دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

شناخت چوب

شناخت چوب

چوب یکی از اصلی ترین و قدیمی ترنی مصالح بوده است. انسان نخستین طریقه شکل دادن به چوب را برای ساخت و تهیه ابزار مختلف فرا گرفت. ابزار و وسایل چوبی نخستین و حتی ساختمان ها و تزئینات چوبی ادوار، ماقبل تاریخ، نشانگر اهمیت چنان ماده ای است که قبل از فلز و همزمان با سنگ در اختیار بشر درآورده و از آن در راه ای مختلف مثل تهیه ابزار و مایحتاج زندگی، سلاح، ساختمان و … استفاده کرده است.

فرانک صمیمانه ترین و اساسی ترین مصالح است. عاشق پیوند با آن است. دوست دارد آنرا لمس کند و دیدن آلأن را خوش می دارد.

چوب طبیعی پیچیده دارد. مثلا چوب درخت بانرا، که قابلیت شکل پذیری زایدی دارد، جزو چوب های سخت محسوب می شود. اما چوب درخت شوکران که درساخت ستون های خانه کار برد دارد، از انواع چوب های نرم به شمار می آید. از طرفی دیگر درختان بلوط همگی دارای چوب سخت می باشند. چوب به رغم ظاهر جامد و محکمش زنده است و لایه های درونی آن رشد می کنند.

چوب ها با درجه اهمیتی که در صنعت و هنر دارند، باید مورد توجه و نگهداری های ویژه قرار گیرند. در نگهداری چوب ها، توجه نکاتی چوب حفاظت در برابر آفتاب، باران و آفات و همچنین کنترل میزان رطوبت هوا، اهمیتی که در صنعت و هنر دارند، باید مورد توجه و نگهداری های ویژه قرار گیرند. در نگهداری چوب ها توجه به نکاتی چوب حفاظت در برابر آفتاب، باران و آفات و همچنین کنترل میزان رطبوت هوا، اهمیت بسیاری دارد.

اره فلکه:

بیشتر جهت برش چوبهایی اب ضخامت زیاد به کار می رود.

اره فلکه به لحاظ وزن زیاد، داشتن جبه بزرگ، عدم توانایی جابجایی در سطح کارگاه و نیاز به چاله خاک اره باید در قسمتی از کارگاه کهمناسب شرایط برش با این اره می باشد جاسازی و ثابت شود.

اره چکشی:

یکی از ابزار برش است که قابل حمل و نقل است و نیاز به فضای ثابتی ندارد و دارای دو نوع عمود بر افقی بر می باشد .

اره فارسی بر:

از این اره برای برش های 45 درجه استفاده می شود، نوع دستی آن قابل حمل و نقل است ولی نوع برقی آن نیاز به فضایی دارد تا در آن ثابت شود.

سنباده دیسکی:

شامل صفحه ای دوار و متصل به موتور می باشد که روی آن سنباده ای قرار دارد و با حرکت دروانی خود سطح کار را سنباده می زند.

این ابزار به جهت ایجاد گرد و خاک باید در فضایی جداگانه استفاده شود. همچنین دستگاه سنباده دیسکی قابل حمل و نقل می باشد.

نوع فایل: word

سایز:12.9 KB

تعداد صفحه:26



خرید فایل



لینک منبع :شناخت چوب

Images for شناخت چوب شناخت چوب های جهان recognitionwoodworld.blogfa.com/‎Cached Similarچوب آبنوس تیره‌رنگ و با چگالی بسیار بالاست که از آن در ساخت قطعات سازهای گوناگون استفاده می‌شود. این چوب در مجاورت هوا تیره می‌شود. چوب آبنوس از گرانترین ... شناخت انواع چوب ها - علم چوب elme-choob.blogfa.com/category/7‎Cached Similarعلم چوب - شناخت انواع چوب ها - صنایع چوب - علم چوب. ... نسخه آزمایشی اولین نرم افزار تخصصی شناخت گونه های چوبی · شناسایی الیاف کاغذهای بازیافتی · ویژگی های ... اطلاعات انواع چوب - ایران چوب irw.ir/بررسی-انواع-چوب/‎Cached Similar11 نوامبر 2014 ... اطلاعات انواع چوب و پرسش و پاسخ هایی درباره اطلاعات و کاربرد چوب ها به همراه تصاویر هر یک از انواع چوب. جامعترین صفحه اطلاعات چوب فارسی در ... شناخت چوب/ تفاوت میان " درون چوب " و "برون چوب" - پارس آرای کوهستان www.parsaray.com/fa-IR/article/5577‎Cached Similar15 ا کتبر 2014 ... شناخت چوب/ تفاوت میان " درون چوب " و "برون چوب" ... برون‌چوب “ خارجی ترین بخش زنده ی ساقه های چوبی و یا شاخه های درختان است ؛در حالی که "درون‌ چوب" ... شناخت چوب های تجاری جهان - صنایع چوب و کاغذ www.woodic.ir/87/شناخت-چوب-های-تجاری-جهان/‎Cached Similar5 فوریه 2015 ... شناخت چوب های تجاری جهان. ... چوب های تجاری جهان. نشر توسط:سید مهدی موسوی درچوب شناسی, مقالات-جزوات وکتب درسی نظر بدهید. به اشتراک بزارید! شناخت المانهای چوبی در دکوراسیون داخلی - پارسینه www.parsine.com/fa/.../شناخت-المانهای-چوبی-در-دکوراسیون-داخلی‎Cached Similar21 آگوست 2013 ... شناخت المانهای چوبی در دکوراسیون داخلی. مواد اولیه منبت انواع چوب درختان می باشد هرچه جنس چوب محکم تر و فشرده تر باشد کار منبت بهتر و زیباتر و ... Exam #5 Hints - Wayne's Word waynesword.palomar.edu/exm5hint.htm‎Cached SimilarQuestions 1-77: See illustrations in Wood Anatomy and Cell Structure Of Stems. You might want to download and print out the PDF version of Exam #5 because ... 3000دروار - شناخت چوب www.darvar3000.blogfa.com/post-181.aspx‎Cachedچوب یکی از اولین موادی است که در دست انسان از چند صد قرن پیش تا کنون بوده و یکی از اولین دلایل آن این است که به طور طبیعی در اکثر نقاط وجود دارد . در موزه های جهانی ... شناخت چوب و آناتومی - صنایع چوب و کاغذ wood-paper.vcp.ir/46859-شناخت-چوب-و-آناتومی‎Cached Similarآشنایی با ساخت بتونه. برای دیدن متن کامل به ادامه مطلب مراجعه نمایید. برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) صلوات. با تشکر از سایت ichoob برای این مطلب ...