دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

اقدامات تامینی در حقوق تطبیقی

اقدامات تامینی در حقوق تطبیقی

بانیان مکتب تحقیقی Positivstie جرم را یک نوع بیماری اجتماعی دانسته معتقدند همانطور که بدن انسانی در مقابل حملة میکروبهای بیماری از خود دفاع نموده واکنش نشان می دهد اجتماع نیز قبل از وقوع جرائم بایستی از خود دفاع نموده و عکس العمل نشان داده در مورد کسانی که حالت خطرناک دارند و در مظان ارتکاب جرم هستند اقدامات تأمینی بعمل آورد .

چون قانونگذار نمی تواند انواع مختلف حالتهای خطرناک را پیش بینی نماید در نتیجه قاضی کیفری در انجام وظایف خود که تربیت و درمان بزهکار و پیشگیری از ارتکاب جرم به منظور دفاع اجتماع است نمی تواند محدود به مجازاتهای مندرج در قانون باشد بنا بر این بایستی قاعده قانونی بودن جرم و مجازات متروک یا تعدیل شود و قاضی کیفری پس از شناسائی شخصیت و تشخیص حالت خطرناک و ضد اجتماعی بزهکاران و افرادی که در مظان ارتکاب جرم هستند بایستی با اجرای روشهای درمانی یا تربیتی برای مدت نامعینی از وقوع یا تکرار جرم پیشگیری نماید در اواخر قرن نوزده و اوایل قرن بیستم به پیروی از عقاید مکتب تحققی اقدامات تأمینی در قلمرو حقوق جزا وارد شد .

حالت خطرناک

به عقیده پایه گذاران مکتب تحققی PISITIVISTE حالت خطرناک حالتی است که بر اثر افتراق عوامل جرم زا ( عوامل ذاتی یا عوامل عارضی یا عوامل اجتماعی و غیره ) و تأثیر آنها در شخص معین او را به ارتکاب جرم سوق می دهد برای پیشگیری از وقوع یا تکرار جرم بایستی فرد مظنون بحالت خطرناک را تحت ابسرواسیون ( تحقیق و پژوهش اجتماعی آزمایش پزشکی ـ روانپزشکی ـ آزمایش روانی ) قرار داد و پس از حصول اطمینان از وجود حالت خطرناک اقداماتی تأمینی به عمل آورد .

حالت خطرناک باقتضای زمان و مکان و آداب و رسوم کشورهای مختلف در قوانین مربوطه به عناوین متفاوت تعریف شده است طبق لایحه قانونی اقدامات تأمینی ایران « مجرمین خطرناک کسانی هستند که سوابق و خصوصیات روحی و اخلاقی آنان و کیفیت ارتکاب جرم ارتکابی آنان را در مظان ارتکاب جرم در آینده قرار دهد اعم از اینکه قانوناً « مسئول باشد یا غیر مسئول صدور حکم اقدام تأمینی از طرف دادگاه وقتی جایز است که کسی مرتکب جرم گردیده باشد » .

در ماده مذکور قانونگذار به پیروی از سیاست کیفری فرانسه و سویس و احترام به اصل قانونی بودن جرم و مجازات و آزادی فرد اجرای اقدامات تأمینی را موکول و به ارتکاب جرم کرده است .

در قوانین کیفری فرانسه حالت خطرناک در مورد بزرگسالان بالصراحه تعریف نشده فقط برای ولگردان و گدایان و کسانی که تکرار جرم دارند و همچنین معتادین به مواد مخدر والکل طبق قوانین خاصی اقدامات تأمینی تدوین گردیده است ، در مورد اطفال حالت خطرناک بطور وسیع پذیرفته شده بدین معنی که هر گاه سلامتی یا امنیت یا تربیت و اخلاق طفل کمتر از 21 سال در خطر باشد پلیس در اسرع وقت قبل از شروع تعقیب می تواند اقدامات تأمینی به عمل آورد .

در مورد اطفالی که حالت خطرناک دارند ولی جرمی مرتکب نشده اند قاضی اطفال می تواند حکم اقدامات تأمینی صادر نماید .

آمار احکام صادره در مورد اطفال کمتر از 21 سال در حالت خطرناک از دادگاههای اطفال بقرار ذیل است :

سال دختر پسر جمع کل

1968 25455 27238 52693

1969 27321 28771 56092

در قانون جزای سویس فقط به ذکر حالت خطرناک در مورد اطفال و نوجوانان اکتفا شده است .

مدت نامعین

مؤسسین مکتب تحققی معتقدند که بزهکار شبیه بیمار است همانطور که پزشگ برای مداوا و درمان بیمار و بهبود کامل او نمی تواند قبلاً مدت تعیین نماید قاضی کیفری نیز مدت تربیت یا درمان بزهکار را قبلاً نمی تواند پیش بینی کند پس حدود اختیارات قاضی کیفری در تعیین مدت اجرای روش نباید محدود به مدت پیش بینی شده در قوانین کیفری باشد قاضی کیفری باید حکم اجرای روش خاص و اقدامات تأمینی به مدت نامعین صادر کند و بعداً با توجه به تغییر رفتار و اخلاق و رفع حالت خطرناک حکم بخاتمه اقدامات تأمینی دهد . این سیستم در کنگره های مختلف بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و اجرای آن در موارد ذیل تاکید شده است :

نوع فایل: word

سایز:15.7 KB

تعداد صفحه:15



خرید فایل



لینک منبع :اقدامات تامینی در حقوق تطبیقی

اقدامات تامینی در حقوق تطبیقی | مشاوره حقوقی رایگان |مشاوره حقوقی ... lawgostar.com/اقدامات-تامینی-در-حقوق-تطبیقی/‎Cached Similar8 ژانویه 2012 ... اقدامات تامینی در حقوق تطبیقی. نوشته : دکتر تاج زمان دانش. بانیان مکتب تحقیقی Positivstie جرم را یک نوع بیماری اجتماعی دانسته معتقدند همانطور ... اقدامات تامینی در حقوق تطبیقی www.alqaza.com/far/index.../2787-1390-04-28-09-14-16‎Cached19 جولای 2011 ... اقدامات تامینی در حقوق تطبیقی نویسنده : دکتر تاج زمان دانش بانیان مکتب تحقیقی Positivstie جرم را یک نوع بیماری اجتماعی دانسته معتقدند ... اقدامات تامینی در حقوق تطبیقی - Ghavanin.com : Iran Law Database ... www.ghavanin.ir/PaperDetail.asp?id=54‎Cached Similarاقدامات تامینی در حقوق تطبیقی. نوشته : دکتر تاج زمان دانش بانیان مکتب تحقیقی Positivstie جرم را یک نوع بیماری اجتماعی دانسته معتقدند همانطور که بدن انسانی در ... اقدامات تامینی در حقوق تطبیقی – گروه وکلای یاسا www.yasa.co/اخبار-حقوقی/اقدامات-تامینی-در-حقوق-تطبیقی‎Cached Similar30 نوامبر 2014 ... در ماده مذکور قانونگذار به پیروی از سیاست کیفری فرانسه و سویس و احترام به اصل قانونی بودن جرم و مجازات و آزادی فرد اجرای اقدامات تأمینی را موکول و ... پرتال جامع علوم انسانی - اقدامات تامینی در حقوق تطبیقی www.ensani.ir/fa/content/15472/default.aspx‎Cachedتاج زمان دانش. فایل تمام متن: اقدامات تامینی در حقوق تطبیقی (نوع: PDF حجم: 399KB) . منابع (نشریه):. دانشکده حقوق و علوم سیاسی 1350 شماره 9. نظرات بینندگان ... اقدامات تامینی در حقوق تطبیقی - مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی jflps.ut.ac.ir/article_25604_0.html‎Cachedاقدامات تامینی در حقوق تطبیقی. مقاله 5، دوره 9، شماره 0، زمستان 1386 XML اصل مقاله (702 K). نویسنده. دکتر تاج زمان دانش. آمار. تعداد مشاهده مقاله: 1,072. تعداد دریافت ... حقوق بین الملل - اقدامات تامینی در حقوق تطبیقی lawyerir.blogfa.com/post/17/اقدامات-تامینی-در-حقوق-تطبیقی‎Cachedحقوق بین الملل - اقدامات تامینی در حقوق تطبیقی - حقوق بین الملل عمومی و مجموعه قوانین و مقررات. دانلود رایگان پایان نامه اقدامات تامینی در حقوق تطبیقی lawdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId.1_Start.390_Action.NewsBodyView_NewsId.966.html‎Cached19 نوامبر 2016 ... ۲ روز پیش - دانلود مقاله اقدامات تامینی و تربیتی در لبنان ,دانلود پایان نامه اقدامات .... دانلود تحقیق در مورد اقدامات تامینی در حقوق تطبیقی، در قالب ... اقدامات تامینی در حقوق تطبیقی - دانلود مقالات حقوق hoghooghmaghaleh.samenblog.com/.../اقدامات-تامینی-در-حقوق-تطبیقی/‎Cachedاقدامات تامینی در حقوق تطبیقی. دانلود مقالات حقوقی که شامل بهترین مقاله ها و تحقیق ها و پروژه های رشته حقوق و ترجمه مقالات حقوق است . اقدامات تامینی در حقوق تطبیقی - ایران دانشجو irandaneshjoo.pishroblog.ir/Post/30652‎Cached18 آگوست 2016 ... اقدامات تامینی در حقوق تطبیقی. انیان مکتب تحقیقی Positivstie جرم را یک نوع بیماری اجتماعی دانسته معتقدند همانطور که بدن انسانی در مقابل حملة ...