دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

اهمیت و شرایط مهریه

اهمیت و شرایط مهریه

قال رسول الله : افضل نساء امتی اصبحهن وجهاً و اقلهن مهراً

پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمود :

بهترین زن امت من فردی است که از همه زیباتر و مهرش از همه کمتر باشد .

مولای متقیان حضرت علی علیه السلام می فرمایند :

لا تغالوا بمهور النساء فتکون عداوه

مهر زنان را زیاد نکنید که موجب کدورت است .

یعنی کانون خانواده از اول باید به محور محبت و صفا بنیان گذاری شود نه به پشتوانه مهر سنگین ، بسیار مشاهده می شود ؛ برخی از بانوانی که کم جنبه هستند و مهر زیاد را پشتوانه خویش قرار می دهند تا خواسته های خویش را بر شوهر خود تحمیل کنند و این برخورد ناشایسته سبب کدورت های مختلف می گردد .

تعلیم قرآن مهریه ی زن با ایمان

امام پنجم شیعیان حضرت امام باقر علیه السلام فرمودند : زنی نزد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آمد و عرض کرد : مرا به ازدواج فردی در بیاورید . حضرت به اصحاب فرمودند : چه کسی با این زن ازدواج می کند ؟ مردی عرض کرد : من حاضرم با او ازدواج کنم . حضرت فرمودند : به او چه می دهی ( بابت مهر ) . آن مرد عرض کرد : چیزی ندارم . حضرت فرمودند : نه ، ( بدون مهر که نمی شود ) زن سخن خود را تکرار کرد . حضرت خاتم صلی الله علیه و آله وسلم هم پیشنهاد او را به حاضرین تکرار فرمود . جز همان مرد اولی کسی جواب نداد تا اینکه دفعه سوم حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به مرد فرمودند : آیا از قرآن چیزی می دانی ؟ عرض کرد آری ، حضرت فرمودند : زن را به همسری تو در آوردم به شرط اینکه آنچه از قرآن می دانی ( به عنوان مهریه ) به او تعلیم نمایی . (وسائل الشیعه – ج15 – ص3 )

سیره رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم چنین بودند که موانع ازدواج را برطرف می کرد تا جوانان بتوانند سریع ازدواج کنند تا جامعه رو به اصلاح و رشد حرکت کند و فساد اخلاقی در جامعه ریشه کن گردد . یکی از عللی که اسلام می گوید مهریه را سبک بگیرید به جهت آن است که پرداخت مهریه بر مرد واجب است . مرد باید چیزی را متقبل گردد که بتواند برداخت کند ، در بین عوام مردم مثل معروفی است که می گویند مهریه را که داده و که گرفته ، این حرف سخن باطلی است که شهرت یافته است .

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند : خداوند روز قیامت هر گناهی را ، مگر سه گناه ، می آمرزد .

( و این سه گناه ) : ندادن مهر زن ، غصب کردن مزد کارگر ، و فردی که انسان آزادی را ( به عنوان برده ) بفروشد .

در بیان دیگری حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند : دزدها سه گروه هستند ، کسی که زکات نمی دهد ، کسی که ( خوردن ) مهر زنها را حلال می کند و کسی که قرضی گرفته و قصد پرداخت ندارد .

حضرت امام صادق علیه السلام می فرمایند :

من تزوج امراة و لم ینو ان یوفیها صداقها فهو عندالله زان .

هر که با زنی ازدواج کند و تصمیم داشته باشد که مهریه او را نپردازد نزد خداوند زنا کار است .

( بنابراین لازم است که به هنگام تعیین مهریه توانایی پرداخت آن نیز در نظر گرفته شود تا مبلغی غبر واقعی که مرد می داند توان دادن آن را نخواهد داشت گفته نشود که البته شرعاً نیز این عقد بدون اشکال نخواهد بود )

نوع فایل: word

سایز:14.1 KB

تعداد صفحه:18



خرید فایل



لینک منبع :اهمیت و شرایط مهریه

اهمیت و شرایط مهریه - فایل ناب codepc.filenab.com/product-65126-takgikg.aspx‎Cachedاهمیت و شرایط مهریه شرایط مهریه مهریه مهر زنان علیم قرآن ازدواج روز قیامت شرعاً زنا کار ندادن مهر زن اوراق مشتقه تحقیق جزوه مقاله پایان نامه پروژه دانلود تحقیق دانلود جزوه ... اهمیت و شرایط مهریه - پت و مت - رز بلاگ - متفاوت ترین سرویس سایت ساز pat-o-mat2000.rozblog.com/post/.../اهمیت-و-شرایط-مهریه.html‎Cachedاهمیت و شرایط مهریه 1 . اهمیت و شرایط مهریه - صفحه اصلی - فایل ناب اهمیت و شرایط مهریه شرایط…,اهمیت و شرایط مهریه,پت و مت. اهمیت و شرایط مهریه maghaleshop.rozblog.com/post/.../-اهمیت-و-شرایط-مهریه-.html‎Cached19 ا کتبر 2016 ... اهمیت و شرایط مهریه دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 14 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 18 مهر زنان را زیاد نکنید که ... مهریه و اهمیت حقوقى آن در استحکام ازدواج | معرفت - صفحه نخست marifat.nashriyat.ir/node/367‎Cached Similar19 آگوست 2010 ... مهریه و اهمیت حقوقى آن در استحکام ازدواج ... مهریه به منظور ابراز اهمیت عقد، ازدواج، اکرام و احترام به شخصیت زن و اظهار حسن‌نیت ..... پس شرایط ماده 1085 ق. اهمیت و شرایط مهریه - فروشگاه اینترنتی شهر townstore.avablog.ir/post/3102/اهمیت+و+شرایط+مهریه‎Cached20 سپتامبر 2016 ... اهمیت و شرایط مهریه. مهر زنان را زیاد نکنید که موجب کدورت است یعنی کانون خانواده از اول باید به محور محبت و صفا بنیان گذاری شود نه به پشتوانه مهر ... ناموس خدایی ... - اهمیت و شرایط مهریه www.kawthar1392.blogfa.com/post/123‎Cached13 دسامبر 2013 ... اهمیت و شرایط مهریه. قال رسول الله : افضل نساء امتی اصبحهن وجهاً و اقلهن مهراً. پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمود : بهترین زن امت من فردی است که از ... مهریه حق قانونی زنان - آفتاب www.aftabir.com/articles/view/social/.../مهریه-حق-قانونی-زنان‎Cached15 ژانویه 2007 ... بحث مهریه که اسلام آن را جهت نقش و اهمیت والای زن و جایگاه مهم او در خانواده ... مهریه آورده شده است و مسایلی همچون شرایط مهریه، مدت تأدیه مهریه، وظیفه مرد در ... دایره المعارف اسلام پدیا » مهریه islampedia.ir/fa/1390/05/مهریه/‎Cached Similar6 آگوست 2011 ... اهمیت مهریه. (در حال تکمیل است) ... شرایط و مقدار مهریه. در مورد مهریه شرایطی باید رعایت شود: الف. مهریه باید مالیت و ارزش مالی داشته باشد؛ یعنی در ... مقاله مهریه - پژوهش سرا www.pajoohesh.in/مقاله-حقوق/41-مقاله-مهریه.html‎Cachedج - طلاق. گفتار چهارم: میزان مهریه. گفتار پنجم: اعسار از پرداخت مهریه. الف – اعسار از پرداخت مهریه. ب - اعسار و مستثنیات دین. گفتار ششم: اهمیت و شرایط مهریه از دیدگاه ... مهریه و اهمیت آن در اسلام www.hawzah.net/fa/Seminar/View/82470/مهریه-و-اهمیت-آن-در-اسلام‎Cachedمهریه و اهمیت آن در اسلام ... دیدگاه اهل سنت٬ ناتوانی زوج از پرداخت مهریه٬ شرایط مهریه٬ ملکیت در مهر٬ اختلاف درمهر٬ اختلافات زوجین درحقوق امامیه٬ اختلاف زوجین از دیدگاه اهل ...