دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

مالیات بر درآمد مشاغل

مالیات بر درآمد مشاغل

این نوع مالیات را افرادی که اصطلاحا به آنها کسبه، اصناف، پیشه وران، صنعت گران گفته می شود و یا سایر افرادی که به صورت شخص حقیقی بابت درآمد حاصل از اشتغال به مشاغل آزاد و بطور انفرادی یا با مشارکت مدنی پرداخت می نمایند تشکیل می دهند. کسبه، بازرگانان، صاحبان بیمارستانها، دفاتر اسناد رسمی و پزشکان و دندانپزشکان ، وکلا و کلیه مشاغلی که در ماده 96 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 3/12/66 و اصلاحیه مصوب 27/11/1380 ذکر شده اند مشمول فصل مالیات بر درآمد مشاغل هستند.

رسیدگی و نحوه تعیین درآمد مشمول مالیات مشاغل

نحوه تعیین درآمد مشمول مالیات

الف – با قبولی دفاتر و یا قبولی درآمد مشمول مالیات مندرج در اظهارنامه .

(سایر درآمدها + فروش کالا و خدمات) = (استهلاک + هزینه ها) - درآمد مشمول مالیات

ب – از طریق علی الرأس در صورت عدم رعایت موارد زیر ، درآمد صاحبان مشاغل به صورت علی رأس تشخیص خواهد شد.

ب-1- درصورتی که تا موعد مقرر ترازنامه و حساب سود و زیان و یا حساب درآمد و هزینه و حساب سود و زیان، حسب مورد تسلیم نشده باشد.

ب – 2- درصورتی که مؤدی به درخواست کتبی اداره امور مالیاتی مربوط از ارائه دفاتر و یا مدارک حساب در محل کار خود خودداری نماید.

ب – 3- درصورتی که دفاتر و اسناد و مدارک ابرازی برای محاسبه درآمد مشمول مالیات به نظر اداره امور مالیاتی غیرقابل رسیدگی تشخیص شود و یا به علت عدم رعایت موازین قانونی و آئین نامه مربوط مورد قبول واقع شود.

تکلیف مؤدیان

صاحبان مشاغی که مکلفند اسناد و مدارک مثبته برای تشخیص درآمد مشمول مالیات خود را نگاهداری کنند به سه گروه به شرح ذیل تقسیم می شوند.

الف – صاحبان مشاغلی که مکلف به ثبت فعالیتهای شغلی خود در دفاتر روزنامه و کل موضوع قانون تجارت هستند، مانند بازرگانان ، صاحبان موسسات حسابرسی، حسابداری، مهندسی، تبلیغاتی و بازاریابی و حمل و نقل موتوری ... و صاحبان کارخانه ها و واحدهای تولیدی، بیمارستانها، متلها و هتلها ، مراکز آموزشی و... و بانکداران و عمده فروشیها و... (ماده 96ق.م.م)

ب – صاحبان مشاغلی که مکلف به ثبت فعالیتهای شغلی خود در دفاتر درآمد و هزینه می باشند مانند : صاحبان کارگاههای صنعتی، مشاغل ساختمانی، مراکز فرهنگی، سینماها، مشاغل فیلمبرداری، مهمان سراها، دفاتر اسناد رسمی، آزمایشگاهها، نمایشگاههای اتومبیل ، تعمیرگاه های مجاز و... سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر و عاملان فروش و فروشنده آهن آلات و دلالان و حق العمل کاران و.. (ماده 96 ق.م.م)

ج –صاحبان مشاغلی که مشمول مقررات بندهای (الف) و (ب) فوق نیستند و مکلفند صورت خلاصه وضعیت درآمد و هزینه خود را طبق نمونه های تعیین شده از طرف سازمان امور مالیاتی نگاهداری کنند.

صاحبان مشاغل مکلف اند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیتهای شغلی هر سال خود را تا آخر تیرماه سال بعد به اداره امور مالیاتی محل شغل خود تسلیم و مالیات متعلق را به نرخ ماده 131 پرداخت نمایند.

اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل شامل ترازنامه و حساب سود و زیان با حساب درآمد و هزینه یا خلاصه وضعیت درآمد و هزینه حسب مورد خواهد بود.

صاحبان مشاغل مکلفند ظرف مدت چهارماه از تاریخ شروع فعالیت مراتب را کتبا به اداره امور مالیاتی محل اعلام نمایند.

نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی موضوع ماده 131

تا میزان 30.000.000 ریال درآمد مشمول مالیات سالانه به نرخ 15%

تا میزان 100.000.000 ریال نسبت به مازاد 30.000.0000 به نرخ 20%

تا میزان 250.000.000 ریال نسبت به مازاد 100.000.000 به نرخ 25%

تا میزان 1.000.000.000 ریال نسبت به مازاد 250.000.000 به نرخ 30%

نسبت به مازاد یک میلیارد ریال به نرخ 35%

معافیت مالیاتی و هزینه های قابل قبول

معافیت مالیاتی

درآمد سالانه مشمول مالیاتی صاحبان مشاغل که اظهارنامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم کرده اند تا میزان معافیت سال 1384- 22.800.000 ریال از پرداخت مالیات معاف و مازاد آن به نرخ ماده 131 مشمول مالیات خواهد بود.

هزینه های قابل قبول

هزینه درمانی پرداختی هر مؤدی بابت معالجه خود یا همسر و اولاد و پدر و مادر و برادر و خواهر تحت تکفل در یک سال مالیاتی و با رعایت شرایط مندرج در ماده 137 قانون مالیاتهای مستقیم از درآمد مشمول مالیات مؤدی کسر می گردد (جهت اخذ اطلاعات کامل تر با وحدهای مشاوره مالیاتی تماس حاصل نمایید)

مراجع حل اختلاف

در مواردی که برگ تشخیص مالیات صادر و به مودی ابلاغ می شود، چنانچه مؤدی نسبت به آن معترض باشد می تواند ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ شخصا یا بوسیله وکیل تام الاختیار خود به اداره امور مالیاتی مراجعه و با ارائه دلایل و اسناد و مدارک کتبا تقاضای رسیدگی مجدد نماید. در صورتی که دلایل و اسناد و مدارک ابزاری در تعدیل درآمد مورد توافق رئیس امور مالیاتی و مؤدی قرار گیرد درآمد مشمول مالیات تعیین شده قطعی می گردد.

هرگاه دلایل و اسناد و مدارک ابزاری در رد یا تعدیل درآمد مندرج در برگ تشخیص موثر واقع نگردد پرونده به هیأت حل اختلاف مالیاتی ارجاع خواهد گردید و رأی هیأت با اکثریت آراء قطعی و لازم الاجرا است.

مؤدی ظرف یکماه از تاریخ ابلاغ رأی قطعی هیأت حل اختلاف مالیاتی می تواند به استناد عدم رعایت قوانین و مقررات موضوعه یا نقص رسیدگی، با اعلام دلایل کافی به شورای عالی مالیاتی شکایت و نقص رأی و تجدید رسیدگی را درخواست کند.



خرید فایل



لینک منبع :مالیات بر درآمد مشاغل

مالیات - مالیات بر درآمد مشاغل maliyat.blogfa.com/page/33.aspx‎Cached Similarمالیات بر درآمد مشاغل. این نوع مالیات را افرادی که اصطلاحا به آنها کسبه، اصناف، پیشه وران، صنعت گران گفته می شود و یا سایر افرادی که به صورت شخص حقیقی بابت ... 53 . بخش چهارم – نکات اساسی در مالیات بر درآمد مشاغل - فارسی www.intamedia.ir/fileupload/tlaws4.pdf‎Similar مالیات بر درآمد مشاغل , اصلاح ماده 104 قانون مالیاتهای مستقیم و - سایت ... saberiali.blogsky.com/1391/08/15/post-656/‎Cached Similarمالیات بر درآمد مشاغل , اصلاح ماده 104 قانون مالیاتهای مستقیم و - سایت تخصصی حسابداران خبره ایران - ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین. دانستنی های مالیاتی (قسمت چهارم )نکات اساسی در مالیات بر درآمد مشاغل www.accpress.com/.../دانستنی-های-مالیاتی-قسمت-چهارم-نکات-اس/‎Cached Similarاز این رو، در این بخش به اجمال به بیان پاره ای از مواد و بندهای مهم قانونی در بخش مالیات بر درآمد مشاغل می پردازیم. اول: اشخاص مشمول مالیات بر درآمد مشاغل شخص یا اشخاص ... مالیات بر درآمد مشاغل | پورتال اداره کل امور مالیاتی استان آذربایجان شرقی www.eata.ir/fa/download/358‎Cachedآشنایی با مفاد و مقررات مالیات بر درآمد مشاغل. بروشور مالیاتی. ارتباط با مدیران سازمان · صندوق پست الکترونیکی · پرسش از کارشناس مالیاتی · طرح تکریم ارباب ... سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی www.tax.gov.ir/‎Similar مالیات بر درآمد مشاغل - اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان isf-maliat.ir/مالیات-بر-درآمد-مشاغل/‎Cached1 مه 2016 ... دانلود اپلیکیشن موبایل · صفحه اصلی / مالیات بر درآمد مشاغل. مالیات بر درآمد مشاغل. دریافت کاتالوگ مالیات بر درآمد مشاغل – قسمت اول. دریافت فایل ... روش محاسبه درآمد مشاغل بند ب و ج ماده 95 مالیاتهای مستقیم www.bargozideha.com/.../dd8sn8lb-روش-محاسبه-درآمد-مشاغل-بند-ب-و-ج-ماده-95-مالیاتهای-مستقیم‎Cached Similarمالیات ابرازی سال 91 ÷ نرخ ماده 131=درآمد مشمول مالیات بعد از اعمال معافیت ماده 101. درآمد مشمول ... نکات کلیدی در محاسبه مالیات بر درآمد مشاغل: 1- به استناد ماده 101ق م.م. خبرگزاری تسنیم - ۵ توصیه مالیاتی به صاحبان مشاغل https://www.tasnimnews.com/.../5-توصیه-مالیاتی-به-صاحبان-مشاغل‎Cached19 ژوئن 2016 ... به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ، تنها دو روز فرصت باقی مانده است تا اظهار نامه مالیات بر درآمد مشاغل خود را تکمیل کنید. پس اگر صاحب ... نحوه محاسبه مالیات مشاغل - . tabnotary71.persianblog.ir/post/156/‎Cached Similar5 جولای 2010 ... محاسبه مالیات مشاغل سردفتر : X : جمع کل درآمد حق التحریر دفترخانه. Y = X * %60 : در آمد پس از کسر 40% پرداختهای دفتر. Z = Y * %39 : در آمد مشمول ...