دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

علل بزهکاری نوجوانان

علل بزهکاری نوجوانان

بزهکاری پدیده اجتماعی جهانی است که معمولاً برای جرایم نوجوانان زیر 18 سال به کار برده می شود. گرچه، جوامع گوناگون برحسب وضعیت اقتصادی و اجتماعی خود با انواع متفاوتی از آن روبه رو هستند. در همه جوامع انسانی اصطلاح بزهکار در مورد افرادی به کار برده می شود که اعمال خلاف قانون یا موازین مذهبی آن جامعه انجام می دهند. با توجه به این که احکام در جامعه های گوناگون متفاوت است، فرد متخلف در یک جامعه، ممکن است در جامعه دیگر از تخلف مبری باشد.

در کشور ما بزهکاری به مجموعه کل جرایمی گفته می شود که در صورت ارتکاب، مجازات هایی از قبیل قصاص، دیات، حدود و تعزیزات را در پی دارد.

هر روز در کنار ما جرایم متعددی به وقوع می پیوندد و با تورق روزنامه ها، در صفحه حوادث با انواع بزهکاری آشنا می شویم: چاقوکشی، ضرب و جرح، دزدی، تجاوز و وقتی از خیابان عبور می کنیم سازمان هایی نظیر کانون اصلاح و تربیت، نیروی انتظامی، و دادگاه هایی را می بینیم که برای مجازات این گونه افراد به وجود آمده اند. ولی تا حالا فکر کرده ایم چه عواملی در به وجود آوردن فرد بزهکار مؤثر است؟ پیچیدگی عوامل مؤثر در پدیده بزهکاری سبب شده است که هر گروه از محققان آن را از دیدگاهی خاص بررسی کنند. روان شناسان و روان پزشکان از دیدگاه روان شناختی، حقوق دانان از دیدگاه جرم شناسی و مسایل کیفری، پزشکان و زیست شناسان از نظر عوامل مؤثر زیستی و بالاخره جامعه شناسان از دید آسیب شناسی اجتماعی.

انتشار اولین گزارش راجع به دادگاهی ویژه نوجوان در سال 1899 ، باعث شده بسیاری از اندیشمندان به مطالعه بزهکاری بپردازند و عوامل موثر آن را بشناسند و از دیدگاه های مختلف آن را بررسی کنند ولی هیچ نظریه واحدی نتوانسته تأثیر متغیرهای مستقل فردی و اجتماعی را بر فرد بزهکار تبیین کند. دو نظریه که بیش از همه به آن ها توجه دارد یکی «نظریه کنترل اجتماعی» دورکیم است که هیرشی آن را با مسئله بزهکاری تطبیق داده و دیگری نظریه «پیوندهای افتراقی» است که در اصل ساترلند و کرسی مطرح کرده اند.

نوع فایل: word

سایز:6.87 KB

تعداد صفحه:5



خرید فایل



لینک منبع :علل بزهکاری نوجوانان

[PDF] علل بزهکاری جوانان و نوجوانان - گروه مطالعات اجتماعی socialstudies-dept.talif.sch.ir/files/extract_file.php?file_id=123‎Cached Similarﻋﻠﻞ ﺑﺰﻫﮑﺎری ﺟﻮاﻧﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن. ﺑﺰه، اوﻟﯿﻦ. ﭘﺪﯾﺪه. ای. اﺳﺖ ﮐﻪ. ﺑﺎ ﺗﺠﻤﻊ. اﻓﺮاد ﺑﻪ. دور ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ و ﺷﮑﻞ. ﮔﺮﻓﺘﻦ. ﺟﺎﻣﻌﻪ. ، ﺗﻈـﺎﻫﺮ ﻣـﯽ. ﮐﻨـﺪ،. زﯾﺮا ﮔﺮد ﻫﻢ. آﻣﺪن. اﻓﺮاد ﻣﻮﺟﺐ. ﺳـﺮﭘﯿﭽﯽ. از ﺑﺮﺧﻮردﻫـﺎی. ﮔﻮﻧـﺎﮔﻮﻧﯽ. ﺑـﯿﻦ. بررسی عوامل مؤثر در بزهکاری نوجوانان و جوانان www.hawzah.net/.../بررسی-عوامل-مؤثر-در-بزهکاری-نوجوانان-و-جوانان‎Cached Similarبراساس پژوهش های انجام شده، سه عامل در بزهکاری نوجوانان تأثیر بسزایی دارد: خانواده، ... و اجتماع ناسالم، از عوامل اصلی ایجاد و بروز بزهکاری در نوجوانان و جوانان هستند. علل بزهکاری نوجوانان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=14187‎Cached Similar16 نوامبر 2005 ... بزهکاری پدیده اجتماعی جهانی است که معمولاً برای جرایم نوجوانان زیر 18 سال به کار برده می شود. گرچه، جوامع گوناگون برحسب وضعیت اقتصادی و ... بزهکاری نوجوانان و جوانان و راه‌های پیشگیری از آن vista.ir/article/.../بزهکاری-نوجوانان-و-جوانان-و-راه‌های-پیشگیری-از-آن‎Cached Similarاغلب روان شناسان، مهمترین علل بزهکاری جوانان را عوامل فردی- شخصیتی و جامعه شناسان، نابسامانی ها و ناهنجاری های اجتماع عنوان می کنند. به عبارتی، گروه اول بزهکاری را ... عوامل اجتماعی موثر برگرایش نوجوانان به بزهکاری و راههای پیشگیری از آن www.tabnakazargharbi.ir/.../عوامل-اجتماعی-موثر-برگرایش-نوجوانان-به-بزهکاری-و-راههای-پیشگیری-از-آن‎Cached Similar18 سپتامبر 2015 ... از آنجائیکه پیشرفت و ترقی هر جامعه ای در گرو سلامتی آن جامعه از هر نظر می باشد، لذا تحقیق درمورد پدیده بزهکاری نوجوانان بسیار رهگشا برای علت ... علل بزهکاری نوجوانان - روان شناسی * 心理学 * psychology farmhand.parsiblog.com/Posts/652/‎Cached Similarعلل بزهکاری نوجوانان بزهکاری پدیده اجتماعی جهانی است که معمولاً برای جرایم نوجوانان زیر 18 سال به کار برده می شود. گرچه، جوامع گوناگون برحسب وضعیت اقتصادی و ... بزهکاری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بزهکاری‎Cached Similarبزهکاری نوعی از کجروی است که به هنجارشکنی بیش از ارزش‌شکنی گرایش دارد؛ و به همین دلیل نسبت ... ۱ علل بزهکاری; ۲ بزهکاری نوجوانان; ۳ جستارهای وابسته; ۴ منابع ... بزهکاری نوجوانان و جوانان و راه های پیشگیری از آن - آفتاب www.aftabir.com/...delinquency.../بزهکاری-نوجوانان-و-جوانان-و-راه-های-پیشگیری‎Cached Similar27 مه 2007 ... اغلب روان شناسان، مهمترین علل بزهکاری جوانان را عوامل فردی- شخصیتی و جامعه شناسان، نابسامانی ها و ناهنجاری های اجتماع عنوان می کنند. به عبارتی، ... بزهکارى جوانان - آفتاب www.aftabir.com/.../classification_family_school_guilty.php‎Cached Similarبزهکارى جوانان ،آفتاب مرجع اخبار ایران و جهان، بانک جامع نیازمندیها. ... علت بروز بزهکاری معمولاً علت واحدی نیست بلکه همیشه چندین … معصومیت از دست رفته. میگنا - بررسی علل و راههای پیشگیری از بزهکاری در جوانان www.migna.ir/vdcg.39trak9znpr4a.html‎Cached Similar18 جولای 2011 ... بزهکاری پدیده یی طبیعی و ذاتی نیست و هیچ نوجوان و جوان بزهکاری، از هنگام تولد مجرم به دنیا نمی آید؛ بلکه عوامل متعدد و گوناگونی او را به سوی ...