دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل رشته روانشناسی

بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل رشته روانشناسی


فصل اول: کلیات پژوهش

مقدمه :

افراد جامعه کنونی بیش از پیش نسبت به استرس و پیامدهای آن هوشیار شده اند . بزرگسالان ، نوجوانان و حتی کودکان از آلودگی محیط زیست امکان وقوع یک جنگ هسته ای به پایان رسیدن منابع طبیعی وجوه اافزوده های غذایی و مواد سرطان زا و .... سخن می گویند و تمامی اسائل بخشی از زندگی روزمره را تشکیل می دهند . زندگی عصر ما چنان است که در اغلب خانواده ها پدر و مادر هر دو باید کار کنند تا بتوانند هزینه ای روز افزون را تامین نمایند . طلاق افزایش یافته ، ازدواج مجدد هم امری نا ممکن نیست افزون رسانه های گروهی ، افراد به مشاهده ی صحنه های جنگ خشونت ، تخریب ، بی رحمی و مرگ و کشتار عادت داده اند (استوا ، 1998)

استرس یکی از مفاهیم مهم در مطالعه روانشناسی و بهداشت روانی به شمار می آید و به کفیات گوناگون در زندگی اطلاق می شود و به عنوان علل بسیاری از درد ها ، ناراحتی ها و بیماری ها و بیماری ها تلقی می شود . مردم عادی آن را پدیده ای رنج آور و ناخوشایند ، پزشکان مسئله را از دید واکنش های فیزولوژیک روانپزشکان بنا را بر فشارهای عصبی و به کار بردن مکانسیم های سایکوفیزیولوژیک و بالاخره روانشناسان آن را تغییر رفتار و حالات هیجانی و بحرانی می دانند (اتکینسون ، ترجمه براهنی ، 1368 )

مطالعه استرس به عنوان احساس حاصل از ارزیابی موقعیتی به عنوان فشار یا اضافه باری به منابع روانشناختی ، مطالعه چگونگی تعادل بین جسم و روان است . محققان بر این نکته توافق دارند که ما را در وریطه ی یک همه گیری استرس هستیم که باعث بیماری و حتی مرگ می شود . اما درباره ی چگونگی تعریف استرس توافق کمتری دارند . تعریف استرس دشوار است . نظریه پردازان مختلف این اصطلاح را به شیوه های مختلفی بکار برده اند . یکی از شیوه های رایج تعریف استرس در نظر گرفتن آن به عنوان محرک است . توماس هوامز (1979) استرس را واقعه محرکی که لازم است فرد با آن سازگار شود تعریف کرد . بنابراین استرس به عنوان یک محرک ، هر موقعیتی است که در خواست های غیر معقول و فوق العاده را داشته و نیازمند تغییر در الگوی زندگی جاری فرد باشد (هولمزو راهه 1976)

موارد استرس به عنوان یک محرک شامل امتحان بلایای طبیعی و جدایی زناشویی است این واقع استرس زا هستند . چون فرد را ملزوم به انجام رفتارهای سازگارانه برای کنار امدن با درخواست های محیطی تحمل شده می کند .

استرس به شکل دیگر می تواند به صورت پاسخ فیزیولوژیکی در نظر گرفته شود (سیله 1976) طبق نظر هانس سیله فیزیولوژیست ، الگوی نا متمایز فعالیت فیزیولوژیکی ذاتاً ناگوار است . زیرا تند شدن ضربان ، قلب ، تند شدن تنفس و افزایش تنش عضلانی و کارکرد تعادل حیاتی را مختل می کند . طبق نظریه سیله ، هرگاه شخصی برای مدت طولانی انگیختگی ، فیزیولوژیکی را تجربه کند (مثل بیمار تب دار ) بدن دچار استرس می شود . پژوهشگران دیگر می گویند واکنش استرس نه تنها تغییرات فیزولوژیکی بلکه اختلال واکنش های رفتاری – حرکتی (مثل لرزش دست ، اختلال های گفتاری) آشفتگی هیجانی و بدکاری شناختی را شامل می شود (لازاروس 1966)

چون مردم به محرک های یکسان ، به صورت متفاوت واکنش نشان می دهند پس باید استرس را چیزی بیش از یک محرک در نظر گرفت . لازاروس و فوکلمن مخالف در نظر گرفتن استرس به عنوان پاسخ فیزیولوژیکی نیز هستند . بسیاری از وقایع زندگی نظیر ورزش و عاشق شدن ، به تشدید فعالیت دستگاه عصبی خودمختار می انجامد ولی شخص ورزش و عشق را به عنوان یک عامل استرس زا تجربه نمی کند .

دانشجویان در جامعه ای زندگی می کنند که مشخصات بارز آن را می توان افزایش جمعیت ، شهر نشینی گسترش موسسات و پیچیدگی تکنولوژی در ارتباطات دانست و این موارد بیش از پیش انسانها و مخصوصاً دانشجویان را به هم نزدیک کرده و باعث شده تا آنها در جهت رقابت با سایرین به تکاپو و تلاش بیشتر وادار شوند . از این طریق افزایش توقعات و انتظارات روز افزون جامعه نیز در جهت رفع این توقعات و حل موارد فوق مسمر الثمر نخواهد بود .

یکی از مهمترین موضوع که با آن بیشتر در این تحقیق سرو کار داریم استرس ها و عواملی که باعث این فشار های عصبی است که همه دانشجویان با آن درگیر هستند که باید آنها را بشناسیم . امروزه استرس به عنوان مهمترین فاکتور در جوامع می باشد که باعث به وجود آمدن امراض جسمی و اختلاهای روانی در رفتارهای دانشجویان است . استرس در زندگی دانشجویان به شیوه های متفاوتی بروز می کند ، پرخاشگری ناگهان در پاسخ به یک سوال ساده لوحانه ، سر درد شدید در پایان یک روزگاری سخت ، بروز عصبانیت برای همین میزان تحمل دانشجویان به استرس نسبت به فاکتورهای شخصیت و محیط متفاوت است و آنها در دوران تحصیل استرس را تجربه می کنند . گروهی از روانشناسان رفتاری استرس را بیماری شایع قرن نامگذاری کرده اند در حالی که در عصر حاضر که در آن هستیم عصر استرس و فشارهای روانی و عصبی است دوره ای که در آن دانشجویان بیش از هر زمان دیگری در معرض عوامل وجود استرس قرار گرفته و مسائل و مشکلات بی شماری از هر طرف آنها را احاطه کرده است .

فهرست:

فصل اول: کلیات پژوهش

فصل دوم: ادبیات نظری و پژوهشی

فصل سوم: روش تحقیق

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری




خرید فایل



لینک منبع :بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل رشته روانشناسی

پایان نامه بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل رشته ... thesisdoc.ir/.../پایان-نامه-بررسی-میزان-تحمل-استرس-بین-دانشجویان-مجرد-و-متاهل-رشته-روانشناسی‎Cachedپایان نامه بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل رشته روانشناسی پایان نامه مقطع کارشناسی رشته علوم انسانی سال مقدمه : افراد جامعه کنونی بیش از ... خرید آنلاین تحقیق بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و ... nimarticled.ir/article965.htm‎Cached26 نوامبر 2016 ... بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید محقق گرامی،شما با جستجوی تحقیق بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل رشته روانشناسی وارد ... دانلود رایگان پایان نامه بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد ... www.forum.persianv.com/showthread.php?...بررسی-میزان-تحمل-استرس-بین-دانشجویان-مجرد-و-متاهل-رشته...‎Cached Similar23 سپتامبر 2012 ... پایان نامه بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل رشته روانشناسی، افراد جامعه کنونی بیش از پیش نسبت به استرس و پیامدهای آن ... کاملترین فایل بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل ... 5ojjpy.nikandlc.ir/‎Cachedکاملترین فایل بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل رشته روانشناسی. تحقیق بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل رشته ... 28pjhu.radikaldl.ir/‎Cachedتحقیق بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل رشته روانشناسی. برترین فایل بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل ... www.risearticle.ir/download/5202‎Cached27 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل رشته روانشناسی وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه ... بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل رشته روانشناسی ... www.novindlc.site/?p=2355‎Cached6 ا کتبر 2016 ... محقق گرامی،شما با جستجوی بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل رشته روانشناسی وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(بررسی ... دانلود کتاب بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل ... ketabesabz.com/.../دانلود-کتاب-بررسی-میزان-تحمل-استرس-بین-دانشجویان-مجرد-و-متاهل-رشته-روانشناسی‎Cached Similar22 دسامبر 2013 ... پایان نامه رشته روانشناسی - بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل رشته روانشناسی افراد جامعه کنونی بیش از پیش نسبت به ... دانلود پایان نامه بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل ... www.prozhe.com/پایان-نامه-بررسی-میزان-تحمل-استرس‎Cached Similar19 دسامبر 2011 ... عنوان پایان نامه : بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل رشته روانشناسی قالب بندی : word قیمت : رایگان شرح مختصر : افراد جامعه ... فروش فایل بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل ... www.mabnarticle.ir/.../فروش-فایل-بررسی-میزان-تحمل-استرس-بین-دا/‎Cached26 ا کتبر 2016 ... ... تلاشهای مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه بررسی میزان تحمل استرس بین دانشجویان مجرد و متاهل رشته روانشناسی برایتان آماده شده است تا بتوانید ...