دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

تحقیق ورودی ها

تحقیق ورودی ها

چکیده:

ورودی یکی از عناصر فضایی خیلی مهم در معماری است که نقطه شروع رابطه مخاطب با اثر است. بنابراین ورودی (چه در واحدهای تجاری، ساختمانها، مساجد و ...) مشخصا باید خصوصیاتی از آشنا بودن، آشنا کردن، قابلیت دیده شدن تا دعوت کنندگی را در خود داشته باشد. (خاکی، 1384)

ورودی بیانگر هویت بناست و عاملی است در جهت شاخص و خوانا نمودن (متمایز کردن) بنا در سطح شهر و در برابر سایر واحدهای معماری. پس شناسایی فاکتورهای تأثیرگذار در ورودی ها بر الگوهای رفتاری افراد، می تواند ما را در رسیدن به اهدافمان یاری نماید. این اهداف برای کارفرمایان و صاحبان واحدهای تجاری می تواند همان شاخص و متمایز نمودن بنا در بدنه شهری یا جلب افراد به خرید از این مکان و حتی خرید بیشتر از آنجا باشد. و از نیازهای خود معماری فضا، در نظر گرفتن ابعاد و اندازه های انسانی با ابعاد و اندازه های فروشگاه و حجم افرادی است که قرار است از آن وارد یا خارج شوند، اطلاعاتی که باید به کاربران داده شود یعنی ورودی بگوید که اینجا چه خبر است. و در واقع تابلوی باشد از آنچه که در داخل اتفاق می افتد، در کنارش نیز اطلاعات جانبی ای (مثل: پوسترهای تبلیغاتی، روزنامه و ...) را در اختیار افراد قرار دهد. از نیازهایی که ورودی ها باید برای کاربران تأمین کند، راحتی دسترسی به اطلاعات، فضاها، وسایل و امکانات (چرخ دستی، سبد، ...) می باشد.

با توجه به آنچه که در بالا گفته شد از ضعف های طراحی محیطی و معماری امروز اینست که کمتر به مسئله ورودی ها و اهمیت آنها در بناهای معماری و حتی آنچه که باید در یک فضای ورودی وجود داشته باشد، توجه شده است بدین ترتیب برای حل این مشکل، یا ضعف طراحی محیطی و معماری، باید روی آن کار تحقیقاتی انجام شود.

با توجه به نتایج حاصله از مصاحبه ها ورودی به عنوان واحدی از فضای معماری اولین چهره ای است که به مخاطب عرضه می شود، و همه اطلاعات را سعی می کند که به مخاطب بدهد، بنابراین عاملی است که برای افراد تعیین و تکلیف می کند. پس برای ورودی می باید طیف ورود را تعریف کرده که در بعضی قسمتها بنا به نیاز سلسله مراتب ورود را در آن اعمال کرد.

در زیر اطلاعاتی را که باید یک ورودی به مخاطب بدهد و فضاهایی که باید در ورودی ها در نظر گرفته شود آماده است:

اطلاعاتی را که باید یک ورودی بدهد:

1- اطلاعات خصوصیات ریز فضا؛ که چه چیزی در کجا عرضه می شود، چه اتفاقی در کجا می افتد و...

2- کیفیات اطلاعات؛ اطلاعات در مورد دسترسی به مواد مورد نیاز در هر قسمت (قسمت لبنیات، مواد پروتئینی و ...)

3- اطلاعات جانبی؛ از قبیل پوسترهای تبلیغاتی، روزنامه های روز و ...

فضاهایی که می باید در ورودی ها در نظر گرفته شود:

1- فضاهای عملکردی؛ قسمت های حرکتی

2- عناصر شکلی؛ یعنی یک جدار شفاف و Transparent برای ورودی ها

3- فضاهای جانبی؛ شامل بخش انتظامات، حراست و کنترل

4- فضاهای خدماتی؛ مثل فضاهای انتظار برای پیرمرد و پیرزن ها، فضای بازی کودکان و...

و در بخش طراحی نیز سعی شده است نتایج حاصله گفته شده در قسمت بالا اعمال شود.

نوع فایل: word

سایز:17.7 KB

تعداد صفحه:20



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق ورودی ها

تحقیق ورودی ها epez.stu1.ir/‎Cachedتحقیق ورودی ها - ,,تحقیق ورودی ها,ورودی ها,واحدهای تجاری,ساختمانها,مساجد,فضای معماری, کیفیات اطلاعات,فضاهای عملکردی,فضاهای جانبی,تحقیق,جزوه,مقاله,پایان نامه ... تحقیق ورودی ها - فایل ناب radyab.filenab.com/product-64367-takgikg.aspx‎Cachedتحقیق ورودی ها ورودی ها واحدهای تجاری ساختمانها مساجد فضای معماری کیفیات اطلاعات فضاهای عملکردی فضاهای جانبی تحقیق جزوه مقاله پایان نامه پروژه دانلود تحقیق ... تحقیق ورودی ها - رز بلاگ - متفاوت ترین سرویس سایت ساز projebartar.rozblog.com/post/626/تحقیق-ورودی-ها.html‎Cached8 ا کتبر 2016 ... تحقیق ورودی ها دسته: معماری بازدید: 4 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 17 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 20 ورودی یکی از عناصر فضایی خیلی مهم در ... 1 - بیسترینها lovegreen.bistarinha.xyz/list/تحقیق%20ورودی%20ها-0.html‎Cachedتحقیق ورودی ها 1 . روش فوگل در تحقیق در عملیات - مشاره از رازنامه... رتبه اول هستم . آیا باید در کل ورودی ها رتبه ... کدام زمینه ها کمتر تحقیق و پژوهشی ... 2 . دانلود پایان ... تحقیق ورودی ها | بیسترینها appchi.bistarinha.xyz/list/تحقیق%20ورودی%20ها.html‎Cached9 نوامبر 2016 ... تحقیق ورودی ها 1 . روش فوگل در تحقیق در عملیات - مشاره از رازنامه... رتبه اول هستم . آیا باید در کل ورودی ها رتبه ... کدام زمینه ها کمتر تحقیق و پژوهشی . مقاله بازشناسی معماری ورودی ها درخانه های سنتی ایرانی(اصفهان) و ارائه ... www.civilica.com/Paper-DANESH03-DANESH03_146=بازشناسی-معماری-ورودی-ها-درخانه-های-سنتی-ایرانیاصفهان-و-ارائه-راهبرد-در-بقای-ورود...‎Cached Similarمقاله بازشناسی معماری ورودی ها درخانه های سنتی ایرانی(اصفهان) و ارائه راهبرد در بقای ورودی خانه های معاصر, در سومین همایش ملی معماری داخلی و دکوراسیون (3rd National ... تحقیق ورودی ها - بلاگ خوان aseman-por.ava.ysupport.ir/view468446.html‎Cachedتحقیق ورودی ها. ورودی یکی از عناصر فضایی خیلی مهم در معماری است که نقطه شروع رابطه مخاطب با اثر است بنابراین ورودی (چه در واحدهای تجاری، ساختمانها، مساجد و ) ... تحقیق ورودی ها - takpcnet - بلاگ خوان takpcnet.ava.ysupport.ir/view468446.html‎Cachedتحقیق ورودی ها. ورودی یکی از عناصر فضایی خیلی مهم در معماری است که نقطه شروع رابطه مخاطب با اثر است بنابراین ورودی (چه در واحدهای تجاری، ساختمانها، مساجد و ) ... SID.ir | ورودی ها و خروجی ها در نظام بانکداری اسلامی fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=233062‎Cachedدانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی ورودی ها و خروجی ها در نظام بانکداری اسلامی. همه چیز در مورد قطعات ورودی و خروجی رایانه ها - باشگاه خبرنگاران جوان www.yjc.ir/fa/news/.../همه-چیز-در-مورد-قطعات-ورودی-و-خروجی-رایانه-ها‎Cached Similar26 جولای 2013 ... سخت افزار ها در انواع ورودی یا خروجی ساخته می شوند که هرکدام کارایی مخصوص به خود را دارند.