دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

بررسی تاریخی تحول اقدامات تامینی تربیتی

بررسی تاریخی تحول اقدامات تامینی تربیتی

مقدمه

اقدامات تأمینی برای اولین‌بار در سال 1902 میلادی در قانون کشور نروژ پیش‌بینی شد. سپس در سال‌های 1908، 1930، 1927، 1933 به ترتیب در کشورهای انگلستان، بلژیک، سوئد، اسپانیا و آلمان نظام دوگانه اقدامات تأمینی- مجازات‌ها پذیرفته و به اجرا درآمد. بلژیک با وضع قانون 1930 (م) مشهور به «قانون دفاع اجتماعی» نگهداری بزهکاران غیرطبیعی به موجب حکم دادگاه را برای مدتی نامعین به منظور درمان و اصلاح آنها پیش‌بینی کرد.

برخی می‌گویند اقدامات تأمینی به وسیله حقوقدان سوئیسی کارل استوس ایجاد شده است1. اقدامات تأمینی از یافته‌های علم جرم‌شناسی و راه‌حل‌های پیشنهادی مکتب اثباتی (تحقیقی ایتالیایی) به منظور از بین بردن «حالت خطرناک» و پیشگیری از ارتکاب جرم مجدد است که از اواخر قرن نوزدهم میلادی مورد نظر تعداد زیادی از نظام‌های جزایی قرار گرفت. در قانون مجازات عمومی ایران نیز با اقتباس و الهام از قانون جزای فرانسه (مصوب 1810/م) صرفا مجازات و انواع مختلف آن را پیش‌بینی کرده بودند ولی بتدریج اشکال جدیدی از واکنش بر ضد جرم وارد مقررات کیفری ایران شد. اقدام تأمینی در کشور ما با اقتباس از قانون جزای 1937 میلادی سوئیس تهیه و در سال 1337 هجری شمسی به مجلس شورای ملی تقدیم شد و در نهایت در 21 ماده تحت عنوان «قانون اقدامات تأمینی» در مورخ 12/2/1339 به تصویب مجلسین وقت رسید.

در حال حاضر در اکثر کشورها اقدامات تأمینی و تربیتی با کمیت و کیفیت گوناگون مورد پذیرش واقع شده و به مرحله اجرا در آمده است، نکته قابل توجه آن است که مجازات بیشتر و غالبا بر ضد جرم داده می‌شود در صورتیکه جهت‌گیری اقدامات تأمینی که پیشگیری فردی است باید از کیفرها تفکیک و در بخش خاصی از قوانین جزایی پیش‌بینی شود. در واقع جهت‌گیری اقدامات تأمینی و تربیتی جلوگیری از حدوث جرایم با اعمال راه‌های اصلاحی، درمانی، تربیتی و یا خنثی کردن خطرهای احتمالی اشخاص و یا اشیا و مؤسسه‌هایی است که وضعیت خطرناک (مجرمانه) دارند. همچنین از جمله مسایل مهم سیاست جنایی کیفرزدایی می‌باشد که بدنبال اقدامی غیرکیفری درباره عمل بزهکارانه است که اقدامات تأمینی و تربیتی از ابزار مهم سیاست جنایی محسوب می‌شود.

1- تعریف

از اقدامات تأمینی و تربیتی تعریف‌های متعددی از سوی حقوقدانان و کارشناسان ارائه شده است که به برخی از مهم‌ترین و کامل‌ترین آنها اشاره می‌شود.

«اقدامات تأمینی یک سلسله تدابیر پیشگیرانه ناشی از واکنش جامعه برای جلوگیری از تکرار جرم از سوی مجرمان خطرناک که بنا به حکم قانون از جانب دادگاه رسیدگی کننده اتخاذ و درباره آنها اعمال می‌گردد.2

«اقدام تأمینی یک رشته وسایل دفاع اجتماعی است که به حکم قانون و توسط قاضی بر اثر وقوع جرم متناسب با وضع مزاجی و استعداد و منش و سوابق فرد خاطی و خطرناک بکار برده می‌شود تا او بهبود یابد و با اجتماع سازگار شود و دست به تکرار جرم نزند.3

«اقدام تأمینی عبارت است از واکنش حمایتی پیشگیرانه متضمن درمان و اصلاح مجرمی(چه مسئول و چه غیر مسئول) که در حالت خطرناک به سر می‌برد.4

بنابراین می‌توان اظهار داشت اقدامات تأمینی تدبیرهای فردی و یا وضعی الزامی بدون رنگ اخلاقی می‌باشند که در مورد افراد خطرناکی که نظم جامعه را با حالات و رفتار خود تهدید می‌کنند و یا نسبت به یک وضع خطرناک به موجب حکم دادگاه اتخاذ می‌شوند اطلاق می‌شود. حال با امعان نظر به تعریف این اقدامات به بیان خصایص و ویژگی‌های اقدامات تأمینی می‌پردازیم تا با دانستن این اوصاف توانایی تفکیک این اقدامات از مجازات‌ها را داشته باشیم.

2- ویژگی‌ها و خصایص اقدامات تأمینی (تربیتی):

اسم این اوصاف و خصیصه‌ها به شرح ذیل است

ترساننده نبودن، سخت و رنج‌آور نبودن، نامعین بودن مدت و زمان اقدامات، ملاک نبودن تقصیر جزایی، قابل تجدید نظر بودن، ترذیلی و تحقیرآمیز نبودن، تابع اصل شخصی بودن و برخی ویژگی‌های مشترکی که با مجازات‌ها دارند که، به موقع به آنها اشاره خواهد شد. اما بررسی مختصری پیرامون این ویژگی‌ها و اوصاف اقدامات تأمینی نگرش و بینش ما را نسبت به این اقدامات دگرگون و عمیق‌تر می‌کند.

اقدامات تأمینی برای اولین‌بار در سال 1902 میلادی در قانون کشور نروژ پیش‌بینی شد. سپس در سال‌های 1908، 1930، 1927، 1933 به ترتیب در کشورهای انگلستان، بلژیک، سوئد، اسپانیا و آلمان نظام دوگانه اقدامات تأمینی- مجازات‌ها پذیرفته و به اجرا درآمد.

نوع فایل: word

سایز:19.5 KB

تعداد صفحه:17



خرید فایل



لینک منبع :بررسی تاریخی تحول اقدامات تامینی تربیتی

بررسی تاریخی تحول اقدامات تامینی تربیتی - فروشگاه فایل رایگان tahghigh20.filenab.com/product-65132-takgikg.aspx‎Cachedقیمت فایل فقط 3,100 تومان. خرید. بررسی تاریخی تحول اقدامات تامینی تربیتی. مقدمه. اقدامات تأمینی برای اولین‌بار در سال 1902 میلادی در قانون کشور نروژ ... بررسی تاریخی تحول اقدامات تامینی تربیتی - فروشگاه اینترنتی شهر townstore.avablog.ir/.../بررسی+تاریخی+تحول+اقدامات+تامینی+تربیتی‎Cached20 سپتامبر 2016 ... مقاله«بررسی تاریخی تحولات اقدامات تأمینی¬وتربیتی، ماهنامه ... عربی، فرانسه و انگلیسی(قبولی در آزمون«DALF&DEL» دانشگاه تربیت مدرس و ... بررسی تاریخی تحول اقدامات تامینی تربیتی - همکاری در فروش فایل ... stufile.ir/.../بررسی-تاریخی-تحول-اقدامات-تامینی-تربیتی/2704‎Cachedبررسی تاریخی تحول اقدامات تامینی تربیتی. اقدامات تأمینی برای اولین‌بار در سال 1902 میلادی در قانون کشور نروژ پیش‌بینی شد. سپس در سال‌های 1908، 1930، ... دانلود بررسی تاریخی تحول اقدامات تامینی تربیتی - فایل ناب filedocx.blogsky.com/.../دانلود-بررسی-تاریخی-تحول-اقدامات-تامینی-تربیتی‎Cached3 ا کتبر 2016 ... بررسی تاریخی تحول اقدامات تامینی تربیتی. اقدامات تأمینی برای اولین‌بار در سال 1902 میلادی در قانون کشور نروژ پیش‌بینی شد سپس در سال‌های ... بررسی تاریخی تحولات اقدامات تامینی و تربیتی - پرتال جامع علوم ... www.ensani.ir/fa/content/7421/default.aspx‎Cachedفایل تمام متن: بررسی تاریخی تحولات اقدامات تامینی و تربیتی (نوع: PDF حجم: 167KB). منابع (نشریه):. اصلاح و تربیت 1384 شماره 40. نظرات بینندگان ... بررسی تاریخی تحولات اقدامات تامینی و تربیتی - پرتال جامع علوم ... www.ensani.ir/fa/content/7431/default.aspx‎Cachedفایل تمام متن: بررسی تاریخی تحولات اقدامات تامینی و تربیتی (2) (نوع: PDF حجم: 139KB). منابع (نشریه):. اصلاح و تربیت 1384 شماره 41. نظرات بینندگان ... بررسی تاریخی تحولات اقدامات تامینی و تربیتی (2) - پایگاه مجلات ... www.noormags.ir/.../بررسی-تاریخی-تحولات-اقدامات-تامینی-و-تربیتی-(2) مهدی دهشیری ; مجله: اصلاح و تربیت ; مرداد 1384 - شماره 41 ; بررسی تاریخی تحولات اقدامات تامینی و تربیتی - پایگاه مجلات ... www.noormags.ir/view/fa/articlepage/15879/12/text مهدی دهشیری ; مجله: اصلاح و تربیت ; تیر 1384 - شماره 40 ; صفحه 12. بررسی تاریخی تحول اقدامات تامینی تربیتی - دانلود پروژه و پایان نامه payanname2020.rozblog.com/.../-بررسی-تاریخی-تحول-اقدامات-تامینی-تربیتی-.html‎Cached19 ا کتبر 2016 ... بررسی تاریخی تحول اقدامات تامینی تربیتی دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 19 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 7 ... بررسی تاریخی تحول اقدامات تامینی تربیتی - گاوباز - رز بلاگ ... gavbaz95.rozblog.com/.../بررسی-تاریخی-تحول-اقدامات-تامینی-تربیتی.html‎Cachedبررسی تاریخی تحول اقدامات تامینی تربیتی 1 . بررسی تاریخی تحولات اقدامات تامینی و تربیتی…,بررسی تاریخی تحول اقدامات تامینی تربیتی,گاوباز.