دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

صادق هدایت و ادبیات جدید فارسی

صادق هدایت و ادبیات جدید فارسی

مطلب با گذار به دوره بعدی زندگی مرحوم هدایت پی گرفته می شودعنوان مطلب « آثار دوره جوانی » است :

(( هدایت نوشتن را از همان مدرسه آغاز کرد و در آن زمان دو جزوه منتشر کرد ، " رباعیات خیام " و " انسان و حیوان " که هر دو شناختی از تصورات و حالات آن هنگام او به دست می دهد که چشم پوشی از آن ممکن نیست و منبعی ارزشمند برای فهمیدن زندگی و کارهای بعدی اوست . ))

در مورد فعالیت مرحوم هدایت در مدرسه می توان به طور مثال به انتشار روزنامه دیواری « ندای اموات » در مدرسه ی دارالفنون اشاره کرد .

دکتر کاتوزیان در ادامه به تحلیل دو جزوه ی " رباعیات خیام " و " انسان و حیوان " می پردازند :

(( او رباعیات خیام را در سال ۱۳۰۲ و در هجده سالگی منتشر ساخت .

مقدمه ی این اثر نشان رشد فکری و روانی اوست و آگاهی گسترده اشاز منابع فارسی و عربی ، همچنین آشنایی او با منابع و افکار فرنگیرا ( شاید تا حدی عمدا ) به نمایش می گذارد . این اثر از جمیع جهات اثری چشمگیر است ، زیرا یک محقق با تجربه آن عصر هم نمی توانست شرح بهتری از زندگی و افکار خیام در همین مقیاس ارائه دهد .

راستی هم ، به لحاظ روش شناسی محکم تر و به لحاظ تحلیلی منزه تر از بسیاری از کارهای تحقیقی عاصر اوست . به راحتی می توان دریافت که آنچه از حقیقت در آن است نو نیست و آنچه نو در آن است عمدتا حقیقت ندارد . با این وصف ، آنچه نو و عمدتا دور از حقیقت است در ارتباط با شکل گیری دید هدایت از زندگی و مرگ فوق العاده راهگشا ست . ))

ایشان سپس به تفسیر رساله ی رباعیات خیام می پردازند و خواننده را با پایه هایی که این نوشته بر آن استوار است آشنا می کنند . به آن لحظاتی اشاره می کنند که :

(( درست از این نقطه است که خیام به تدریج به پس زمینه رانده می شود و افکار و حالات خود هدایت در لباس تفسیری از خیام روی صحنه می آید و حتی کمی جلوتر ، هدایت جوان با تمام نیرو جای خیام

را می گیرد . ))

ایشان در پایان به این نکته ی مهم اشاره می کنند که مرحوم هدایت در این رساله :

(( نکات غریبی در باره روحیه مغموم ، میل به افسردگی او ،خشم و ناامیدی از ظلم و « ریا کاری اطرافی های او » « لا ابالی بودنش نسبت به زندگی و زندگان » و « رنج هایی » که پیوسته آزارش می داد ، می گوید که بیشتر ما را از ساخت فکری و روانی هدایت جوان آگاه می کنند تا خیام و همین اشارت اولیه اما واضح ، در باره ی شخصیت کلی هدایت جای چندانی برای نظریه پردازی در باب علل اصلی اندیشه ها و حالات او در دوره های بعدی زندگی باقی نمی گذارد . زیرا همانطور که می بینیم ، حتی خیام را نیز نمی توان عامل موثر اصلی در شکلدادن به اندیشه های او به شمار آورد .

این خود هدایت است که از همان هجده سالگی می کوشد تا شخصیت خود ، افکار ، ترس ها ، رنج ها و ماتم زدگی هایش را درلباس تفسیری از خیام ابراز کند . ))

دکتر کاتوزیان با این جملات تفسیر خود را درباره ی رساله ی خیام به پایان برده و تحلیل رساله ی " انسان و حیوان " را آغاز می کنند :

(( رساله ی " انسان و حیوان " به مراتب طولانی تر است . می توان آن را پیش نویسی برای یک کار گسترده تر درباره ی گیاهخواری دانست که او پنج سال بعد در اروپا منتشر ساخت .



خرید فایل



لینک منبع :صادق هدایت و ادبیات جدید فارسی

صادق هدایت و ادبیات جدید فارسی :: سینماگران فیلسوف https://sepantabn.blog.ir/.../صادق%20هدایت%20و%20ادبیات%20جدید%20فارسی‎Cached۱ مطلب با کلمه‌ی کلیدی «صادق هدایت و ادبیات جدید فارسی» ثبت شده است - سینما ، فلسفه ، ادبیات. صادق هدایت و ادبیات جدید فارسی tahghigh20.filenab.com/product-65252-صادق-هدایت-و-ادبیات-جدید-فارسی.aspx‎Cachedصادق هدایت ادبیات جدید فارسی صادق هدایت و ادبیات جدید فارسی پروژه پژوهش مقاله جزوه تحقیق دانلود پروژه دانلود پژوهش دانلود مقاله دانلود جزوه دانلود تحقیق. صادق هدایت و ادبیات جدید فارسی » دانلود تحقیق ، پروژه کارآفرینی mihandocs.com/tags/صادق+هدایت+و+ادبیات+جدید+فارسی/‎Cachedمطلب با گذار به دوره بعدی زندگی مرحوم هدایت پی گرفته می شودعنوان مطلب « آثار دوره جوانی » است : (( هدایت نوشتن را از همان مدرسه آغاز کرد و در آن زمان دو جزوه منتشر کرد ... صادق هدایت و ادبیات جدید فارسی aylarjoon.rozblog.com/.../-صادق-هدایت-و-ادبیات-جدید-فارسی.html‎Cached5 نوامبر 2016 ... صادق هدایت و ادبیات جدید فارسی 1 . صادق هدایت و ادبیات جدید فارسی :: سینماگران فیلسوف ۱… صادق هدایت و ادبیات جدید فارسی | مرجع دانلود برنامه و بازی تاپ اندروید zabook.ir/2016/08/صادق-هدایت-و-ادبیات-جدید-فارسی/‎Cached18 آگوست 2016 ... دکتر کاتوزیان در ادامه به تحلیل دو جزوه ی ” رباعیات خیام ” و ” انسان و حیوان ” می پردازند : (( او رباعیات خیام را در سال ۱۳۰۲ و در هجده سالگی منتشر ... صادق هدایت و ادبیات جدید فارسی - همکاری در فروش فایل دانشجویی stufile.ir/product/24954/صادق-هدایت-و-ادبیات-جدید-فارسی/4141‎Cachedاین فایل زیپ بصورت ورد است و شامل 2بخش که یکی زندگی نامه و آثار او و دیگری یادداشتی بر داستان «فردا»ی صادق هدایت از محمد بهارلو. پرداخت و دانلود ... ادبیات - آثار صادق هدایت و ویژگی های آن adabiat2020.blogfa.com/post/30‎Cachedگرچه فضیلت تقدم نگارش داستان کوتاه فارسی، به سبک جدید، از آن جمالزاده است اما تبلور هنری داستان نویسی معاصر ایران را در آثار صادق هدایت باید دید. داستانهای ... صادق هدایت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/صادق_هدایت‎Cached Similarحجم آثار و مقالات نوشته شده دربارهٔ نوشته‌ها، نوع زندگی و خودکشی صادق هدایت بیان‌گر ... بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیّات جهانی آشنا می‌کرد. ..... رژیم جدید ملک را مصادره کرد و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار داد. سرشار: صادق هدایت فارسی بلد نبود - مشرق www.mashreghnews.ir/.../news/.../سرشار-صادق-هدایت-فارسی-بلد-نبود‎Cached Similarبرای اینکه هدایت با ادبیات داستانی گذشته ایران آشنایی نداشت. یعنی نسبت ... لذا اینکه عده‌ای هدایت را پدر داستان‌نویسی جدید ایران می‌دانند، کاملاً نادرست و جعلی است. صادق هدایت و تکامل نثر داستانی - BBC.com www.bbc.com/persian/arts/030216_mj-taj-hedayat1.shtml‎Cached16 فوریه 2003 ... به تایید اغلب محققین ادبیات قرن 20 ایران داستان نویسی جدید فارسی، به مفهوم اروپایی آن تنها در آثار خلاقانه صادق هدایت به مرحله تکامل خویش ...