دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع)

پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع)



مدیریت از دیدگاه امام علی (ع)

مقاله حاضر ، اصول مدیریت اسلامی را از منظر امام علی (ع) متذکر می‌گردد. با وجود اینکه مدیریت به عنوان خروجی مطالعات غربیها به ویژه آمریکائیها به شمار می‌رود، مقاله حاضر قصد دارد به این نکته اشاره کند که تمامی مکاتب غربی مدیریت، وامدار اصول مدیریت اسلامی هستند.

در این مقاله، ابتدا ضمن بیان آفات مدیریت از منظر امام علی (ع) به صفات و سبکهای رهبری در اسلام اشاره شده و پس از بیان ویژگیهای منحصر به فرد مدیریت علوی با رویکردهای مدیریت علمی، ژاپنی و رویکردهای دنیایی دیگر مقایسه شده است.

مدیریت یکی از مهمترین فعالیتهای انسانی به شمار می آید. پیشرفت جوامع به کوششهای گروهی بستگی دارد و همچنان که گروههای سازمان یافته، گسترش می یابد، عملکرد مدیریت و مدیران از اهمیت بیشتری برخوردار می گردد.


اصول اساسی وساختاری در مکتب علوی

پایبندی به این اصول ، نه تنها برای جهان اسلام و سیاستمداران اسلامی ، بلکه برای همة جوامعی که از حاکمیت زر و زور و تزویر رنج می‌برند ، بس مفید و راهگشاست . از همین روست که علاوه بر پژوهشگران اسلامی ، اندیشمندان سایر ادیان نیز کاوش در ابعاد مختلف زندگانی امام علی(ع) پرداخته‌اند ، هر چند از التزام عملی به آن آموزه‌های نجات‌بخش ، غافل مانده‌اند .

نهج‌البلاغه ، بعد از قرآن کریم ، بزرگ‌ترین کتاب مسلمانان است که آموزه‌هایی راهبردی و رهایی‌بخش دارد و به اقرار اغلب دانشمندان معاصر غیر شیعی عرب ، زیباترین ، بلیغ‌ترین و شیواترین سخنان عرب در نهج‌البلاغه آمده است . مجموعة سخنان ، حکمت‌ها ، نامه‌ها و پندها و راهکارهای روزآمدی که همواره سرمشق است و پیوسته در اوج می‌باشد .


نظام اداری ومدیریت از دیدگاه امام علی (ع)

یکی از مشکلات و معضلات بزرگ جوامع امروزی به ویژه کشورهای در حال توسعه مشکل « سوء مدیریت » می‌باشد و این امر مانع بزرگی بر سر راه پیشرفت این کشورها و رشد و ترقّی اداری و صنعتی آنها محسوب می‌گردد.


راههای اصلاح نظام اداری از منظر امام علی (ع)

1 . اجرای اصل مدیریت غیر متمرکز

2 . انتخاب شایسته مدیران و مسئولان

3 . اجرای اصل مشارکت

4. فراهم نمودن امنیّت شغلی

5 . فعال نمودن خودکنترلی

6. آموزش مستمر و ضمن خدمت

7 . مراعات مقررات و حرکت بر مبنای ضوابط

اصول مذکور تنها برخی از راه‌کارهای اصلاح نظام اداری با بهره‌گیری از مدیریت علوی است و به خوبی واضح است که بکارگیری دقیق آنها تا چه حد می‌تواند در رفع مشکلات اداری و سازمانی جوامع امروزی مؤثر و مفید باشد و این کلام زیبای الهی را به ذهن متبادر می‌کند که : « وَ اَنْتُمُ الْاَعْلَوْنَ اِنْ کُنْتُمْ مُؤمِنینَ » .



خرید فایل



لینک منبع :پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع)

پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع) - صفحه. اصلی proje.ofmas.ir/product-340589-modiriat-az-didgah-emam-ali.aspx‎Cachedپاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع) در 34 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx. مدیریت از دیدگاه امام علی (ع). مقاله حاضر ، اصول مدیریت اسلامی را از ... پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع) - دانلود فایلهای روز filez.blogsky.com/1395/09/04/post-42771/‎Cached24 نوامبر 2016 ... پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع). مدیریت از دیدگاه امام علی (ع). مقاله حاضر ، اصول مدیریت اسلامی را از منظر امام علی (ع) متذکر می‌گردد. برترین پکیج پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع ... simorghflye.ruzfa.ir/post/1554‎Cachedما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم عنوان محصول دانلودی:پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع) یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش ... فروش دانلودی پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع) faraztabiat.blogroom.ir/post/94‎Cached17 نوامبر 2016 ... بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع)_خوش امدید.امیدوارم بهره ... پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع) chmdl.blogroz.ir/.../پاورپوینت+بررسی+مدیریت+از+دیدگاه+امام+علی+(ع)‎Cached5 ا کتبر 2016 ... به صفحه دانلود فایل پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع) خوش آمدید . این فایل تمامی نیاز های شما را در موضوع مد نظرتان مرتفع خواهد کرد . فروش دانلودی پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع) - کمیاب ... kmyabdlcnt.ir/post.php?id=9487‎Cached1 نوامبر 2016 ... به صفحه ی دانلود _پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع)_خوش امدید. امیدوارم بهره کافی را از پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی ... خرید آنلاین پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع) br7w9.kiadanlodce.ir/‎Cachedخرید آنلاین پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع) خرید فایل( پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع)) – فایل و ... www.newfilestant.ir/paper4147.html‎Cached4 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع) وارد شده اید .برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک ... پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع) freedownloadfile.aramblog.ir/post/1251‎Cached1 نوامبر 2016 ... در این ساعت به روز هستیم با دانلود فایل پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع) که محتویات آن یاری گر کاملی برای موضوع مد نظر شماست . خرید و دانلود پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع) - تی مقاله tmaghalec.ir/?p=5641‎Cached27 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی پاورپوینت بررسی مدیریت از دیدگاه امام علی (ع) وارد شده اید .برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک ...