دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

چه کسانی تابعیت ایرانی دارند؟

چه کسانی تابعیت ایرانی دارند؟

تابعیت، تعلق حقوقی و معنوی شخص به یک دولت است. شخصی که تبعه‌ی یک کشور باشد ، از حقوق و تکالیفی برخوردار می‌شود. در تابعیت ، رابطه‌ی فرد با دولت ، رابطه‌ای حقوقی ، معنوی و دارای ماهیت سیاسی است.

وجود علقه‌ی تابعیت میان فرد و دولت سبب می‌شود که فرد در همه‌ی کشورهای بیگانه از حمایت سیاسی دولت متبوع خود بهره‌مند شود.

مطابق قوانین موجود، اشخاص زیر تبعه‌ی ایران محسوب می‌شوند.

کلیه‌ی ساکنین ایران به استثنای اشخاصی که تبعیت خارجی آنها مسلم باشد؛ تبعیت خارجی کسانی مسلم است که مدارک تابعیت آنها مورد اعتراض دولت ایران نباشد.

کسانی که پدر آنها ایرانی است اعم از اینکه در ایران یا در خارجه متولد شده باشند.

کسانی که در ایران متولد شده و پدر و مادر آنها غیر معلوم باشند.

کسانی که در ایران از پدر و مادر خارجی که یکی از آنها در ایران متولد شده به وجود آمده‌اند.

کسانی که در ایران از پدری که تبعه‌ی خارجه است به وجود آمده و بلافاصله پس از رسیدن به سن هجده سال تمام، لااقل یک سال دیگر در ایران اقامت کرده باشند و الا قبول شدن آنها به تابعیت ایران بر طبق مقرراتی است که مطابق قانون برای تحصیلات تابعیت ایران مقرر است.

هر زن تبعه‌ی خارجی که شوهر ایرانی اختیار کند.

هر تبعه‌ی خارجی که تابعیت ایران را تحصیل کرده باشد. (اطفال متولد از نمایندگان سیاسی و کنسولی مشمول فقره 4 و 5 نخواهند بود.)

- هر گاه اشخاص مذکور در بند 4 فوق‌الذکر پس از رسیدن به سن 18 سال تمام بخواهند تابعیت پدر خود را قبول کنند، باید ظرف یک سال ، یعنی تا 19 سالگی با درخواست کتبی از وزارت امور خارجه و ارایه‌ی گواهی دولت متبوع پدرش مبنی بر پذیرش او به عنوان تبعه‌ی آن کشور ، از تابعیت ایران خارج شود.

نوع فایل: word

سایز:7.12 KB

تعداد صفحه:5



خرید فایل



لینک منبع :چه کسانی تابعیت ایرانی دارند؟

چه کسانی تابعیت ایرانی دارند ؟ | مشاوره حقوقی رایگان |مشاوره حقوقی ... lawgostar.com/چه-کسانی-تابعیت-ایرانی-دارند-؟/‎Cached12 دسامبر 2011 ... چه کسانی تابعیت ایرانی دارند ؟ تابعیت، تعلق حقوقی و معنوی شخص به یک دولت است. شخصی که تبعه‌ی یک کشور باشد ، از حقوق و تکالیفی ... چه کسانی تابعیت ایرانی دارند؟ - حقوقدانان جوان www.law90.blogsky.com/1391/02/31/post-285/‎Cached Similarچه کسانی تابعیت ایرانی دارند؟ هانیه اخباریه وکیل پایه یک دادگستری. فرزندان اتباع ایران فرقی نمی‌کند در کجای دنیا متولد شده باشید، کافی است پدرتان ایرانی ... چه کسانی تابعیت ایرانی دارند - آفتاب www.aftabir.com/articles/.../چه-کسانی-تابعیت-ایرانی-دارند‎Cached2 آگوست 2005 ... تابعیت, تعلق حقوقی و معنوی شخص به یک دولت است شخصی که تبعه ی یک کشور باشد , از حقوق و تکالیفی برخوردار می شود در تابعیت , رابطه ی فرد ... چه کسانی تابعیت ایرانی دارند؟ www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=169986‎Cached Similar22 ژوئن 2011 ... چه کسانی تابعیت ایرانی دارند؟ تعیین تابعیت به دو صورت انجام می‌گیرد. گاه از طریق نسب است یعنی تمام کسانی که از تابعان ایران، در هر کجای ... چه کسانی اتباع ایرانی هستند - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/newspreview/1260337073616862619‎Cached Similarاز کسانی که بویژه از سال 85 به این سو، اعطای تابعیت به آنها متوقف شده، ... باشند یا در خارج کشور)، کسانی که در ایران متولد شده‌اند و پدر و مادر نامعلوم دارند، کسانی که ... چه کسانی تابعیت ایرانی دارند؟ | شبکه اجتماعی حقوقدانان https://ius.center/fa/ams/چه-کسانی-تابعیت-ایرانی-دارند؟.5332/‎Cached12 جولای 2014 ... تابعیت، تعلق حقوقی و معنوی شخص به یک دولت است. شخصی که تبعه*ی یک کشور باشد ، از حقوق و تکالیفی برخوردار می*شود. در تابعیت ، رابطه*ی ... تابعیت چیست و چه کسانی تابعیت ایرانی را دارند؟ - گروه وکلای دادشید dadshid.com/2016/01/25/1121/‎Cached25 ژانویه 2016 ... تابعیت یا ملیت اصطلاحی است که برای اشاره به نوعی رابطه سیاسی، معنوی یا حقوقی بین یک شخص، و ملت یا دولتی معین استفاده می‌شود. نظر واحدی ... قوانین مربوط به تابعیت - سفارت جمهوری اسلامی ایران - بلژیک - وزارت ... brussels.mfa.ir/index.aspx?siteid=42&pageid=21940‎Cachedکسانی که به امور عام المنفعه ایران خدمت یا مساعدت شایانی کرده باشند و همچنین اشخاصی که دارای عیال ایرانی هستند و از او اولاد دارند و یا دارای مقامات عالی علمی و متخصص ... - در انتظار شناسنامه ایرانی www.hemayatonline.ir/TextVersionDetail/8617‎Cached Similar21 سپتامبر 2015 ... اگرچه در برخی کشورهای دنیا، فرزند تابعیت را از خون مادر به ارث می‌برد و ... کسانی که در ایران متولد شده‌اند و پدر و مادر نامعلوم دارند، چهارم، کسانی که در ... قانون تابعیت جمهوری اسلامی ایران | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی eakh.mcls.gov.ir/fa/ghavanin/ganoontabaeyat‎Cached Similar24 سپتامبر 2014 ... تبعیت خارجی کسانی مسلم است که مدارک تابعیت آن‌ها مورد اعتراض دولت ... باشند و همچنین اشخاصی که دارای عیال ایرانی هستند و از او اولاد دارند و یا ...