دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

اهمیت سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری

اهمیت سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری



مقدمه

از سال 1937 میلادی که نظریه عمومی سیستم های لودویت فون برتالنفی دانشمند برجسته اتریشی مطرح گردید و اژه سیستم درصدر همه مفاهیم جاری و تکیه کلام های متداول قرار دارد .

این مفهوم در همه زمینه های علوم رواج یافته و رفته رفته در اصطلاحات فنی و حرفه ای در رسانه های همگانی غیر نفوذ کرده است . از اواخر دهه 1960 میلادی تغییرات و تحولات عمده ای در دانش حسابداری پدید آمده که مهمترین آنها نگرش به حسابداری به عنوان یک سیستم اطلاعاتی است .

در پی این تحولات یکی از رشته های تخصصی ایجاد شده در حسابداری ، طرح واجرای سیستم های حسابداری می باشد . سیستم مجموعه ای از اجزای بهم پیوسته است که در جهت نیل به یک یا چند هدف به هم وابسته اند به طوریکه یک یا چند داده وارد ن شود یک یا چند ستاده از آن خارج شود .

سیستم از اجزای کوچکتری تشکیل شده است که به آن خرده سیستم می گویند . انواع سیستم در حسابداری عبارتند از : سیستم حسابداری دستی : به یک سیستم حسابداری که رویدادهای مالی به کمک قلم ، کاغذ وتوسط نیروی انسانی پردازش می گردد .

سیستم حسابداری مکانیکی : در این سیستم برای پردازش داده ها ( رویدادهای مالی)از وسایل مکانیکی مانند ماشین های اداری صندوق دار و از این قبیل استفاده می شود .

سیستم حسابداری کامپیوتری : در این سیستم پردازش داده ها ( رویدادهای مالی ) به کمک کامپیوتر در اندازه های مختلف بر اساس برنامه ای که مبتنی بر اصول متداول حسابداری است با سرعت و دقت صورت می گیرد . سیستم حقوق و دستمزد یکی از سیستمهای مهم موجود در داخل سیستم کلی موسسات است که نقش با اهمیتی در ایجاد رابطه مناسب بین کارکنان ، کارفرما و ادارات دولتی ایفا می کند .

اهمیت سیستم حقوق و دستمزد :

هزینه حقوق ودستمزد نشان دهنده سهم نیروی کاری در تولید ، محصولات و ارائه خدمات بوده و یکی از مهمترین هزینه های عملیاتی اغلب موسسات است وظایف حسابداران در مورد هزینه حقوق و د ستمزد از ساده ترین و درعین حال با اهمیت ترین آنها است . محاسبه و پرداخت درست و مناسب حقوق و دستمزد یکی از عوامل موثر در ایجاد رابطه مطلوب بین کارکنان ( کارگران ) و کارفرما می باشد .

کارگر کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق السعی اهم از فرد ،حقوق ، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می کند و کارفرما کسی است حقیقی یا حقوقی که کارگر به درخواست و به حساب او در مقابل دریافت حق السعی کار می کند .

فهرست مطالب

فصل اول :

تعریف دستمزد

دوایر کنترل حقوق و دستمزد

بررسی های دستمز د

اطلاعات لازم برای محاسبه حقوق و دستمزد

حداقل دستمزد

ساعات کار عادی

ساعات کار اضافه کاری

نوبت کاری و فوق العاده نوبت کاری

شب کاری

حقوق و مزایای مستمر نقدی

حقوق و مزایای مستمر غیر نقدی

بازنشستگی

قانون کار وا مور اجتماعی

ثبتهای حسابداری مربوط به حقوق ودستمزد

پرداخت بر اساس زمانهای مبتنی بر زمان

حسابرسی حقوق ودستمزد

طرحهای تشویقی دستمزد

طرحهای اضافه پرداختی تشویقی مدیران

نمونه های عمده طرحهای تشویقی مدیران

فرمولهای محاسبه پرداختهای تشویقی

حق بیمه اجتماعی

انواع بیمه

ثبت های حسابداری مربوط به حقوق ودستمزد

تسهیم هزینه حقوق ودستمزد

فصل دوم :

مالیات چیست ؟

مالیاتهای تکلیفی

سایر معافیتهای مالیاتی درآمد حقوق

نحوه محاسبات مالیات حقوق

مجازاتهای قانونی متخلفان



خرید فایل



لینک منبع :اهمیت سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری

مقاله اهمیت سیستم حقوق و دستمزد - طراحی سایت vistan.ir/Article/224/مقاله-اهمیت-سیستم-حقوق-و-دستمزد‎Cachedمقاله اهمیت سیستم حقوق و دستمزد,سیستم حقوق و دستمزد , تعریف حقوق و دستمزد , مقاله حسابداری , سیستم حقوق و دستمزد payroll system. ACCOUNTING - اهمیت سیستم حقوق و دستمزد accounting-ir.blogfa.com/post/5‎Cached SimilarACCOUNTING - اهمیت سیستم حقوق و دستمزد - حسابداری - کارشناسی ارشد. ... از عوامل با اهمیت در برقراری رابطه مناسب بین مدیریت مؤسسات، کارکنان و مقامات قانونی ... سیستم حقوق و دستمزد - حسابداری - وحید www.golestaneiran.blogsky.com/1387/09/05/post-11/‎Cached Similarسیستم حقوق و دستمزد. حقوق: در قسمت حقوق برای هر کارمند اضافات و کسورات تعلق می ... و دستمزد بعلت تراکم و استمرار اطلاعات ، نحوه پردازش اطلاعات و اهمیت سرعت و ... اهمیت سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری www.nezam-mr.ir/post/1534‎Cached Similarاهمیت سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری مقاله حسابداری با عنوان اهمیت سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری دسته بندی حسابداری فرمت فایل doc حجم…,اهمیت سیستم ... اهمیت سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری - بخش اول - شرکت سایان پرداز sayanpardaz.ir/اهمیت-سیستم-حقوق-و-دستمزد-در-حسابداری-1/‎Cachedمقدمه. از سال ۱۹۳۷ میلادی که نظریه عمومی سیستم های لودویت فون برتالنفی دانشمند برجسته اتریشی مطرح گردید واژه سیستم در صدر همه مفاهیم جاری و تکیه کلام های متداول ... اهمیت سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری – بخش سوم - شرکت سایان ... sayanpardaz.ir/اهمیت-سیستم-حقوق-و-دستمزد-در-حسابداری/‎Cachedدایره حسابداری حقوق و دستمزد. وظیفه این دایره تنظیم لیست حقوق ودستمزد و تعیین مبلغ ناخالص و خالص حقوق و دستمزد است همچنین این دایره بر مبنای اطلاعاتی که از ... مقاله اهمیت سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری bankmaghale.ir/مقاله-اهمیت-سیستم-حقوق-و-دستمزد-در-حساب/‎Cached Similarمقاله اهمیت سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۹۴ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک ... سیستم حقوق و دستمزد و اهمیت آن - دانشگاه جامع علمی کاربردی www.uast13.ir/...حسابداری.../1889-سیستم-حقوق-و-دستمزد-و-اهمیت-آن?...‎Cached Similarسیستم حقوق و دستمزد در شرکت ها ، اهمیت آن ها و وظایف کارفرما در مفابل پرداخت ... دستورالعمل ها و ابلاغیه ها به دایره حسابداری ارسال و دایره ی حسابداری آن را محاسبه کرده ... اهمیت سیستم حقوق و دستمزد حسابداری :: دانلود مقاله، تحقیق دانشجویی ... papers.blog.ir/1393/12/25/اهمیت-سیستم-حقوق-و-دستمزد-حسابداری‎Cachedاهمیت سیستم حقوق و دستمزد حسابداری. در حسابداری بهای تمام شدة هزینة‌ دستمزد و سهم نیروی کار به طور مستقیم و غیر مستقیم در تولید محصول مصرف شده است . یکی از ... مقاله اهمیت سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری در word | ره پویان rahpuyan.ir/article-importance-in-accounting-and-payroll-system.html‎Cached23 سپتامبر 2016 ... مقاله اهمیت سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری در word دارای 67 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است.