانیک اجسام صلب مسیر حرکت ذره مشخص است ولی در مکانیک سیالات این مسیر نا مشخص و امکان مطالعه ی حرکت ذره ی منفرد وجود ندارد . در نتیجه با توجه به نکات بالا حل کامل معادلات حرکت سیالات معمولا امکان پذیر نیست و در معادلات نظری آن ضروری است که فرض هایی در نظر گرفته شود تا در عمل این معادلات به معادلات آسانتری تبدیل شود . بنابراین استفاده از نتایج نظری بدست آمده هنگامی مسیر خواهد شد که آنها را با آزمایشهای تجربی تصحیح و تکمیل کرد .


* فصل 1

ویژگی های سیال

1-1 مقدمه:

دانش فناوری مکانیک سیالات با درک و مفاهیم ویژگی های سیال و همچنین بکارگیری قوانین اساسی مکانیک و ترمودینامیک و انجام آزمایشهای دقیق بسیار گسترش یافته است .

ویژگی چسبندگی و چگالی در جریان داخل کانالهای باز و بسته و جریان در پیرامون اجسام شناور در سیال نقش عمده ای در مکانیک سیالات دارد . به هنگامی که با کاهش فشار روبرو هستیم , فشار بخار نیز که موجب تغییر فاز (حالت) مایع به گاز می شود , اهمیت می یابد .

در این فصل ابتدا به تعریف سیال و سیستم بین المللی یکاها (SI) و سپس به بررسی ویژگی ها و تعریف های فوق می پردازیم .


2-1 تعریف سیال:

سیال ماده ای است که در اثر تنش برشی حتی ناچیز به طور دائم تغییر شکل می دهد . تنش برشی متوسط برابر با تقسیم نیروی برشی بر سطح است .

توجه داریم که نیروی برشی همان مولفه ی مماسی نیرو بر سطح مزبور می باشد . حال اگر این سطح آنقدر کوچک شود که به یک نقطه تبدیل شود آنگاه حد نیروی برشی بر این سطح نقطه ای را تنش برشی در یک نقطه می گویند .

در شکل (1-1) ماده ای در بین دو صفحه موازی و نزدیک بهم نشان داده شده است .
فرض می کنیم صفحات آنقدر بزرگ باشند تا از شرایط لبه های آنها بتوان صرف نظر کرد . اگر صفحه ی پایین ثابت باشد و نیروی F صفحه یبالا به مساحت A را بکشد . در نتیجه F/A همان تنش برشی بر این ماده است.
هنگامی که نیروی F باعث شود صفحه ی بالایی با سرعت یکنواخت (اما مخالف صفر) حرکت کند, می توان نتیجه گرفت که ماده ی موجود بین دو صفحه مذبور , یک سیال است .
به طور تجربی معلوم شده است که ذرات سیال مجاور صفحات , سرعتی برابر با سرعت لایه های مرزی خواهند داشت . سیال موجود در سطح abcd به موقعیت جدید a b'c'd' می رسد.

هر ذره سیال موازی صفحه حرکت می کند , بنابراین سرعت u از صفحه پایین که سرعت آن صفر است تا صفحه بالایی که سرعتش U می باشد , تغییر می کند . آزمایش نشان می دهد اگر سایر کمیات ثابت باشد F با A , U نسبت مستقیم و با ضخامت سیال نسبت عکس دارد . یعنی داریم :

F= µ AU/t

که در آن µ ضریب تناسب است و مربوط به ویژگی های هر سیال می شود . اما اگر تنش برشی را به صورت زیر در نظر بگیریم Z=F/A

آنگاه داریم :

Z = µ U / t

توجه داریم , نسبت u/t , همان سرعت زاویه ای خط ab یا به بیان دیگر میزان کاهش زاویه ای bad است .
اما نسبت u/t , du/dy هر دو حاصل تقسیم تغییرات سرعت بر مسافتی می باشد که این تغییرات در طول آن انجام می گیرد . بنابراین رابطه ی (1-1) را می توان به صورت رابطه ی دیفرانسیلی زیر درآورد:
du/dt µ =Z
رابطه ی بالا , نشان دهنده ی ارتباط تنش برشی با سرعت تغییر شکل زاویه ای یک جریان تک بعدی است .
µضریب تناسب را چسبندگی سیال و معادله (2-1) را قانون چسبندگی نیوتن می نامند .
توجه داریم تعریف سیال , مواد غیر سیال را شامل نمی شود . به طور مثال یک ماده ی پلاستیکی متناسب با مقدار نیروی وارد بر آن به میزان معینی تغییر شکل می دهد ولی این تغییر شکل دائمی نیست .

3-1 یکاهای نیرو ، جرم ، طول و زمان

در حل مسایل مکانیک , یکاهای نیرو , جرم , طول و زمان نقش مهمی دارند . همچنین از این یکاها می توان , یکاهای دیگر را بدست آورد .

سیستم بین المللی یکاها (SI) , در اغلب کشورهای جهان پذیرفته شده است و در چند سال آینده انتظار می رود که تمامی کشورها این سیستم را بپذیرند و از آن استفاده کنند . در این سیستم نیوتن N یکای نیرو , کیلوگرم Kg یکای جرم , مترm یکای طول و ثانیه S یکای زمان است.و یک نیوتن به صورت زیر تعریف میشود:

(3-1) N = 1 Kg m/s2

نیرویی که به علت جاذبه بر جسمی وارد می شود را نیروی گرانش یا وزن آن جسم می نامند .

.

.

.

فصل 2
ایستایی سیالات


فصل 3

مفاهیم جریان سیـال و معـادلات بنیــادی


فصل 4

پارامترهای بی بعد مهم در مکانیک سیالات


فصل 5
مقاومت سیال


فصل 6
جریان تراکم پذیر






خرید فایل



لینک منبع :پاورپوینت مکانیک سیالات

جزوه ی پاورپوینت مکانیک سیالات - مهندسی مکانیک | پروژه ها www.prozheha.ir/1655/جزوه-ی-پاورپوینت-مکانیک-سیالات-مهندسی‎Cached Similarمکانیک سیالات نیز بخشی از علم مکانیک است که در آن استاتیک و دینامیک مایعات و گازها مطالعه میشود .اگرچه این مطالعات نیز مانند مکانیک اجسام صلب بر اساس ... جزوه ی پاورپوینت مکانیک سیالات | پروژه ها www.prozheha.ir/tag/جزوه-ی-پاورپوینت-مکانیک-سیالات‎Cachedجزوه ی پاورپوینت مکانیک سیالات – مهندسی مکانیک. مکانیک سیالات. پیش درآمد : در درس مکانیک تحلیلی که مربوط به حرکت اجسام صلب بود , با اصول و قوانین نیوتن ... دانلود جزوه سیالات بصورت فایل پاورپوینت در 250 اسلاید - مهندسی عمران icivil.ir/omran/دانلود-جزوه-سیالات-بصورت-فایل-پاورپوی/‎Cached Similar20 آگوست 2010 ... دوستان عزیز امروز یک جزوه سیالات بسیار عالی را برای شما آماده کده ام که ... در 251 صفحه است که منبع آن هم مکانیک سیالات استریتر میباشد امیدوارم ... پاورپوینت مکانیک سیالات - پارس مارکت | فروشگاه محصولات قابل دانلود parsmarket.filenab.com/product-63953-meconic-sayalat--26-slid.aspx‎Cachedدانلود پاورپوینت مکانیک سیالات پاورپوینت مکانیک سیالات مکانیک سیالات پاورپوینت مکانیک پاورپوینت سیالات مکانیک سیالات تحقیق مکانیک سیالات ... دانلود پاورپوینت مکانیک سیالات - مادسیج madsg.com/دانلود-رایگان-پاورپوینت-مکانیک-سیالا/‎Cached Similar22 ژوئن 2014 ... دانلود رایگان پاورپوینت جامع مکانیک سیالات مقدماتی. از آنجایی که دانشجویان همواره به دنبال پاورپوینت های زیبا و در عین حال جامع مرتبط با دروس ... پاورپوینت "مکانیک سیالات" (استریتر) | دانشجویان مهندسی پیام نور ... pnu90.ir/?p=3092‎Cached Similar1 آگوست 2014 ... پاورپوینت "مکانیک سیالات" (استریتر) پاورپوینت درس مکانیک سیالات استریتر، گردآوری. دانلود پاورپوینت مکانیک سیالات - دانلود مقاله mag-iran.com/دانلود-پاورپوینت-مکانیک-سیالات.htm‎Cached1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود پاورپوینت مکانیک سیالات قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در ... پاورپوینت مکانیک سیالات پیام نور | دانلود رایگان کتاب dlbook.net/پاورپوینت-مکانیک-سیالات-پیام-نور/‎Cached Similar16 نوامبر 2012 ... نام درس مکانیک سیالات نام طراح: مھندس علیرضا بینش تعداد صفحات: 252 پسورد: dlbook.net دانلود مستقیم. انجمن راسخون - دانلود جزوه سیالات بصورت فایل پاورپوینت در 250 اسلاید https://rasekhoon.net/forum/thread/148578/page1/‎Cached Similarدوستان عزیز امروز یک جزوه سیالات بسیار عالی را برای شما آماده کده ام که در قالب یک فایل پاورپوینت قابل ویرایش و در 251 صفحه است که منبع آن هم مکانیک سیالات ... دانلود رایگان جزوه پاورپوینت درس مکانیک سیالات گرفته شده از کتاب ... www.jozveha.com/دانلود-رایگان-جزوه-پاورپوینت-درس-مکان/‎Cached Similar26 ا کتبر 2014 ... دانلود رایگان جزوه پاورپوینت درس مکانیک سیالات گرفته شده از کتاب ... دانلود جزوه رایگان درس مکانیک سیالات استاد امیرحسین اسدیانی یکتا ...