دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

دانلود انواع فایل

مقاله تحقیق پروژه دانش آموزی و دانشجویی

برنامه ریزی کاربری اراضی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت اجتماعی

برنامه ریزی کاربری اراضی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت اجتماعی



مقدمه:

در شهرسازی سه مفهوم از تراکم قابل توجه است :

1)تراکم جمعیت :نسبت جمعیت منطقه به مساحت منطقه

2) تراکم ساختمانی مسکونی: نسبت سطح زیر بنای ساختمانهای مسکونی به مساحت منطقه

3) تراکم ساختمانی : نسبت سطح زیربنای ساختمانها (مسکونی و غیر مسکونی)به مساحت منطقه

تعیین انواع تراکم در سطح شهر و پیشنهاد آن به عنوان ضابطه ای برای جایگزینی جمعیت وتاسیسات وابسته به آن در طرح های توسعه شهری از اهمیت زیادی برخوردار است .جامعه شناسان در مورد نحوه پراکندگی تراکم و اثرات ترکم زیاد بر جمعیت ، معتقد هستند که تراکم دارای یک سلسله اثرات مثبت و منفی میباشد.اثرات منفی تراکم زیاد را در روابط غیر صمیمی افراد و معاشرت خشک مردم با یکدیگر ،ایجاد سرو صدا ونارسائی های روانی ، گرانی زمین واجاره خانه ، بزهکاری و جنایت ، امکان مخاطرات بهداشتی وبروز بیماریهای واگیر دار میدانند. تاثیرات مثبت تراکم را در تراکم سرمایه وجمعیت در کنار یکدیگر ،امکان ایجاد شبکه های برق وآب وبهداشت و امکان اجرای برنامه های عمرانی و توسعه شبکه های ارتباطی ونتیجتا رشد شهرها تفسیر میکنند. یکی از نکات مهمی که میبایست در نظر داشت این است که در قسمتهائی از یک شهر اگر به افزلیش طبقات ساختمانی مسکونی وغیر مسکونی به اندازه ای بیش از حد قابل قبول اقدام شود ،معنایش آن است که تاسیسات وتجهیزات شهری مثل شبکه های آب و برق وفاضلاب وغیره نیز میبایستی افزایش یابد و اگر نه بین جمعیت منطقه و خدمات و تسهیلات به نوعی نارسائی به وجود خواهد آمد و بحران شروع میشود .بنابر این تعیین تراکمها ضمن آنکه در رابطه مسائل اقتصادی وفیزیکی قرار دارد از نظر اجتماعی نیز دارای اهمیت است. در این تحقیق سعی بر آن شده تا امکان افزایش تراکم ساختمانی در منطقه 4 شهر شیراز بررسی شود.

فصل اول

( بیان مسئله ، ادبیات موضوع ، تعاریف مفاهیم ، پیشینه تحقیق، روش تحقیق)

از اوسط دهه 1340 با توجه به افزایش جمعیت وتوسعه شهر شیراز ، تاثیر این توسعه بر لایه های پیرامونی شهر آغاز میشود . با توجه به استقرار کارخانه های صنعتی در این ناحیه ،جمعیت پذیری ناحیه آغاز میشود و در سالهای بعد از انقلاب به دلیل اراضی ارزان قیمت و ضعف بنیه مالی مهاجرین به طور قابل توجهی در معرض ساخت وساز قرار میگیرد . ضعف بنیه مالی ساکنین بر کوچک بودن ابعاد قطعات وکیفیت نازل ساخت وساز نیز تاثیر مستقیم داشته است . بافت کالبدی هم به دلیل نبود طرح مشخص ،فاقد پیوستگی لازم بوده واز الگوی خاصی پیروی نکرده و به صورت خود به خودی شکل گرفته است . مشکلی که اکنون در ناحیه وجود دارد عدم تعادل در کاربری زمین شهری است . معمولا در تعیین حدود مساحتهای مسکونی و غیر مسکونی به طور منطقی وبه صورتی بینابین وحدودی ، در نظر گرفتن نیمی از سطح زمین تحت پوشش برای واحدهای مسکونی و نیمی برای تاسیسات وابسته به آن مثل مراکز خرید ، راهها ، فضاهای آموزشی وفضاهای سبز ضروری است . اگر چه به نسبت اهداف طراحی و برنامه ریزی شهری ، لزوم تغییراتی در کاربری اراضی شهری وجود دارد . هنگامی که سرانه ها و تراکمهای مسکونی وغیر مسکونی تعیین شد ، بر مبنای ضوابط و معیارها به جایگزینی انواع تاسیسات و برآورد نیازمندیها اقدام میشود . وقتی تراکمهای جمعیتی تعیین شد تراکمهای ساختمانی منتج از نوع طراحی وبرنام ریزی نیز جایگاه ویژه خود را می یابد . اینکه در کدام محله چه تراکمی از جمعیت مورد نظر است ، معنای گسترده ای دارد . یعنی اینکه برای این جمعیت چه مقدار زمین ، چه تعداد مدرسه مورد احتیاج است ، شبکه های آب باید دارای چه حجم و مشخصاتی باشند و فضاهای سبز و ورزشی ، کتابخانه ها ،مراکز فرهنگی باید به نسبت جمعیت دارای چه قابلیتهائی باشد. از این رو کارائی تاسیسات و تجهیزات وابسته به مسکن در یک برنامه موفق بستگی به نوع تراکم مسکونی و میزان جمعیت استفاده کننده از آن دارد . در ناحیه مورد بررسی متاسفانه کاربریهای خدماتی و تاسیسات وتجهیزات شهری دچار کمبود میباشند و در مقابل میتوانیم تسلط کاربری مسکونی را شاهد باشیم. با گسترش روند تغییر کاربری اراضی خدماتی عملا این فرصت به تدریج از دست رفته وبیم آن میرود که با تداوم روند ،به یک تهدید جدی در زمینه توسعه شهر بدل شود.



خرید فایل



لینک منبع :برنامه ریزی کاربری اراضی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت اجتماعی

برنامه ریزی کاربری اراضی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت اجتماعی bartarin.filenab.com/product-58400-aa.aspx‎Cachedبرنامه ریزی کاربری اراضی شهری توسعه پایدار عدالت اجتماعی پروژه پژوهش پایان نامه مقاله جزوه دانلود پروژه دانلود پژوهش دانلود پایان نامه دانلود مقاله دانلود جزوه. برنامه ریزی کاربری اراضی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت اجتماعی mofiddownload.filenab.com/product-65728-arazi-shahri.aspx‎Cachedبرنامه ریزی کاربری اراضی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت اجتماعی. مقدمه: در شهرسازی سه مفهوم از تراکم قابل توجه است : 1)تراکم جمعیت :نسبت جمعیت منطقه به مساحت ... برنامه ریزی کاربری اراضی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت اجتماعی https://apadana.in/.../برنامه-ریزی-کاربری-اراضی-شهری-جهت-توسعه-پایدار-و-عدالت-اجتماعی/367‎Cachedتعیین انواع تراکم در سطح شهر و پیشنهاد آن به عنوان ضابطه ای برای جایگزینی جمعیت وتاسیسات وابسته به آن در طرح های توسعه شهری از اهمیت زیادی برخوردار است. برنامه ریزی کاربری اراضی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت اجتماعی 3230.nafisfile.com/.../برنامه-ریزی-کاربری-اراضی-شهری-جهت-توسعه-پایدار-و-عدالت-اجتماعی‎Cachedتعیین انواع تراکم در سطح شهر و پیشنهاد آن به عنوان ضابطه ای برای جایگزینی جمعیت وتاسیسات وابسته به آن در طرح های توسعه شهری از اهمیت زیادی برخوردار است. دانلود برنامه ریزی کاربری اراضی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت ... 3mfd1i.sarvdlc.com/‎Cachedدانلود برنامه ریزی کاربری اراضی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت اجتماعی -کامل و جامع. دانلود تحقیق برنامه ریزی کاربری اراضی شهری جهت توسعه پایدار و ... kmyabdlcnt.ir/post.php?id=19053‎Cached1 نوامبر 2016 ... دانلود تحقیق برنامه ریزی کاربری اراضی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت اجتماعی - کامل و جامع. برنامه ریزی کاربری اراضی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت اجتماعی asmankavirs.aslblog.ir/post/1135‎Cached7 نوامبر 2016 ... شما به صفحه اختصاصی برنامه ریزی کاربری اراضی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت اجتماعی وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه ... دانلود تحقیق برنامه ریزی کاربری اراضی شهری جهت توسعه پایدار و ... www.faramgalei.ir/download9440.html‎Cached22 نوامبر 2016 ... دانلود تحقیق برنامه ریزی کاربری اراضی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت اجتماعی - کامل و جامع. امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت ... تحقیق برنامه ریزی کاربری اراضی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت ... pishrodl.site/post.php?id=1818‎Cachedشعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد اینک شما با جستجوی ((تحقیق برنامه ریزی کاربری اراضی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت اجتماعی)) ... برنامه ریزی کاربری اراضی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت اجتماعی ... mihandocs.com/4235-برنامه-ریزی-کاربری-اراضی-شهری--جهت-توسعه-پایدار-و-عدالت-اجتماعی.html‎Cached10 سپتامبر 2015 ... دسترسی عادلانه به زمین و استفاده بهینه از آن از مولفه هایاساسی در توسعه پایدار و عدالت اجتماعی است . امروزه مفهوم زمین وفضای شهری هم بهلحاظ طبیعی ...