دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

لایحه خدمات کشوری

لایحه خدمات کشوری

کارمندان در انجام وظایف خود بصورت آزادانه نسبت به مأموریت‌های سازمانی، حق اظهار‌نظر و ارایه پیشنهاد و راه‌حل های بهتر را دارا می‌باشند و اظهار عقیده و پیشنهادهای کارمندان نباید روی موقعیت خدمت آنان تأثیر منفی بگذارد.

در لایحه مدیریت خدمات کشوری، علاوه بر این کارمندان دستگاه‌های اجرایی از جهت اتهام مربوط به انجام وظایف و مسئولیت‌های قانونی مورد "حمایت قضایی" می‌باشند و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با توجه به تقاضای کارمند برای رفع اتهام با استفاده از کارشناسان حقوقی خود یا گرفتن وکیل از کارمندان حمایت قضایی نمایند.

در صورت تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی، ساعات کار کارمندان دولت چهل و چهار ساعت در هفته تعیین می‌شود و در موارد خاص، دستگاه اجرایی می‌تواند با موافقت هیئت‌وزیران و رعایت سقف ساعت کار با شرایط جغرافیایی و منطقه‌‌ای و فصلی، ساعات کار در ادارات تابعه را به ترتیب دیگری تنظیم نماید.

در این لایحه برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی، سالی 26 روز "مرخصی کاری" (بدون احتساب تعطیلات بین مرخصی) با استفاده از حقوق و مزایای مربوط پیش‌بینی شده است و حداکثر نیمی از مرخصی کارمندان در سال قابل ذخیره شدن می‌باشد.

در لایحه مدیریت خدمات کشوری، حداکثر چهار ماه مرخصی استعلاجی برای کارمندان در نظر گرفته شده و در مورد بیماران صعب‌العلاج با تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محدودیت زمانی چهار ماهه مستثنی شده است.

در لایحه مذکور همچنین دستگاه‌های اجرایی مجوز دارند که کارمندان، بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان را علاوه بر استفاده از بیمه پایه درمان، با مشارکت خود آنان تحت پوشش "بیمه‌های تکمیلی" قرار دهند.

در لایحه مذکور "ساعات کار" کارمندان دولت 44 ساعت در هفته تعیین و مقرر شده است کارمندان بتوانند با موافقت دستگاه اجرایی، ساعات کار خود را تا یک چهارم ساعات کار روزانه تقلیل دهند.

لایحه مدیریت خدمات کشوری را شاید بتوان یکی از پرتنش‌ترین لوایحی دانست که در سال‌های اخیر در مجلس و دولت مورد بررسی قرار گرفته است. این موضوع از آن رو شایسته این نگاه جدی‌تری است که هم در لایه کارشناسی و مدیران تصمیم‌ساز کشور با رفت و آمد‌ها و ارائه و بازپس‌گیری‌های متعددی همراه بود و هم تحقق و اجرا و اصلاح آن در عرصه عمومی‌ جامعه بازتاب‌ها پردامنه‌ای را به دنبال داشت.

نوع فایل: word

سایز:8.27 KB

تعداد صفحه:8



خرید فایل



لینک منبع :لایحه خدمات کشوری

[PDF] متن کامل قانون مدیریت خدمات کشوری www.usb.ac.ir/UnitContents/fa-ir/FA-OrgFin/.../service_manager.pdf‎Cached Similar متن کامل قانون مدیریت خدمات کشوری | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی rkj.mcls.gov.ir/fa/moghararaat/ghavanin/ghanoonkeshvari‎Cached Similarقانون مدیریت خدمات کشوری مشتمل بر 128 ماده و 106 تبصره در جلسه مورخ هشتم مهر ماه 1386 کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه مدیریت خدمات کشوری مجلس شورای ... قانون مدیریت خدمات کشوری و حقوق کارمندان دولت؟! - فرارو fararu.com/fa/.../قانون-مدیریت-خدمات-کشوری-و-حقوق-کارمندان-دولت‎Cached Similarمهدی اشراقی٭ - اخیراً رییس جمهور طی دستوری به معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری را پس از 18 ماه از زمان تصویب صادر نمود. قانون مدیریت خدمات کشوری - جستجوگر اخبار تی نیوز tnews.ir/tags/قانون-مدیریت-خدمات-کشوری‎Cachedقانون مدیریت خدمات کشوری. ... لازمه وضع قانون جدید برای نظام پرداخت، اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری است لازمه وضع قانون جدید برای نظام پرداخت، اصلاح قانون ... تمدید لایحه مدیریت خدمات کشوری در دقیقه 90! - باشگاه خبرنگاران جوان www.yjc.ir/fa/news/.../تمدید-لایحه-مدیریت-خدمات-کشوری-در-دقیقه-90‎Cachedادامه اجرای آزمایشی لایحه مدیریت خدمات کشوری در روزهای پایانی مجلس نهم درحالی تصویب شد که برخی معتقدند این لایحه به تغییرات اساسی نیاز دارد. متن کامل لایحه دایمی کردن قانون خدمات کشوری/ فرمول جدید محاسبه حقوق ... www.mehrnews.com/.../متن-کامل-لایحه-دایمی-کردن-قانون-خدمات-کشوری-فرمول-جدید-محاسبه‎Cached Similar23 ژوئن 2014 ... متن کامل پیش نویس لایحه دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری منتشر شد. [PDF] متن کامل قانون مدیریت خدمات کشوری ostan-ar.ir/uploads/modiriatkhadamatkeshvari.pdf‎Cached Similarﻗﺎﻧﻮن ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﻛﺸﻮری. ﻓﺼﻞ اول. -. ﺗﻌﺎرﻳﻒ. ﻣﺎده. -1. وزارﺗﺨﺎﻧﻪ. : واﺣﺪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﻣﺸﺨﺼﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﺤﻘﻖ ﻳﻚ ﻳـﺎ ﭼﻨـﺪ ﻫـﺪف از اﻫـﺪاف. دوﻟﺖ. را ﺑﺮ ﻋﻬﺪه دارد و ﺑﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﻗﺎﻧﻮن اﻳﺠﺎد ﺷﺪه. ﻳﺎ ﻣـﻲ ﺷـﻮد و ﺗﻮﺳـﻂ وزﻳـﺮ ... الف - قانون لایحه مدیریت خدمات کشوری در انتظار موافقت دولت alef.ir/vdcb.gbwurhb88iupr.html?wml‎Cachedکمیسیون ویژه رسیدگی به لایحه مدیریت خدمات کشوری، اصلاحات لازم برای تامین نظر شورای نگهبان در مورد این لایحه را اعمال کرد و اکنون تصویب نهایی لایحه به موافقت ... متن کامل قانون مدیریت خدمات کشوری - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=8607260118‎Cached Similar18 ا کتبر 2007 ... خبرگزاری فارس: متن کامل قانون مدیریت خدمات کشوری که طی نامه‌ای از سوی رئیس مجلس به دولت ابلاغ شد، منتشر شد. فصل دهم لایحه خدمات کشوری -حقوق و مزایا - دایره کارگزینی مدیریت ... kargoozini.blogsky.com/1389/02/29/post-22/‎Cached Similarفصل دهم لایحه خدمات کشوری -حقوق و مزایا. فصل دهم - حقوق و مزایا. ماده 64 - نظام پرداخت کارمندان دستگاههای اجرائی براساس ارزشیابی عوامل شغل و شاغل و سایر ویژگیهای ...