دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

زلزله و آتشفشان

زلزله و آتشفشان

مقدمه :

ایران کشوری است زلزله خیز، زلزله های مختلف قرن اخیر گواه این حق اخیر گواه این است که هیچ نقطه ای از خاک سرزمین مان از این حادثه طبیعی مصون نیست. زلزله مثل گردش زمین، باد و طوفان و یا درخشش خورشید و آمدن باران، پدیده ای کاملاً طبیعی ، انکار ناشدنی اما چاره پذیر است .واقعیت تلخ این است که انسانها را زلزله نمی کشد بلکه خانه های سست بنیاد می کشد.

امروزه با آگاهیها و اطلاعاتی که درباره ساختمان کره زمین وزلزله داریم برای ترسیم نقشه ای مناطق در معرض خطر کافی است، اما با این همه،مردم بازهم در همین مناطق خطرناک ،خانه های سست و غیر مقاوم می سازند .در نتیجه بسیاری از شهرهای ما از جمله کلان شهر تهران با تهدید زلزله های بسیار ویرانگر روبرو هستند.

با امید به روزگاری که در آن بتوانیم زلزله را به موقع پیش بینی کنیم .فعلاً تنها راه نجات این است که خانه یمان را در برابر زمین لزره مقاوم و استوارتر بسیازیم.

منشاء زمین

به نظر دانشمندان زمین حدود 6/4 میلیارد سال پیش تشکیل شده است و از آن زمان سطح زمین بصورت تدریجی طی مراحل مختلف شکل گرفته است . به احتمال زیاد زمین میلیونها سال پس از یک انفجار در فضا ایجاد شده است. این انفجار حجم عظیم و وسیعی از گاز وذرات گرد و غبار ایجاد کرده است. دانشمندان فکر می کنند ذرات به یکدیگر متصل شده و به هم جوش خورده اند، تا توده های عظیمی از مواد مذاب شده ، که بالاخره تبدیل به سیارات امروزی شده اند را ایجاد کنند.

به راحتی می توان تصور کرد که زمین ایجاد شده به طور باور نکردنی داغ بوده ودر سطح آن دریایی از سنگهای مذاب وجود داشته است. حدود 4 میلیارد سال پیش به آرامی شروع به سرد شدن کرد وبه لایه های مختلفی تقسیم شد.

سنگین ترین ماده برای تشکیل هسته یا قسمت مرکزی زمین فرو افتاد اما هنوز به طرز باور نکردنی داغ مانده بود ماده کم چگالی تر ، لایه های اطراف هسته را تشکیل داد. در سطح ،ماده مذاب به اندازه کافی سرد شده تا یک پوسته سنگی که به اعتقاد دانشمندان با آتشفشانهای بسیاری پوشیده شده است را تشکیل دهد.

قاره های اولیه احتمالاً از سنگ تشکیل شده است که این سنگ از آتشفشان به روی سطح جریان پیدا کرده و سرد شده و پوسته ضخیم تری را تشکیل داده است. اقیانوسها ممکن است در لایه های زیرین حین فشرده شدن گازهای فرار فورانهای آتشفشانی ظاهر شوند که متشکل از قطرات ریز فشرده آب می باشند. پس اتمسفر اولیه زمین ، احتمالا ً بوسیله گازهای آتشفشانی تشکیل شده است.



خرید فایل



لینک منبع :زلزله و آتشفشان

Images for زلزله و آتشفشان زمین‌لرزه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/زمین‌لرزه‎Cached Similarزمین‌لرزه یا زلزله لرزش و جنبش زمین است که به علّت آزاد شدن انرژی ناشی از .... زیاد شدن فعالیت لرزه‌ای قبل از فوران یک آتشفشان می‌تواند توسط زلزله نگارها و ... زلزله و آتشفشان www.padida.ir/زلزله-و-آتشفشان/‎Cached Similarمقدمه. ایران کشوری است زلزله خیز، زلزله های مختلف قرن اخیر گواه این حق اخیر گواه این است که هیچ نقطه ای از خاک سرزمین مان از این حادثه طبیعی مصون نیست. زلزله مثل ... تحقیق کامل درباره زلزله و آتشفشان www.asemankafinet.ir/.../تحقیق-کامل-درباره-زلزله-و-آتشفشان.aspx‎Cached Similar18 آگوست 2014 ... علت بروز زلزله چیست ؟ ,تحقیق کامل درباره زلزله و آتشفشان ,سایت علمی و پژوهشی آسمان - تجربیات ارتقای شغلی دبیران - اقدام پژوهی - گزارش ... تهرانیکا دانلود سنتر تحقیق در مورد زلزله و آتشفشان tehranika.sellfile.ir/prod-169395-تحقیق+در+مورد+زلزله+و+آتشفشان.html‎Cached Similarموضوع ارائه:زلزله و آتشفشان. مقدمه. ایران کشوری است زلزله خیز، زلزله های مختلف قرن اخیر گواه این حق اخیر گواه این است که هیچ نقطه ای از خاک سرزمین مان از این حادثه ... تاثیر گرم شدن زمین بر وقوع گسترده زمین لرزه ها و آتشفشان ها vista.ir/.../تاثیر-گرم-شدن-زمین-بر-وقوع-گسترده-زمین-لرزه-ها-و-آتشفشان-ها‎Cached Similarالبته هرچند بسیاری از آن نظریات چندان جنبه علمی نداشتند اما اکنون ارتباط میان وقوع رویدادهای شدید زمین شناختی (نظیر زلزله و آتشفشان) با پدیده گرم شدن زمین به یک ... (تصاویر)اثرات زلزله سراوان بر آتشفشان تفتان - فرارو fararu.com/fa/.../تصاویراثرات-زلزله-سراوان-بر-آتشفشان-تفتان‎Cached Similarدکتر جلیل قلمقاش با تاکید بر اینکه فعال شدن آتشفشان تفتان پس ار زلزله سراوان صحت ندارد، افزود: خروج گاز از این آتشفشان همانند روزهای قبل است و تغییری در آن ... بعد از زلزله، آتشفشان ایتالیا را تهدید میکند + عکس | پایگاه خبری ... rishe.ir/news/26850‎Cached26 آگوست 2016 ... دانشمندان پس از زلزله اخیر ایتالیا، امکان فوران آتش‌فشان کوه «وزوویو» این کشور را می‌دهند. دلیل این احتمال اتفاقی است که پس از زلزله بمبئی برای ... Geology Science - رابطه ی آتشفشان و زلزله ( آیا زلزله ها آتشفشان ... geoaria.blogfa.com/post-153.aspx‎Cached Similar12 مه 2006 ... رابطه ی آتشفشان و زلزله ( آیا زلزله ها آتشفشان ایجاد می کنند ؟) زمین لرزه ها معمولا آتش فشان ایجاد نمی کنند ولی زمین لرزه می تواند در ناحیه ای قبل یا ... سونامی، آتشفشان، زلزله و سیل مخاطرات طبیعی سیستان‌وبلوچستان www.yjc.ir/.../سونامی-آتشفشان-زلزله-و-سیل-مخاطرات-طبیعی-سیستان‌وبلوچستان‎Cached18 ژوئن 2015 ... سونامی، آتشفشان، زلزله و سیل مخاطرات طبیعی سیستان‌وبلوچستان. معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: با توجه به قرار ...