دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

تحقیق سیمان

تحقیق سیمان



سیمان

اگر از مخلوطی از سنگ آهک، خاک رس با گچ در کوره دوار با حرارت زیاد پخته شود و بعد با مقدار کمی گچ از طریق آسیاب کردن به پودر تبدیل شود، محصول بدست آمده سیمان خواهد بود. زمانی که سیمان با آب مخلوط شود واکنش شیمیایی آغاز میگردد و برروی سطح هر دانه سیمان، محصولات حاصل از هیدراته شدن پدید می آید. که بر اثر اتصال این محصولات به یکدیگرتمام دانه ها با هم ارتباط می‌یابند. براثر این ارتباط بتون سفت و سخت شده در نهایت، مقاومت حاصل می شود.

این واکنشهای شیمیایی (هیدراتاسیون ) نامیده می شود که با تولید حرارت همراه است. البته در قطعات نازک، مانند دیوارهاو یا دال ها (تا 200 میلیمتر ضخامت ) حرارت حاصل از هیدراتاسیون به سرعت از بین می رود. پس از قالب برداری دیوارهایی با ضخامت 200 میلیمتر و بیشتر، حتی پس از 24 ساعت اززمان بتون ریزی چنانچه سطح آن لمس گردد، دمای بتون احساس می شود.

کارخانه سیمان سازی

روش تولید سیمان به این صورت است که باتدا مواد خام آسیاب کرده و بعد آنها را با نسبتهای معین بطور کامل مخلوط می کنند و در مرحله بعد در یک کوره بزرگ دوار (دوران کننده) در درجه حرارت حدود 1300 تا 1400 درجه سانتیگراد حرارت می دهند. در این درجه حرارت به مرز ذوب شدن رسیده و بخشی از آنها ذوب می شوند و سبب ایجاد گلوله هایی به نام کلینکر می شود. کلینکر را سرد کرده و مقدار کمی سنگ گچ (1 تا2 درصد) به آن می افزایند و سپس آن را آسیاب می کنند تا بصورت پودر نرم درآید. محصول به دست آمده سیمان پرتلند تجارتی است که به میزان بسیار وسیع در سراسر جهان تولید و مصرف می شود. مخلوط و آسیاب کردن مواد خام را می توان یا در آب و یا در حالت خشک انجام داد که به همین جهت روشهای تر و خشک به وجود آمده است. روشهای واقعی تولید به ماهیت مواد خام مصرف شدهنیز بستگی خواهد داشت.

روش تر: مواقعی که از سنگ آهک سست استفاده می شود، ابتدا آن را خرد کرده سپس به وسیله آسیاب شوینده در آب پخش می کنند (این آسیاب بصورت گداول مدوری است که در آن بازوهای شعاعی حامل میله های به هم زن در گردش هستند، در اثر برخورد میله ها با قطعات،‌ مواد جامد آنها را خرد می کنند) خاک رس نیز ابتدا خرد شده، سپس در یک آسیاب مشابه، با آب مخلوط می شود. دو مخلوط به نحوی پمپ می شوند که با نسبتهای قبلاً تعیین شده با یکدیگر مخلوط شده و از میان یک سری صفحات مشبک عبور کنند. دوغاب سیمان حاصل به داخل مخازن مخصوصی می ریزد (وقتی از سنگ آهک استفاده می شود ابتدا کوه را منفجر کرده و قطعات سنگی حاصل را در سنگ شکنها تا اندازه مورد نظر خرد کرده، مواد خرد شده را با خاک رسی که در آب حل شده داخل آسیابهای گلوله ای می ریزند. در این حالت سنگ آهک کاملاً نرم شده و دوغاب سیمان حاصل به داخل مخازن نگهداری پمپ می شود). از این مرحله به بعد، بدون توجه به ماهیت اصلی مواد خام،‌روشها یکسان خواهند بود.

تعریف: دوغاب مایعی است که از خامه رقیق تر و شل تر می باشد و مقدار آب آن از بین 35 تا 50 درصد است و تنها بخش کوچکی از مواد آن،‌ حدود 2% بزرگتر از 90 میکرون (مانده روی الک نمره 17 ASTN ) است. معمولاً تعداد زیادی مخزن برای نگهداری دوغاب وجود دارد وبه وسیله همزنهای مکانیکی، دمیدن هوای فشرده، از ته نشین شدن مواد جامد معلق در دوغاب جلوگیری به عمل می آید. همان طور که قبلاً ذکر شد، مقدار آهک موجود تابعی از نوع مواد آهکی و رسی اولیه است. تنظیم نهایی جهت انجام ترکیبات شیمیایی لازم را از مخلوط کردن دوغابهای مخازن مختلف به دست می آورند. دوغاب حاوی مقدار آهک لازم به داخل کوره دوار ریخته می شود. این کوره استوانه فولادی بزرگی است که داخل آن با آستری از مواد نسوز پوشیده شده و قطر آن تا 5/7 متر و طول آن تا 230 متر می رسد. استوانه حول محور خود که با افق زاویه ای کوچک می سازد، به آهستگی می چرخد. دوغاب حاوی مقدار آهک لازم به داخل کوره دوار ریخته می شود. این کوره استوانه فولادی بزرگی است که داخل آن با آستری از مواد نسوز پوشیده شده و قطر آن تا 5/7 متر و طول آن تا 230 متر می رسد. استوانه حول محور خود که با افق زاویه ای کوچک می سازد، به آهستگی می چرخد. دوغاب از انتهای فوقانی کوره وارد می شود و گرد زغال به وسیله هوای فشرده از انتهای تحتانی (جایی که درجه حرارت به 1400 الی 1500 درجحه سانتیگراد می رسد) به داخل کوره پاشیده می شود. (زغال نباید خاکستر زیادی ایجاد کند. مقدار مصرف آن نیز برای یک تن سیمان بین 190 تا 350 کیلوگرم است) می توان مواد نفتی (150 لیتر در هر تن سیمان) یا گاز طبیعی را جایگزین گرد زغال کرد.



خرید فایل



لینک منبع :تحقیق سیمان

??== Civil + Architect - تحقیق سیمان - blogfa.com civilarc.blogfa.com/post-40.aspx‎Cachedسیمان چیست؟ سیمان ها مواد چسبنده ای هستند که قابلیت چسباندن ذرات به یکدیگر و بوجود اوردن جسم یک پارچه از ذرات متشکله را دارند . سیمان در بتن کاربرد دارد و ... ??== Civil + Architect - تحقیق سیمان - blogfa.com civilarc.blogfa.com/post-44.aspx‎Cachedتحقیق سیمان. سیمان. سیمان به عنوان یک کالای استراتژیک نقش بسیار مهمی درپیشبرد اهداف عمرانی کشوردارد. درعین حال فرآیند تولید این محصول راهبردی مشکلات عمده ... YAHoO - تحقیق درباره سیمان برای رشته عمران gamenetyahoo.blogfa.com/post-1393.aspx‎Cached Similarسیمان. لغت سیمان از یک لغت لاتین به نام سی منت(cement) گرفته شده است و ماده ای است که دارای خاصیت چسبانندگی مواد را به یکدیگر دارد ودر حقیقت واسطه چسباندن ... سیمان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سیمان‎Cached Similarسیمان ماده‌ای چسبنده‌است که قابلیت چسبانیدن ذرات به یکدیگر و بوجود آوردن جسم ... این اکتشاف در پی تحقیقات او برای ربودن جایزه مسابقه‌ای بود که تحت عنوان ... ‎۱ تاریخچه سیمان - ‎۲ اجزای تشکیل دهنده سیمان - ‎۳ انواع سیمان - ‎۴ روشهای ساخت سیمان[DOC] سیمان shahroodut.ac.ir/fa/download.php?id=1111119138‎Cached Similar2 1 تاریخچه سیمان پرتلند[2]. یکی از مهمترین مشکلات سیمان گلی، عدم مقاومت در برابر آب بود. این مهم بشر را بر آن داشت تا تحقیقات گوناگونی جهت دسترسی به سیمان ... فرآیند تولید سیمان - تحقیق مقاله مطلب www.wikipedia-org.blogsky.com/1390/01/23/post-336/‎Cached12 آوریل 2011 ... سیمان چگونه تولید می شود؟ مقدمه قبل از شناخته شدن سیمان ، از ملاتهای آهکی برای کارهای ساختمانی استفاده می گردید ، ولی بعد از شناخت خواص سیمان و ... تحقیق در مورد سیمان پرتلند - دانلود مقاله mag-iran.com/تحقیق-در-مورد-سیمان-پرتلند.htm‎Cached Similarسیمان چیست؟ از زمان باستان کاربرد مواد سیمانی سابقه ای طولانی دارد. مصریان قدیم از سنگ گچ ناخالص پخته استفاده می کردند. یونانی ها و رومی ها سنگ اهک پخته را ... تحقیق سیمان - شعبه ویژه و ایستگاه ناب و تمام عیار فایل مستانه آنلاین mastanehinline.filenab.com/product-63208-takgikg.aspx‎Cachedتحقیق سیمان سیمان سی‌منت صنایع ساختمانی سیمانهای آهکی سیمان پرتلند ساختار سیمان سنگ و آهک آلومینا سیلیسی سیلیکات تحقیق جزوه مقاله پایان نامه پروژه ... تحقیق سیمان sakhtblog.lineblog.ir/tag/تحقیق+سیمان‎Cachedپاور پوینت آماده سیماندارای فهرست زیر —تاریخچه —تعریف سیمان —ترکیبات سیمان —مراحل تولید سیمان —روشهای ساخت سیمان —انبار کردن سیمان —کوره های ... [PDF] مقاله تاریخچه www.cementechnology.ir/Cement/Cement.6.pdf‎Cached Similarﺗﺎرﯾﺨﭽﻪ ﺻﻨﻌﺖ ﺳﯿﻤﺎن. در اﯾﺮان و ﺟﻬﺎن. ﺗﻬﯿﻪ و ﺗﻨﻈﯿﻢ. : ﮔﺮوه ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻣﺎﻫﻨﺎﻣﻪ ﻓﻦ آوری ﺳﯿﻤﺎن. ﻣﻬﻨﺪس ﺣﺴﯿﻦ ﭼﻬﺮﮔﺎﻧﯽ www.cementechnology.ir cement technology magazine: 021-22883306, ...