دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

صنعت ساختمان و توسعه پایدار

صنعت ساختمان و توسعه پایدار



چکیده

توسعه پایدار و محیط زیست توجه متخصصان در صنعت ساختمان را به خود جلب کرده در حالی که در کشور ما صنعت ساختمان در حال بکارگیری مصالح ساختمانی مدرن با استفاده از روش های ساخت وساز سنتی است.

که این شیوه ساخت وساز در کشور دارای مشکلات کمی و کیفی می باشد. علاوه بر این استفاده از کارگران غیرماهر و سازگار نبودن سیستم رایج برای کارگذاری عایق حرارتی دلیل ناکارایی سیستم رایج می باشد. عوامل فوق مشکلات محیط زیست و توسعه پایدار در صنعت ساختمان سازی کشور است که نیازمند مطالعه و تحقیق و ارائه راهکارهای مناسب جهت تعیین معیار برای انتخاب مصالح مناسب و سیستم ساختمانی کارآمد برای اهداف مختلف و در اقلیم های متفاوت است.

در شکل1: سیر تولید، استخراج، استفاده، به کارگیری مجدد، بازسازی، بازیافت و در نهایت تبدیل آن به ضایعات پرکننده زمین نشان داده می شود (دومین چرخه شکل دهنده طبیعت که معمارش خود ما هستیم)

شکل 1: گردش مواد در محیط زیست [3]

در رشته معماری نیز به طور گسترده حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار توجه متخصصان را به خود جلب کرده مخصوصاً گفته می شود طرح نامناسب معمار تأثیر جبران ناپذیری بر محیط زیست خواهد گذاشت.

درک توسعه پایدار در ساختمان دستخوش تغییراتی در سال های اخیر شده است.

در ابتدا موضوع تأکید بر محدودیت منابع و در دهه گذشته تأکید بر مسائل تکنیکی موضوع در ساختمان سازی مثل تکنیک های ساخت، قطعات و مصالح و انرژی بر اساس مفهوم طرح مطرح شد. امروزه نیز درک قابل توجهی از موضوعات غیرتکنیکی رشد کرده است. همچنین مسائل اقتصادی و توسعه اجتماعی به نوعی مطرح است [1]. حال در این بخش متخصصان درصدد استفاده از راهکارهایی چون انتخاب مصالح مناسب هستند و با اعمال روش هاش جدید مهندسی (روش تولید صنعتی، پیش ساخته) دست یابی به اهداف بلندمدت زیست محیطی و توسعه پایدار در صنعت ساختمان را پیگیری می کنند [2].

توسعه پایدار

توسعه پایدار، در صنعت ساختمان سیاست محوری در جوامع قرار گرفته است. البته تا مدتی ماهیت این ساست در بین دولتمردان و متخصصان نامشخص بود. برای آشنایی با اهداف اصلی این تفکر سئوالاتی به شرح ذیل مطرح شد:

- آیا ما مطمئن ترین و مناسب ترین نوع مصالح را به کار می بریم؟

- آیا ما با اصول اولیه پایداری آگاهی کامل پیدا کرده ایم؟

- آیا مصالح ساختمانی انتخاب شده شرایط خوبی برای اجرا فراهم می کنند؟

- آیا زمانی که عمر مفید ساختمان تمام می شود می توان قطعات ان را دوباره به مصرف رساند؟

اخیراً تکنیک (life cycle Assessment) LCA ارزیابی فوق را به شکل کمیتی امکان پذیر می کند، در واقعLCA کنترل کننده سیر تکاملی و نحوه به کارگیری مواد از گهواره تا گور و نیز وسیله ای برای تعیین ضایعات زیست محیطی مواد است.

نقش فولاد در توسعه پایدار

مطالعات نشان می دهد یکی از مصالح ساختمانی که بازیافت آن نسبت به دیگر مصالح بهتر است و همچنین نیازهای محیط زیست و توسعه پایدار پاسخ مثبت می دهد فولاد است.

ساخت مسکن و فن آوری

آمارها نشان می دهد ساخت و ساز مسکن نقش اساسی در آلودگی هوا، گسترش بکارگیری مصالح مناسب و روش های نوین ساخت و ساز ساختمان دارد. زیرا بیشترین ساخت و ساز در مسکن می باشد. از قرن ها پیش ساخت و ساز واحد مسکونی بر اساس مصالح قابل دسترس و سنت ها، فرهنگ ها و عوامل اجتماعی صورت می گرفت. فن آوریبر این روند تأثیر گذاشته به طوری که استفاده از مصالح مناسب غیرمنطقه ای برای حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار را توجیه پذیر کرده است و باعث شده است، حفاظت از منابع طبیعی و استفاده بهینه از انرژی به شکل مناسبی امکان پذیر شود.



خرید فایل



لینک منبع :صنعت ساختمان و توسعه پایدار

SID.ir | صنعت ساختمان و توسعه پایدار fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=47022‎Cached Similarتوسعه پایدار و محیط زیست در فعالیت های صنعت ساختمان توجه متخصصان امر را در اغلب کشورهای جهان به خود جلب کرده است. از مشخصه های بارز و مشکل ساز صنعت ... مقاله صنعت ساختمان سازی و توسعه پایدار - سیویلیکا www.civilica.com/Paper-RCCESDA01-RCCESDA01_016=صنعت-ساختمان-سازی-و-توسعه-پایدار.html‎Cached Similar Rating: 1 - 1 vote مقاله صنعت ساختمان سازی و توسعه پایدار, در اولین همایش منطقه ای مهندسی عمران با رویکرد توسعه پایدار (The First Regional Conference of Civil Engineering With ... صنعت ساختمان و توسعه پایدار | فلاح | صفه sofeh.sbu.ac.ir/article/view/1663‎Cachedتوسعه پایدار و محیط زیست در فعالیت های صنعت ساختمان توجه متخصصان امر را در اغلب کشورهای جهان به خود جلب کرده است. از مشخصه های بارز و مشکل ساز صنعت ... توسعه پایدار و صنعت ساختمان - انجمن مفاخر معماری ایران ammi.ir/اخبار-و-مقالات/مقالات...و.../توسعه-پایدار-صنعت-ساختمان/‎Cached Similarموضوع توسعه پایدار در ارتباط با محیط زیست در سال¬های اخیر و در پی اتفاقاتی که برای سیاره زمین روی داده، بسیار مورد توجه قرار گرفته است و نگرانی¬هایی را به ... مقاله صنعت ساختمان و توسعه پایدار - فراسوی دانش farasu.blogsky.com/1395/.../مقاله-صنعت-ساختمان-و-توسعه-پایدار‎Cachedزیباترین لحظات آرزوی قلبی ما برای شما هموطن عزیز است. از اینکه جهت دریافت مقاله صنعت ساختمان و توسعه پایدار وارد سایت ما شده اید سپاسگذاریم. جهت مشاهده ی ... صنعت ساختمان و توسعه پایدار - فایل ناب archive.filenab.com/product-65327-sanat-sakhteman-va-tose-paydar.aspx‎Cachedصنعت ساختمان و توسعه پایدار. چکیده. توسعه پایدار و محیط زیست توجه متخصصان در صنعت ساختمان را به خود جلب کرده در حالی که در کشور ما صنعت ساختمان در حال ... [PDF] توسعه پایدار ضرورت توسعه صنعت ساختمان کشور - دکتر روانشادنیا www.ravanshadnia.ir/file/PIM_BIM_Sabz_Bana_Ravanshadnia.pdf‎Cachedساختمان می تواند با مدیریت. یکپارچه پروژه به ساخت یک. ساختمان پایدار کمک کند؟ دکتر مهدی روانشادنیا. عضو هیأت علمی دانشگاه و عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ... مقاله صنعت ساختمان و توسعه پایدار – فایل و مقالات www.newfilestant.ir/paper1917.html‎Cached26 سپتامبر 2016 ... مقاله صنعت ساختمان و توسعه پایدار. کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول ... مقاله صنعت ساختمان و توسعه پایدار | نوین مقاله www.novinmgali.ir/?p=205‎Cachedمقاله صنعت ساختمان و توسعه پایدار. نوامبر 1st, 2016 دیدگاه‌ها خاموش. دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید نام محصول دانلودی: مقاله صنعت ساختمان و توسعه پایدار پرتال جامع علوم انسانی - صنعت ساختمان و توسعه پایدار www.ensani.ir/fa/content/7884/default.aspx‎Cachedچکیده: توسعه پایدار و محیط زیست در فعالیت های صنعت ساختمان توجه متخصصان امر را در اغلب کشورهای جهان به خود جلب کرده است . از مشخصه های بارز و مشکل ساز ...