دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

سیمان استخوان

سیمان استخوان

دراین تحقیق برخی مقالات که از سال 1996 به بعد در ارتباط با سیمان های استخوان مختلف ارائه شده است مورد بررسی قرار گرفته اند.

به طور کلی چهار نوع سیمان استخوان برای کاربردهای ارتوپدی و دندانپزشکی موجود است که دو تاپایه پلیمری و دوتای دیگر سرامیکی دارند که عبارتند از:

- سیمان های اکریلیکی یا سیمان های با پایه پلی متیل متاکریلات PMMA))

- سیمان های با پایه پلی پروپیل فومریت (PPF)

- سیمان های فسفات کلسیم (CPBCS)

- سیمان های گلاس یونومر (glass inomer)

هر کدام از این چهار نوع سیمان خود دارای ترکیبات و فرمولاسیونهای متفاوت بوده که هر کدام خواص مختلف با یکدیگر دارند.

سیمان استخوان PMMA برای کاربردهای کلینیکی وبه منظور اطمینان از تثبیت عضو مصنوعی مفصل در تعویض مفصل ران و زانو مصرف شده است. سیمان استخوان در اصل از پودر پلی متیل متاکریلات و مایع مونومرمتیل متاکریلات تهیه می شود.

بخش مایع (20 میلی لیتر)

متیل متاکریلات (مونومر) 4/97 درصد حجمی

ان وان دی متیل پلی تولوئیدن 6/2 درصد حجمی

هیدورکئینون 15 75 قسمت در میلیون

بخش پودر جامد (40 گرم)

پلی متیل متا کریلات 15 درصد وزنی

کوپلیمر متیل متاکریلات - استیرن 75 درصد وزنی

باریم سولفید 10 درصد وزنی

دی بنزوئیل پراکسید درحد بسیار اندک

هیدور کئینون از پلیمریزاسیون سریع جلوگیری می کند. پلیمریزاسیون سریع تحت شرایط خاصی به وقوع می پیوندد. مثلاً قرار گرفتن در معرض نور بالارفتن درجه حرارت و امثال آن می تواند سبب پلیمریزاسیون نابهنگام شود.

ان وان دی متیل- تولوئیدین برای ترویج یا شتاب بخشیدن عملیات اصلاح سازی سرد به ترکیب نهایی اضافه می شود. (عامل پخت cold curing). واژه اصلاح سازی سرد به این منظور به کار می رود که تفاوت شرایط اجرای عملیات باوضعیت کار در دمای بالا و فشار زیاد (مثل روش قالب گیری تحت فشار و دمای بالا جهت ساخت اجزاء دندانی در دندانسازی ها) مشخص گردد. قسمت مایع از طریق گذراندن از صافی به خوبی سترون می شود. بخش جامد ماده نیز پودری سفید و بسیار ریز است.

هنگامی که پودر و مایع با یکدیگر مخلوط می شوند مایع مونومر از طریق فرایند پلیمریزاسیون اضافی، عمل پلیمریزاسیون را انجام می دهد. دی بنزوئیل پراکسید که نقش فعال کننده را به عهده دارد با پودر مخلوط شده و با مونومر واکنش انجام می دهد تا یک رادیکال مونومر را تشکیل دهد. این رادیکال مونومر سپس به مونومر دیگری هجوم می برد تا یک رادیکال دیمر تشکیل دهد.

فرایند ادامه می یابد تا مولکولهای زنجیر- طویل تولید شود. مایع مونومر سطح ذرات پودر پلیمر را خیس می کند و آنها را پس از پلیمریزاسیون به یکدیگر مرتبط و متصل می سازد و یک حالت خمیری به وجود می آید که به حفره تزریق می شود. و پوتوز روی سیمان همانند شکل (1) جداداده می شود.

خواص سیمان استخوان می تواند توسط عوامل داخلی و خارجی تحت تأثیر قرار گیرد که شامل:

عوامل داخلی :

ترکیب مونومر و پلیمر

اندازه، شکل و توزیع ذرات پودر : درجه پلیمریزاسیون

نسبت مایع به پودر

عوامل خارجی

محیط مخلوط کردن: درجه حرارت ، رطوبت، نوع ظرف

روش مخلوط کردن: آهنگ و تعداد زدن با همزن (کاردک)

محیط اصلاح سازی: درجه حرارت، رطوبت، فشار، سطح تماس، (بافت، هوا، آب و….)

مهمترین عامل تعیین کننده خواص سیمان استخوان اکریلیکی را می توان تخلخل ایجاد شده در خلال عملیات اصلاح سازی دانست، حفره های بزرگ (با قطر چند میلیمتر) سبب تضعیف خواص مکانیکی می شود. بخار مونومر و هوای محبوس شده در خلال مخلوط کردن دو دلیل بروز تخلخل در مخلوط است . با استفاده از اعمال خلاء و قرار دادن مخلوط مونومر و پودر تحت نیروی گریز از مرکز (سانتریفوژ) خلال مخلوط کردن می توان تخلخل را کاهش داد. در هر حال هر دو روش مذکور معایبی را مثل دشواری مخلوط کردن هنگامی که خلاء اعمال می شود و جدایش اجزاء مخلوط وقتی که نیروی گریز از مرکز به کار می رود و دربر دارد و گذشته

از آن نیاز به تجهیزات اضافی نیز وجود دارد. تخلخل همچنین می تواند با کاهش دمای تولید شده حین پلیمریزاسیون کاهش یابد.(1)

به طور کلی وظیفه اصلی سیمان توزیع تنش روی نواحی تماس بین استخوان و پروتز است در واقع به عنوان یک فاز بینابین پروتز فلزی با مدول بالا و استخوان است. و برای انتقال و توزیع بارهای وزن بدن و بارهای سیکلی به خاطر حرکت های حین راه رفتن از پروتز به استخوان به کار می رود.(17). مونومرهای اکریلیکی بسیار واکنش پذیر بوده و حین پلیمریزاسیون گرمای زیادی آزاد می کند. میزان آستانه (حد) برای آسیب حرارتی بافت، در اطلاعات مستند در محدده زیر تا بالای برای استخوان می باشد. دانسته شده است که اکریلیک سبب مرگ سلولهای استخوان در محل کاشت به خاط گرمای پلیمریزاسیون یا اثرات موضعی منومر متیل متا کلریلات که از مواد خارج می شود، می شود. سمی بودن اثر دیگر در زمان کاشت می باشد که شامل ارگانهای مثل شش و قلب می شود. برخی تغییرات تنفسی قلب در بشر و حیوانات آزمایشی تشریح شده و عمدتاً به خاطر اثرات گردش منومر متیل متا کریلات است. (15)

آمین های حلقوی نوع سوم خیلی سمی هستند و ترکیب سرطانزا محسوب می شوند، آنها پس از واکنش با بنزوئیل پراکسید (BPO) اکسیده شده و به آمینهای نوع دوم و اکسیدهای آمین بدل می شود. به علاوه برخی آمینهای تغیر نیافته رها خواهند شد.

نوع فایل: word

سایز:119 KB

تعداد صفحه:45



خرید فایل



لینک منبع :سیمان استخوان

سیمان استخوانی چیست - ایران ارتوپد www.iranorthoped.ir/fa/news/608/سیمان-استخوانی-چیست‎Cachedسیمان استخوانی به ماده شیمیایی خاصی میگویند که در بدن برای چسباندن استخوان بکار برده میشود. سیمان استخوانی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سیمان_استخوانی‎Cached Similarسیمان استخوانی (به انگلیسی: bone cement ) نوعی ترکیب پلیمری است که به طور گسترده ای به عنوان عامل نگه دارنده و محکم کننده ی مفصل های مصنوعی استفاده می ... سیمان استخوان (Bone Cement) | دانشجویان مهندسی پیام نور شمیرانات pnu90.ir/?p=1040‎Cached Similar4 مه 2013 ... سیمان استخوان (Bone Cement). سیمان استخوان در کاربردهای کلینیکی برای فیکس کردن پروتزهای مفصلی در مفصل‌های هیپ و زانو به کار می‌رود. سیمان استخوانی راهی برای درمان شکستگی - ایران آنلاین www.ion.ir/News/24863.html‎Cached16 نوامبر 2015 ... ایران آنلاین /پژوهشگران ایرانی با استفاده از فناوری نانو از استخوان گاو، سیمان استخوانی اکریلیکی تولید کرده اند ، این فناوری در عمل‌های ارتوپدی و ... این سیمان با بدن سازگار است - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/284173/این-سیمان-با-بدن-سازگار-است‎Cached Similarسیمان استخوانی PMMA سالها برای فیکس کردن عناصر پلاستیکی و فلزی مفاصل مصنوعی به کار می‌رفت، اما به تدریج برای پایدارسازی و یا فیکس کردن شکستگی ... سیمان استخوان - تجهیزات پزشکی و مهندسی پزشکی ایران www.medicalequipment.ir/coding/8175200.html‎Cached Similarسیمان استخوان پلی متیل متااکریلات، کاشتنی است که از متیل متااکریلات، پلی متیل متااکریلات، استرهای متااکریلیک اسید، یا کوپلیمرهای حاوی پلی متیل ... سیمان استخوان - دانا طب حکیم www.danatebhakim.com/index.php/.../2014-08-22-05-19-40‎Cached Similarسیمان IMPLABOND1G از ماده PMMA(پلی متیل مت آکریلات) که به عنوان سیمان ارتوپدی (سیمان استخوان) شناخته می شود ساخته شده است این سیمان 40 گرمی با ... پایان نامه سیمان استخوان و کاربردهای آن در پزشکی - ویکی پروژه wikiproject.ir/products.php?1763&cPath=69‎Cachedدراین تحقیق برخی مقالات که از سال 1996 به بعد در ارتباط با سیمان های استخوان مختلف ارائه شده است مورد بررسی قرار گرفته اند. به طور کلی چهار نوع سیمان استخوان ... گروه تحقیقاتی بیومتریال - سیمان استخوان brg.blogfa.com/post-16.aspx‎Cached Similarیکی از این روش‌ها (و البته متداول‌ترین آنها) محکم کردن با بکارگیری مواد دوغاب مانند است که به اصطلاح به آن سیمان استخوان می گویند. سیمان استخوانی که بطور گسترده ... سیمان استخوان - مهندسی پزشکی - تحقیق مقاله مطلب wikipedia-org.blogsky.com/1390/01/30/post-387/‎Cached Similar19 آوریل 2011 ... دراین تحقیق برخی مقالات که از سال 1996 به بعد در ارتباط با سیمان های استخوان مختلف ارائه شده است مورد بررسی قرار گرفته اند. به طور کلی چهار ...