دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

حضور شرع در ظهور بنا

حضور شرع در ظهور بنا

در هر قوم و ملیّتی، معمار به عنوان شخصی فرهنگی، اجتماعی و معماری بعنوان نمادی از فرهنگ و مذهب، همیشه مطرح بوده است. نقل است از دکتر اکبر زرگر1 که : « معماری تجلی فرهنگ جاری است. » معماری گذشته ما نیز کوله بار فرهنگ و آیین گذشتگان ما را در جامعه امروزی بدوش می کشد.

(مسجد جامع اردستان)

مقدمه :

در هر قوم و ملیّتی، معمار به عنوان شخصی فرهنگی، اجتماعی و معماری بعنوان نمادی از فرهنگ و مذهب، همیشه مطرح بوده است. نقل است از دکتر اکبر زرگر1 که : « معماری تجلی فرهنگ جاری است. » معماری گذشته ما نیز کوله بار فرهنگ و آیین گذشتگان ما را در جامعه امروزی بدوش می کشد.

معماری و مکان مصنوع آدمی هر لحظه در حال تغییر و تحول است. مکان با گذر زمان تغییر می کند و در هر دوره فرهنگ خاص خود را به وجود می آورد. فرهنگ و مذهب و معماری متعلق به آنها ناخودآگاه ذهن انسان را به سوی فضاهای مذهبی سوق می دهد. فضایی که اصالت و باورهای اسلام در ذهن مسلمانان جلوه ای از معنویت و خلوص را در آن نمایان ساخته است، فضایی چون مسجد، فضایی که در شهر کالبد روح اسلام در گسترایی جهان اسلام است.

بی شک جاودانه شدن یک اثر معماری در اثر زمان، متکی بر تعبیر الهی وجود است. شخصیت و بانی کالبدی چون مسجد، شخصی است که محیط دایره معماری او و مرکز دایره، قلب اوست.

یکی از این مساجد، مسجد جامع اردستان است، که در روح خود مفاهیمی عمیق را جای داده است. شرع در چندین دوره ی ساخت مسجد از آغاز و ظهور بنا در تفکّر و ذهن معمار آن حضور داشته و تبلور آن در جای جای این مکان دیده می شود.

جامع ترین تفکرات:

از شروع تاریخ و پس از آن و پایه گذاری تمدّن،مسجد و فضاهای مقدس و روحانی جزء اولین بناهایی بوده اند که در خلق آن کوشش شده است.

مسجد مأمنی است مقدس برای اندیشه های مقدس، محلی است برای عبادت، جایی است برای شادی و مصیبت ، مکانی است برای صفوف اتحاد، معماری است آرام در پی آرامش انسان. هویت انسان و زندگی، اسلام و مدنیت، هویت معماری اینگونه بناهاست. فارغ از تفاوت های شاخص ، مساجد جامع خود همچون نگینی بر دست شهر می درخشند، نشانه اند و توجه هر رهگذری را به خود جلب کرده و کالبد خود را فراموش می کنند.

زمان در این مکان بیهوده و گذرا نیست. بانیان این معماری کهن کوچکتری تفکری به خود و احوال دنیا نداشته اند. آنان بیهوده نمی اندیشیده اند و به بیهودگی نمی گرویدند. زیبایی بنا را برای زیبایی عبادت می خواستند، که اگر چنین نبود، آنان نیز بحال خود واگذاشته می شدند، در قرآن مجید آمده است: « ذَرهُم یَأکلوُا و یَتَمَتَّعوا وَیلهِم الْأمَلُ فَسوْفَ یَعْلَموُنَ » با آنان در باره حق به گفتگو منشین که جز به دنیا نمی اندیشند ، رهایشان کن تا بخورند و بهره برگیرند و آرزوهایشان آنا را به بیهودگی بکشاند، به زودی خواهند دانست.

نوع فایل: word

سایز:9.70 KB

تعداد صفحه:9



خرید فایل



لینک منبع :حضور شرع در ظهور بنا

تحقیق در مورد حضور شرع در ظهور بنا - دانلود مقاله mag-iran.com/تحقیق-در-مورد-حضور-شرع-در-ظهور-بنا.htm‎Cachedشرع در چندین دوره ی ساخت مسجد از آغاز و ظهور بنا در تفکّر و ذهن معمار آن حضور داشته و ... زیبایی بنا را برای زیبایی عبادت می خواستند، که اگر چنین نبود، آنان نیز بحال ... حضور شرع در ظهور بنا | بازار فایل bazarfile.ir/downloads/tag/حضور-شرع-در-ظهور-بنا/‎Cachedفهرست حضور شرع در ظهور بنا 2 (مسجد جامع اردستان) 2 مقدمه : 2 جامع ترین تفکرات: 3 شهرستان اردستان:2 4 تاریخچه مسجد جامع اردستان: 5 هنر و هنرمند: 7 پی نوشت ها: 12 ... حضور شرع در ظهور بنا - دانلود فایلهای روز www.filez.blogsky.com/1395/09/04/post-42711/‎Cached24 نوامبر 2016 ... حضور شرع در ظهور بنا. در هر قوم و ملیّتی، معمار به عنوان شخصی فرهنگی، اجتماعی و معماری بعنوان نمادی از فرهنگ و مذهب، همیشه مطرح بوده است. نقل است ... حضور شرع در ظهور بنا 10 ص | مرجع دانلود پایان نامه با فرمت ورد - متن ... www.payanname.net/حضور-شرع-در-ظهور-بنا-10-ص-2/‎Cachedحضور شرع در ظهور بنا 10 ص. ارسال شده در. خانه » » حضور شرع در ظهور بنا 10 ص. حضور شرع در ظهور بنا 10 ص · 5. مطلب خود را وارد کنید. آرشیو پایان نامه. لینک دوستان :. حضور-شرع-در-ظهور-بنا - فایل ناب best.filenab.com/tag-حضور-شرع-در-ظهور-بنا.aspx‎Cachedبلوک کد اختصاصی. محصولاتی که دارای عبارت 'حضور-شرع-در-ظهور-بنا' هستند. حضور شرع در ظهور بنا · حضور شرع در ظهور بنا. قیمت: 3,300 تومان. توضیحات دانلود. دانلود مقاله حضور شرع در ظهور بنا – ایران نایب irannayeb.ir/?p=29718‎Cachedدانلود مقاله حضور شرع در ظهور بنا ... متن کامل برنامه شماره ۰۵۹ گنج حضور (شرح کاربردی اشعار مولانا و حافظ) Droptables 2.3.1 » ... حضور شرع در ظهور بنا (مسجد جامع اردستان) | cell full cellfull.ir/?p=272672‎Cached30 ا کتبر 2016 ... حضور شرع در ظهور بنا (مسجد جامع اردستان). مقدمه. در هر قوم و ملیّتی، معمار به عنوان شخصی فرهنگی، اجتماعی و معماری بعنوان نمادی از فرهنگ و مذهب، همیشه ... حضور شرع در ظهور بنا مسجد جامع اردستان www.masjed.ir/fa/article/1336/حضور-شرع-در-ظهور-بنا-مسجد-جامع-اردستان حضور شرع در ظهور بنا مسجد جامع اردستان . ۱۳۹۳/۰۲/۱۷. معماری ایران/ مسجد جامع اردستان . از کاملترین مساجد جامع چهار ایوانه کشور مسجد جامع اردستان است که ابتدا در شیوه ... دانلود مقاله حضور شرع در ظهور بنا – ایران کارگاه irankargah.ir/?p=30744‎Cached8 نوامبر 2016 ... دانلود مقاله حضور شرع در ظهور بنا ... متن کامل برنامه شماره 059 گنج حضور (شرح کاربردی اشعار مولانا و حافظ) Droptables 2.3.1 » ... حضور شرع در ظهور بنا epqpq.stu1.ir/posts‎Cachedپاورپوینت،تحقیق،نمونه سوال،فایل ورد،طراحی،طرح توجیهی،جزوه،کتاب،سوالات استخدامی،نقشه،پلن آماده،شیپ فایل،نرم افزار.