دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

تاریخچه و اهداف تأسیس کانون اصلاح و تربیت

تاریخچه و اهداف تأسیس کانون اصلاح و تربیت

بزهکاری کودکان نوجوانان و روشهای خاص اصلاح و تربیت آنان با توجه به شرایط سنی و اجتماعی و علل و انگیزه های غالبا متفاوت بزهکاری در این قشر با سایر بزهکاران بزرگسال ، موجب نگرش و توجه جرم شناسان و جامعه شناسان و مددکاران اکثر جوامع شده و در نهایت موجب گردید تمهیداتی جهت نگهداری و تربیت و تهذیب کودکان و نوجوانان مجرم با قوانین خاص درنظر گرفته شود . به همین منظور در ایران در سال ١٣٤٧ در منطقه شمال غرب تهران واقع در محله شهرزیبا ساختمان و ابنیه اولین مجتع نگهداری اینگونه بزهکاران بنام (کانون اصلاح و تربیت کودکان و نوجوانان) تأسیس و شروع به فعالیت نمود . طبق ماده ١٨ آئین نامه قانونی و مقررات اجرایی سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور کانون مزبور چنین تعریف گردیده است «کانون اصلاح و تربیت مرکزی است جهت نگهداری ، اصلاح و تربیت و تهذیب اطفال غیربالغ و بزهکار یا بزهکارانی که کمتر از ١٨ سال تمام سن داشته باشند ». هدف قانونگذار از تمایز و جداسازی اینگونه بزهکاران توجه به واقعیتهای ملموس در جوامع شهری و تنگناهای ایجاد شده در مسیر زندگی افراد جامعه بخصوص کودکان و نوجوانان که غالباً در اثر سوءاستفاده از ناآگاهی و عدم شناخت این قشر از قوانین و مقررات جاری و رشد عقلی و روانی می باشد .

براین پایه و استدلالات موجه با جداسازی بزهکاران نوجوان از بزرگسالان ، لزوم نگهداری و نظارت و تربیت و تهذیب و اصلاح و بازگشت آبرومندانه به جامعه از دغدغه های هرنوع جوامع مترقی محسوب و براین اساس کانون اصلاح و تربیت نیز با کادری مجرب و آموزش دیده با اهداف بر شمرده فعالیت خود را آغاز نمود .

از لحاظ ساختاری کانون اصلاح و تربیت از بخشهای مختلفی تشکیل که اهم آن به شرح ذیل می باشد :

امور مدیریت داخلی و مددکاری

بهداری و مرکز مشاوره و سالن ملاقات

امور فرهنگی و آموزش

اداری ، مالی ، خدماتی

امور انتظامی

در حال حاضر کانون زیرمجموعه اداره کل زندانهای تهران بوده و به عنوان یک مجتمع تربیتی نوجوانان زیر ١٨ سال (دختر و پسر) را نگهداری می کند .

کانون اصلاح و تربیت

کانون اصلاح و تربیت تهران در سال ١٣٤٧ تأسیس و آغاز به کار کرد . با بررسی تاریخچة آن به این نتیجه می‏رسیم که اندیشه و ساماندهی این اقدام متناسب با نیاز جامعه و اطفال بزهکار بوده است.

کودکان و نوجوانان معارض قانون بخاطر رفتار یا انجام اعمالی به تشخیص دادگاه صالح به کانون اصلاح و تربیت تحویل می‏شوند. این مرکز در ورود مددجو و صدور حکم آزادی نقشی ندارد، و دادگاه آن را تعیین می‏نماید. براساس مادة ١٩ آیین‏نامه قانونی و مقررات سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی، کانون اصلاح و تربیت، مرکزی است جهت نگهداری، اصلاح و تربیت، تهذیب اطفال غیربالغ و بزهکارانی که کمتر از ١٨ سال سن داشته باشند. یکی از مهمترین آثار تأسیس کانون اصلاح و تربیت جداسازی مجرمین زیر ١٨ سال از مجرمین بزرگسال است. پس از آن اقدامات و فعالیتهای اصلاحی و تربیتی است. کانون در زمینی به مساحت تقریبی ٤٠ هزارمترمربع در شمال غربی تهران واقع شده است و دارای محل اسکان، ساختمان اداری، روانشناسی، مددکاری، بهداری، آشپزخانه، سالن غذاخوری، سالن ملاقات، کارگاههای فنی‏حرفه‏ای، آموزشگاه، کتابخانه، ورزشگاه و استخر می‏باشد.

نوع فایل: word

سایز:13.5 KB

تعداد صفحه:12



خرید فایل



لینک منبع :تاریخچه و اهداف تأسیس کانون اصلاح و تربیت

تاریخچه و اهداف تأسیس کانون اصلاح و تربیت - فروشگاه فایل رایگان tahghigh20.filenab.com/product-65678-takgikg.aspx‎Cachedتاریخچه و اهداف تأسیس کانون اصلاح و تربیت تاریخچه اهداف تأسیس کانون اصلاح و تربیت اصلاح و تربیت جرم شناسان مددکاران تربیت و تهذیب اطفال غیربالغ ... تاریخچه و اهداف تأسیس کانون اصلاح و تربیت تهران vista.ir/article/.../تاریخچه-و-اهداف-تأسیس-کانون-اصلاح-و-تربیت-تهران‎Cached Similarهدف قانونگذار از تمایز و جداسازی اینگونه بزهکاران توجه به واقعیتهای ملموس در جوامع ... یکی از مهمترین آثار تأسیس کانون اصلاح و تربیت جداسازی مجرمین زیر ١٨ سال از ... دانلود تاریخچه و اهداف تأسیس کانون اصلاح و تربیت - فایل ناب filedocx.blogsky.com/.../دانلود-تاریخچه-و-اهداف-تأسیس-کانون-اصلاح-و-تربیت‎Cached26 سپتامبر 2016 ... تاریخچه و اهداف تأسیس کانون اصلاح و تربیت. بزهکاری کودکان نوجوانان و روشهای خاص اصلاح و تربیت آنان با توجه به شرایط سنی و اجتماعی و علل و ... تاریخچه شکل گیری کانون های اصلاح و تربیت www.madadkar.org/.../history-correcting-and-training-centers.html‎Cached Similarدر سال 1788 در انگلستان ، اولین کانون اصلاح و تربیت جهت نگهداری اطفال افتتاح .... از مهمترین اهداف تأسیس کانون اصلاح و تربیت جداسازی نوجوانان بزهکار از مجرمین ... تاریخچه و اهداف تأسیس کانون اصلاح و تربیت | مشاوره حقوقی رایگان ... lawgostar.com/تاریخچه-و-اهداف-تأسیس-کانون-اصلاح-و-ترب/‎Cached11 نوامبر 2014 ... کانون اصلاح و تربیت تهران در سال ١٣۴٧ تأسیس و آغاز به کار کرد . با بررسی تاریخچه آن به این نتیجه می رسیم که اندیشه و ساماندهی این اقدام متناسب ... تاریخچه و اهداف تأسیس کانون اصلاح و تربیت تهران1 - حقوقکده خوارزمی kharazmilaw.persianblog.ir/post/9/‎Cachedتاریخچه و اهداف تأسیس کانون اصلاح و تربیت تهران1. نویسنده: انجمن علمی فقه و حقوق خوارزمی - شنبه ٢٤ اسفند ،۱۳٩٢. در سال 1347 در شمال غرب تهران در محله شهر زیبا ... تاریخچه و اهداف تأسیس کانون اصلاح و تربیت تهران - حقوقکده خوارزمی kharazmilaw.persianblog.ir/.../تاریخچه_و_اهداف_تأسیس_کانون_اصلاح_و_تربیت_تهران‎Cachedاین امر به مددجویان امکان مشارکت و مسئولیت پذیری در اداره امور داخلی کانون را می دهد ... در سال 1347 در شمال غرب تهران در محله شهر زیبا کانون اصلاح وتربیت تاسیس شد. تاریخچه و اهداف تأسیس کانون اصلاح و تربیت panda2016.rozblog.com/.../تاریخچه-و-اهداف-تأسیس-کانون-اصلاح-و-تربیت.html‎Cached10 ا کتبر 2016 ... تاریخچه و اهداف تأسیس کانون اصلاح و تربیت 21 . تاریخچه و اهداف تأسیس کانون اصلاح و تربیت… طفلان مسلم - ضرورت تاسیس کانون های اصلاح و تربیت و اما... teflan.blogfa.com/post-296.aspx‎Cached Similarهدف قانونگذار از تمایز و جداسازی اینگونه بزهکاران توجه به واقعیتهای ملموس در جوامع شهری و تنگناهای ایجاد شده ... (منبع: تاریخچه و اهداف تاسیس کانون اصلاح و تربیت). کانون اصلاح و تربیت، ساختارها و چالشها www.hawzah.net/fa/.../کانون-اصلاح-و-تربیت-ساختارها-و-چالشها‎Cachedهدف از این نوشتار بیان ضرورت و اهمیت وجود نهادهایی همانند کانون اصلاح و تربیت و بیان ... بازگرداندن مجدد به جامعه و آغوش خانواده از اهداف مهم تاسیس این کانون به شمار می اید. ... کانون اصلاح و تربیت،اولین بار در ایران در سال 1348 در تهران تشکیل شد، ولی ...