دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار

پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار


مقدمه:

بازار ایران با ویژگیهای خود همیشه زبانزد جهانیان بوده و نام آن به همه زبانهای جهان در آمده و چنان مشهور شده است که صحنه های بزرگ و چشمگیری در افسانه ها و داستانها به خود اختصاص داده است. تا جایی که اگر مصنفی می خواسته است ایران و ایرانی را در اثر خود توصیف کند نام بازار ایران بر آن می نهاده است. صداقت و درستکاری و وجدان حرفه ای ، پیشه وران ایرانی را وا می داشت که در یک رسته نزدیک به هم دکان بگیرند و هر صنف و دسته ای ، رسته و بازاری خاص را برای عرضه کالاهای مشابه خود برگزینند. زیرا:

1-اعضا اصناف یک حرفه از قیمتها ، نوع جنس و کیفیت آن به راحتی و با سرعت با خبر می شدند.

2- خریداران کالا نیز می توانستند با مراجعه به یک قسمت بازار ، امکان تهیه نیازمندیهای خود ، مطابق با سلیقه و با قیمت مناسب با بودجه خود خریداری کنند.

3- هر صنفی فضای جنبی و احتیاجات خاص خود را نیاز دارد که در مجاور مغازه های آن صنف باشد.

بازار ایران به این ترتیب و با این نظام پای گرفت و مسیر آن معمولاً از دروازه اصلی شهر شروع و به مرکز شهر ختم می شد و گاهی هم ادامه بازار به دروازه دیگر شهر می رسید.


تعریف واژه بازار:


بازار به معنی محل خرید و فروش و عرضه کالاست. واژه بازار بسیار کهن است و در برخی از زبانهای کهن ایرانی وجود داشته است. بازار در فارسی میانه به صورت «وازار» و با ترکیب هایی مانند: «وازارگ» (بازاری) و «وازارگان» (بازرگان) به کار می رفته و در پارتی به صورت «واژار» مورد استفاده قرار می گرفته است.


بازار ایرانی:


بازارها اکثراً در مجاور ارگ حکومتی ، مسجد جامع و میدان اصلی شهر قرار دارند.

در شهرهایی که اماکن مذهبی ، بقاع متبرکه و مقبره ائمه وجود دارد ، بازارها معمولاً در اطراف و مقابل در ورودی آنها ساخته می شد. نمونه آن در ایران در شهرهای ری ، مشهد و قم دیده می شود.

لذا محوطه بازار در موقعیت بسیار مهم و ممتازی قرار گرفته است و نبض اقتصادی شهر را در اختیار دارد و همچنین در ارتباط تنگاتنگ با امور سیاسی و فرهنگی و اجتماعی شهر بود. این مطلب کماکان تا اوایل سده اخیر صادق بوده است.

گاهی دارالحکومه در خود بازار بوده مانند: سرای گنجعلی خان کرمان.

در بعضی موارد ادارات و تاسیسات دیوانی نیز در بازار یا در نزدیکی آن قرار داشته است. مانند: بازار تهران- بازار اصفهان و بازار شیراز و همچنین ساختمانهای دولتی و آموزشی مانند: ضرابخانه- غورخانه و حتی کتابخانه و موزه نیز در مجموعه بازار و یا در مجاور آن واقع بوده است. مانند: بازار تهران.


عناصر و فضاهای بازار:


شامل سه بخش می شود:

1- عناصر و فضاهای شهری و ارتباطی

2- عناصر و فضاهای معماری

3- فضاهای خدماتی و عمومی




خرید فایل



لینک منبع :پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار

پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار - همکاری در فروش فایل marketfile.ir/product-43029-banaye-vabaste-be-bazar.aspx‎Cachedپاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار در 52 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx. مقدمه: بازار ایران با ویژگیهای خود همیشه زبانزد جهانیان بوده و نام آن به همه زبانهای ... پاورپوینت-بررسی-بناهای-وابسته-به-بازار - دانلود پروژه و تحقیق proje20.filenab.com/tag-پاورپوینت-بررسی-بناهای-وابسته-به-بازار.aspx‎Cachedمحصولاتی که دارای عبارت 'پاورپوینت-بررسی-بناهای-وابسته-به-بازار' هستند. پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار · پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به ... پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار - دوم دانلود - لاین بلاگ chmdl.lineblog.ir/.../پاورپوینت+بررسی+بناهای+وابسته+به+بازار‎Cachedپاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار - ... مقاله بررسی مواضع و تدابیر امام رضا (ع) در برابر دستگاه خلافت عبّاسیان · مقاله نقش رهبری در پیشرفت تمدّن اسلامی از ... دانلود پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار -کامل و جامع – حریر ... harirdlc.ir/article/27214‎Cached26 ا کتبر 2016 ... دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار || روی ... دانلود پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار - سیستم وبلاگدهی downloadfileha.madblog.ir/post/350‎Cached18 ا کتبر 2016 ... فایل دانلودی با عنوان پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار آماده دریافت توسط شما می باشد . شناسه این فایل : 361333. پشتیبانی :. پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار bankfile.avablog.ir/.../پاورپوینت+بررسی+بناهای+وابسته+به+بازار‎Cached27 ا کتبر 2016 ... در این ساعت به روز هستیم با دانلود فایل پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار که محتویات آن یاری گر کاملی برای موضوع مد نظر شماست . پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار - exrxfile exrxfile.parsiblog.com/.../پاورپوینت+بررسی+بناهای+وابسته+به+بازار/‎Cached19 نوامبر 2016 ... به سایت ما برای دانلود پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار خوش آمدید . امیدواریم فایل پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار برای پزوهش ... پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار - آفنِت ofnet.parsiblog.com/Posts/1073/‎Cached28 ا کتبر 2016 ... پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار در 52 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx. ادامه مطلب. کلمات کلیدی : نوشته شده توسط نسرین کشتکار در ... پاورپوینت بناهای وابسته به بازار freedownloadf.rozblog.com/.../پاورپوینت-بناهای-وابسته-به-بازار‎Cachedپاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار. پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار در 52 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx ... پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار | بیسترینها nex1reader.bistarinha.xyz/.../پاورپوینت+بررسی+بناهای+وابسته+به+بازار.html‎Cachedپاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار در 52 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx قیمت فایل فقط 9,500 تومان پاورپوینت بررسی بناهای وابسته به بازار مقدمه: