دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

تحقیق بررسی ستون فلزی

تحقیق بررسی ستون فلزی


تعریف ستون فلزی:

ستون عنصری است که معولا به صورت عمودی در ساختمان نصب می شود و بارهای کف ناشی از طبقات به تیرو شاهتیر به آن منتقل می گردد وتوسط آن به پی و سپس به زمین انتقال می یابد.

شکل ستونها :

شکل سطح مقطع ستون ها معمولا به مقدار و وضعیت بار وارد شده بستگی دارد.برای ساختن ستونها ی فلزی ازانواع پروفیل ها و ورقها استفاده می شود.عموما ستونها از لحاظ شکل ظاهری به دو گروه تقسیم می شوند:

1- نیمرخ(پروفیل)نورد شده شامل انواع تیرهاوقوطی ها :

بهترین پروفیل نورد شده برای ستون؛تیرآهن بال پهن یاقوطی های مربع شکل است،زیرا از نظر مقاومت بهیر از مقاطع دیگر عمل می کند.ضمن اینکه یشتر مواقع عمل اتصالات تیرها به راحتی روی آنها انجام می گیرد.

2-مقاطع مرکب:

هرگاه سطح مقطع و مشخصات یک نیمرخ به تنهایی برای ایستایی یک ستون کافی نباشد،از اتصال چند پروفیل به کدیگر ستون مناسب آن ساخته می شود.

علل استفاده از مقاطع مرکب در ستون ها:

1- د رصورتی که سطح مقطع نیمرخ های نورد شده تکافوی سطح لازم را برای ستون نکند؛با ساختن مقطع مرکب سطح لازم ساخته می شود.

2- نیاز اجباری به مقاطع با شکل های هندسی خاص از نظر اتصالات دیگر به ستون

چگونگی ساخت ستون(مقاطع مرکب):

ستون ها ممکن است بر حسب نیاز با ترکیب واتصالات متنوع از انواع پروفیلهای مختلف ساخته شوند،اما رایج ترین اتصالها برای ساخت ستون ها سه نوع است:

الف)اتصال دو پروفیل به یکدیگر به طریقه دوبله کردن

ب)اتصال دو پروفیل با یک ورق سراسری روی بالها

ج)اتصال دو پروفیل با بستهای فلزی(تسمه)

شیوه ساختن ستون نوع" الف":

ابتدا دو تیر آهن در کنار یکدیگر وبرروی سطح صاف بهم چسبیده گردیده،سپس دو سر ووسط ستون ها را جوش داده و ستونها برگردانده می شوند و مانند قبل جوشکاری صورت می گیرد.آن گاه ستون معکوس و در قسمت وسط جوشکاری می شود.همین کار را در سوی دیگر ستون انجام می دهند و به این ترتیب جوشکاری ادامه می یابد تا جوش مورد نیا ستون تامین گردد.




خرید فایل



لینک منبع :تحقیق بررسی ستون فلزی

تحقیق بررسی ستون فلزی - فروشگاه فایل رایگان - فایل ناب tahghigh20.filenab.com/product-65320-soton-felezi.aspx‎Cachedستون فلزی ستون تحقیق ستون فلزی بررسی ستون فلزی تحقیق ستون بررسی ستون انواع ستون تحلیل ستون ستون گذاری تعریف ستون فلزی دانلود تحقیق ... تحقیق بررسی ستون فلزی - گزارش - تبلیغات متنی شما 20proje20.rzb.emeg.ir/post530266.html‎Cachedبازدید: 2 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 418 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 13. تحقیق بررسی ستون فلزی در 13 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc ... مقاله بررسی رفتار ستون های فولادی پرشده با بتن و تقویت شده با ... www.civilica.com/Paper-NCCE03-NCCE03_011=بررسی-رفتار-ستون-های-فولادی-پرشده-با-بتن-و-تقویت-شده-با-مقاطع-فولادی-SR-CFT.html‎Cached Similarمقاله بررسی رفتار ستون های فولادی پرشده با بتن و تقویت شده با مقاطع فولادی ( SR-CFT), در سومین کنگره ملی مهندسی عمران (03rd National Congress on Civil ... مقاله بررسی آزمایشگاهی رفتار خمشی اتصالات مرکب ستون بتنی با ... www.civilica.com/Paper-NCCICI04-NCCICI04_008=بررسی-آزمایشگاهی-رفتار-خمشی-اتصالات-مرکب-ستون-بتنی-با-تیرفلزی.html‎Cached Similarمقاله بررسی آزمایشگاهی رفتار خمشی اتصالات مرکب ستون بتنی با تیرفلزی, ... بتنی نسبت به ستون فلزی، نیاز به یک اتصال مرکب متشکل از ستون بتنی و ... [PDF] ﻫﺎﻱ ﺩﻭﺟﺪﺍﺭﺓ ﻓﻮﻻﺩﻱ ﺍﻱ ﺳﺘﻮﻥ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺳﺎﺯﻩ ﭘﺮ ﺷﺪ - نشریه مهندسی عمران و نقشه ... https://jcse.ut.ac.ir/article_22029_3748f662d78a27a35fdfd2049b9e4f2b.pdf‎Cached۰۴۱۲. , mrchenaghlou@sut.ac.ir. Email: ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺳﺎﺯﻩ. ﺍﻱ ﺳﺘﻮﻥ. ﻫﺎﻱ ﺩﻭﺟﺪﺍﺭﺓ ﻓﻮﻻﺩﻱ ... ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭ. ﺳﻲ ﻗﺮﺍﺭ. ﮔﺮﻓﺘ. ﻪ ﺍﺳﺖ . ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺣﺎﺿﺮ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻲ. ﺩﻫﻨﺪ. ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺳﺘﻮﻥ. ﻫﺎ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﺘﻮﻥ. ﻫﺎﻱ. سازه فولادی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سازه_فولادی‎Cached Similarاما رایجترین اتصال برای ساخت ستون‌ها سه نوع است ... ستون و ابعاد ستون را با دقت بررسی کرد؛ سپس با توجه ... دانلود مقاله بررسی اتصالات نوین مرکب تیر فلزی به ستون بتنی mag-iran.com/دانلود-مقاله-بررسی-اتصالات-نوین-مرکب-ت.htm‎Cachedخلاصهاتصال نقطه ای با تمرکز نیرو می باشد که ماکزیمم نیروهای برشی و خمشی در این ناحیه اتفاق می افتد . در اتصالات بتنی با توجه به کوچک بودن ناحیه اتصال و در ... بررسی نحوه اتصال (ستون فولادی به ستون بتنی) - پژوهشگاه علوم و ... ganj.irandoc.ac.ir/articles/791559‎Cachedهدف از انجام این تحقیق، بررسی روش‌های کاربردی قابل اطمینان و اقتصادی برای اتصال ستون فولادی از قاب خمشی فوقانی به ستون بتنی از قاب خمشی تحتانی، در تراز ... تحقیق ستون های فلزی - پروژه ها - کتاب www.takbook.com/best/book/تحقیق-ستون-های-فلزی/‎Cachedاین تحقیق به بررسی ستون های فلزی میپردازد و برای رشته عمران مناسب میباشد بصورت فایل ورد میتوانید این تحقیق کامل را دانلود نمایید.فهرست مطالب تحقیق نیز ... تحقیق ستون های فلزی - پروژه ها - کتاب www.takbook.com/best/تحقیق-ستون-های-فلزی/‎Cachedتحقیق ستون های فلزی این تحقیق به بررسی ستون های فلزی میپردازد و برای رشته عمران مناسب میباشد بصورت فایل ورد میتوانید این.