دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

طلاق از منظر جرم شناسی

طلاق از منظر جرم شناسی

پرونده روز: آسیب شناسی طلاق

به اعتقاد بسیاری از آسیب شناسان اجتماعی و جرم شناسان رابطه مستقیمی میان طلاق و افزایش میزان گرایش افراد خانواده به بزهکاری و نقض قوانین وجود دارد.

دکتر «شهرام محمدی » وکیل و جرم شناس درباره عوامل موثر اجتماعی در وقوع طلاق می گوید: «عوامل مختلف اجتماعی در وقوع طلاق موثرند که می توان به ناهماهنگی های طبقاتی ، دخالت های خانواده ها، دوستان ناباب ، ازدواج های اجباری ، تعدد زوجات ، گرایش به مواد مخدر و الکل ، رسیدن به ثروت ناگهانی ، فقر، بیکاری ، پرکاری و اشتغال فوق العاده هر یک از زوجین ، اختلافات فرهنگی و تربیتی ، نداشتن مسکن ، محکومیت های درازمدت ، بدآموزی های وسایل ارتباط جمعی بخصوص صدا و سیما و... اشاره کرد.»

وی تاکید می کند: «تحت چنین شرایطی معمولا زن و شوهر وابستگی و اعتماد را نسبت به یکدیگر از دست داده و پس از مدتی ترجیح می دهند که از یکدیگر جدا شوند.»

طلاق چه تاثیری بر گرایش زن و مرد مطلقه به جرم و فساد می گذارد، می گوید: «در این مورد ابتدا باید علت طلاق را مورد توجه قرار داد.برای نمونه بر اساس تحقیقات غیررسمی که در تهران صورت گرفته است ، اکثر اشخاصی که به روسپی گری گرایش پیدا می کنند به علت اعتیاد همسر از او جدا شده و حضانت و سرپرستی فرزندان را نیز بر عهده دارند. طبیعی است که تحت چنین شرایطی زنان مطلقه دیگر در خانه پدری جایگاه خوبی نداشته و مجبورند برای تامین هزینه های زندگی خود و فرزندانشان از هر راهی کسب درآمد کنند که متاسفانه عده یی از زنان مطلقه که تعدادشان نیز کم نیست به باندهای فساد گرایش پیدا می کنند. یکی دیگر از تبعات و تاثیرات طلاق بر روی زندگی زنان مطلقه به وجود آمدن پدیده «قاچاق زنان » است .

زیرا هیچ نهاد و سازمانی در جامعه عهده دار مسوولیت حمایت مادی و معنوی از زنان مطلقه و کودکان طلاق نیست .» وی در ادامه می افزاید: «تاثیر طلاق بر روی مردان نیز به صورت ناهنجاری هایی بروز می کند. به عبارت دیگر وقتی مردی از همسر خود جدا می شود با مشکلات و ناراحتی های روحی ، روانی فراوانی روبرو می شود. زیرا او دیگر حاضر نیست و نمی تواند برای ادامه زندگی به درون خانواده پدری خود باز گردد. بنابراین ترجیح می دهد که در خانه یی به صورت تنها و مجردی زندگی کند. این گونه مردان معمولا برای رهایی از تنهایی به دوستان ناباب پناه برده و به فساد اخلاقی گرایش پیدا می کنند. از سایر تبعات طلاق بر روی مردان می توان به گرایش آنها به سوی استعمال مواد مخدر و الکل اشاره کرد.

مردان تحت چنین شرایطی برای فراموش کردن مشکلات سعی می کنند از این گونه مواد به عنوان آرامبخش و تسکین دهنده استفاده کنند. گرایش به سرقت ، جیب بری و... از سایر تاثیرات طلاق بر روی مردان مطلقه است .»دکتر محمدی تصریح می کند: «بر اساس تحقیقی که توسط یکی از جامعه شناسان جنایی انجام شده است ، 30 درصد از مجرمان زندانی ازدواج های ناموفق داشته اند و اکثریت نیز یا فرزند طلاق بوده یا با اختلاف های شدید خانوادگی در زندگی مواجه بوده اند.»وی تاکید می کند: «متاسفانه در جامعه ما طلاق را عملی مجرمانه تلقی می کنند این در حالی است که طلاق در اصل یک عمل نابهنجار است . اما عموم جامعه پدیده طلاق را به عنوان یک عمل مجرمانه تلقی کرده و به شخص مطلقه برچسب مجرمیت می زنند. با توجه به این شرایط می توان گفت بسیاری از افرادی که در ازدواج اول خود شکست خورده اند، ازدواج های بعدی برایشان مطلوب و دلخواه نیست .»

نوع فایل: word

سایز:10.0 KB

تعداد صفحه:4



خرید فایل



لینک منبع :طلاق از منظر جرم شناسی

طلاق‌ از منظر جرم‌شناسی‌؛ طلاق‌؛جرم‌ یا ناهنجاری‌؟ - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/.../طلاق‌-از-منظر-جرم‌شناسی‌؛-طلاق‌؛جرم‌-یا-ناهنجاری‌؟‎Cached Similarبه‌ اعتقاد بسیاری‌ از آسیب‌شناسان‌ اجتماعی‌ و جرم‌شناسان‌ رابطه‌ مستقیمی‌ میان‌ طلاق‌ و افزایش‌ میزان‌ گرایش‌ افراد خانواده‌ به‌ بزهکاری‌ و نقض‌ قوانین‌... طلاق از منظر جرم شناسی ؛طلاق ؛جرم یا ناهنجاری ؟ پرونده روز: آسیب ... www.alqaza.com/far/index.../3565-1390-08-17-11-53-19‎Cached8 نوامبر 2011 ... دکتر «شهرام محمدی » وکیل و جرم شناس درباره عوامل موثر اجتماعی در وقوع طلاق می گوید: «عوامل مختلف اجتماعی در وقوع طلاق موثرند که می توان به ... طلاق از منظر جرم شناسی طلاق جرم یا ناهنجاری - آفتاب www.aftabir.com/.../طلاق-از-منظر-جرم-شناسی-طلاق-جرم-یا-ناهنجاری‎Cached Similar6 ژوئن 2006 ... کودکان طلاق و خیابانی , بزهکار بالقوه هستند زیرا پدر و مادر چنین کودکانی قادر به نظارت بر اعمال و رفتار آنها نیستند متاسفانه این کودکان در جامعه یکی ... نقش طلاق در وقوع جرم | مشاوره حقوقی رایگان |مشاوره حقوقی| حقوق |حقوق ... lawgostar.com/نقش-طلاق-در-وقوع-جرم/‎Cached Similar3 ا کتبر 2015 ... صفحه اصلی مقالات حقوقی مقالات حقوق جزا نقش طلاق در وقوع جرم ... را باید انتظار داشت طلاق از منظر جرم شناسی در وقوع جرم و جنایات و بزه بی تأثیر ... طلاق از منظر جرم شناسی - فروشگاه آرین - فایل ناب aryan.filenab.com/product-65040-takgikg.aspx‎Cachedطلاق از منظر جرم شناسی طلاق متارکه جرم شناسی جرم شناسان دوستان ناباب ازدواج های اجباری تعدد زوجات فقر بیکاری تحقیق جزوه مقاله پایان نامه پروژه دانلود تحقیق ... طلاق از نظر جرم شناسی - پایان نامه و پروژه های دانشگاهی thesis-project.rozblog.com/tag/طلاق-از-نظر-جرم-شناسی‎Cached30 دسامبر 2015 ... پایان نامه و پروژه های دانشگاهی - طلاق دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 1 بار فرمت فایل: docx حجم فایل: 65 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 40 طلاق ... مقاله جرم شناسی طلاق و پیشگیری اجتماعی - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-TALAGH01-TALAGH01_021=جرم-شناسی-طلاق-و-پیشگیری-اجتماعی.html‎Cached Similarبه عبارت دقیقتر طلاق از نظر جرم شناسی در وقوع جرم و جنایت و بزه بی تأثیر نیست و از عوامل جرمزا به حساب می آید. طرفی طلاق پدیدهای اجتماعی است و همانند سایر پدیده ... طلاق از منظر جرم شناسی - فروشگاه اینترنتی شهر townstore.avablog.ir/post/3022/طلاق+از+منظر+جرم+شناسی‎Cached20 سپتامبر 2016 ... آسیبهای اجتماعی را از یک دیدگاه جرم شناسی و مسائل قانونی می‌توان مورد بررسی قرار دارد. ... صرف نظر از اینکه یک آسیب اجتماعی از چه دیدگاهی مورد ... جزا و جرم شناسی - شروط طلاق legislation.blogfa.com/post/32‎Cached Similarجزا و جرم شناسی - شروط طلاق - به نام خدایی که چو حکم کند همه ما محکومیم - جزا و جرم ... قاضی عموزادی در ادامه، مطلب خود را اینگونه تکمیل میکند: «از نظر قانون و شرع، زمانی ... پیامدهای منفی طلاق - وب سایت تبیان استان اردبیل www.tebyan-ardebil.ir/description.aspx?id=117‎Cached Similar6 ژانویه 2008 ... صفحه اصلی حوزه مقالات اجتماعی آسیب شناسی اجتماعی ... آن از نظر جرم شناسان، طلاق در وقوع بزه بی تأثیر نیست و از عوامل جرم زا محسوب می شود.