دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

احزاب سیاسی و انتخابات در ژاپن

احزاب سیاسی و انتخابات در ژاپن

شاید برای شما هم جالب باشه دونستن اینکه ژاپن کشور امپراطوریه و نسل به نسل منتقل می شه ولی امپراطور فقط یک نقش سمبلیک داره و چندان برخوردار از قدرت سیاسی نیست. عملا همه کاره مملکت نخست وزیر است. البته نخست وزیر و وزرا هم خیلی دستشون باز نیست و برای هر تصمیمی که می گیرند و هر کاری که می کنند باید به مجلس جواب پس بدهند. هفته ای چند بار نخست وزیر و اعضای کابینه برای ادای توضیحات و جواب به سوالات نمایندگان باید در مجلس حضور داشته باشند.جالب اینجا است که نخست وزیر را مردم انتخاب نمی کنند! مردم نمایندگان مجلس را انتخاب می کنند و این نمایندگان هستند که نخست وزیر را تعیین می کنند. به این ترتیب که احزاب مختلف افراد موردنظرشون را برای این پست اعلام میکنند و بعد از تصمیم گیری و رای گیری در مجلس فرد مذکور انتخاب می شود. نخست وزیر حتما باید یک شهروند ژاپنی بوده و سمت نظامی هم نداشته باشد. نخست وزیر هم وزرا را انتخاب می کند و به تایید مجلس می رساند. معمولا نخست وزیر عضو حزبی است که بیشترین تعداد نماینده را در مجلس دارد.

ژابن دارای 2 مجلس است. یکی مجلس عوام (1) که 480 عضو و یا نماینده دارد و دیگری مجلس اعیان (2) که دارای 247 عضو می‌باشد.

(1) House of Representatives=Lower House

(2) House of Councillors =Upper House

دولت ژاپن عملا از سه بخش عمده: قوه مقننه، قوه قضاییه و قوه مجریه تشکیل شده و در این بین نخست وزیر، وزرا و مشاورانش کمتر از 20 نفر) قوه مجریه را تشکیل می دهند. وزارت خانه های ژاپن عبارتند از)

وزارت پست، مخابرات، امور داخلی و مدیریت عمومی

وزارت دادگستری

وزارت امور خارجه

وزارت دارایی

وزارت فرهنگ، علوم، فن آوری، آموزش و ورزش

وزارت بهداشت، کار و رفاه

وزارت کشاورزی، جنگلداری و شیلات

وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنایع

وزارت راه و ترابری

وزارت محیط زیست

نوع فایل: word

سایز:11.1 KB

تعداد صفحه:6



خرید فایل



لینک منبع :احزاب سیاسی و انتخابات در ژاپن

احزاب سیاسی و انتخابات در ژاپن - فروشگاه آرین - فایل ناب aryan.filenab.com/product-65084-takgikg.aspx‎Cachedاحزاب سیاسی و انتخابات در ژاپن احزاب سیاسی انتخابات در ژاپن احزاب سیاسی انتخابات ژاپن امپراطوریه تحقیق جزوه مقاله پایان نامه پروژه دانلود تحقیق دانلود جزوه ... احزاب سیاسی و انتخاباتی در ژاپن | مشاوره حقوقی رایگان |مشاوره حقوقی ... lawgostar.com/احزاب-سیاسی-و-انتخاباتی-در-ژاپن/‎Cached Similar8 جولای 2014 ... احزاب سیاسی و انتخابات در ژاپن. شاید برای شما هم جالب باشه دونستن اینکه ژاپن کشور امپراطوریه و نسل به نسل منتقل می شه ولی امپراطور فقط یک ... Images for احزاب سیاسی و انتخابات در ژاپن حزب دموکرات (ژاپن) - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/حزب_دموکرات_(ژاپن)‎Cached Similarدر انتخابات مجلس نمایندگان نیز این حزب با خط مشی جوانگرایی، و با هدف تغییر وضعیت سیاسی جاری از مفاهیم سنتی احزاب سیاسی به یک شبکه آگاه سیاسی از ... نگاهی به نظام پارلمانی ژاپن و نقش احزاب سیاسی در آن ; انتخابات مجلس ... www.andishehha.com/.../نگاهی-به-نظام-پارلمانی-ژاپن-و-نقش-احزاب-سیاسی-در-آن-;-انتخابات...ژاپن...‎Cached Similar28 ا کتبر 2011 ... TAG_SHOW_TYPE_44_TAG%}گروه جهان خبر: بالاخره بعد از ماه‌ها تبلیغات انتخاباتی و تلاش کاندیداها انتخابات پارلمانی در دومین اقتصاد بزرگ ... نحوه مشارکت احزاب سیاسی در انتخابات کشور‌های مختلف - انقلاب اسلامی ... revolution.pchi.ir/show.php?page=contents&id=15013‎Cached Similarمقاله حاضر بررسی اجمالی نحوه حضور احزاب سیاسی در انتخابات برگزار شده در کشو‌ر‌های ... در مورد کشور‌های آلمان و ژاپن این منابع تقریبا کامل است و در نتیجه حاصل کار ... سیستم احزاب در ژاپن | مرکز مطالعات ژاپن japanstudies.ir/post/2899/‎Cached Similar21 ا کتبر 2014 ... در کشور ژاپن، احزاب سیاسی در طی دوره دگرگونی های سریع سیاسی پدید ... برای مثال حوزه های تک عضوی که در آنها انتخابات تنها نیازمند اکثریت آراء ... احزاب سیاسی و انتخابات در ژاپن - فروشگاه اینترنتی شهر townstore.avablog.ir/post/3063/احزاب+سیاسی+و+انتخابات+در+ژاپن‎Cached20 سپتامبر 2016 ... احزاب سیاسی و انتخابات در ژاپن. شاید برای شما هم جالب باشه دونستن اینکه ژاپن کشور امپراطوریه و نسل به نسل منتقل می شه ولی امپراطور فقط یک ... نگاهی به نظام پارلمانی ژاپن و نقش احزاب سیاسی در آن - بسم الله الرحمن ... iranghahraman.blogfa.com/post-1654.aspx‎Cachedبه گزارش ایرنا ، انتخابات مجلس نمایندگان ژاپن به دلیل این که در درون خود سیاست های آتی داخلی و خارجی دولت این کشور نهفته است، برای شهروندان ژاپنی بسیار با ... نحوه مشارکت احزاب سیاسی در انتخابات کشور های مختلف - آفتاب www.aftabir.com/.../نحوه-مشارکت-احزاب-سیاسی-در-انتخابات-کشور-های‎Cached Similar28 نوامبر 2007 ... مقاله حاضر بررسی اجمالی نحوه حضور احزاب سیاسی در انتخابات برگزار شده در کشو‌ر‌های آلمان، فرانسه، ژاپن، مالزی، ترکیه و پاکستان است. منابع این ...