دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

حسابداری از دیروز تا امروز

حسابداری از دیروز تا امروز



در تعریف حسابداری ...

هر واحد تجاری اعم از دولتی یا غیر دولتی، انتفاعی یا غیر انتفاعی در جریان فعالیتهای خود در طول زمان، معاملات و عملیات مالی متعدد و متنوعی نظیر خرید و فروش اموال، کالاها و خدمات، دریافت و پرداخت پول، اخذ و بازپرداخت وام و تسهیلات مالی انجام می دهد. این معاملات و عملیات و وقایعی نظیر کهنگی و فرسودگی اموال که به تدریج و با مرور زمان رخ میدهد بر موسسه اثر مالی می گذارد. حسابداری رشته ای از دانش است که با کاربرد آن، اطلاعات مربوط به معاملات و عملیات مالی و رویدادهای دارای اثر مالی بطور منظم:

جمع آوری، تجزیه و تحلیل، اندازه گیری (فرض واحد اندازه گیری بر حسب پول)،

ثبت (به ترتیب وقوع)، طبقه بندی (در گروههای همگن) و

تلخیص و تجمیع (صورتهای مالی)

میشود و در قالب گزارشهای مفهوم در اختیار اشخاصی قرار می گیرد که می خواهند درباره امور موسسه یا داد و ستدهای خود با آن آگاهانه تصمیم بگیرند. همان طور که در بالا گفتیم حسابداری رشته ای از دانش است؛ اما آیا واقعاْ این طور است؟

درباره حسابداری تعاریف مختلفی وجود دارد که حسابداری را علم، فن، فرآیند و حتی هنر نامیده اند.

در یک نگاه کلی فن و هنر بودن حسابداری کاملاْ کنار گذاشته می شود. اما این مطلب باقی می ماند که آیا حسابداری یک شاخه از علم و دانش است و یا یک فرآیند؟
به نظر من حسابداری بیشتر از اینکه یک علم باشد یک فرآیند است. زیرا در یک سیکل کامل اطلاعات به عنوان ورودی سیستم وارد میشوند و صورتهای مالی به عنوان خروجی، خارج میشوند. پس ناگفته پیداست که حسابداری یک سیستم است که اطلاعات، ورودی آن و صورتهای مالی به عنوان آخرین مرحله از عملیات حسابداری به عنوان خروجی آن در نظر گرفته میشوند.

همین پیروی از یک سیکل منظم دلیلی است برای فرآیند بودن حسابداری. امروزه یک سیستم حسابداری خوب و منطبق با نیازهای موسسه رمز موفقیت یک موسسه است. سیستم حسابداری که بهتر و کارا تر عمل کند، می تواند موسسه را به اهداف خود نزدیکتر کند. زیرا این نوع سیستم مدیریت را آگاه میکند که هر تصمیم را در چه زمان و چگونه باید عملی کرد.


مختصری در باره سه نوع از حسابداری

حسابداری صنعتی

این حسابداری که به تدریج و پس از انقلاب صنعتی روی داد در جهت نیاز به دانستن بهای تمام شده محصولات تولیدی بود. دراین نوع از حسابداری هدف اصلی سیستم دانستن، بهای تمام شده یک واحد از نظر تمامی عوامل هزینه می باشد. همزمان و همراه با تکامل ابزارها و شیوه های تولید، در سده های بعد، روشها و شیوه های هزینه یابی پیشرفته ای ابداع و بکار گرفته شد که هزینه عملیات را به درستی شناسایی نماید.

حسابداری صنعتی امروزه که ثمره این فرآیند شتاب آمیز تکاملی است اصولاْ همان هدف اندازه گیری و گزارش بهای تمام شده محصولات، خدمات و فعالیت ها را دنبال می کند.



خرید فایل



لینک منبع :حسابداری از دیروز تا امروز

علمی - حسابداری از دیروز تا امروز asgar539.blogfa.com/post-9.aspx‎Cachedحسابداری از دیروز تا امروز ۲۰/۱/۸۲. شاید زمانی که لوکاپاچولی درسال 1494 میلادی پایه های اصلی حسابداری را در اروپا بنا می کرد حتی گمان نمی کرد که روزی حسابداری تا ... Images for حسابداری از دیروز تا امروز حسابداری از دیروز تا امروز - تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن forumlearn.ir/showthread.php?tid=705‎Cachedشاید زمانی که لوکاپا چولی در سال 1494 میلادی پایه های اصلی حسابداری را در اروپا بنا می‌کرد حتی گمان نمی‌کرد که روزی حسابداری تا این حد پیشرفت ... حسابداری از دیروز تا امروز - آی آر بلاگر projebartar.rzb.irbloger.xyz/post607190.html‎Cachedبازدید: 8 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 18 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 22. حسابداری از دیروز تا امروز در 22 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc ... حسابداری از دیروز تا امروز alireza7271255.blogha.xyz/view711954.html‎Cachedبازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 18 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 22. حسابداری از دیروز تا امروز در 22 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc ... حسابداری از دیروز تا امروز - نمونه سوال.روش های مطالعه.دانستنی ها nemonesoal7and8.blogha.xyz/view711954.html‎Cachedبازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 18 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 22. حسابداری از دیروز تا امروز در 22 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc ... حسابداری از دیروز تا امروز | بانک فایلهای تخصصی phdtez.ir/tag/حسابداری-از-دیروز-تا-امروز/‎Cachedحسابداری از دیروز تا امروز   فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات22   شاید زمانی که لوکاپاچولی درسال 1494 میلادی پایه های اصلی حسابداری را در ... حسابداری از دیروز تا امروز | بیسترینها thesis-project.bistarinha.xyz/page-34945.html‎Cachedبازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 18 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 22. حسابداری از دیروز تا امروز در 22 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc ... حسابداری از دیروز تا امروز - صفحه اصلی - فارسی بلاگ thesis-project.rzb.fablog.in/post483325.html‎Cachedبازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 18 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 22. حسابداری از دیروز تا امروز در 22 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc ... مقاله بررسی حسابداری از دیروز تا امروز با موضوع مقاله ,بررسی ... word-amade.ir/.../2016/.../مقاله-بررسی-حسابداری-از-دیروز-تا-امروز/‎Cached28 مه 2016 ... برای دریافت لینک دانلود فایل اینجا کلیک کنید. فایل مقاله بررسی حسابداری از دیروز تا امروز که برای دانلود شما عزیزان آماده شده از مجموعه فروشگاه ...