دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

پاورپوینت بررسی روغن های پایه

پاورپوینت بررسی روغن های پایه


روغن پایه (Base Oil)


روغنی که به عنوان یک پایه برای روانکار به حساب می آید و پس از اضافه کردن مواد افزودنی به آن، روانکار نهایی به دست می آید روغن پایه نامیده می شود. روغن پایه ها از لحاظ حجمی مهمترین جزء تشکیل دهنده روانکارها می باشند و از لحاظ وزنی به طور متوسط بیش از 95% ساختار یک روانکار را تشکیل می دهند. در برخی از روانکارها (روغن های کمپرسور و هیدرولیک) 99% روغن را روغن پایه و 1% آن را مواد افزودنی تشکیل می دهند. از طرفی، برخی دیگر از روانکارها مانند سیالات فلزکاری، گریس ها یا روغن دنده های صنعتی شامل حدوداُ 30% مواد افزودنی هستند.


روغن پایه را می توان از منابع نفتی یا غیر نفتی به دست آورد. بیشتر روغن پایه مصرفی در جهان امروزه از پالایش نفت خام به دست می آید. از آنجا که بخش عمده ای از روغن پایه های مورد استفاده در تولید روانکارها از منابع نفتی به دست می آید، صنعت روغن پایه به عنوان قسمتی از صنایع نفت به شمار می رود.

ویژگی های روغن های پایه به دست آمده از نفت وابسته به نوع نفت خام و عملیات پالایش است. روغن های پایه نفتی اجزاء شیمیایی خود را چه مطلوب و چه نامطلوب از نفت خامی که از آن طی فرآیند پالایش به دست آمده اند، به ارث می برند. از آنجا که نفت خام حاوی ترکیبات مختلفی از قبیل هیدروکربن های پارافینیک، نفتنیک و آروماتیک و همچنین ترکیبات گوگرددار می باشد، روغن پایه ها نیز متشکل از این ترکیبات هستند. چگونگی تاثیر ویژگی های روغن پایه بر خواص و کارآِیی نهایی در شکل زیر داده شده است.


فناوری روانکاری از زمان بسیار دور پیدایش آن، بیش از سه هزار سال پیش، تا کنون دستخوش مراحل تکامل زیادی بوده است. هرچه این فناوری تکامل بیشتری می یابد، تاثیر کیفیت روغن پایه ها بر کیفیت و کارآیی روانکار نهایی بیشتر می شود. با گذشت زمان و پیشرفت صنایع روانکاری، صنعت روغن پایه ها از سایر صنایع تولید محصولات عمده ی نفتی جدا شده است.


نفت خام و اجزاء آن


به نفتی که مستقیما از چاه استخراج می شود، نفت خام می گویند. نفت خام مخلوطی از ترکیبات مختلف است. نفت خام از باقیمانده جانوران ریز آبزی و گیاهان که همواره با گا در اعماق دریا ته نشین شده اند، تحت فشار و درجه حرارت به وجود آمده است.

بعضی از اجزاء موجود در نفت خام خواص مطلوب در روانکاری دارند، در حالی که بقیه خواص نامطلوب دارند. این اجزاء به طور کلی به دو دسته هیدروکربنی ها و غیر هیدروکربنی ها تقسیم می شوند.



خرید فایل



لینک منبع :پاورپوینت بررسی روغن های پایه

پاورپوینت بررسی روغن های پایه - دانلود مقاله و پروژه gproject.ofmas.ir/product-360953-پاورپوینت-بررسی-روغن-های-پایه.aspx‎Cachedپاورپوینت روغن های پایه در 34 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx. روغن پایه ( Base Oil). روغنی که به عنوان یک پایه برای روانکار به حساب می آید و پس از اضافه ... پاورپوینت بررسی روغن های پایه - فایل ناب be3t.filenab.com/product-64694-rokhan-paye.aspx‎Cachedپاورپوینت بررسی روغن های پایه. روغن پایه (Base Oil). روغنی که به عنوان یک پایه برای روانکار به حساب می آید و پس از اضافه کردن مواد افزودنی به آن، روانکار نهایی ... پاورپوینت بررسی روغن های پایه 7oajym.nikansefile.ir/‎Cachedبا سلام،محصول دانلودی +{{پاورپوینت بررسی روغن های پایه}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل پاورپوینت ... پاورپوینت بررسی روغن های پایه - ساخت وبلاگ novinparsaa.aslblog.ir/post/386‎Cached25 ا کتبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی پاورپوینت بررسی روغن های پایه وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید.کاربران گرامی توجه ... پاورپوینت بررسی روغن های پایه cheshmeielm.meeblog.ir/post/1740‎Cached19 سپتامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی پاورپوینت بررسی روغن های پایه وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید. کاربران گرامی توجه ... پاورپوینت روغن های پایه ofmasfile.aramblog.ir/tag/پاورپوینت+روغن+های+پایه‎Cachedدانلود پاورپوینت بررسی روغن های پایه. به سایت علمی ما خوش آمدید. فایل دانلودی با عنوان پاورپوینت بررسی روغن های پایه آماده دریافت توسط شما می باشد . شناسه این ... پاورپوینت بررسی روغن های پایه downloadu.aramblog.ir/post/579‎Cached2 نوامبر 2016 ... پاورپوینت بررسی روغن های پایه. درود بر شما. به دانشگاه مجازی آفمَس خوش آمدید. در این ساعت به روز هستیم با دانلود فایل پاورپوینت بررسی روغن های ... پاورپوینت بررسی روغن های پایه – حریر دانلود harirdlc.ir/article/15777‎Cached19 ا کتبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید عنوان محصول دانلودی:پاورپوینت بررسی روغن های پایه یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی شماست. پاورپوینت بررسی روغن های پایه - سیستم وبلاگدهی asix.madblog.ir/tag/پاورپوینت+بررسی+روغن+های+پایه‎Cached4 نوامبر 2016 ... پاورپوینت بررسی روغن های پایه - دانلود ارزان فایل دانشجویی - آسیکس فایل. پاورپوینت بررسی روغن های پایه | selludownloader selludownloader.avablog.ir/tag/پاورپوینت+بررسی+روغن+های+پایه‎Cached7 نوامبر 2016 ... پاورپوینت بررسی روغن های پایه. درود بر شما. به دانشگاه مجازی آفمَس خوش آمدید. در این ساعت به روز هستیم با دانلود فایل پاورپوینت بررسی روغن های ...