دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

گزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس

گزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس



قسمت قالبگیری

روشی که در اینجا استفاده می شود روش قالبگیری co2 می باشد .

ماده دیر گداز + چسب + فعال کننده چسب + سایر مواد

ماسه سیلسی + سیلیکات سدیم + گاز co2 + .. .

پس از تهیه قالب به منظور ایجاد استحکام کافی از قالب آن را تحت دمش گاز co2 قرار می دهند تا باعث اتصال ذرات ماسه یه یکدیگر می شود .

از مزایای این روش : 1- دقت ابعادی و صافی سطح خوب

2- قابلیت شکل پذیری خوب

معایب این روش : 1- استحکام باقی مانده زیاد

2- عمر مفید کم (جذب گاز از محیط)

این روش برای مدلهای صفحه ای بیشتر استفاده می شود چون استحکام زیاد آن باعث می شود تا صفحه کمتر خم شود . در بخش قالبگیری برای تهیه قالبی با توجه به قطعه مورد نظر به مواد زیر نیز احتیاج داریم :

1- مدل (بر اساس قطعه مورد نظر) 2- درجه 3- ماسه 4- گاز co2 5- تغذیه 6- راهگاه 7- ماهیچه (بر اساس قطعه مورد نظر ) 8- پودر سپاریت 9- سیخ …

مدلهای مورد استفاده در این قسمت در قسمت مدلسازی آماده می شود .

مدلهای مورد استفاده عبارتند از : 1- مدلهای یک تکه 2- مدل صفحه ای با سیستم راهگاهی 3- مدل همراه قطعه آزاد

مدلها از لحاظ جنس به صورت فلزی و چوبی می باشند .

نحوه قالبگیری مدل صفحه ای به این گونه است که تای رو و زیر مدل روی صفحه چوبی قرار دارد و راهگاه فرعی آن روی صفحه چوبی در نظر گرفته شده است و هر دو تای جداگانه قالبگیری می شود و بعد از اتمام کار روی هم قرار می گیرند .

درجه : جعبه ای است فلزی که حاوی ماده قالبگیری است و قالب به کمک آن تهیه می شود . درجات تای رو زیر را تشکیل می دهند . تعداد درجات در هر تای ممکن است متفاوت باشد . کوچکترین درجه ای که در کارخانه موجود بود حدوداً به اندازه 1*1 و بزرگترین آن 2*2 است .

انواع ماسه مورد نیاز برای قالبگیری :

1- ماسه سیلیسی : این ماسه عمده آن حاوی اکسید سیلسیم است و دمای زینتر آن 171 درجه سانتیگراد .

ماسه سیلیسی را بعد از مصرف ماسه کرومیی روی قالب استفاده می کنند . ماسه سیلیسی توسط دستگاه میکسر ماسه سیلیسی با چسب سیلیکات سدیم مخلوط شده و آماده استفاده می شود .

ماسه سیلیسی طبیعی تا 20 % خاک رس دارد ولی ماسه سیلیسی مصنوعی کمتر از 2 % خاک رس دارد .

ماسه سیلیسی دارای انبساط زیاد می باشد که با اضافه کردن یک سری مواد از انبساط آن می کاهیم .

ترکیبات شیمیایی قابل قبول برای ماسه های سیلیسی درجه 1 :

sio2 Al2o3 اکسید آهن اکسیدهای قلیایی خاکی اکسیدهای قلیایی

96% 5/1% 1% 75/. % 1%

این نکته حائز اهمیت است که ماسه سیلیسی را نباید محکم کوبید به دلیل انبساط آن .

2- ماسه کرومیتی : fecr2o3 1- دمای زینتر این ماسه 1900 – 1780 درجه سانتیگراد می باشد .2- رنگ این ماسه سیاه است . 3- این ماسه دارای پایداری بالایی در دماهای بالا می باشد . 4- خاصیت مبرد بودن هم دارد .

ماسه کرومیتی روی سطح مدل را می پوشاند . این ماسه در دستگاهی به نام میکسر ماسه کرومیتی درست می شود .

2- ماسه 171 : کاربرد آن نسبت به 2 ماسه دیگر خیلی کم است . رنگ این ماسه خردلی است .


نسبت ماسه و چسب :

در بعضی از روزها دیده شد که این نسبت رعایت نشده و ماسه یا کم چسب بوده یا بسیار پر چسب و نسبت ترکیبی رعایت نشده است . اگر ماسه کم چسب باشد از چسبندگی کمی برخوردار است و با مالیدن دست به روی قالب ذرات ماسه از سطح قالب جدا می شوند و در نتیجه از استحکام کافی برخوردار نمی باشند و در هنگام خروج مدل بیشترین اثرات این حالت را مشاهده خواهیم کرد . یعنی اینکه مدل قسمتی از قالب را نیز به همراه خود کنده و باعث معیوب شدن قالب می گردد و درقسمت مونتاژ کار بیشتری را طلب می کند .

اگر پرچسب باشد گاز بیشتری را برای خشک شدن نیازمند می باشد و همچنین درمرحله تخریب قالب به سختی این کار صورت می گیرد . گاهی میز مشاهده شده است که نسبت ماسه باز یافت به ماسه جدید بسیار بیشتر از مقدار لازم است و این امر باعث کاهش استحکام قالب خواهد شد . به طوری که ذرات ماسه آن چسبندگی لازم را نخواهند داشت . در این حالت در هنگام خروج از قالب ، مدل قسمت بسیارزیادی از قالب را به همراه خود به بیرون می کشد .

با ایجاد آزمایشگاه تعیین استحکام ماسه می توان این نواقص را به حداقل رساند .

برای تعیین نسبت معین ماسه و چسب پیشنهاد می شود با قرار دادن واحد اندازه گیری مناسب در آن قسمت این نقص را به حداقل رساند .

تغذیه گیری :

تغذیه گیری یک بخش از قالبگیری است .

تغذیه حفره ای اضافی است که در قالب تعبیه شده و با فلز مذاب پر می شود . این مخزن امکان سیلان و حرکت مذاب به فضای قالب را فراهم کرده ، انقباض ناشی از انجماد را جبران کرده .

تغذیه مورد استفاده در قالبگیری توسط جعبه ماهیچه های مختلف درست می شود.

جنس جعبه ماهیچه از آلومینیوم و عمده ماسه مورد مصرفی در تغذیه از جنس اگزوترمیت است .

اگزو ترمیت در دستگاهی به نام میکسر اسلیو گیری با آب و الکل قاطی شده و آماده می شود .

نحوه فالبگیری تغذیه : ماسه راداخل جعبه ماهیچه ریخته قسمت داخلی آن را در آورده و سپس با مشعل قالب را حرارت داده حال تغذیه را از جعبه جدا کرده ودوباره آن را حرارت داده وسپس داخل گرمخانه قرار می دهیم .

دلیل استفاده از اگزوترمیت در تغذیه : اگزوترمیت با مذاب واکنش می دهد که این واکنش گرمازا است . در نتیجه مذاب گرما و سیالیتش رادر قسمت تغذیه حفظ می کند و سریعتر از مذاب قالب سرد نمی شود .

مجتمع آزمایشگاهی و آزمایشگاههای گروه مواد

در این آزمایشگاهها در مورد قطعات و کلاً موادی که در ریخته گری استفاده می شوند ، آزمایشها و تجزیه و تحلیل هایی صورت می گیرد این آزمایشها به صورت زیر می باشد :

1- آزمایشگاه مصالح قالبگیری : در این آزمایشگاه در مورد موادی که با ان قالبگیری انجام می گیرد ، تحقیق و مطالعه و ازمایش صورت می گیرد این مواد می تواند ماسه ، چسب ، آب ، خاک اره ، پودر گرافیت و اثرو درصد هر کدام در مواد قالبگیری باشد . این آزمایشگاه از تجهیزاتی مثل کوبه ، خشک کن ، ترازو ، دستگاه کشش و فشار و … برخوردار است .

2- آزمایشگاه خواص مکانیکی : در این زمایشگاه قطعات ریخته گری شده را مورد آزمایشهای گوناگونی قرار می دهند تا از خواص مکانیکی آنها اطلاعاتی بدست آورند . این خواص مانند کشش ، فشار ، ضربه ، خمش ، پیچش و … می باشد که هر کدام از این خواص بر روی دستگاههایی به همین نام مورد آزمایش قرار می گیرند .

3- آزمایشگاه متالوگرافی : در این آزمایشگاه متالوگرافی قطعات آهنی و غیر آهنی را ابتدا سنگ می زنند و بعد با سمباده های زبر و نرم آنها را سمباده کاری می کنند . و در مراحل آخر پولیش واچ می کنند . اچ کردن به معنی قرار دادن قطعه داخل یک اسید خورنده مثل هیدروکلریدریک یا اسید نیتریک است تا سطح قطعه کاملاً زیر میکروسکوپ پیدا باشد . پس از این مراحل قطعات را زیر میکوسکوپ قرار می دهند و سطح آن را مورد مطالعه و تحقیق قرار می دهند . در مواردی از سطح ان قطعات توسط میکروسکوپ عکسبرداری می کنند . چند عدد دستگاه سمباده ، تعدادی میکروسکوپ ، دستگاه پولیش و اسیدهای گوناگون از تجهیزات این آزمایشگاه به شمار می رود .

4- آزمایشگاه عملیات حرارتی : این آزمایشگاه اثر حرارت بر روی قطعات مختلف را بررسی می کند . بدین ترتیب که قطعات را در کوره های برقی قرار داده و سپس در آب یا روغن یا در هوا خنک می کنند و آنها را در آزمایشگاه متالوگرافی برده و سطح انها را زیر میکروسکوپ می بینند تا تغییرات حاصل شده را متوجه شوند .

در طول دوران کاراموزی با کمک سرپرست و استاد کارگاه توانسیم قطعات بزرگ و کوچکی را تولید کنیم که در طول دوران تحصیل کمتر به تولید چنین قطعاتی پرداخته بودیم . قالبگیری های مختلف و قطعات بزرگ و کوچک تولید شده را در این بخش توضیح می دهیم

قالبگیری مدلهای یک تکه و ساده :

ابتدا درجه ای متناسب با مدل برداشته و صفحه زیر درجه را روی میز قرار می دهیم . برای قالبگیری باید ابتدا درجه زیری را به صورت برعکس بر روی صفحه زیر درجه قرار دهیم . مدل را درون درجه قرار می دهیم . اما چگونگی قرار دادن مدل در داخل درجه خیلی مهم است . برای این کار می توانیم از دو راه استفاده کنیم . یکی اینکه به شیب مدل نگاه کنیم . در اینصورت باید مدل را طوری در درجه قرار دهیم که هنگامی که می خواهیم مدل را از ماسه بیرون بیاوریم ، هر چه مدل بالاتر می آید ، شیب به طرف داخل باشد و ضای آزاد بین ماسه و مدل بیشتر شود . در غیر این صورت مدل به هنگام خروج از ماسه ، قالب را خراب می کند .

راه دوم تشخیص چگونگی قرار دادن مدل در داخل درجه این است که مدل را طوری قرار دهیم که هنگامی که درجه زیری را در حالت عادی قرار می دهیم (180 درجه می چرخانیم) سوراخ مدل به طرف بالا باشد تا بتوانیم به وسیله میخ که در داخل سوراخ قرار می گیرد ، مدل را از ماسه خارج کنیم . هنگامی که مدل را دردرجه زیری قرار دادیم ، پودر تالک روی مدل می پاشیم و بعد از آن ماسه الک شده را روی آن ریخته و می کوبیم . پس از یک مرحله کوبیدن دوباره ماسه ریخته و می کوبیم و برای بار سوم طوری ماسه می ریزیم ، که از سطح درجه بالاتر رود . سپس به وسیله خط کش ماسه اضافه را از روی درجه برمی داریم و درجه زیری را به همراه زیر درجه به حالت عادی برمی گردانیم . بعد از اینکه درجه زیری کامل شد ، درجه رویی را روی آن قرار داده ، از یک چوب مخروطی به عنوان راهگاه استفاده می کنیم و سپس دوباره پودر تالک می زنیم تا ماسه دو درجه به هم نچسبد و مانند درجه زیری ماسه ریخته و می کوبیم . پس از اینکه هر دو درجه کامل شد ، چوبی را که به عنوان راهگاه گذاشته بودیم ، در می آوریم و یک حوضچه قیفی شکل و یا گلابی شکل روی سر درجه بالایی بر روی ماسه ایجاد می کنیم درجه ها را از همدیگر جدا کرده و اطراف مدل را به وسیله قلم و آب می زنیم . مدل را لق می کنیم و سپس به وسیله یک عدد میخ که آن را در داخل سوراخ مدل قرار می دهیم مدل را از ماسه خارج می کنیم . در درجه زیر حوضچه و کانال اصلی و کانالهای فرعی که تعداد آنها بستگی به اندازه و حجم قطعه دارد ، درمی آوریم . با یک میله یا سیخ هواکش چند عدد سیخ هوا دردرجه بالایی ، جهت خروج گازها و بخارات آب می زنیم . بدین ترتیب که سیخ هوا را از این طرف قالب وارد ماسه ها کرده و از طرف دیگر ماسه ها در می آوریم تا یک سوراخ سرتاسری ایجاد شود . این عمل را در چند جای قالب تکرار می کنیم و سپس قالب و راهگاه را با شعله خشک می کنیم . در اینجا سوالی که ممکن است برای هر فرد پیش بیاید این است که دلیل خشک کردن قالب چیست ؟

به خاطر اینکه ماسه خیس است و مذاب داغ را می خواهیم داخل قالب بریزیم ، لذا امکان پاشیدن مذاب به اطراف وجود دارد . برای همین باید قالب را خشک کنم . خشک کردن با شعله به خشک کردن سطحی موسوم است زیرا ما فقط سطح قالب (تا ارتفاع 3-2 سانتیمتری) را خشک می کنیم و بقیه جاهایی را که با مذاب در تماس نیست ، خیس است مذاب را آماده می کنم و بدون قالب می ریزیم و پس از گذشت مدت زمان کافی قطعه را از داخل ماسه خارج می کنیم و اگر سالم باشد آن را سوهانکاری و سمباده کاری می کنم . اما اگر قطعه معیوب باشد (دارای مک یا کشیدگی باشد یا مذاب به تمام قسمتهای آن نرسیده باشد) از آن به عنوان قراضه استفاده می شود و هر ذوب مجدد به کار گرفته می شود .


فهرست مطالب


قسمت قالبگیری ۵
انواع ماسه مورد نیاز برای قالبگیری ۶
نسبت ماسه و چسب ۸
تغذیه گیری ۹
ماهیچه گیری ۱۰
نحوه در آوردن مدل قالب ۱۳
مرحله مونتاژ و یا ماهیچه گذاری ۱۴
نحوه قالبگیری چرخ ۱۶
قسمت ذوب ۱۸
محفظه قالب و ایجاد تخلخل در بدنه اصلی قطعه ۲۴
قسمت تخلیه درجه ها ۲۹
قسمت عملیات حرارتی و تمیز کاری ۳۰
قسمت کنترل کیفی ۳۵
قسمت آزمایشگاه ۳۶
اسپکتروفتومتر ۳۶
تجهیزات کارگاه ریخته گری ۳۸
مجتمع آزمایشگاهی و آزمایشگاههای گروه مواد ۴۳
قالبگیری مدلهای یک تکه و ساده ۴۵
قالبگیری مدلهای دو تکه با ماهیچه متحرک ۴۸
قالبگیری زمینی ۴۹
قالبگیری co2 (دی اکسید کربن) ۵۱
ماهیچه سازی ۵۳
تکثیر مدل و ساخت مدل صفحه‌ای ۵۴
چدن (CAST IRON) 56
آزمایشهای آزمایشگاهی چدن ۶۰
چدن خاکستری ۶۱
خواص مهندسی چدن خاکستری ۶۱
چدن نشکن (چدن با گرافیت کروی) ۶۳
مراحل تولید چدن با گرافیت کروی ۶۴
نکات پایانی ۶۶
پیشنهادات ۶۷
داده های مسئله ۶۸



خرید فایل



لینک منبع :گزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس

گزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس bankmaghale.ir/گزارش-کارآموزی-در-شرکت-قالبسازی-فیکس/‎Cached Similarگزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۶۹ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود ... دریافت فایل دانلود گزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس ... gprojectsppt.ir/nikan2456.html‎Cached3 نوامبر 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{دانلود گزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به ... [PDF] PDF—گزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس amparticle.tk/.../11723-گزارش-کارآموزی-در-شرکت-قالبسازی-فیکس.pdf‎Cachedﮔﺰارش ﮐﺎرآﻣﻮزی در ﺷﺮﮐﺖ ﻗﺎﻟﺒﺴﺎزی ﻓﯿﮑﺲ ﻧﺴﺨﻪی اچﺗﯽامال. ﻗﺴﻤﺖ آزﻣﺎﯾﺸﮕﺎه: اﺳﭙﮑﺘﺮوﻓﺘﻮﻣﺘﺮ: ﻗﺴﻤﺖ ﮐﻨﺘﺮل ﮐﯿﻔﯽ: ﺗﺠﻬﯿﺰات ﮐﺎرﮔﺎه رﯾﺨﺘﻪ ﮔﺮی. ﻣﺠﺘﻤﻊ آزﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻫﯽ و آزﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻫﻬﺎی ﮔﺮوه ﻣﻮاد. ﻗﺎﻟﺒﮕﯿﺮی ﻣﺪﻟﻬﺎی ﯾﮏ ﺗﮑﻪ ... دانلود گزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس - دانلود فایلهای روز filez.blogsky.com/1395/06/22/post-11858/‎Cached12 سپتامبر 2016 ... دانلود گزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس. قسمت قالبگیری روشی که در اینجا استفاده می شود روش قالبگیری co2 می باشد . ماده دیر گداز + ... دانلود گزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس – فرا مقاله www.faramgalei.ir/download12735.html‎Cached24 نوامبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید. با سلام حضور مشتریان گرامی.شما به صفحه اختصاصی دانلود گزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس وارد ... خرید فایل( دانلود گزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس) - کمیاب ... kmyabdlcnt.ir/post.php?id=25362‎Cached1 نوامبر 2016 ... عنوان محصول دانلودی:دانلود گزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی شماست. فهرست ، چکیده و ... برترین فایل گزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس | تحقیق ... www.risearticle.ir/download/756‎Cached24 ا کتبر 2016 ... ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم عنوان محصول دانلودی:گزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس یکی از بهترین فایل ها در این موضوع ... کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس - پارسی مقاله! parsiarticle.ir/articles/19636‎Cached18 مه 2016 ... ... 75 حجم: 168 کیلوبایت عبارات و جملات کلیدی کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس خرید فایل مقالات مشابهدانلود گزارش کارآموزی در شرکت… دانلود گزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس - پارسی مقاله! parsiarticle.ir/articles/31172‎Cached10 ژوئن 2016 ... پس از تهیه قالب به منظور ایجاد استحکام کافی از قالب آن را تحت دمش … ادامه خواندن " دانلود گزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس" [PDF] PDF: دانلود گزارش کارآموزی در شرکت قالبسازی فیکس pdf.requestarticle.ir/.../دانلود-گزارش-کارآموزی-شرکت-قالبسازی-فیکس.pdf‎Cachedداﻧﻠﻮد ﮔﺰارش ﮐﺎرآﻣﻮزی در ﺷﺮﮐﺖ ﻗﺎﻟﺒﺴﺎزی ﻓﯿﮑﺲ. ﻗﺴﻤﺖ ﻗﺎﻟﺒﮕﯿﺮی روﺷﯽ ﮐﻪ در اﯾﻨﺠﺎ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﺷﻮد روش ﻗﺎﻟﺒﮕﯿﺮی co2 ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﻣﺎده دﯾﺮ ﮔﺪاز + ﭼﺴﺐ +. ﻓﻌﺎل ﮐﻨﻨﺪه ﭼﺴﺐ + ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻮاد ﻣﺎﺳﻪ ﺳﯿﻠﺴﯽ + ﺳﯿﻠﯿﮑﺎت ﺳﺪﯾﻢ ...