دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

احتراق در محیط زیست

احتراق در محیط زیست

مقدمه:

آتش خطرناک ترین دشمن جنگل می باشد. یک آتش سوزی محدود نیز همواره خسارات قابل ملاحظه ای را موجب می گردد به طوری که ممکن است حتی تخریب نهایی و کلی از آن ناشی شود. سطح وسیعی از جنگل های به علت ازدیاد جمعیت به مناطق مسکونی، مراتع و زمین های زراعتی تبدیل گردیده است. انسان اولیه به علت نداشتن وسایل لازم جهت توسعه سطح زمین های کشاورزی و مرتع مجبور بود از روش سهل و ساده آتش زدن جنگل استفاده نماید.

میزان خسارتی که حریق به جنگل ها وارد می آورد برحسب نوع درختان و محیط متفاوت است. درجه شدت حریق و در نتیجه خسارت وارده در جنگل های سوزنی برگ به مراتب بیشتر از جنگل های پهن برگ می باشد. ولی چون اکثر جنگل های ایران از گونه های پهن برگ تشکیل یافته است، خطر توسعه حریق در آنها به میزان جنگل های سوزنی برگ اروپا و یا جنگل های وسیع سوزنی برگ سایر مناطق دنیاست. حریق و آتش گرفتن جنگل و مرتع، چه عمده و چه غیر عمد صورت گیرد باعث از بین رفتن جنگل ها و مراتع می شود و قبل از آنکه توسعه یابد، باید از ایجاد آن جلوگیری شود.

حریق اصولاً بر اثر مختلف به وجود می آید. گاهی یک جرقه آتش در جنگل خصوصاً درفصلی که برگ درختان خزان کرده یا علوفه یک مرتع که در اواخر تابستان کاملاً خشک شده و سطح زمین را پوشانیده است، به ویژه هنگامی که باد با آن همراه باشد، ممکن است حریق مدهشی پدید آورد و دامنه آن به نقاط دور دست کشد و خسارات هنگفتی متوجه کشور سازد. کبریت، ته سیگار و لقایای آتشی که از یک کوره زغال باقیمانده یا رهگذران و چوپان و خوش نشینان در جنگل فراهم می کنند و براثر بی احتیاطی آن را خاموش نمی کنند، ممکن است رفته رفته برگ های خشک اطراف خود را مشتعل سازد و حریقی دامنه دار را ایجاد کند.

بشر در ادوار گذشته، به وسیله بسیار ساده، یعنی با آتش زدن جنگل ها و افروختن شاخ و برگ های خشک، بر وسعت اراضی زراعی می افزوده و هنوز هم این رسم در کشور ما برقرار است و آتش زدن جنگل های مخروبه و تبدیل آنها به زمین های زراعتی را احیای جنگل می دانند، در صورتی که در حقیقت احیای جنگل بهبود و آبادانی جنگل است و آتش زدن جنگل را باید صرفاً تخریب جنگل نامید.



خرید فایل



لینک منبع :احتراق در محیط زیست

دانلود مقاله احتراق در محیط زیست - پروژه دات کام www.prozhe.com/دانلود-مقاله-احتراق-در-محیط-زیست‎Cached Similar29 دسامبر 2011 ... عنوان مقاله : احتراق در محیط زیست قالب بندی : word قیمت : رایگان شرح مختصر : آتش خطرناک ترین دشمن جنگل می باشد. یک آتش سوزی محدود نیز ... مقاله احتراق در محیط زیست bankmaghale.ir/مقاله-احتراق-در-محیط-زیست/‎Cachedمیزان خسارتی که حریق به جنگل ها وارد می آورد برحسب نوع درختان و محیط متفاوت است . درجه شدت حریق و در نتیجه خسارت وارده در جنگل های سوزنی برگ به مراتب بیشتر ... احتراق در محیط زیست - پارس مارکت | فروشگاه محصولات قابل دانلود parsmarket.filenab.com/product-65488-ehteraghdarmohitezist.aspx‎Cachedدانلود مقاله احتراق در محیط زیست خرید مقاله احتراق در محیط زیست خرید و دانلود مقاله احتراق در محیط زیست دانلود و خرید مقاله احتراق در محیط زیست دانلود رایگان مقاله ... سمینار آموزشی «احتراق و محیط زیست» در شیراز برگزار شد ... www.mehrnews.com/.../سمینار-آموزشی-احتراق-و-محیط-زیست-در-شیراز-برگزار-شد‎Cached21 جولای 2016 ... شیراز- سمینار آموزشی «احتراق و محیط زیست» به همت سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز برگزار شد. تحقیق : احتراق در محیط زیست www.docyab.ir/لیست-مقالات/.../احتراق-در-محیط-زیست-جزئیات‎Cachedاحتراق در محیط زیست. دفعات بازدید: 232. No image set. رشته : زیست شناسی. تعداد صفحات : 44 صفحه. نوع فایل : فایل word. دانلود فایل اصلی : دانلود فایل. فنی نیوز - احتراق در محیط زیست-مهندسی شیمی fanninews.ir/?a=content.id&id=352‎Cached24 فوریه 2013 ... احتراق در محیط زیست-مهندسی شیمی. نسخه چاپی RSS ... میزان خسارتی که حریق به جنگل ها وارد می آورد برحسب نوع درختان و محیط متفاوت است. دانلود تحقیق احتراق در محیط زیست 50103.paperfa.ir/post1.php‎Cachedتحقیق-احتراق-در-محیط-زیست مقدمه آتش خطرناک ترین دشمن جنگل می باشد. یک آتش سوزی محدود نیز همواره خسارات قابل ملاحظه ای را موجب می گردد به طوریکه ممکن است ... علمی و آموزشی / محیط زیست / آلودگی هوا / احتراق و آلودگی هوا vista.ir/doc/.../علمی-و-آموزشی-محیط-زیست-آلودگی-هوا-احتراق-و-آلودگی-هوا اگر چه احتراق یا خاکسترسازی از منابع اصلی آلودگی هوا هستند ، اما در فرآیند کنترل آلودگی هوا ، هدف از آن عبارت است از تبدیل آلاینده‌های هوا به دی اکسید کربن بی‌خطر ... دانلود فایل ( تحقیق احتراق در محیط زیست) - کمیاب دانلود kmyabdlcnt.ir/post.php?id=25035‎Cached1 نوامبر 2016 ... محقق گرامی،شما با جستجوی تحقیق احتراق در محیط زیست وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(تحقیق احتراق در محیط زیست)شما را در رسیدن به ... شیراز، میزبان همایش آموزشی احتراق و محیط زیست - اخبار ایران و جهان newsshare.ir/search/?q=شیراز،+میزبان+همایش...احتراق+و+محیط+زیست فعالیت‌های بانک اقتصادنوین در حوزه "محیط‌ زیست شهری" مورد قدردانی نخستین همایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی قرار گرفت. به گزارش سرویس بازار ...