دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بانکداری

بانکداری

-

تاریخچه:

پول ،در جامعه ها ی نخستین تحصیل انواع کالاهای تولید شده جهت مصرف فقط از راه تعویض کالا امکان داشت و این مبادله با مشکلات بسیاری همراه بود از جمله:

1-تعیین ارزش کالا:بر اساس قبول واحد معین که مورد تأیید طرفین معامله باشد.

2- تعیین خریدار و فروشنده:که هر دو نیاز به کالاهای عرضه شده طرف مقابل داشته و آماده مبادله دو کالا با یکدیگر باشند.

برای حل چنین مشکلاتی بشر در ابتدا اشیاء و کالاهایی را بعنوان تعیین کننده ارزش کالاها انتخاب کرد که با وجود رفع مشکلات بالا مشکلات دیگری پیش روی بشریت قرار گرفت.

اقتصاد کشورها موجب پیدایش یک وسیله اقتصادی مورد قبول عامه بنام پول شد.

بانکداری در جهان بهنگامی آغاز شد که داد و ستد و مبادله کالا بین مردم شروع و حتی با گسترش تجارت پیش از آنکه پول به مفهوم جدید مورد استفاده قرار گیرد نیاز به خدمات موسسات بانکی محسوس تر گشت و احتیاج به یک وسیله پرداخت و سنجش ارزشها و بالاخص وصول مطالبات از مشتریان دور و نزدیک با وجود خطرات ناشی از نقل و انتقال پول ایجاب می کرد که این فعل و انفعالات توسط مؤسساتی بنام بانک انجام گیرد.

کلمه بانک اصطلاحی است قدیمی که از واژه آلمانی Bank به معنای نوعی شرکت اخذ و رواج یافته و شاید هم از کلمه Banca که یک لغت ایتالیائی و به معنای نیمکت صرافان بکار برده می شده مشتق شده است.

2-

1-بانکداری دوره قدیم:

الف-بابل:معاملات بانکی به شیوه ابتدایی- مقررات مربوط به دادن وام و قبول سپرده و سرمایه گذاری در قوانین حمورابی-فعالیت معابد این شهر به عملیات بانکی حدود 2000 سال قبل از میلاد مسیح

ب-یونان:اشتغال بعضی از معابد به صرافی علاوه بر بانکهای خصوصی از جمله معبد دلفی که به دلیل وجود جنگها داخل معبد مطمئن ترین محل برای نگهداری پول به شمار می آمد.

پ-ایران:قبل از دوره هخامنشی بانکداری به شیوه ابتدایی و در انحصار معابد و شاهزادگان بود.در زمان هخامنشیان بازرگانی رونق یافت و پول مسکوگ رواج گرفت .بانک اجیبی متعلق به یهودی معروفترین بانک آن دوره

ت-رم:عملیات بانکی بانکداران رمی از بیشتر جهات بیشتر عملیات بانکی کنونی

ث-چین:در حدود قرن ششم قبل از میلاد بانکداری رواج داشت.و اختراع کاغذ از نظر بانکداری اهمیت بسیار زیادی داشت.

2-بانکداری قرون وسطی(قرون پنج تا پانزدهم میلادی)

در قرون وسطی بانکداری و تجارت به مفهوم آنچه در یونان و امپراطوری رم وجود داشت عملاً از بین رفت و پس از سقوط یک سیر قهقرایی در عملیات بانکی و سایر مظاهر تمدن بشری پیدا شد.

عرف بانکداری با انجام برخی فعالیتهای یهودیان حیات تازه ای یافت و به دلیل تعصب شدید مقامات کلیسا علیه دریافت از افراد و منع مشروط آن در مذهب یهود که گرفتن بهره از غیر یهودیان آزاد بود عملاً بانکداری در انحصار یهودیان قرار گرفت.

3-



خرید فایل



لینک منبع :بانکداری

بانکداری اینترنتی بانک ملت https://ebanking.bankmellat.ir/‎Cached Similarبه منظور بالا بردن امنیت ورود به سامانه بانکداری اینترنتی، از یک بار رمز (OTP) استفاده نمایید. رمز عبور خود را در فواصل زمانی کوتاه تغییر داده و هرگز آن را به ... نت‌بانک سامان – خدمات بانکداری اینترنتی بانک سامان https://ib.sb24.com/‎Cached Similarنت‌بانک سامان با هدف سرعت بخشیدن در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و بانکداری 24 ساعته به مشتریان راه‌اندازی شده است. سامانه بانکداری اینترنتی بانک سپه https://www.ebanksepah.ir/‎Cached Similar ورود به سامانه بانکداری مجازی پاسارگاد https://ib.bpi.ir/‎Cached Similarبرای ورود به سامانه بانکداری مجازی حتما از صفحه کلید مجازی استفاده نمایید. بانک هرگز اطلاعات محرمانه ... دقت نمایید آدرس‌های صحیح بانکداری مجازی به شرح زیر است. بانکداری اینترنتی بانک پارسیان https://pib724.com/‎Cached Similarهشدارهای امنیتی. در محل های عمومی (کافی نت،…) از اینترنت بانک استفاده نکنید; به نشانی URL صفحه اینترنت بانک توجه کنید.نشانی درگاه اینترنت بانک با ... بانکداری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بانکداری‎Cached Similarمدیریت تجهیز و تخصیص منابع در بازار پول را بانک‌داری می‌گویند. مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در عملیات بانکی، شامل سیاستگذاری و برنامه‌ریزی و سازماندهی و اجرا، نظام ... ورود به سامانه بانکداری مجازی بانک گردشگری https://ibank.tourism-bank.com/‎Cached Similarسامانه بانکداری مجازی بانک گردشگری. سامانه بانکداری مجازی بانک گردشگری. نام کاربری: رمز ثابت عبور: صفحه کلید امن. متن تصویر را وارد نمایید: شیوه ورود:. اینترنت بانک تجارت https://ib.tejaratbank.ir/‎Similar Tejaratbank:: بانکداری اینترنتی www.tejaratbank.ir/web_directory/1490-بانکداری-اینترنتی.html‎Cached Similar... تماس با حراست صندوق تماس با بازرسی. Tejaratbank. معرفی خدمات. شما اینجا هستید. معرفی خدمات خدمات الکترونیک بانکداری اینترنتی ... بانکداری اینترنتی ... اینترنت بانک قرض الحسنه مهر ایران https://modern.qmbi24.com/webbank/login/loginPage.action‎Similar