دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

پول ونظام بانکی

پول ونظام بانکی

نقش پول

به نظر می رسد همه پول می خواهند، اما در زمانهای خاصی در بعض کشورها هیچ کس پول نمی خواسته است، زیرا پول را بی ارزش تلقی می کرده اند.در واقع ، اینکه هیچ کس پول را قبول نمی کرد، آنرا بی ارزش می ساخت . وقتی نمی توانید با پول چیزی بخرید ، پول به تکه های کاغذ یا قطعات فلز بی فائده تبدیل می شود.در دهه 1790 ، دولت فرانسه مایوسانه قانونی را به تصویب رساندکه تصریح می داشت هر کس از فروش در ازای پول امتناع ورزد، به مرگ محکوم خواهد شد. این نکته حاکی از آن است که صرف چاپ پول از طرف دولت ، برای آنکه به عنوان پول عمل کند، کافی نیست . بنابراین ، اگر می خواهیم به نقطه کارکرد بد پول نرسیم ، نحوه کارکرد خوب پول را درک کنیم.

در گذشته دور ، بسیاری از اقتصادها بدون پول عمل می کردند؛ بدین منظور ، مردم را وامی داشتند محصولات وکارشان رابه صورت تهاتری با یکدیگر مبادله کنند. اما این اقتصادها معمولا" کوچک وساده بودند، وچیزهای نسبتا" کمی برای دادوستد داشتند،زیر اغلب مردم باراسا" غذا ، سرپناه وپوشاک خود را تامین می کردند، اما برای طیف محدودی از وسائل رفاهی یا تجملی با یکدیگر معامله م یکردند.

تهاتر دست وپاگیر است . اگر شما صندلی را با یک صندلی را با یک سیب مبادله کنید، واحتمالا" به آن تعداد سیب که معادل ارزش یک صندلی باشد، نیازی ندارید. اما اگر بتوان سیب وصندلی را در ازای چیزی مبادله کرد که مقادیر بسیار کوچک قابل تقسیم باشد، در آن صورت ، می توان مبادله بیشتر ی انجام داد ، که هم برای صندی ساز وپرورش دهنده سیب وهم برای هر کس دیگر ، نفع داشته باشد. تنها کاری که آن مردم باید بکنندتوافق بر روی چیزی است که به عنوان وسیله واسطه مبادله به کار خواهد رفت، وآن وسیله مبادله پول است.

بعضی جوامع صدف دریایی را به عنوان پول به کار برده اند، برخی از طلا یا نقره، و بعض دیگر نیز از تکه های خاص کاغذ چاپ شده توسط دولت ، استفاده کرده اند. چیزی که از همه آنها پول می سازد آن است که مردم آنها را به عنوان بهای کالاها وخدماتی که در حقیقت ثروتی واقعی است، می پذیرند. پول برای هر فرد معادل ثروت است ، تنها بدان دلیل که دیگر افراد با این پول کالاها و خدماتی واقعی مورد نیاز او را تامین می نمایند. اما از دیدگاه کل اقتصاد ملی ، پول ثروت نیست. پول تنها روشی است برای انتقال ثروت یا برای انگیزش مردم به تولید ثروت.



خرید فایل



لینک منبع :پول ونظام بانکی

Images for پول ونظام بانکی [PDF] ﻧﻈﺎﻡ ﺑﺎﻧﮑﻲ ﮐﺸﻮﺭ ﻧﻈﺎﺭﺗﻲ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﻱ ﻭ ، ﺳﻴﺎﺳﺘﻬﺎﻱ ﭘﻮﻟﻲ www.cbi.ir/page/8029.aspx‎Cached Similarﺳﻴﺎﺳﺘﻬﺎﻱ ﭘﻮﻟﻲ. ،. ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﻱ ﻭ. ﻧﻈﺎﺭﺗﻲ. ﻧﻈﺎﻡ ﺑﺎﻧﮑﻲ ﮐﺸﻮﺭ. ﻓﺼﻞ ﺍﻭﻝ. : ﺗﻌﺎﺭﻳﻒ. ﻣﺎﺩﻩ. -۱. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺼﻮﺑﻪ ﺍﺻﻄﻼﺣﺎﺕ ﻭ ﻋﺒﺎﺭﺍﺕ ﺯﻳﺮ ﺩﺭ ﻣﻌﺎﻧﻲ ﻣﺸﺮﻭﺡ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﻲ. ﺭﻭﻧﺪ. : ﺑﺎﻧﮏ. ﻣﺮﮐﺰﻱ. : ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰﻱ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ ... بایگانی نظام پولی و بانکی - عیارآنلاین ayaronline.ir/category/macroeconomic/banking‎Cached Similarبا وجود تأکیدات مکرر مسئولین ارشد اقتصادی کشور بر تصویب و اجرای طرح اصلاح نظام بانکی و با گذشت سه ماه از مطرح شدن این موضوع، همچنان وضعیت این طرح در ... پورتال پژوهشکده پولی و بانکی www.mbri.ac.ir/‎Cached Similarکتاب الفبای ادوار تجاری حقیقی، مقدمه ای بر مدل‌های پویای کلان اقتصادی توسط پژوهشکده پولی و بانکی منتشر شد. توسعه نظام بانکداری در گرو رشد پژوهش‌های بانکی. مرکز پژوهشها - قانون پولی و بانکی کشور rc.majlis.ir/fa/law/show/96842‎Cached Similarاسکناسها و سکه‌ها از جریان به وسیله بانک مرکزی‌ایران با تأیید شورای پول و .... ‌ماده 11 - بانک مرکزی ایران به عنوان تنظیم‌کننده نظام پولی و اعتباری کشور موظف الف - دادنامه نظام پولی و بانکی alef.ir/vdcamenuu49nou1.k5k4.html?293252‎Cached Similar6 سپتامبر 2015 ... از آن زمان تاکنون سی و دو سال می‌گذرد یعنی نظام حقوقی مالی ما تقریباً ثلث قرن است که می‌باید ربا یا بهره را از سیستم بانکی و نظام پولی کشور حذف ... الف - پول، اولویت نخست حل بحران نظام بانکی alef.ir/vdcbzzbagrhbg0p.uiur.html?407670‎Cachedپول، اولویت نخست حل بحران نظام بانکی. تاریخ انتشار : شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۷: ۵۳. روزنامه اعتماد نوشت؛ طرح اصلاح ساختار بانکی مدت‌هاست در دستور کار بانک مرکزی ... پول، اولویت نخست حل بحران نظام بانکی - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1120876‎Cached29 ا کتبر 2016 ... روزنامه اعتماد نوشت؛طرح اصلاح ساختار بانکی مدت‌هاست در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد؛ ظاهرا قرار است دو طرح همزمان به تصویب برسد. طرحی برای ... بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بانک_مرکزی_جمهوری_اسلامی_ایران‎Cached Similarابزارهای سیاست پولی و عملکرد این ابزارها ... پولی نیز بر اساس نظام بانکداری ... خلق پول، دام نظام بانکی برای اقتصاد مقاومتی - فردا www.fardanews.com/.../خلق-پول-دام-نظام-بانکی-برای-اقتصاد-مقاومتی‎Cached10 ا کتبر 2016 ... بانک‌ها چگونه قدرتمند می‌شوند؟/ خلق پول، دام نظام بانکی برای اقتصاد مقاومتی. روند بی رویه خلق پول از یکسو می تواند باعث بروز تورم شود، تورمی که ...